bizarre wens van ex van vriend...

13-03-2010 23:35 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet eventjes mijn ei kwijt, het zit me momenteel erg hoog:

Ik ben inmiddels al een aantal weekjes zwanger en vriend en ik zijn daar erg gelukkig mee.

Mijn vriend heeft uit een vorige relatie al een kind en momenteel is de verstandhouding tussen hem en zijn ex erg bekoeld. Dit heeft te maken met mijn komst in zijn leven. Dat is overigens geen reden dat het uit tussen hem en zijn ex, het ging gewoon niet meer. Dat ik kort daarna in zijn leven ben gekomen (anderhalve maand later) en niet meer ben weggegaan, neemt zij hem erg kwalijk. Sindsdien wordt er een machtstrijd gevoerd; Zij bepaalt de gang van zaken, dreigt met rechtzaken en om het contact tussen vriend en zijn zoon te verbreken. Soms lijkt het een beetje beter te gaan, totdat er weer iets voorvalt wat zij niet wil en komen de dreigementen en de chantages boven tafel en begint het weer van voor af aan. (Mijn vriend heeft overigens een advocaat, die hij om advies kan vragen) Niet alleen zij, ook haar vader kan behoorlijk wat neer zetten. Ex wil niet dat ik in contact kom met hun zoon, ondanks dat we samenwonen. Ik mag althans niet alleen met hem zijn, omdat ze dan bang is dat ik de moederrol teveel op me zal nemen. Dit is niet aan de orde, in mijn ogen..Ik zal nooit de moederrol op me kunnen nemen en heb respect voor haar rol als moeder. Ze heeft tevens een aantal weken geleden aangeven mij te willen leren kennen. Ik heb aangegeven hier zeer zeker voor open te staan. Het leek me een stapje in de goede richting. Volgende week zouden we kennismaken.

In eerste instantie wilden we mijn zwangerschap nog eventjes voor ons houden, tot na de drie maanden. Maar nu is zij via via (geen idéé hoe) er toch achter gekomen dat ik zwanger ben.

Vanmiddag belde ze mijn vriend op, schreeuwend en krijsend. Mijn vriend heeft haar geprobeerd te kalmeren, maar dit werkte alleen maar averechts. Uiteindelijk heeft hij haar weggedrukt en daarna haar telefoontjes/smsjes (in korte tijd 20 telefoontjes en 8 smsjes) genegeerd.

In de avond kreeg hij een mail van haar waarin ze schreef dat ze hoopte dat ons kindje dood geboren zou worden of met een ziekte. Mijn vriend wilde me dit niet vertellen, maar nadat ik toch graag wilde weten wat er aan de hand was (hij was stil, leek wel een beetje verdrietig) kwam de aap uit de mouw. Ik reageerde eerst een beetje lacherig, kon moeilijk begrijpen dat iemand zo kan reageren maar na het lezen van haar mail is dit omgeslagen in boosheid en verdriet.

Ze is in mijn ogen nu echt veel te ver gegaan, zonder dat ik haar ooit heb leren kennen. Ik heb daar op dit moment ook totaal geen behoefte meer aan.

Wanneer ze dit in haar boosheid zou schreeuwen, zou ik dit nog eventueel kunnen zien als impulsieve uitspraak door boosheid...maar een mail vind ik anders. Ze heeft er over kunnen nadenken en had eventueel de mail kunnen wegklikken. Maar dat heeft ze niet gedaan en dat maakt me boos.

Mijn vriend is op dit moment weg, zal morgenochtend pas weer thuis komen. En leek ik het eerst wel van me af te kunnen zetten, momenteel zit het erg hoog.

Die kennismaking die gepland staat voor volgende week, gaat wat mij betreft niet meer door. Ik ben echter wel erg bang, dat wanneer ik dat annuleer zij wederom gaat dreigen met het contact tussen vriend en zijn zoon.

Dames, hebben jullie adviezen?
quote:traincha2 schreef op 13 maart 2010 @ 23:48:

[...]

Niks mee te maken willen hebben? TO heeft er alles mee te maken. Het is in het belang van het eerste kind dat de verhoudingen goed blijven.

Soms gebeurt er al te veel om de verhoudingen niet meer goed te kunnen houden! En soms moet je dat ook niet eens meer willen!

Natuurlijk zou dat in belang zijn van het kind, maar als dit vanuit 1 kant komt is dit sowieso niet meer mogelijk. Vader zou het nog kunnen proberen, maar dat hoeft niet van haar verwacht te worden in een situatie als deze!!
Traincha, hoezo het kind vergeten???
Heb ik dat?!
Dan doen ze maar beter hun best......
quote:Sgaapie schreef op 13 maart 2010 @ 23:51:

De discussie van TO gaat niet om het kind maar om de EX vrouw van partner... Het kind is geen enkel probleem de houden van de EX daarintegen is schokkend te noemenKlopt, maar ex heeft hier kennelijk wel de macht om dit hele gebeuren van invloed te laten zijn op het kind. Tuurlijk ging ze heel veel te ver, maar daar kan het kind dat er al is niets aan doen. Ga het gesprek aan, TO, in het belang van jullie allemaal. Neem desnoods iemand mee (niet je vriend!) voor je eigen moral support, naar het gesprek, maar ga wel. Je kan altijd nog weggaan van het gesprek
misschien overbodig, maar we horen hier maar 1 kant van het verhaal. Er is ook nog de kant van de ex. Als je man het gezin verlaat en al na anderhalve maand een nieuw liefje heeft en dit nieuwe liefje ook nog heel snel daaropvolgend zwanger is zou ik ook not amused zijn.

Ik weet niet of het zo gegaan is, maar het zou kunnen
Leest nou niemand mijn ellenlange post?

Harmonie, duidelijke afspraken, acceptatie, openstaan.... Wat kun je nog meer doen?
quote:Sgaapie schreef op 13 maart 2010 @ 23:53:

Traincha, hoezo het kind vergeten???precies zoals ik het zeg. Er wordt hier over de houding van de EX ge-emmerd en dat TO het allemaal maar niet moet pikken en bladiebla, maar er wordt vergeten dat EX, voor wat betreft kind, heel wat macht kan uitoefenen en het de partner van TO nog flink zuur kan maken voor wat betreft bezoekregelingen. Maar goed: dat schijnt niet zoveel uit te maken getuige de reacties....
Nou... TO is nog maar een paar weken zwanger en kan wel wat anders gebruiken dan deze stress...

Voor haar kind lijkt me het beter om voorlopig de ontmoeting maar even uit te stellen. Dat kan heel beleefd hoor. Gewoon aangeven dat je erg bent geschrokken van haar reactie en dat je het niet verstandig lijkt om daar nu mee geconfronteerd te worden.

En dat je hoopt dat ze er binnenkort anders over denkt.

Want iemand die het helemaal niet goed voor heeft met mijn kind, wens ik niet in mijn buurt hoor..
Traincha is "wat beter hun best doen" niet wat kort door de bocht. Ik moet je zeggen als iemand mijn ongeboren kind zoiets zou toewensen zou ik denk ik niet voor mezelf in staan. Is ze van de ratten besnuffelt???
Heb ik dat?!
dus TO moet maar slikken wat de ex nu gemaild heeft?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Traincha.

Mag ik je vragen hoe je dat in deze situatie zou doen?
Heb ik dat?!
Ze is bezig elke ingang te zoeken om haar boosheid te ventileren en het zijne en dus ook jouw boosheid te raken.

Aan jou de keuze of zij die macht heeft of niet omwille van het kleintje wat er al is. Leer hem dat ongeacht wat ,hij belangrijk is. Dat kan doordat zijn belang ,zoals zoveel dames hier al zeggen ,voorop te laten staan.

Jij kan besluiten een belediging van de ex naast je neer te leggen. Belsuiten dat haar woorden jou niet raken. Je hoeft geen vriendinnen te zijn. Ja ze gaat veel te ver maar weetje ?

Hij (zoontje van je vriend) kan niet besluiten papa mama en vriendin van papa naast zich neer te leggen. Hij is afhankelijk van jullie allemaal.

Hoe rustiger en afstandelijker jij je opstelt naar zijn moeder des te meer de toekomst voor hem veilig is. Als jij met stalen smoelwerk niet reageert op haar zal zij merken dat zij geen vat heeft op jou.
Het is toch niet de ex van TO? Laat de partner het maar met zijn ex uitpraten....
Kan zo gegaan zijn, maar wensen dat het kindje doodgeboren wordt of ziekelijk gaat worden is onder de gordel. Buiten alle proporties.

Maar maakt niet uit TO, what you give is what you get in life...
quote:traincha2 schreef op 13 maart 2010 @ 23:49:

[...]

Tuurlijk joh....laten we vooral het belang van het kind op de laatste plaats zetten. Zolang TO maar gelukkig is toch?

Tuurlijk niet!! Waar haal je dat uit dat ik uberhaupt maar zou denken dat het kind op de laatste plaats komt?

Een kind hoort op de eerste plaats te komen, maar daarom hoef je niet alles zomaar te accepteren!!
quote:Sgaapie schreef op 13 maart 2010 @ 23:57:

Traincha.

Mag ik je vragen hoe je dat in deze situatie zou doen?Ik zou het meedelen aan mijn man en alsnog die kennismaking aangaan. Omwille van eventuele kinderen uit de eerdere relatie.
quote:MissHappy schreef op 13 maart 2010 @ 23:47:

[...]

Inderdaad!

Valt me hier sowieso vaak op dat je de ex maar omwille hebt te accepteren vanwege het kind.. BULLSHIT!!!uit deze post....
TO. Tipje. print de mails van ex allemaal uit en bewaar ze goed.
Heb ik dat?!
quote:rosanna08 schreef op 13 maart 2010 @ 23:56:

dus TO moet maar slikken wat de ex nu gemaild heeft?

wat moet ze dan? stampvoeten? aangifte doen? smartegeld eisen?

Kom op, zie het een beetje in perspectief, het is een emotionele uiting van iemand die wanhopig is. En dit is inderdaad een kwestie van ex en vriend. Blijkbaar hebben die twee de zaken niet goed afgehecht en geregeld. Nogmaals, ik ben benieuwd hoeveel tijd er tussen de scheiding en de zwangerschap van TO zit. Lijkt me ook een niet bepaald onbelangrijke factor
quote:Longlasting schreef op 13 maart 2010 @ 23:57:

Kan zo gegaan zijn, maar wensen dat het kindje doodgeboren wordt of ziekelijk gaat worden is onder de gordel. Buiten alle proporties.

...Klopt echter maakt de situatie niet anders nu
Da's ook een interessante Meds. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
wat noahtb zegt. Contactregeling op papier laten zetten. Rechtsgeldig laten maken. Snap niet dat je vriend dat niet al veel eerder heeft gedaan. Verder vind ik het een beetje rammelend verhaal,maar dat kan natuurlijk liggen omdat je t online verteld en je niet alles kwijt wil. Veel succes,rust en geduld gewenst. Ik hoop dat de baby die er nu aankomt kan rekenen op een wat rustigerd omgeving en dat jij kan beginnen met t genieten van je zwangerschap. Trouwens..als jij t aan niemand anders verteld heb,zal die ex t dan echt niet weten via jouw vriend? Wil ze jouw vriend terug? Ze klinkt me wat ontevreden en jaloers.. Zo ver ik haar 'ken' uit jouw post that is.
Poelepoelepoelepoes!
Uhm ok,

Ik snap het standpunt van Traincha eigenlijk heel goed. Het gaat ook om zijn kind dat er al is en ik wil ook dat dit kind er totaal niet onder lijdt. Mijn vriend is naar mijn weten correct, heeft nooit gedreigd en probeert de afspraken zo goed mogelijk na te leven. Dit lukt niet altijd, omdat zij nogal de neiging heeft de afspraken te wijzigen en hij dan de plank mis slaat.

Ik wist ook waar ik aan begon, toen ik een relatie aanging met deze man. Ik wist dat het moeilijk ging worden en dat is het ook. Maar het maakt niet uit en nog steeds sta ik achter deze relatie.

Ik snap haar boosheid ook wel. Ik ben zelf kind van gescheiden ouders (Die uiteindelijk weer bij elkaar kwamen) en mijn moeder heeft ook moeite gehad met de vriendin van mijn vader. Ze is ook boos geweest, bang dat ik een beter contact zou krijgen met haar, bang dat ik haar meer zou zien als mijn moeder. Haar boosheid was verdriet, blijkt achteraf.

Maar buiten dit alles, vind ik het gewoon waardeloos wat ze doet. Om een nog niet geboren kind er bij te halen en deze dood te wensen.

Het draait niet alleen om mijn geluk, het draait ook om het geluk van zijn zoon.

Natuurlijk is het het beste om volgende week haar gewoon te ontmoeten, maar ik vind het op dit moment gewoon heel moeilijk.
quote:Enneaaa schreef op 14 maart 2010 @ 00:00:

[...]

Klopt echter maakt de situatie niet anders nuTO is aangevreten door opmerking, begrijpelijk. Maar zoek rust en ga niet in op deze woedende ex.
ik zeg ook niet dat TO niet met haar moet gaan praten om het voor het kind goed te regelen, maar sorry hoor, ik krijg nu de indruk dat ze het maar zo naast zich neer moet leggen alsof er niks is gezegd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven