(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 13 maart 2010 om 10:47
Morgen allen.
LadyP, ja ik twijfelde maar na nog een keer die geur op jouw arm geroken te hebben ging ik overstag en ook omdat die geur er ook uitgaat. Ben niet zo van de frisse geuren maar deze is fris met iets geconfijterigs erin...ben erg benieuwd hoe hij vandaag bij jou ruikt en of hij lang blijft hangen.
Vandaag in Parure, gaat er ook uit of is er la uit.
Tangerine bedankt . Ja iedereen schrijft anders en iedereen is ook anders en dat maakt zo n topic al zo kleurrijk en geurrijk en zo mooi om te lezen.
LadyP, ja ik twijfelde maar na nog een keer die geur op jouw arm geroken te hebben ging ik overstag en ook omdat die geur er ook uitgaat. Ben niet zo van de frisse geuren maar deze is fris met iets geconfijterigs erin...ben erg benieuwd hoe hij vandaag bij jou ruikt en of hij lang blijft hangen.
Vandaag in Parure, gaat er ook uit of is er la uit.
Tangerine bedankt . Ja iedereen schrijft anders en iedereen is ook anders en dat maakt zo n topic al zo kleurrijk en geurrijk en zo mooi om te lezen.
zaterdag 13 maart 2010 om 10:56
Ik ga zo ff wat foto's op Hyves zetten....
Ik zie het al helemaal voor me Ladyphoxy, al die dozen en proefjes rondom je verspreid in bed....geweldig toch! Ik heb ook nog getwijfeld over Philtre d'Amour, hele mooie geur...maar ik wilde de anderen net wat liever! Keuzes, keuzes...
Ik dacht trouwens dat ik al heel wat gelezen had over parfums, maar David wist me gisteren echt te verrassen met zoveel kennis...we voelden ons echte vips!
Ik zie het al helemaal voor me Ladyphoxy, al die dozen en proefjes rondom je verspreid in bed....geweldig toch! Ik heb ook nog getwijfeld over Philtre d'Amour, hele mooie geur...maar ik wilde de anderen net wat liever! Keuzes, keuzes...
Ik dacht trouwens dat ik al heel wat gelezen had over parfums, maar David wist me gisteren echt te verrassen met zoveel kennis...we voelden ons echte vips!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 13 maart 2010 om 10:58
Marnie, is het mogelijk om de foto's naar mij te mailen, want ik heb geen Hyves...
Mijn emailadres is kuikentje_op_speed@hotmail.com
Bedankt!
Mijn emailadres is kuikentje_op_speed@hotmail.com
Bedankt!
zaterdag 13 maart 2010 om 12:40
inkie heb je het gelezen? Dr komt n nieuwe nichegeurenzaak in Maastricht!!
Ladyphoxy, Ginestet Botrytis proefje vanmorgen teruggevonden in... badjaszak, badjas zat al in de wasmand!
Note to self: proefje kwiijt? Check badjaszakken.
En zakken leeghalen voor ik m in de wasmand gooi!
Over een ruime maand krijg ik Ballade Verte van mn vriend voor mn verjaardag!
Moet nu dus even n lesje in geduld nemen...
Bij het googelen van L Autre van Diptyque zag ik tot mijn schrik dat deze geur gediscontimueerd is!
Argh ik hoop maar dat de mannen van Place Vendome de connecties hebben om deze toch te kunnen verkopen aan mij, ik heb gister de hele avond zitten snuiven aan het papiertje, wat n fijne geur, warm, kruidig, natuurlijk, stoer maar niet te mannelijk, en licht skanky. Las in n review 'Kingdom for men?', vond dat wel n goeie omschrijving.
Vandaag nog geen keus kunnen maken, heb nu aan 1 kant Flora Nymphea v Guerlain ( uit de AA lijn) en aan de andere kant Peau d Espagne van Santa Maria Novella, met dank aan Smelly, wat n tegenpolen!
De 1e zo schoon en onschuldig, de 2e ruig, donker, droog, macho mannelijk. Hij droogt wat stoffig muffig op, jammer!
Heb nu danige koopjeuk, wil naar Martens en n flesje Aziyade v Parfum d Empire kopen, en n spaarpotje aanleggen voor Treisieme Heure v Cartier, hoewel, Eau Trois v Dyptique.... Als ze die in Wevelgem nog wel hebben... (ook al gediscontinueerd
)
Ladyphoxy, Ginestet Botrytis proefje vanmorgen teruggevonden in... badjaszak, badjas zat al in de wasmand!
Note to self: proefje kwiijt? Check badjaszakken.
En zakken leeghalen voor ik m in de wasmand gooi!
Over een ruime maand krijg ik Ballade Verte van mn vriend voor mn verjaardag!
Moet nu dus even n lesje in geduld nemen...
Bij het googelen van L Autre van Diptyque zag ik tot mijn schrik dat deze geur gediscontimueerd is!
Argh ik hoop maar dat de mannen van Place Vendome de connecties hebben om deze toch te kunnen verkopen aan mij, ik heb gister de hele avond zitten snuiven aan het papiertje, wat n fijne geur, warm, kruidig, natuurlijk, stoer maar niet te mannelijk, en licht skanky. Las in n review 'Kingdom for men?', vond dat wel n goeie omschrijving.
Vandaag nog geen keus kunnen maken, heb nu aan 1 kant Flora Nymphea v Guerlain ( uit de AA lijn) en aan de andere kant Peau d Espagne van Santa Maria Novella, met dank aan Smelly, wat n tegenpolen!
De 1e zo schoon en onschuldig, de 2e ruig, donker, droog, macho mannelijk. Hij droogt wat stoffig muffig op, jammer!
Heb nu danige koopjeuk, wil naar Martens en n flesje Aziyade v Parfum d Empire kopen, en n spaarpotje aanleggen voor Treisieme Heure v Cartier, hoewel, Eau Trois v Dyptique.... Als ze die in Wevelgem nog wel hebben... (ook al gediscontinueerd
zaterdag 13 maart 2010 om 13:18
in de auto vertelde iemand over n amerikaanse parfumsite waar het er af en toe pittig aan toe ging, ben in n sensatiebeluste bui dus kwou even gaan kijken, maar welke site was dat ook alweer?
Ik vond ook nog deze link:
www.perfumeintelligence.co.uk ook n soort database, met n lijst waar je kan zien welke geuren er discontinued zijn. Vond m op mn mobiel alleen lastig navigeren. Is het wat, op n normale computer?
Ik vond ook nog deze link:
www.perfumeintelligence.co.uk ook n soort database, met n lijst waar je kan zien welke geuren er discontinued zijn. Vond m op mn mobiel alleen lastig navigeren. Is het wat, op n normale computer?
zaterdag 13 maart 2010 om 13:36
Ha die dames
Ben ik ook weer eventjes.
Ik ben echt heel erg blij dat jullie het allemaal zo geweldig hebben gevonden!! Ik vond het ook helemaal te gek
En zo leuk ook om jullie live te zien, het voelde voor mij helemaal niet als onwennig ofzo, ik wist meteen wie wie was en het voelde goed.
Ach Tijgermeisje, wat lief van je maar dat is toch niet nodig joh, ik heb het met alle liefde gedaan
Snap dat je koopjeuk hebt, ga je nog naar Martens vandaag?
Haha Marnie, ja lekker he, we waren ook VIPS gisteren en idd hebben ze zo ontzettend veel kennis van alle geuren en wat super dat je die bon hebt gekregen
LadyPhoxy, das lekker slapen zeg met je geuren naast je, dat had ik ook gedaan als ik er de kans toe zou hebben gehad, fijn dat ik je weer gezien heb
Ik ga zometeen even wat fotootjes op Hyves zetten, moet ze nog op de computer zetten eerst etc.
Ben ook benieuwd naar jou foto's Marnie, die ga ik zo ook even bekijken.
Dank je Smelly
Het was me een plezier om te organiseren en zeker voor herhaling vatbaar
Tot later....
Ben ik ook weer eventjes.
Ik ben echt heel erg blij dat jullie het allemaal zo geweldig hebben gevonden!! Ik vond het ook helemaal te gek
En zo leuk ook om jullie live te zien, het voelde voor mij helemaal niet als onwennig ofzo, ik wist meteen wie wie was en het voelde goed.
Ach Tijgermeisje, wat lief van je maar dat is toch niet nodig joh, ik heb het met alle liefde gedaan
Snap dat je koopjeuk hebt, ga je nog naar Martens vandaag?
Haha Marnie, ja lekker he, we waren ook VIPS gisteren en idd hebben ze zo ontzettend veel kennis van alle geuren en wat super dat je die bon hebt gekregen
LadyPhoxy, das lekker slapen zeg met je geuren naast je, dat had ik ook gedaan als ik er de kans toe zou hebben gehad, fijn dat ik je weer gezien heb
Ik ga zometeen even wat fotootjes op Hyves zetten, moet ze nog op de computer zetten eerst etc.
Ben ook benieuwd naar jou foto's Marnie, die ga ik zo ook even bekijken.
Dank je Smelly
Het was me een plezier om te organiseren en zeker voor herhaling vatbaar
Tot later....
zaterdag 13 maart 2010 om 14:37
Beauties nee ik hou me in! Kep namelijk de afgelopen week ook steeds meer zomerkledingkoopjeuk gekregen, heb n shopdate met n vriendin staan v 26 maart, ik ga voor kleur maar dr zal wel weer n hoop zwart bij zitten, en ik wil iedere zomer n bloedrode wikkeljurk maar heb tot nu toe nooit 1 gevonden die helemaal naar mn zin was. Zo das lekker off topic! Naja dat dus
zaterdag 13 maart 2010 om 14:53
zaterdag 13 maart 2010 om 15:36
poederige geuren,en altijd op zoek naar die ene ultime geur.
ik heb niet echt een voorkeursmerk die ik zelf draag.
de ene keer dit de andere keer dat,en tot nu toe altijd van bekende ontwerpers(totdat ik op deze topic terecht kwam)
Dus wel altijd op zoek in de regulire zaken,maar nog nooit binnen geweest in een aparte zaak.
wat ik wel graag doen is in tokos,rondneuzen,en allerlij parfumolie,s naruiken,maar ja vaak zijn ze toch te wierookachtig,en dan ruik je zo zweeverig.
ik heb niet echt een voorkeursmerk die ik zelf draag.
de ene keer dit de andere keer dat,en tot nu toe altijd van bekende ontwerpers(totdat ik op deze topic terecht kwam)
Dus wel altijd op zoek in de regulire zaken,maar nog nooit binnen geweest in een aparte zaak.
wat ik wel graag doen is in tokos,rondneuzen,en allerlij parfumolie,s naruiken,maar ja vaak zijn ze toch te wierookachtig,en dan ruik je zo zweeverig.
zaterdag 13 maart 2010 om 16:32
Hi Daisybloempje,bedankt voor het goede nieuws! Kom vaak in Maastricht,ben heel benieuwd.Bij Parfum planet verkopen ze geen niche geuren helaas.Echt beetje hetzelfde als Ici en daar zijn ze nog aardiger ook,in Maasmechelen dan Oh ja,wat ze daar wel hebben zijn de geuren van Hanae Mori,zijn heerlijk en kun je ook niet overal kopen.