bizarre wens van ex van vriend...

13-03-2010 23:35 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik moet eventjes mijn ei kwijt, het zit me momenteel erg hoog:

Ik ben inmiddels al een aantal weekjes zwanger en vriend en ik zijn daar erg gelukkig mee.

Mijn vriend heeft uit een vorige relatie al een kind en momenteel is de verstandhouding tussen hem en zijn ex erg bekoeld. Dit heeft te maken met mijn komst in zijn leven. Dat is overigens geen reden dat het uit tussen hem en zijn ex, het ging gewoon niet meer. Dat ik kort daarna in zijn leven ben gekomen (anderhalve maand later) en niet meer ben weggegaan, neemt zij hem erg kwalijk. Sindsdien wordt er een machtstrijd gevoerd; Zij bepaalt de gang van zaken, dreigt met rechtzaken en om het contact tussen vriend en zijn zoon te verbreken. Soms lijkt het een beetje beter te gaan, totdat er weer iets voorvalt wat zij niet wil en komen de dreigementen en de chantages boven tafel en begint het weer van voor af aan. (Mijn vriend heeft overigens een advocaat, die hij om advies kan vragen) Niet alleen zij, ook haar vader kan behoorlijk wat neer zetten. Ex wil niet dat ik in contact kom met hun zoon, ondanks dat we samenwonen. Ik mag althans niet alleen met hem zijn, omdat ze dan bang is dat ik de moederrol teveel op me zal nemen. Dit is niet aan de orde, in mijn ogen..Ik zal nooit de moederrol op me kunnen nemen en heb respect voor haar rol als moeder. Ze heeft tevens een aantal weken geleden aangeven mij te willen leren kennen. Ik heb aangegeven hier zeer zeker voor open te staan. Het leek me een stapje in de goede richting. Volgende week zouden we kennismaken.

In eerste instantie wilden we mijn zwangerschap nog eventjes voor ons houden, tot na de drie maanden. Maar nu is zij via via (geen idéé hoe) er toch achter gekomen dat ik zwanger ben.

Vanmiddag belde ze mijn vriend op, schreeuwend en krijsend. Mijn vriend heeft haar geprobeerd te kalmeren, maar dit werkte alleen maar averechts. Uiteindelijk heeft hij haar weggedrukt en daarna haar telefoontjes/smsjes (in korte tijd 20 telefoontjes en 8 smsjes) genegeerd.

In de avond kreeg hij een mail van haar waarin ze schreef dat ze hoopte dat ons kindje dood geboren zou worden of met een ziekte. Mijn vriend wilde me dit niet vertellen, maar nadat ik toch graag wilde weten wat er aan de hand was (hij was stil, leek wel een beetje verdrietig) kwam de aap uit de mouw. Ik reageerde eerst een beetje lacherig, kon moeilijk begrijpen dat iemand zo kan reageren maar na het lezen van haar mail is dit omgeslagen in boosheid en verdriet.

Ze is in mijn ogen nu echt veel te ver gegaan, zonder dat ik haar ooit heb leren kennen. Ik heb daar op dit moment ook totaal geen behoefte meer aan.

Wanneer ze dit in haar boosheid zou schreeuwen, zou ik dit nog eventueel kunnen zien als impulsieve uitspraak door boosheid...maar een mail vind ik anders. Ze heeft er over kunnen nadenken en had eventueel de mail kunnen wegklikken. Maar dat heeft ze niet gedaan en dat maakt me boos.

Mijn vriend is op dit moment weg, zal morgenochtend pas weer thuis komen. En leek ik het eerst wel van me af te kunnen zetten, momenteel zit het erg hoog.

Die kennismaking die gepland staat voor volgende week, gaat wat mij betreft niet meer door. Ik ben echter wel erg bang, dat wanneer ik dat annuleer zij wederom gaat dreigen met het contact tussen vriend en zijn zoon.

Dames, hebben jullie adviezen?
Ik lees prima. En wat bedoel je precies met die laatste zin?
Verstand prevaleert boven gevoel in dit geval. Dat is heel moeilijk misschien echter je wordt ook moeder dus laat zien hoe jij vindt dat je met zaken om zou kunnen gaan.

Hoe moeilijk jij het ook vindt geen reactie is wel het beste.

Doe wat met je gevoel en zorg dat je met rustig gemoed haar hand schudt volgende week.

Overigens een gesprek tussen exen over hoe om te gaan met elkaar keuzes in het belang van hun kind , is idd net zo noodzakelijk
quote:meds schreef op 14 maart 2010 @ 00:07:

[...]

Dus jou advies is dat TO zich moet verzetten tegen de ex? Hoe dan? en hoe gaat dat haar en haar ongeboren kind en het kind dat er al is helpen? ze hoeft helemaal nergens in mee te gaan, feit is dat ze een mail kreeg waar de honden geen brood van lusten, die hoeft ze alleen maar te negerenIk gaf geen advies en verzetten heb ik niet gezegd. Heb gezegd dat het niet zo makkelijk is als het door Traincha werd afgedaan . Als je overal in meegaat is straks het hek van de dam. Tuurlijk moet je aan het belang van het eerste kind denken en is dat belang heel groot. Dit moet zowel hij (de vader) als de ex (de moeder) in zien. Je kan haar (als nieuwe vriendin) hier en daar zeker tegemoet komen, maar niet ten koste van alles. Als iemand mijn ongeboren kind ziektes zou toewensen verwacht ik eerst een excuus voordat er een kennismaking kan volgen. Wat denkt ze wel niet.
Heb ik gezegd dat het makkelijk was? Nee dus. Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gebezigd heb.
Mijn vriend en ik hebben nu 8 maanden een relatie. De mediation is later op gang gekomen omdat het contact in eerste instantie goed verliep; Er werden goede afspraken gemaakt, die door beiden werden nageleefd. Dit veranderde echter toen mijn vriend haar vertelde van mijn aanwezigheid in zijn leven. Niet veel later kwam de hele boel onder spanning te staan.

Ja, we zijn heel snel gegaan..dat onderschrijf ik volledig en misschien is het niet heel verstandig maar buiten deze hele situatie gaat het goed tussen mij en mijn vriend.

De dreigementen en de chantages hadden voorheen niets met mij te maken. Het feit dat ze mij wilde leren kennen, vond ik een hele positieve stap. Ze is daar ook heel realistisch in geweest en ik stond daar voor open. Voor haar vraag, eigenlijk al.

Kijk en de frustratie is is te verklaren, ben ik mee eens...maar het doodwensen van een kind......
quote:katoeneke schreef op 14 maart 2010 @ 00:20:

[...]

Ik gaf geen advies en verzetten heb ik niet gezegd. Heb gezegd dat het niet zo makkelijk is als het door Traincha werd afgedaan . Als je overal in meegaat is straks het hek van de dam. Tuurlijk moet je aan het belang van het eerste kind denken en is dat belang heel groot. Dit moet zowel hij (de vader) als de ex (de moeder) in zien. Je kan haar (als nieuwe vriendin) hier en daar zeker tegemoet komen, maar niet ten koste van alles. Als iemand mijn ongeboren kind ziektes zou toewensen verwacht ik eerst een excuus voordat er een kennismaking kan volgen. Wat denkt ze wel niet.En je spreekt jezelf ook nog eens tegen. Je hebt niet gezegd dat TO zich zou moeten verzetten, maar ze mag ook niet overal in meegaan.
quote:traincha2 schreef op 13 maart 2010 @ 23:54:

Dan doen ze maar beter hun best......... beetje kort door de bocht.
Nee die doodswens is buiten proportioneel, maar in dit geval kan ik me goed voorstellen dat moeder boos is en zich ook zorgen maakt over haar kind. Feitelijk maakt kind mee dat papa weggaat, dat er heel snel een nieuwe stiefmama is en nu moet ie dus al aan een broertje of zusje terwijl zijn ouders het mediation traject nog niet eens hebben afgerond.

In de eerste plaats is dus het kind van je vriend het kind van de rekening. In de tweede plaats kan jou kind dat ook overkomen, waarom nou niet gewoon even een paar jaartjes gewacht?
quote:meds schreef op 14 maart 2010 @ 00:15:

[...]

Ik stel hem nog maar een keer hoor, hoe lang heb jij nu al een relatie met jouw vriend? Hier zeg je namelijk dat vriend en ex mediation hebben, waaruit ik opmaak dat de scheiding nog vers is en dat vriend niet alleen heel snel een nieuwe relatie had, maar

Dat hoeft niet altijd zo te zijn..

Mijn vriend heeft pas dit jaar mediation en zij zijn al 5 jaar uit elkaar...
quote:agueda schreef op 14 maart 2010 @ 00:21:

Kijk en de frustratie is is te verklaren, ben ik mee eens...maar het doodwensen van een kind......Mja....vanuit jouw perspectief snap ik dat dat hard aankomt, maar blijkbaar is het voor ex moeilijk te verteren is dat haar expartner binnen anderhalve maand een nieuwe vlam heeft met als bonus een supersnelle zwangerschap.
quote:katoeneke schreef op 14 maart 2010 @ 00:23:

[...]

... beetje kort door de bocht.
quote:agueda schreef op 14 maart 2010 @ 00:21:

De dreigementen en de chantages hadden voorheen niets met mij te maken. Het feit dat ze mij wilde leren kennen, vond ik een hele positieve stap. Ze is daar ook heel realistisch in geweest en ik stond daar voor open. Voor haar vraag, eigenlijk al.

Kijk en de frustratie is is te verklaren, ben ik mee eens...maar het doodwensen van een kind......Is natuurlijk ook belachelijk. Maar het kan dus ook zo zijn dat zij dit morgen ook vindt. Misschien is even negeren en niets doen dan wel het beste..?
Ik begrijp ook dat afspraken veranderen als ineens blijkt dat vader een nieuwe relatie heeft. Een scheiding is voor een kind ontzettend verwarrend, en dan ineens is er ook nog een ander.

Ik vraag me af waarom jouw vriend niet een beetje rekening heeft gehouden met zijn kind maar ook met zijn ex. Het komt erg onzorgvuldig over
quote:MissHappy schreef op 14 maart 2010 @ 00:25:

[...]

Mijn vriend heeft pas dit jaar mediation en zij zijn al 5 jaar uit elkaar...TO heeft net gezegd, dat ze al 8 maanden een relatie hebben...
quote:MissHappy schreef op 14 maart 2010 @ 00:25:

[...]

Mijn vriend heeft pas dit jaar mediation en zij zijn al 5 jaar uit elkaar...
anoniem_53183 wijzigde dit bericht op 14-03-2010 00:28
Reden: verkeerde reactie
% gewijzigd
quote:traincha2 schreef op 14 maart 2010 @ 00:23:

[...]

En je spreekt jezelf ook nog eens tegen. Je hebt niet gezegd dat TO zich zou moeten verzetten, maar ze mag ook niet overal in meegaan.Er zitten nog een aantal opties tussen je verzetten of overal in meegaan.
quote:meds schreef op 14 maart 2010 @ 00:27:

[...]

TO heeft net gezegd, dat ze al 8 maanden een relatie hebben...Al?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:katoeneke schreef op 14 maart 2010 @ 00:28:

[...]

Er zitten nog een aantal opties tussen je verzetten of overal in meegaan.Roept u maar
Begrijp ik het nou goed dat hij tijdens hun proefscheiding jou heeft leren kennen, Agueda?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 maart 2010 @ 00:29:

Begrijp ik het nou goed dat hij tijdens hun proefscheiding jou heeft leren kennen, Agueda?Nee ze kende hem van haar werk maar ze kregen wat met elkaar toen hij 6 weken weg was bij ex. Of dat een proefscheiding was weet ik niet.
was die zwangerschap een bewuste keuze?
Het kan ook zijn dat To een toegevoegde waarde is in het leven van het zoontje van haar vriend.

Wat een negativiteit.

Of is de stiefmoeder per definitie altijd verkeerd? en of deze nu binnen een maand of na een jaar komt, zal een jong kind een worst wezen zolang ze de rol goed vervult (bij puberleeftijd ander verhaal)

Het valt of staat net zo goed of moeder er goed mee omgaat, het valt en staat hoe alle partijen er mee omgaan.

Dus van belang dat iedereen het welzijn van het kind voorop stelt.

Daar heeft een tijdsbestek niet zozeer veel mee te maken.

Des te meer een ontspannen houding, respect en goede afspraken.
Sja alle vragen ten spijt feit blijft dat zij momenteel 1 1/2 maand zwanger is en dit de reden is waarom de ex nu op tilt geslagen is. Negeren van haar agressie en het enige juiste doen (in gesprek gaan) voor het kindje van vriend en ex lijkt mij je doel op korte termijn.
quote:agueda schreef op 14 maart 2010 @ 00:12:

Ik ben ook niet niet van plan om me te verzetten tegen de ex. Ik ben me bewust van haar aanwezigheid en dat voor een jaar of 15. Nog wel langer ook; zo worden ze wellicht later de grootouders .
Iry het gaat niet om de komst van de stiefmoeder, het gaat om de wijze en het tempo waarop zij in het leven van het eerste kind is geïntroduceerd en het gaat om het feit dat er nu al een ander kind in het spel is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven