Als vrouw initiatief nemen?

14-03-2010 13:39 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een stelling voor zowel de vrouwen als de mannen:

Tegenwoordig is er niks mis mee om als vrouw een beetje initiatief te tonen als je iemand wel ziet zitten.

Is dat waar? En tot hoever kun je dat doorzetten?

Een vrouw die initiatief toont

Totaal aantal stemmen: 101

Is niks mis mee (69%)
Moet voorzichtig zijn de man niet weg te jagen (25%)
Is opdringerig, een man moet kunnen jagen (6%)
MissR83, ik zou geen verlegen man ( of iemand die lichaamstaal niet zo goed leest ) willen, ik zou dus nooit óók nog de volgende move maken. Dat is niet vanwege ouderwets, of dat het niet zou horen,of dat ik dat niet durf ivm een eventueel blauwtje lopen, maar vanwege een niet bij mij passende eigenschap / niet aantrekkelijk vindende eigenschap.

Daarom zou ik ook nooit - na mijn ogen uit mijn kop te hebben geflirt zonder respons - alsnog op iemand afstappen.

Maar op ieder potje past gelukkig een dekseltje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 maart 2010 @ 16:27:

[...]

heb je mijn lap tekst gelezen? Als je dát soort flirten niet door hebt ( ik heb het niet over de mensen die " dichtslaan " ) dan mis je mi echt wel wat sociale vaardigheden.

Die lap tekst is echt niks nieuws.

Het zou in een wereld waarin iedereen goed flirt en dat goed herkent altijd zichtbaar zijn dat er interesse is. Maar dat is niet hoe het in de praktijk gedaan wordt. Ik denk dat iedereen de theorie wel kent, maar hoeveel mensen zijn er wel niet die te verlegen zijn om op de versiertoer te gaan?

Dat jij overduidelijk goed flirten wel herkent, wil niet zeggen dat het altijd voor iedereen duidelijk is en dat iedereen goed kan flirten.
quote:MissR83 wrote on 14 March 2010 @ 16:26:

[...]

Juist ik denk dus dat dat gewoon moet kunnen. Heb je hem daarna ook uit gevraagd? Of liet je dat dan wel weer aan hem over?

Wat een suggestieve laatste vraag. Ergens moet er toch zo'n passieve vrouw in me zitten? Niet dat ik ontken dat ik geen passieve momenten heb, maar dat koppel ik niet aan vrouw-zijn, maar aan mens-zijn.

Ja, ik heb hem inderdaad uitgenodigd voor een dancefeest en mijn beurs getrokken (waar hij van opkeek, want dat was hij niet gewend, en dat geeft ook wel aan hoeveel vrouwen zich graag laten verzorgen). Te erg, gewoon...
quote:MissR83 schreef op 14 maart 2010 @ 16:33:

[...]

. Maar dat is niet hoe het in de praktijk gedaan wordt..

Houden we ons duidelijk in andere kringen op.

Of het zit 'm in de generatie.
quote:Ligeia schreef op 14 maart 2010 @ 16:35:

[...]

Wat een suggestieve laatste vraag. Ergens moet er toch zo'n passieve vrouw in me zitten? Niet dat ik ontken dat ik geen passieve momenten heb, maar dat koppel ik niet aan vrouw-zijn, maar aan mens-zijn.

Ja, ik heb hem inderdaad uitgenodigd voor een dancefeest en mijn beurs getrokken (waar hij van opkeek, want dat was hij niet gewend, en dat geeft ook wel aan hoeveel vrouwen zich graag laten verzorgen). Te erg, gewoon...Haha, neehoor dat was een serieuze vraag en zou zou het denk ik ook moeten zijn. Ik vind het dus vreemd om te merken dat mannen wel mogen 'jagen'. Maar dat je als vrouw niet mag gaan voor iets dat je graag wil. Zijn mannen echt zo snel geschrokken, ik denk het niet. Maar er wordt dus wel anders over gedacht als je bijvoorbeeld praat over initiatief tot een date. Dan is het ineens minder ouderwets om te wachten op hem. Raar is dat.
quote:MissR83 wrote on 14 March 2010 @ 16:40:

[...]

Haha, neehoor dat was een serieuze vraag en zou zou het denk ik ook moeten zijn. Ik vind het dus vreemd om te merken dat mannen wel mogen 'jagen'. Maar dat je als vrouw niet mag gaan voor iets dat je graag wil. Zijn mannen echt zo snel geschrokken, ik denk het niet. Maar er wordt dus wel anders over gedacht als je bijvoorbeeld praat over initiatief tot een date. Dan is het ineens minder ouderwets om te wachten op hem. Raar is dat.Ben ik met je eens!
anoniem_7442 wijzigde dit bericht op 14-03-2010 16:43
Reden: Ik lijd aan chronische typtyfus.
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 maart 2010 @ 16:36:

[...]

Houden we ons duidelijk in andere kringen op.

Of het zit 'm in de generatie.

Ik twijfel ook een beetje of ik het verlegene nou zo leuk vind. Maar hij maakt me aan het lachen en ziet er leuk uit, dus tja ik zou een date wel leuk vinden.

Misschien dat het een generatieverschil is. Ik weet niet hoe oud je bent, maar gezien het feit dat je een zoon hebt gok ik dat ik jonger ben. Je zou juist denken dat met al die seksuele vrijheid het binnen mijn generatie juist gewoner zou moeten zijn om te flirten, versieren, als vrouw initatief tot een date te nemen. Maar toch hoor ik zo vaak dat de vrouw gaat zitten wachten tot de man belt, want anders schrik je hem af. Terwijl je bij de mannen weer hoort dat ze niet eens weten dat er geflirt werd. Een vriendin van mij heeft zelfs wekenlang geen gedag durfen zeggen tegen een collega omdat ze hem leuk vind. Hoe moet hij dat dan weten?

Ik stem voor een directere aanpak. Maar uiteindelijk moet het wel van twee kanten komen.
quote:MissR83 schreef op 14 maart 2010 @ 16:45:

[...]

Ik weet niet hoe oud je bent,.Voor in de veertig.
Ik geloof er niks van dat het een generatieverschil is. Het zit hem volgens mij gewoon in individuele verschillen. Ik was 19 toen ik mijn vriend 'versierde' en nu ben ik 34 (en ik kan me niet voorstellen dat ik nu veranderd ben wat dat betreft). En jullie? Even voor de statistieken...
En jullie wat? Leeftijd? Veranderd?

Ik ben 27.
quote:MissR83 wrote on 14 March 2010 @ 17:02:

En jullie wat? Leeftijd? Veranderd?

Ik ben 27.

Leeftijd...

(Ik was wat onduidelijk, er speelde een vrouwelijke trek op. )
quote:Ligeia schreef op 14 maart 2010 @ 17:05:

[...]

Leeftijd...

(Ik was wat onduidelijk, er speelde een vrouwelijke trek op. )
Tja ik durf het niet eens te typen, ik zal wel echt vreselijk ouderwets zijn of victoriaans.....

Maar ik vind dat het initiatief toch méér vanuit de man moet gaan ipv de vrouw.

Ik vind het beter bij een vrouw passen om deugdzaam, zedig, modest en nederig te zijn.

Ik vind dat dat een vrouw 'mooi' maakt.

oke please don't shoot me!
Mrscarios, jij zou toch niet meer op het Viva-forum komen? Of is je man weer op zendingsreis en doe je het stiekem? Leuk hoor, als je weer mee komt schrijven (en dat meen ik), kom je dan ook nog even terug op het topic over Paul Washer? (onder andere) ik heb nog wat vragen openstaan daar..
quote:mrscaricos wrote on 14 March 2010 @ 17:13:

Tja ik durf het niet eens te typen, ik zal wel echt vreselijk ouderwets zijn of victoriaans.....

Ik vind het beter bij een vrouw passen om deugdzaam, zedig, modest en nederig te zijn.

oke please don't shoot me! Whatever works for you...
[quote]mrscaricos schreef op 14 maart 2010 @ 17:13:

Ik begrijp wat je zegt en zie het gedeeltelijk ook zo. Als een man daadwerkelijk dit initiatief neemt, is dat alleen maar leuk. Maar soms zijn er situaties waarin een man dat niet doet en dan is het de vraag of je als vrouw zelf dat initiatief mag/kan/moet nemen en je moet afvragen waarom de man dit toch niet doet (verlegen, geen interesse, ...) In beperkte mate vind ik dat je dat als vrouw wel kunt doen, maar het mag ook wel van zijn kant komen. Meeste succeservaringen in de liefde zijn er me dunkt toch wel als de man van in het begin zelf ook initiatief nam. Kan je nog als vrouw het eerste initiatief nemen tot daadwerkelijk contact/date, maar daarna zou ik het voor mezelf toch veel prettiger vinden als het gelijk op gaat. Anders zou ik het gevoel krijgen dat het hem niet zo interesseert allemaal...
quote:mellie001 wrote on 14 March 2010 @ 17:24:

[quote]mrscaricos schreef op 14 maart 2010 @ 17:13:

Ik begrijp wat je zegt en zie het gedeeltelijk ook zo. Als een man daadwerkelijk dit initiatief neemt, is dat alleen maar leuk. Maar soms zijn er situaties waarin een man dat niet doet en dan is het de vraag of je als vrouw zelf dat initiatief mag/kan/moet nemen en je moet afvragen waarom de man dit toch niet doet (verlegen, geen interesse, ...) In beperkte mate vind ik dat je dat als vrouw wel kunt doen, maar het mag ook wel van zijn kant komen. Meeste succeservaringen in de liefde zijn er me dunkt toch wel als de man van in het begin zelf ook initiatief nam. Kan je nog als vrouw het eerste initiatief nemen tot daadwerkelijk contact/date, maar daarna zou ik het voor mezelf toch veel prettiger vinden als het gelijk op gaat. Anders zou ik het gevoel krijgen dat het hem niet zo interesseert allemaal...Uiteraard moet er balans zijn (wat mij betreft)...
quote:Mirjam762 schreef op 14 maart 2010 @ 17:22:

Mrscarios, jij zou toch niet meer op het Viva-forum komen? Of is je man weer op zendingsreis en doe je het stiekem? Leuk hoor, als je weer mee komt schrijven (en dat meen ik), kom je dan ook nog even terug op het topic over Paul Washer? (onder andere) ik heb nog wat vragen openstaan daar..

Nee hoor, mijn man weet dat ik hier kom, ik doe niks stiekem.

En prima hoor, ik ben een paar weken weggeweest en zag dat het topic was gestopt.

Maar ik zal eens kijken, ik ga in elk geval wel niet meer zoveel tijd in het forum stoppen als ik gedaan heb want dat was niet te doen met de kids en het huishouden enzo.

Maar ik zal kijken in het topic.
Mirjam: wil je dat topic even uppen? ik kan het niet vinden....

sorry, nu weer ontopic
Ik vind dat initiatief prima van mij mag komen. Zo bén ik namelijk, in alle aspecten van mijn leven. Ik ga ervoor, ik ga kijken wat ik kan. Ik wil ontdekken, ondernemen. Dus zo ben ik ook op relatievlak, en het lijkt me niet de handigste manier om me anders voor te doen dan ik ben.

Ik ben pittig, iemand moet mij wel aankunnen. Ik heb een sterke mening en een sterke wil, ben zéker niet verlegen of nederig. Als iemand dat niet leuk vindt, vindt hij mij niet leuk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 14 maart 2010 @ 17:30:

Ik vind dat initiatief prima van mij mag komen. Zo bén ik namelijk, in alle aspecten van mijn leven. Ik ga ervoor, ik ga kijken wat ik kan. Ik wil ontdekken, ondernemen. Dus zo ben ik ook op relatievlak, en het lijkt me niet de handigste manier om me anders voor te doen dan ik ben.

Ik ben pittig, iemand moet mij wel aankunnen. Ik heb een sterke mening en een sterke wil, ben zéker niet verlegen of nederig. Als iemand dat niet leuk vindt, vindt hij mij niet leuk.

Ik bedoel met modest en nederig zijn niet slaafs he.

Maar een mooie natuurlijke (vrouwelijke) vorm van nederigheid.

Meer als in 'niet haantje de voorste willen zijn' of 'boven de man te willen staan' efin....je snapt me denk ik wel.
quote:mrscaricos wrote on 14 March 2010 @ 17:35:

[...]

Ik bedoel met modest en nederig zijn niet slaafs he.

Maar een mooie natuurlijke (vrouwelijke) vorm van nederigheid.

Meer als in 'niet haantje de voorste willen zijn' of 'boven de man te willen staan' efin....je snapt me denk ik wel.Er zijn in jouw ogen dus niet meer smaken dan 'boven' of 'onder'?...
quote:Ligeia schreef op 14 maart 2010 @ 17:38:

[...]

Er zijn in jouw ogen dus niet meer smaken dan 'boven' of 'onder'?...Hoe bedoel je dat?
Ik ben absoluut haantje de voorste. Ik heb een grote bek, ik neem graag initiatief, ik geef graag leiding.

Wil niet zeggen dat ik niet graag verleid word, maar dat betekent wél dat iemand dat leuk aan me moet vinden. En dat ik iemand met behoorlijk wat power nodig heb, een krachtig iemand. Zodat we elkaar aankunnen en in evenwicht houden.

Dat is mijn ideaal, en ik heb een tijd geleden iemand ontmoet met wie ik die balans behoorlijk lijk te hebben. En dat is een heel fijn en bijzonder gevoel.

We kunnen elkaar aan, dus we hoeven geen spelletjes te spelen over wie initiatief neemt en wie afwacht.
Ik vind nederigheid overigens noch vrouwelijk, noch natuurlijk, noch mooi. Het is gewoon een karaktertrek, net als dat je of verlegen bent of juist niet. Het een is niet mooier, natuurlijker of vrouwelijker dan het ander. Maar je bent het nou eenmaal, of niet. Ik hang daar verder geen waardeoordeel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven