Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
hey noahtb! Wat fijn dat het goed met je gaat Goed om te horen! Zeker raar dat als je begint om los te laten dat hij dan weer contact heeft!! Sterkte met alles!

Zeker lekker ijs! En gek he dat kaarsjes aansteken zo'n knus effect heeft. Gek dat je je ex dan elke keer even zien. Lijkt me wel goed hoor om hem even een weekendje neit te zien!

Ik ga ook slapen.. Ben kapot van deze emotionele dag! Truste! X
Slaap lekker meissie!! Ik ga denk een filmpje opzetten.
1 keer is genoeg
Slaap lekker meiden!! Ik ga zo ook slapen. Fijn dat jullier er vanavond waren! Welterusten
Ja, ik ga nu echt aan het loslaten beginnen. O hij loopt nu rond op dat feest en zij ook. :S Blegh, als ik er alleen maar aan denk. In ieder geval mijn telefoon weer uit gezet voor deze nacht. Ik heb net even een borreltje gedaan bij vriendinnen en ben alweer thuis. Ga zo nog even kijken of ik een filmpje af kan kijken, want heb geen zin om morgen om 7 uur alweer wakker te zijn. Vanaf het moment dat ik wakker word ben ik alleen maar aan het piekeren. Zo irritant. Ben zo moe, maar word nooit eens uitgerust wakker of kan lekker uitslapen. Morgen niet echt plannen, zie er nu al tegenop.

@ Noath: Hoe irritant he. Denk je van het gaat iets beter met me, komt meneer opeens op de proppen of een bericht over hem dat je weer ff terug naar beneden schopt.

@Vogelbekdier: Jeetje, ik vind het knap hoor dat je dat kunt. Ze sinds weet ik het hoe lang op zaterdagavond thuis blijven. Vind het stoer en zal het je niet na kunnen doen.

Zo vreemd ik kan geen rust vinden in het alleen zijn/thuis zitten. Is dat raar? Aldoor bezig met de dag doorkomen blablbalbaba.

Tot morgen! Ik ga 'lekker' in mijn bedje liggen.

Liefs
Hey lieve dames.

Weer terug van Hairspray. Was echt super leuk. Kan hele avond wel naar Jim Bakkum kijken. :P

Wel vervelend stelletjes gedoe. Zat een verschrikkelijk klef stelletje naast me. Heel de tijd friemelen en fluisteren in elkaars oor. Doe dat lekker thuis! En meisje dat ook mee was kreeg het voor elkaar om ruzie te krijgen met dr vriend in de pauze, dus binnen 5 min. Naar mijn mening is er echt veel mis met de verstandhouding binnen die relatie, maar goed daar ga ik me niet mee bemoeien.

Maar heb vaak dat als ik andere stelletjes zie met 'echte' problemen die het wel redden, vraag ik me heeel erg af: Waarom redde wij het niet dan? Waarom kunnen zij het wel en wij niet?

Zie dat jullie elkaar goed door de avond heen hebben gesleept. Goed zo!! Kaarsjes, chocolade, ijs en dit forum lijkt me een geslaagde avond. En missen is echt heel logisch. Je gaat van alles delen naar afstand nemen. En zelfs al ga je met ruzie uit elkaar de liefde is niet ineens weg. Gevoel schakel je niet zomaar uit. Enige manier waardoor je misschien makkelijker overheen zou zijn is als je elkaar haat. Maar wanneer gebeurd dat nou? Haat is zoon extreme uiterste van liefde. En zelfs al ga je met haat uit elkaar die liefde is er wel ooit geweest. En het voorbij gaan van die liefde moet je rouwen. En is het rotste kwa gevoel wat ik tot nu toe heb meegemaakt. Het idee dat iemand bewust zonder jou wil verder leven. Blegh!

En wauw noahtb dat je zo sterk bent na die smsjes en hyves berichtjes. Mijn ex stuurde vorig weekend na 6 weken uit 3 hele vervelende mailtjes en 1 lief mailtje. Ik was meteen weer terug bij af met mn gevoel. Alle dubbelen gedachten waren terug en ben nog steeds bezig met woede en onmacht loslaten. Maar super wauw dat jij het zo handelt. Schouderklopje hoor!

@frommeltje. Je hoeft je echt nergens voor te verontschuldigen. Ieder verhaal heeft 2 kanten en hij verteld zijn versie en jij de jouwe. Heel logisch. En zwartmaken doet hij met zijn eigen acties, niet jij! En ook ik vind dat je het heel goed doet. Laat hem links liggen en praat inderdaad met hulplijn, ons, familie en vriendinnen. Hij is het niet waard om iets van jou emoties en gevoelens te weten.

@CL (leuk die afkorting!) Nog iets gereageerd op die sms? Met je eens hoor dat via mail of sms de dingen toch niet helemaal goed overkomen en je moet niet het risico lopen natuurlijk dat hij met een paar smsjes al denkt dat het opgelost is, want zal toch echt een goed gesprek moeten komen. Goed dat hij er nu eens een nachtje over na kan denken. Hij moet leren dat communiceren belangrijk is in een relatie en niet alleen maar wanneer het op springen staat om het even snel te fixen. Maar smsje is goed teken! He still cares!
Hey meiden, hier nog even een laat berichtje van mij. Ben net thuis. Ben toch maar even langs mijn vriendin gegaan. Heb even een wijntje gedronken en lekker kunnen zeuren over ex. Vriendin is net een paar weken langer vrijgezel alleen waren bij haar de rollen om gedraaid. Zij heeft er een punt achter gezet en haar ex had t er ook aardig naar gemaakt dus zij was er ook echt klaar mee. Maar toch begrijpt ze mijn verdriet wel en kon ik dus echt even lekker kletsen over de mannen haha. Was eigenlijk de bedoeling dat we samen nog even zouden gaan stappen maar ik was al tevreden dat ik naar haar ben gegaan en ben verstandig lekker naar huis gegaan. Ga zo mijn bedje in en hoop dat ik lekker zal slapen. Heb even snel de berichtjes gelezen maar vind dat jullie allemaal stuk voor stuk erg sterk zijn. Ook de meiden die een soort van terugvalletje hebben vind ik nog steeds sterk! Ik zelf had het vandaag ook aardig moeilijk en heb zelfs huilend ex op gebeld eerder op de avond maar die reageerde zo lief en begripvol dat ik ook echt heel snel weer uit mijn dipje was. Hij wilde gelijk langs komen om me te steunen. Dat heb ik afgehouden en daar ben ik erg trots op.

Brocoli, leuk dat je zo'n fijne avond hebt gehad. Ik begrijp dat je je irriteerde aan mensen met een relatie. Dat bedoelde ik dus met verbitterd oud vrouwtje. Waarom lukte het bij ons niet en bij hun wel? Waarom kunnen anderen wel gelukkig zijn? Dat soort dingen dacht ik op zo'n moment. Maar ondanks dat heb je toch een leuke avond gehad neem ik aan?

Vogelbekdier, ik heb mezelf dus ook gedwongen weg te gaan en ben niet gaan stappen maar er toch ff uit geweest dus voor mijn gevoel heb ik het goed gedaan.

Natuurlijk mag je je ex missen. Ik mis hem zoooo erg. Ik wil hem zo graag bellen al is het alleen om te zeggen: schat ik ben thuis, ik lig vast in bed. tot zo. Maar goed heeft geen zin want hij komt niet meer. Maar ik mis hem wel.. Gaat ook vanzelf weer over..

Sloopthard, heb je je vakantie geboekt? Ik vind dat echt super knap van je!! Wij hadden vakantie plannen en nu ex dus weg is kan ik het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om een vakantie te boeken voor mij en mijn kindje alleen. Gek he?

CL (ik neem Broc haar afkorting ff over), beetje de avond door gekomen? Hoop dat je een beetje rustig kan slapen? Morgen weer een nieuwe dag hoor. Als hij jou wil zal hij toch zijn best moeten doen.

Noahtb, blij om te horen dat je "afstand" wil nemen. Je moet toch verder en als je het gevoel hebt dat je door het forum tegen word gehouden moet je gewoon iets minder posten. Maar heb je ons nodig dan weet je ons te vinden he?

Prinsesje, kom morgen lekker posten. Ik kan ook moeilijk uitslapen sinds ex weg is. Zodra ik ook maar 1 lichtstraaltje zie kan ik niet meer slapen en ben ik aan het piekeren. Dat had ik nooit haha maar goed niks aan te doen. Zal ook beter worden. Wel helpen elkaar die stomme zondag door toch? Weet trouwens niet of 1 van jullie graag series kijkt maar heb een site waarop je gratis online series (alle seizoenen) kan kijken. Heb in 7 weken tijd bijna 5 seizoenen van lost gekeken haha. Moet wat he?

Nou weet niet of ik iemand over geslagen heb maar heb aardig wat wijntjes op inmiddels. (ben volgens mij ook al een uur bezig met deze post haha) dus ga nu mijn bed in en wens iedereen een fijne nachtrust. Spreek jullie morgen! Dikke knuffel!!
Goedemorgen meiden,

Iedereen de nacht een beetje doorgekomen? Net als Diay lukt het mij ook niet echt meer om uit te slapen...eigenlijk sinds ik met mijn vriendje ben. Hij is soms al om 6 uur wakker.

Maar goed, vanmorgen wel de wekker (radio) gezet omdat ik straks ga kijken bij het sporten van mijn kids... Eerste wat ik vandaag hoorde "We gaan hoe dan ook vandaag nog uit elkaar..." (Kapitein deel II, Acda en de Munnik). Lekker dan!! Hoop niet dat dát een voorbode is...

Hoewel...als het wel echt uit zou gaan, zou ik er op dit moment vrede mee hebben. We hebben het een 2e kans gegeven en blijkbaar vallen we toch weer terug in het oude patroon... werkt het niet. Nou ja... we zien wel!

@ Diay: ik ben wel heel benieuwd naar die site... Misschien kunnen we elkaar toevoegen als vriendje, volgens mij kan je elkaar dan mailen? Moet nog ff uitvissen hoe dat werkt... Vanmiddag weer. Ga nu naar de sport...

Hallo meiden,

Wat een berichtjes zijn er gisteren nog verstuurd!

Aan mij hadden jullie niks meer gehad, ik ben aan de zuip gegaan. Merk wel dat ik roofbouw op mijn lichaam aan het plegen ben. Heb gisteravond in een paar uur tijd een pakje sigaretten wegestoomd. Ik had zeven jaar niet gerookt, maar sinds 5 weken rook ik dus weer als een ketter. En die wijntjes om te kunnen slapen...... Vanmorgen had ik zelfs overal spierpijn, dus moet even uitkijken dat ik niet ziek ga worden.

Ja, en dat gesprek gisteren met mijn ex, heeft er keihard ingehakt. Ik ben erg in de war. Natuurlijk vind ik het niet fijn, wat hij allemaal tegen mij gezegd heeft. Maar gewoon zijn stem horen, deed mij heel veel. God, wat mis ik hem. Ik heb geprobeerd het gesprek voor mezelf terug te halen. Is misschien niet goed, maar ik moet een manier vinden om verder te gaan. Vooral het feit dat hij heeft gezegd, dat hij me alleen maar belde omdat hij had gehoord dat het niet zo goed met me gaat, laat me maar niet los. Hij had anders misschien later wel eens gebeld, want ik was nu niet zijn grootste prioriteit, dat waren andere dingen. Dit hakt er zo hard in, en maakt me ook heel verdrietig. Ik ben blij dat ik wel alles er uit heb gegooid, dat ik ook op zijn nieuwe vriendin heb afgegeven, want dat zat/zit me zo dwars. Ik vind het echt not-done als vrouwen iets proberen met een bezette man. Heb verder gezegd dat ik niet begrijp dat zo iemand iets begint met iemand die de dag ervoor uit een lange relatie is gestapt, met al zijn bagage. Hij antwoordde toen, dat hij niet zoveel bagage heeft. Ik flippen natuurlijk. Zei dat we toch echt dertien jaar samen waren geweest, maar ja, daar schijnt hij dus geen bagage aan over gehouden te hebben. Ik vind het net goed voor hem, dat hij nu weet hoe slecht ik het ermee heb. Hij dacht echt werkelijk waar dat ik me al beter voelde. Laat hem er nu maar even mee zitten. Volgens mij vind hij het ook echt wel erg, maar dat heeft hij toch echt zelf veroorzaakt. Ik moet nu verder met mijn leven, en ik hoop dat dit gesprek mij erbij kan helpen.

Brocoli.

Wat fijn, dat je een leuke avond hebt gehad! Ik denk dat het ook wel goed is om te zien, dat die stelletjes met elkaar overhoop lagen. Dat bevestigd alleen maar, dat een relatie hebben ook niet alles is. En de gedachte waarom zij het wel redden samen, en jullie niet, zou ik maar loslaten. Misschien redden zij het ook wel niet, je kan natuurlijk niet bij hun achter de deur kijken. Maar ik begrijp je frustratie wel hoor.

Vogelbekdier.

Wat ellendig dat je hem tegen blijft komen in je stamkroeg. Daar is natuurlijk weinig aan te doen, maar kan je het op deze manier wel loslaten? Ik heb in zo'n zelfde soort relatie gezeten, we bleven maar bij elkaar hangen terwijl er geen toekomst meer inzat, maar ik moet hem echt niet meer zien. Dat zou het telkens weer aanwakkeren. Ik vind het heel stoer van je, dat je er toch heen blijft gaan, maar of het goed voor je is?! Heb je wel een beetje kunnen slapen, na je eerste avond alleen?

Sloopthard.

Wat goed dat je lekker naar China toe gaat! Even helemaal weg van alles. Wanneer ga je? Ik denk dat het voor ons allemaal goed is om met andere dingen bezig te zijn, dan met je ex. Denk b.v. maar aan, dat je je op je werk (met afleiding) ook beter voelt dan in de weekenden. Ik hoop zo dat je ervan gaat genieten.

CL.

Ik vind je zo sterk, dat je niet naar hem toe bent gegaan. Ik snap dat dit heel dubbel voor je moet zijn. Laat hem maar eens goed zweten, misschien levert het nu een echt goed gesprek op.

Diay.

Goed van je, dat je toch naar die vriendin bent toe gegaan. Je hebt jezelf er toe kunnen zetten, en dat vind ik heel wat.

Met de rest van de meiden klets ik hopenlijk vandaag ook weer verder, ik ben nu even leeg. Maar ik ben jullie niet vergeten hoor!
Hallo allemaal!

Ik heb al anderhalf uur gesport en zit dus heerlijk in mn vel. Geniet van de rust die het geeft om alleen maar bezig te zijn met loslaten.

@diay: ik ben zeker benieuwd naar die site; ik vind het heerlijk om series te kijken en ook liefst alle afleveringen achter elkaar. Dat vind ik trouwens ook een heerlijke bezigheid om zondag. Goed dat je bent gegaan naar die vriendin. Alle afleiding is welkom!

@CL: Neem geen overhaaste beslissingen. Ik hoor ook altijd toevallig liedjes die over mijn situaties gaan. Maar het is nog niet afgelopen. Misschien komt ie nog praten.. In ieder geval overhaaste beslissingen komen nooit goed..

@frommeltje: je kunt best een paar weken roofbouw op je lichaam plegen. Dat heb ik deze week ook gedaan, gerookt enzo. Zolang je op een gegeven moment maar weer de knop omzet Het heeft gewoon tijd nodig. Probeer het gesprek niet te over analyseren. Daar heb je op een gegeven moment niks meer aan behalve dat je jezelf gek maakt,

Ik ga over minder dan 2 maanden naar China en daarna nog even duiken in Maleisie. Ik kijk er naar uit. Dus eigenlijk gaat het goed met mij.

Ik ga zo aan mijn dag beginnen. Dames deze dag gaat ook voorbij! Wees niet te erg in de zondagdip, geniet ook van de kleine dingen, verwen jezelf lekker! Ik lees alle verhalen vanavond wel!

xx
Hey dames! Goedemiddag!!

@Diay. Wat goed dat je nog naar vriendin bent gegaan. En zeuren over exen kan heel goed voor je humeur zijn! En oh nee dan ben ik ook een verbitterd oud vrouwtje... :P Hoewel ik echt nooit tegen dat openbaar geflikflooi heb gekund. Handje vasthouden kan nog net zegmaar, rest doe je maar als je alleen bent. Keer etentje gehad met mij en mn ex en ander stel en dat andere stel gaven elkaar een zoen in de supermarkt omdat ze zo goed een tomaat had gepakt... Juistem. Krijg ik een beetje de kriebels van.

@sloopthard. Hele fijne dag vandaag. Blij te horen dat het zo goed met je gaat. En super leuk dat je zoon reis gaat maken. Daar heb ik de ballen niet voor. Iedereen om me heen is ook allemaal reizen aan het maken voor stage en in de trant van nu kan het nog, maar het trekt me niet. Zoon gedoe. Maar super stoer dat jij het zomaar wel doet.

@CL. Ben het wel eens met sloopthard. Geef het nog niet meteen op. 1 gesprek zal niet voldoende zijn om een relatie te redden. Ik heb helemaal in het begin bij mn nu weer ex de fout gemaakt om het uit te maken. Dat heeft hij me volgens mij nooit vergeven. Daar heeft hij zoon deuk van opgelopen dat het dus eigenlijk nooit meer goed is gekomen. Ik dacht met mn stomme hoofd hij mist pas wat hij heeft als hij het niet meer heeft, maar zo werkte het dus niet. Uitmaken kan een heel averechts effect hebben op het vertrouwen en de liefde. Maar je moet ook niet blijven trekken aan een dood paard natuurlijk, maar zorg dat je heel goed kijkt of het inderdaad geen hartslag meer heeft.

@frommeltje. Extra knuffel voor jou. Heel logisch dat zoon gesprek niet leuk is. Is opnieuw alsof de grond onder je voeten is weggeslagen. Maar laat jezelf nu bij de wetenschap dat hij er goed over aan het nadenken is en laat het daarbij. Nog een gesprek of andere vorm van aandacht heeft meer negatieve invloed dan positieve. Snap echt heel goed dat zijn stem je even rust heeft gegeven. Ik droom ook van die ene knuffel. Maar uiteindelijk heeft het echt geen zin. Hij is een verslaving en daar moet je van afkicken. Je bent al jaren gewend aan zijn manier van aandacht geven en nu moet je inzien dat het ook anders kan. Zoals hij je heeft laten voelen op een negatieve manier is ook iets waar je aan gewend bent geraakt. Dat voelt vertrouwd. Dat had ik al na 2 jaar laat staan de jaren dat jij bij hem was. Echt het beste is om je helemaal los te maken van deze negatieve energie. Ik snap echt dat dat moeilijk zal worden, want hij is een gigantisch deel van je leven geweest. Maar het feit dat hij het zo respectloos wil afsluiten door te zeggen dat hij geen bagage heeft van zoveel jaar met jou is belachelijk. Jij verdient echt beter. Haal alsjeblieft je kracht ergens anders uit dan zijn stem en verdwaalde complimentjes. De harde huid die je waarschijnlijk moest kweken bij hem moet je langzaam weer af breken. En hij voedt het alleen maar. Bouw die huid af en vind de geweldige vrouw terug die er zeker weten onder zit. Zoals ze hier mij ook vaak gezegd hebben: Je bent echt prima zoals je bent!! Laat hem aub nu geen invloed meer hebben in hoe je je over jezelf voelt.

@vogelbekdier. Eigenlijk zelfde mening als de dames hierboven. Heel knap dat je dat aankan om hem elk weekend te zien, maar of het verstandig is? Voelde je niet een ontzettende rust om een keer hem een week niet te zien? En je kan ook thuis met vriendinnen heel gezellig maken. Heb je geen rokerige ruimte met te dure drankjes voor nodig. Beveel chocolade fondue aan!

@Prinsesje. Schrijf lekker alles weg hier. Echt je zondag vliegt voorbij.

Allemaal dikke Volgens mij heb ik weer eens de langste lap tekst... Oepsie..
Brocoli.

Hoe is het met jou nu? Dat mis ik een beetje in je lap tekst.

Weer bedankt voor je wijze woorden. Je weet het telkens zo goed te verwoorden. Ik ben inderdaad een soort van verslaafd aan hem, zelfs aan de negatieve dingen. Het was toch aandacht, hoe gek dat ook klinkt. Jezus, ik lijk wel zo'n desperate housewife...... Ik moet nu gaan beseffen hoe blij ik moet zijn, dat ik van hem af ben. Maar dat stomme houden van gevoel.

Ik wil nog één ding aanhalen uit dat gesprek. Hij zei dat ik het maar over ingeruild voelen had, maar dat zou helemaal niet zo zijn. Ik antwoordde: ja hoor, 100% ingeruild. Dat is toch logisch, als hij de volgende dag al met haar verder gaat? Door al mijn emoties op dat moment, heb ik ook niet aan hem gevraagd hoe hij het dan wel zag. Maar wat zou zijn verklaring kunnen zijn? Zoiets van: ik was klaar met jou, en ga nu verder met iemand anders? Ik baal ervan dat ik hier weer mijn kop over breek, maar ik wil zulke dingen kunnen verklaren. Iemand een antwoord of verklaring hier op?
Hey frommeltje.

Zal alleen bij gissen blijven als je daar een antwoord op probeert te geven. Misschien dat hij het als een nieuw hoofdstuk ziet en niet hetzelfde leven met een andere vrouw. Hij is echt opnieuw begonnen en heeft al zijn schepen achter zich verbrand zoiets? Blijft echt alleen bij gissen en dat kan je knettergek maken, dus zal het toch proberen los te laten. De mannenbrein is te lastig om te begrijpen. En dat houden van. Weet je zeker dat het houden van is? Is dat ook niet gewoon gewenning. Zou je voor hem net zo ver gaan als voor je kinderen? Als hij nu een nier nodig zou hebben zou je dat net zo snel afgeven als voor je kinderen? En als je het zou doen zou het dan niet alleen maar zijn in de hoop dat hij je dan weer helemaal geweldig vindt. (zou namelijk bij mij het geval zijn) Snap echt dat gevoel niet zomaar uit te schakelen is, maar probeer mijn motto: Dont cry over someone who won't cry over you!!

En met mij gaat het ok... Gister was leuk en zit nu op telefoontje te wachten of mijn plannen voor vandaag doorgaan. Zou met vriendin gaan eten en naar de bios en ze zou misschien blijven slapen. Maar ze is ontzettend blut, dus heb ik aangeboden wel een deel extra te willen betalen. Weet dat zij zich daar waarschijnlijk ook rot over voelt, maar voelt voor mij een beetje alsof ik moet betalen dat mijn dag gevuld is. Maar ook echt niet de behoefte om vandaag alleen te zijn. Dus dan is het die 20 euro ofzo ook wel waard. Alles beter dan 2.5 uur in de trein zitten terug naar mn lege kamer.
anoniem_100763 wijzigde dit bericht op 14-03-2010 13:24
Reden: kleine toevoeging.
% gewijzigd
quote:frommeltje schreef op 14 maart 2010 @ 12:54:

Ik wil nog één ding aanhalen uit dat gesprek. Hij zei dat ik het maar over ingeruild voelen had, maar dat zou helemaal niet zo zijn. Ik antwoordde: ja hoor, 100% ingeruild. Dat is toch logisch, als hij de volgende dag al met haar verder gaat? Door al mijn emoties op dat moment, heb ik ook niet aan hem gevraagd hoe hij het dan wel zag. Maar wat zou zijn verklaring kunnen zijn? Zoiets van: ik was klaar met jou, en ga nu verder met iemand anders? Ik baal ervan dat ik hier weer mijn kop over breek, maar ik wil zulke dingen kunnen verklaren. Iemand een antwoord of verklaring hier op?

Weet je zeker dat je het wilt weten, maakt het wat uit? Hij vindt het niet ingeruild, omdat hij het ziet als ik ga verder met mijn leven. Het is uit en over met de één en in mijn leven is er weer plaats voor een ander. Jij bent nog niet zover. Hij wel, hij gaat gewoon verder alsof er niets is gebeurd.

Een gesprek levert weer nieuwe vragen op.

Ik heb gisteren ook gehoord dat mijn ex al een ander heeft binnen 5 weken, voel me ook ingeruild, maar goed het is zijn manier van verwerken en ik ben meer waard. Als hij daar gelukkig van wordt dan moet die dat doen, ik ben nog niet klaar voor een nieuw iemand in mijn leven.

Het woord is accepteren dat het uit is en kijken hoe je verder gaat, het verleden moet je laten rusten. Dit is wat ik me nu ook moet voorhouden. Kijk naar de toekomst, kijk niet meer achterom. Allemaal heel moeilijk maar het gaat je wel verder brengen....

Sterkte meid!
Brocoli.

Je heb wel gelijk over dat gissen. Ik moet mezelf ook niet zo gek maken.

En ja, het is zeker houden van. Ook wel gewenning natuurlijk, en angst om alleen te zijn. Ik ben nog nooit alleen geweest. Ik ben op mijn negentiende getrouwd vanuit huis. Bij mijn ex-man vandaan ben ik in een studentenhuis gaan wonen, en daarna met mijn ex-vriend samen gaan wonen. Ik voel me best eenzaam, dit is niks voor mij merk ik. Vandaar ook dat gat waar ik in gevallen ben. Ik merk ook dat ik niet gelukkig ben met mezelf, iets wat mijn ex-vriend ook altijd zei. Na onze breuk zei hij: ga eerst van jezelf houden, dan pas kan je van iemand anders gaan houden. Terwijl ik echt zielsveel om hem gaf/geef. Maar er zal best een kern van waarheid inzitten.

Ik hoop dat je nog met je vriendin kan afspreken. Ik snap het wel dat je voor haar wilt meebetalen, dat zou ik ook doen. En dan wordt jouw dag maar op zo'n manier gevuld, dat is toch niet erg? Zou ik niet meezitten, het mes snijd dan gewoon aan twee kanten.

Laat nog even weten of het doorgegaan is. En anders kletsen we hier lekker verder.

Dikke knuffel voor jou.
quote:brocoli schreef op 13 maart 2010 @ 14:59:

@Suus. Je gevoel en verstand zeggen bij mij helaas ook heel vaak heel verschillende dingen. Is ook moeilijk. Anders tijdens uitmaken dan ervoor? Wat bedoelde hij daarmee?

Ik kwam hard over tijdens de week na dat ik het uit heb gemaakt, ben boos op hem geweest, wilde geen contact meer, en brandde hem af als die toch contact zocht. Ook omdat ik zelf wel contact zocht. Ik heb hem dingen in het heetst van de strijd voor zijn voeten geworpen, zoals ik heb zo een ander en jij hebt vast al een van je oude sexvriendinnetjes opgezocht. En dat schijnt hem erg gekwetst te hebben zo zeer dat die een heel ander beeld had dan tijdens onze relatie.

En ik zou hem alles in de schoenen schuiven van de break-up. Hij is de zwarte piet.

Fijn dat ook de 2e controle goed was en dat je je weer kan optutten, ook goed voor jezelf vertrouwen.
Suus.

Wij zitten dus in hetzelfde schuitje.

Ik denk dat jouw antwoord wel het juiste is. Hij is klaar met mij, en gaat verder met de volgende. Toch lijkt me dat niet goed, en dat heb ik hem ook gezegd. Maar het is hem overkomen zegt hij, en verder dan dat kijkt hij niet. Hij begrijpt mijn verdriet ook niet, snapt niet dat ik niet naar de andere dingen om me heen kan kijken die er nog wel zijn. Maar daar gaat het nu even niet om. Hij heeft mij nooit op de eerste plaats gezet, ik hem wel, en dat is wat het zo moeilijk maakt voor mij. Hopenlijk leer ik hier van.

Ik vind het heel goed van je, hoe je naar jouw situatie kijkt. Het is over, accepteren, en proberen verder te gaan. Niet terug kijken. Ik ben helaas nog niet zo ver. Aan een andere man moet ik al helemaal niet denken. Ik ga wel uit enzo, maar merk dat ik me totaal afsluit voor mannen. Ik ben daar gewoon nog lang niet klaar voor. Ik ben nu 46 jaar en heb twee relaties gehad. Met mijn ex-man, en met deze ex-vriend. Ik zou niet meer weten hoe het spelletje gaat. Eerst maar eens verwerken.

Kom je je zondag een beetje door?
@Frommeltje: inderdaad eerst van jezelf houden. Misschien heb je het idee dat je net als ik niet, alleen gelukkig kan zijn, dat je je geluk laat afhangen van een ander. Ik ga daar zeker aan werken. Hoe word ik zelf gelukkig zonder relatie.
Nou voorlopig klets ik hier nog even door. Nog niets gehoord. Is hier ook veel te stil.

@frommeltje. Ja dat zal wel ontzettend wennen zijn op echt in je eentje te zijn. En ergens inderdaad wel een kern van waarheid van wat hij zei. Met jezelf moet je het echt het langste uithouden, dus kan je maar het beste daar het meeste energie in steken. Bij jezelf goed ten rade gaan wat van jezelf houden inhoudt. Betekend dat dat je je meet aan wat andere van je vinden? Of betekend voor jou van jezelf houden dat je andere liefde kan geven? Of wat je allemaal in je eentje bereikt hebt?

Weet niet zo goed hoe het te omschrijven, maar heb hier een buurvrouw in de buurt en is echt een schat van een mens. Staat altijd klaar voor iedereen, altijd een luisterend oor en doet een heleboel vrijwilligerswerk. Maar nu zijn haar kinderen het huis uit, vrijwilligerswerk is te zwaar geworden voor haar lijf en er is eigenlijk niet direct meer iemand waar ze voor moet zorgen. En nu weet ze dus niet meer wat ze met zichzelf aan moet. Zij defineerde haarzelf met voor andere zorgen en heeft eigenlijk geen flauw idee wie ze zelf nou is.

Dat bedoel ik bij jou ook een beetje. Jij bent bezig geweest met hem gelukkig houden omdat je van hem hield, maar nu hij weg is ben jij nog niet klaar met geven en voel je ergens dat je gefaald hebt omdat het je niet gelukt is om hem gelukkig te houden. En door hem gelukkig te houden kreeg je af en toe de bevestiging dat je goed bezig was doordat hij zei dat hij van je hield of je lief vond. Maar kreeg je het ook van hem terug? Je klinkt als een gever en daar is niets mis mee, maar je mag ook wel wat meer nemen. Ze zeggen niet voor niets dat een relatie geven en nemen is en daar bedoelen ze niet mee dat de 1 geeft en de ander neemt.

Klinkt alsof jij je bevestiging haalt van wie je bent door andere liefde te geven in de hoop dat je het terug krijgt. Maar als je echt van jezelf houdt is alle liefde van andere alleen maar een aanvulling en niet de invulling. Maar wie is frommeltje dan echt? Waar heb jij behoefte aan?

Is allemaal maar gissen hoor, dus verbeter me als ik het fout heb, want misschien herken ik teveel van mezelf en anderen en klopt het niet bij jou, maar dit gevoel kreeg ik erbij.
quote:frommeltje schreef op 14 maart 2010 @ 13:41:

Suus.

Wij zitten dus in hetzelfde schuitje.

Ik denk dat jouw antwoord wel het juiste is. Hij is klaar met mij, en gaat verder met de volgende. Toch lijkt me dat niet goed, en dat heb ik hem ook gezegd. Maar het is hem overkomen zegt hij, en verder dan dat kijkt hij niet. Hij begrijpt mijn verdriet ook niet, snapt niet dat ik niet naar de andere dingen om me heen kan kijken die er nog wel zijn. Maar daar gaat het nu even niet om. Hij heeft mij nooit op de eerste plaats gezet, ik hem wel, en dat is wat het zo moeilijk maakt voor mij. Hopenlijk leer ik hier van.

Ik vind het heel goed van je, hoe je naar jouw situatie kijkt. Het is over, accepteren, en proberen verder te gaan. Niet terug kijken. Ik ben helaas nog niet zo ver. Aan een andere man moet ik al helemaal niet denken. Ik ga wel uit enzo, maar merk dat ik me totaal afsluit voor mannen. Ik ben daar gewoon nog lang niet klaar voor. Ik ben nu 46 jaar en heb twee relaties gehad. Met mijn ex-man, en met deze ex-vriend. Ik zou niet meer weten hoe het spelletje gaat. Eerst maar eens verwerken.

Kom je je zondag een beetje door?

Ja, vanochtend op bezoek geweest en vanmiddag krijg ik bezoek. Ik weet precies hoe je je voelt, maar echt probeer jezelf niet meer te kwellen door te denken wat hij denkt. Je komt er echt niet achter en het helpt jou echt niet naar een zonnige toekomst. Ik probeer wel de knop om te zetten want het is echter beter voor jezelf. Hoe lang is het bij jou uit? Ben ik namelijk even kwijt.

En die mannen, zorg eerst voor jezelf en dan komt die man misschien wel en anders ben je tegen die tijd gelukkig met het alleen zijn. Ik heb gisteren een paar vrouwen gesproken die al langere tijd alleen zijn en die vonden het allemaal best prima! Ik zie dat nu ook nog niet, maar waarom zouden jij en ikk dat ook niet kunnen tzt?
@suus. Ja in boosheid zeg je altijd dingen die je liever niet had gezegd. Is een manier om het voor jezelf af te sluiten. Zelf de deur dicht smijten zodat je geen spijt gevoelens krijgt. Maar dat zal hij ook wel snappen uiteindelijk. De laatste dingen die je tegen hem gezegd hebt blijven natuurlijk hangen. Die zijn aan de oppervlakte, maar de goede herinneringen van al die tijd dat jullie samen waren komen vanzelf weer boven en alles in perspectief plaatsen.
@brocoli: inderdaad en anders komen de goede herinneringen niet meer bij hem boven dat is zijn probleem. Ik wil me niet meer verantwoordelijk voelen voor zijn problemen. Ik heb geen band meer met hem en wil die ook niet hebben. Ik wil verder gelukkig worden zonder hem!

Zo ik kan even goed mijn frustatie uiten, merk ik.
Brocoli,

Je slaat weer eens de spijker op de kop.

Ik heb dat geven al zolang ik me kan herinneren. Ik ben heel verzorgend, en vraag weinig terug. Niet iedereen kan hier tegen, ook mijn ex had hier problemen mee. Een voorbeeldje: ik vond het altijd heel leuk om lekkere snoepjes voor hem te kopen, gewoon om hem een plezier te doen. Hij maakte er dan van, dat ik dat voor mezelf deed, om me daar beter door te voelen. Ik begrijp dit nog steeds niet. Natuurlijk vond ik het leuk als hij er blij mee was, het was heel lief bedoeld. Maar hoe hij het omschreef heb ik nooit begrepen. Misschien kan jij me dat uitleggen?

En ik haal inderdaad mijn liefde uit voor anderen dingen te doen, daar kan ik echt van genieten. Misschien ben ik daar een beetje in doorgeslagen? Ik kreeg van hem ook veel terug. Hij deed alles voor me. Als er iets kapot was, werd het gemaakt. En ik kreeg enorm veel knuffels, iets wat ik nu zo mis,
Suus,

We zijn nu 5 weken uit elkaar.
Zou weer alleen maar gissen zijn, maar misschien dat je ex dacht dat je al die lieve dingen alleen maar deed zodat hij iets terug zou doen. Dat jij die dingen deed om er uiteindelijk zelf beter door te voelen omdat je de bevestiging kreeg dat je lief was. Soort van voor wat hoort wat relatie. Als ik dat voor jou doe, moet jij wel dit voor mij doen. Zo zag jij het waarschijnlijk niet, maar beetje kijkend naar hoe ik denk dat hij was, zal hij wel het idee hebben gehad dat hij steeds jou zelfvertrouwen moest voeden. Mijn ex kon mij ook niet de bevestiging geven die ik nodig had en juist daarom had ik steeds meer bevestiging nodig. Ben er persoonlijk wel in doorgeslagen. Alles maar goed vinden zodat hij mij nog maar leuk vond.

Aan het einde van de relatie had ik geleerd om meer los te laten. Hem de planning laten maken en hem de aandacht laten verdienen. Werkte best goed dacht ik, want alles kwam ineens vanuit hem. Hij smste of langs te komen, hij stelde voor om te koken, hij wilde wel dat boek ophalen voor mij. Maar goed nog steeds uitgegaan, maar dat was zeker een verbetering die mij heel veel rust gaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven