Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
die film noir is briljant, ik zie Marcello Mastriani meets Brigitte Bardot in een mengelmoesje Italiaans/Frans. Muziekje Ennio Morricone

De rol van de buurman wordt gespeeld door Louis de Funez absolutement
Bo slaap lekker
Hallo liefste Robo,

Ik kom je nog even knuffelen En zoenen ( jaja, dubbel op he, jij bofbips ) ik denk aan je.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Nachthemd met Bretonse streep, dat telt ook, zeker weten, zolang je maar één schouder steeds bloot hebt en je mond een stukje open laat hangen en je oogleden dan weer half naar beneden. Dat het wel Frans frou-frou blijft.

En je haar hoog getoept he, vanzelfsprekend.....

Een vrij dikke zwarte lijn langs het ooglid, wil ook wel eens helpen qua Frans pittoresk, folkloristisch, authentiek.

Het is nog wel vrij veel werk vind ik, dat Franse gebeuren. Ik ben blij dat ik gewoon in Drenthe woon. Dat soort beauty zorgen kennen we hier niet.

Je komt hier uit bed, kamt je praktisch ferme, roodbruin gespoelde permanent even op, doet iets met tandenborstel en deo, eventueel een schone slip (om de dag) die de vorige dag nog in weer en wind bollend aan de waslijn hing, schiet in wat dan ook voorhanden, stapt in een paar crocs, Mephisto's of plompe merkloze gympen van de Action, en je kunt er een dag tegen.

Voor naar buiten draag je een jopper, jekker, parka of oliejas van onbestemde kleur en er niet toe doend merk, gemaakt voor het uitlaten van stevige labradors, herders en Newfoundlanders, of iets jachthonderigs, en bestand tegen zowel hondenpoten, kinderhanden als ander natuurgeweld met daaronder eventueel kaplaarzen.

De jas, wat voor jas je ook kiest als je hier woont, is sowieso van het soort dat niet flatteert. Dat is een vereiste, dat moet gewoon. Had ik dat al gezegd?

Dus bij lang en dun gepostuurd; een alles verhullende, veel te grote oliejas met onzinnige, doch blijkbaar onmisbare flappen, kleppen en zakken op de onmogelijkste plaatsen, en in geval van uit de hand gelopen peer of appel gevormd of elders bol van het vol, een jekker, jopper, parka, tot óp de heupen en geen millimeter verder, zodat er bij buk, hurk en pasversnellende situaties eigenlijk áltijd een camera aanwezig zou moeten zijn, om dit vast te leggen en op youtube te verspreiden.

Gezichtsverzorging is hier ook al zo eenvoudig.

Uierzalf. Punt.

's Morgens gewoon een lik uierzalf op je door couperose geteisterde gezicht en je gebarsten handen en huppekee, klaar.

Niks lipiden, siliconen en vitamine B-5 complexen, daar lachen we hier om.

Ik kan het iedereen aanraden hoor, Drenthe!
Trouwens Bo, jij hebt geen tijd dit weekend omdat je natuurlijk op jacht moet met je man, in de Vogezische bossen en zo maar ik zit youtube filmpjes te kijken van een Franse Held, de schaatser Phillippe Candeloro, ken je die? Is wel leuk om te doen als je uitgejaagd (uigejogen?) bent misschien.

Oooooww, toen was kunstschaatsen nog echt de moeite waard om te bekijken, in zijn tijd.

Die grote, grove man met zijn hele verhalen die hij speelde op de schaats. Zijn sprongen leken nergens op in vergelijking met die van de balletelfjesnichten die normaal gesproken voor kunstschaatsen kiezen maar wát een genot is die man om naar te kijken.

Deze jongen is van zessen klaar, niet bang om een vieze broek te krijgen of op zijn plaat te gaan. Gebeurt ook allemaal. Heerlijk!

Zijn Braveheart is subliem, compleet met onthoofding op het eind! Op de schaats! Zijn Godfather is onvergetelijk en zijn vertolking van d' Artagnan leverde hem een bronzen medaille op in 1998 bij de OS. Genieten echt......

Nu ik toch op de Franse toer ben wilde ik ook dit even met je delen.....
Subliem Leo hoe jij het kunt omschrijven. Ik lig ook al in een deuk op de vroege morgen.

En van dat Drents verhaal, dat kan ook in Limburg hoor. Ik ga de hond uitlaten in een groene vormeloze jas met veel zakken, een bontrand langs de muts en kaplaarzen. Ik pak alleen mijn velocipiede om het hondebeest uit te laten. Mijn crocks staan bij de achterdeur voor als ik even buiten moet zijn. Ik voelde me dus lichtelijk aangesproken. Niet met alles, dat dan weer niet.

Bo heb je een beetje kunnen slapen, met of zonder pillen?

Geniet van het weekend.
Hoi Robo, volgend weekend ga ik naar mijn zus, die in Beaucourt woont (departement territoire de Belfort). Bij mijn zwager is vorige week ook deze verschrikkelijke ziekte geconstateerd met mogelijk uitzaaingen... wat is Frankrijk al is het maar 7 uur rijden dan ver weg :( Anyway, ik kom dan door de Vogezen en neem dan in de auto alle mooie wensen vanaf het forum voor je mee, doe onderweg mijn raam open.. en dan komen ze ook zo nog naar je toe. Kijk dus niet raar op als je volgend weekend opeens dingen denkt te voelen.. een briesje langs je wang, of iets nats op je voorhoofd
en hier past dat Drents verhaal ook Prima. Ik kwam gisteren iets sjieker als normaal op het werk. Mijn collega zei verbaasd, ik denk dat ik even moet wennen want zo ben jij niet.

Ik ben voornamelijk gewoon praktisch vrees ik

En bo, voor jouw een dikke knuffel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Robo, wat je plannen ook zullen zijn, ik wens je een fijn weekend.

Leo, wat ben jij op dreef zeg, zo midden in de nacht....
Ja lieve Robo,

Een heel fijn weekend gewenst.

Sluit dit ook een beetje aan, bij de (prachtige) fantasie van Leo.?

Kabeltrui even erbij denken.

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Dat script, Leo...

Goed weekend voor iedereen hier.

Oh jongens, ik heb weer heerlijk zitten lachen; Leo, de dag dat jij een comedyserie voor de TV schrijft neem ik satellietTV om 'm te kunnen volgen!

Nog grappiger is dat in deze boerenstreek de mensen er eerder uitzien als in jouw Drente-scenario dan als in het film-noirscenario... helaas, ik hou wel van smeulende blikken en onderhuidse spanningen bij een goed glas wijn!

Vandaag erg lang geslapen, zometeen gaan we erop uit, we zien wel waarheen. Het sneeuwt niet meer en dat moet gevierd worden!

Gelukkeling, hoe is het met je schoondochter? Kom je nog even gedag zeggen voor je op vakantie vertrekt?
Lieve Robo, natuurlijk kom ik nog gedag zeggen, wat ben je toch een schat dat je er naar vraagt. Ik zit nu op mijn werk en heb net pas bij kunnen lezen en ik heb ook zo genoten van Leo's scenario, meid wat een talent Dat lachen heeft me heel goed gedaan, want ik draaide bekant door van de stress. Wat is dat erg die manie! ik weet niet hoe mijn zoon het volhoudt, ik had aan het eind van de dag gewoon pijn in al mijn ledematen van het verkrampt zijn. Ik houd zo veel van haar en om haar dan zo te zien, mijn hart huilt.

Onze koffers zijn bijna gepakt, maar m'n hoofd staat nergens naar.

Vanavond de hamster naar mijn moeder brengen en morgen nog werken. maandagmorgen vertrekken we, ik ben hier nog voor die tijd hoor

Fijn dat jullie zo lekker vrolijk bezig zijn, dat heeft een mens nou net even nodig!

lieverds doe rustig aan vandaag, dikke knuf
Leo in plaats van actrice kun je zo scenarioschrijfster worden.

Geweldig hoor.

Bo ik hoop dat je een leuke zaterdag hebt.

Misschien dat wij morgen even met de trein op en neer naar zee gaan. Met het boekenweekgeschenk hebben we vrij reizen.

De enige die dan moet betalen is de hond. Ja, ja we hebben 2 boekjes. Ik heb deze week al 2 boeken gekocht.

Jammer dat het niet zo heel lekker weer gaat worden.

Gelukkeling, moeilijk hoor om met vakantie te gaan nu het met de kinderen niet zo heel lekker gaat. Ik hoop dat je er toch van gaat genieten. Je neemt je laptop mee toch, dus kun je ons wel blijven volgen, natuurlijk als er internet in de buurt is.
quote:binkie14 schreef op 13 maart 2010 @ 11:55:

Ja lieve Robo,

Een heel fijn weekend gewenst.

Sluit dit ook een beetje aan, bij de (prachtige) fantasie van Leo.?

Kabeltrui even erbij denken.

[afbeelding]Is dit niet Kapitan von Trapp uit de Sound of Music? Niet zo frans...
En..? Wat is het geworden vandaag, Robo? Toch nog een loslopende vache gekroeld of ben je uiteindelijk met twee lama's thuisgekomen? Onder het mom van "eentje dat doe je gewoon niet, ze moeten naar elkaar kunnen spugen".

De realiteit zal wel zijn dat je met Ro nu in een restaurant een wild beessie van de kaart zit te bestellen. Ik hoop het zo.
quote:Elmervrouw schreef op 12 maart 2010 @ 11:17:

Tja... alleen is liefde niet genoeg, Dubio...Ik weet het...
Ga in therapie!
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Leo, hou op!

(ik bedoel: ga door)

Robo, heb je een leuke dag gehad vandaag? Nog lammetjes, krokusjes, kraanvogels of andere voorbodes van de lente weten te ontwaren?
Ga in therapie!
Bonjour ma chere,

Ik heb even geen geinige verhalen paraat (kan gebeuren) maar ik denk wel aan je.

Dat je het weet.

Knus, kuffels en fijne dag vandaag.

Ik ben de hele dag weg, pas vanavond laat thuis.

En wat hebben jullie gedaan gisteren? En de zon nog gezien?

Leo ik moest erg lachen om jou film scripts. Nu nog een van Bambi en de jager of toch maar liever niet. (ik hou van een happy end)

Gelukkeling fijne vakantie en ik sms als er iets is, of als er een beetje iets is.

Ik ga vandaag naar de film, Alice in Wonderland van Tim Burton met (natuurlijk) Johnny Depp. Het weer laat ook niet veel anders toe.
goedemorgen

hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad gisteren

Ik ga vandaag weer verder met de lenteschoonmaak. Dan weet ik zeker dat morgen de echte lente begint

Geniet ook van vandaag
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Goedemorgen lieve schatten,

Heb je lekker geslapen Robo? ik hoop het, ik heb een extra serestaatje van mijn moeder gekregen, want de stress is killing op het moment.

Fijn Phoehee dat je me op de hoogte wilt houden, ik neem mijn laptop mee dus denk wel gewoon mee te kunnen lezen, alleen niet altijd gelijk posten misschien. Meestal laat ik mijn mobiel in de kluis op de kamer liggen, het is een simpel prepaid geval dus ik heb geen idee of het goed werkt daar.

Fijne dag allemaal ik kom later vanmiddag nog even uitgebreider kijken op mijn werk
Hoi allemaal,

redelijk geslapen, weinig zon gezien tot zover. Het miezert nu, maar alles beter dan die sneeuw!

Gisteren een stukje gereden, deze streek is toch echt heel erg mooi, zelfs als het rotweer is.

Vandaag een beetje klussen in huis, morgen is Ro nog vrij dus dan gaan we naar vrienden. Al met al kom ik de tijd aardig door.

Gelukkeling, goed dat je iets hebt om te kunnen slapen, kan me voorstellen dat je erg veel stress hebt nu...

Ik wens je in ieder geval heel, heel veel plezier, ontspanning en gezelligheid toe op vakantie!
Zo, hehe, ik ben al een ruime anderhalf uur aan het lezen en doen, niet normaal wat er allemaal bij is gekomen. Niet allemaal even fijn om te lezen, maar wel allemaal eerlijk en mooi. Ik heb jullie gemist, heb ik gemerkt. Sowieso het feit dat er van alles kon gebeuren zonder dat ik er met mijn neus bovenop zat vond ik niet fijn. Maar Zoebie heeft me op de hoogte gehouden dus de hoogtepunten heb ik gehad.

Robo, wat ben je eerlijk, oprecht en realistisch. Voor iemand als ik niet altijd gemakkelijk. MIsschien ben ik ook meer iemand die overal de lichtpuntjes ziet schitteren, maar ik snap jou na je post over het elke keer toelichten (en de uitleg van EV erachter aan) ook beter. Ik vind het nog steeds lastig om de eindigheid van het leven onder woorden te brengen. Hopelijk heb ik nog een lange tijd om dat onder de knie te krijgen!

Los van al het bovenstaande wilde ik natuurlijk nog wel laten weten dat ik de uitslag verschrikkelijk kut vind. Ik kan er niks anders van maken. Ook ik had graag gelezen dat alles mee leek te vallen, maar dat is nou eenmaal niet zo. Ik hoop dat je samen met je man een hoop kracht uit jouw positieve relativiteit kunt krijgen, want je zult het uiteindelijk ook samen met hem moeten doen. Ik hoop dat jullie samen de rust kunnen bewaren die je via het forum uitstraalt en dat je nog een hele tijd van elkaar kunt genieten.

Ik heb ook gelezen hoe jij in het "geloof" staat. Ik ben opgevoed met de bijbel en de hervormde kerk. Niet streng, maar het was er wel altijd. Ik heb dat geloof de laatste jaren wat meer los gelaten. Wel een aantal jaar geleden nog belijdenis gedaan, maar wel met een tekst over dat ik geloof in de god die in de mensen zit. Ik denk dat iedereen dat inderdaad heeft, dat goddelijke. Ik heb ooit zelfs een tekst gelezen dat er mensen zijn die met hun hoofd naar de hemel gekeerd bidden, maar die hebben God nog niet echt gevonden. Mensen die naar beneden kijken en echt in zichzelf gekeerd lijken, spreken tot de god in zichzelf. Dat vond ik een mooie theorie. Ik kan me dan ook ergens wel vinden in jouw goddelijkheids principe. Mooi om (wederom op een zondag) over na te denken.

In Praag een kaarsje voor je aangestoken in een kerk. Ze hebben daar niet echt dat gebruik, zoals ze dat wel in Frankrijk op veel plekken hebben. Ik hoop dat alle kaarsjes je beetje bij beetje de kracht geven om lekker te slapen en om voor het komende gevecht op te laden. Ik vind je zo verschrikkelijk moedig!

Gelukkeling, ook van jou gelezen dat het thuis wat minder gaat. Wel fijn dat een van de twee gevallen “maar” hyperventilatie bleek te zijn. Je schoondochter vind ik wel vervelend om te lezen. Het is immers niet te overzien wat er allemaal gaat gebeuren! Hopelijk is er door de medicijnen snel verbetering te zien en kan je zoon snel zijn eigen vriendin weer herkennen. Ik wil je ondanks alles thuis heel veel plezier wensen aan de andere kant van de wereld. Het is je de afgelopen weken allemaal niet in de koude kleren gaan zitten, dus wel tijd voor een beetje opladen.

Phoehee, wat fijn dat alles zo gestaag groeit bij je. Ik voorzie in het weerbericht toch wel weer wat warmer weer, dus met een beetje mazzel is er straks toch de mogelijkheid om de winterjas in te ruilen voor de laagjes, zodat je die leuke blauwe jas niet hoeft te vervangen voor een tijdelijk zwangerschapsmodel.

Ik moest trouwens wel lachen om je post dat je na 11 jaar nog niet alle familie van je vriend hebt gezien. Dat probleem heb ik niet, na drie jaar heb ik iedereen wel gezien, maar ik kan vaak niet onthouden wie bij wie hoort en hoe ze heten. De neven en nichten van mijn vriend zijn allemaal wat ouder, zijn getrouwd hebben kinderen… Het is op een gegeven moment niet meer te overzien. Ik begrijp dat ik dus nog een jaar of 8 heb

Leo, wat ben jij een wereldmens. Ik heb gelachen om je film noir/ Drenthse boerenland verhalen, heb een traantje gelaten om je oprechte post, ik baal er echt super van dat je begin januari niet bij onze Robo-meet was.

Voor alle anderen heel erg veel knuffels, wat zijn er een hoop vrouwen die zich door jou laten inspireren en raken, Robo. Dat heb je dan even in korte tijd weten te bereiken!

Ik ga nu even boodschappen doen en de foto’s van Praag aan mijn ouders laten zien. Vanaf nu ben ik er weer regelmatiger.

Heel veel liefs en veel zonnetjes en bloemetjes voor de komende tijd. Ik hou van jullie!

Ing

even een klein plaatje als was het een ansichtkaartje uit Praag:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven