***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ben gelukkig weer wat fitter. Maar wat is het vandaag eeen @#!$weer. Echt weer om nix te doen.

Spitsmuis: Ben niet zo heel goed van de smoesjes. Maar mijn vriend weet ook nooit of iets nieuw is. Soms vraagt hij het bij dingen die ik echt al een hele tijd heb en bij nieuwe dingen vraagt hij nix. Dus ik hoef meestal geen smoesjes te verzinnen.

Trouwens balen van die naweeen van HELP. Hopelijk zijn ze snel over.

Brigitte: Gefeliciteerd! Wel heel gaaf dat er straks maar een jaar leeftijdsverschil tussen je kids zit.

Koen zit niet helemaal lekker in zijn vel de laatste dagen. pffff. Hij wil niet slapen maar is wel bekaf. En zoals ik al zei.. al drinkend valt hij wel in slaap. Maar dat wil ik hem niet aanleren. Dus hij moet echt maar ff jengelen (lees krijsen). Maar ik kan echt ff niets anders doen. Of ben ik dan te streng?
Spitsmuis: daar had ik helemaal overheen gelezen. Wat naar zeg...! wat kun je lang last hebben van HELLP... Voordat jij het kreeg had ik er nooit van gehoord. Heb je het allemaal wat weten te verwerken en heb je nog wat aan die stichting?
Ik heb de inbakerdoeken er maar weer eens bijgepakt. En meneer slaapt binnen twee minuten (na een paar protestgillen). pfff snap jij het snap ik het...
Buitenmeisje, ik snap er geen snars van! Het is wel lekker dat hij nu ligt te slapen. Misschien heeft hij die begrenzing van de doeken weer even nodig?

Mich, jij hebt ook een wollen rokje? Wat voor een?

Lara, de smoezen zijn geweldig! (ervaring?) Vooral nummertje vier is echt te geestig! Ik heb bedacht dat ik het rokje koop en daar eerlijk over zal zijn. Wat ik wel doe, is het bonnetje wegmoffelen (lees; weggooien) en het prijskaartje er af halen, zodat hij de prijs niet weet! Uiteraard ga ik ook niet vertellen dat het een (te) duur rokje was, maar ik gooi het op een uitverkoopje. Mazzel voor mij dat Muisman een hekel heeft aan winkelen en nooit weet wanneer het uitverkoop is!

Lief dat je vraagt naar het verwerken van HELLP. Ik heb er eigenlijk psychisch geen last meer van; het is nu eenmaal zo gelopen en ik weet dat ik er niets aan heb kunnen doen. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds een eng idee vind, maar het zou me er niet van kunnen weerhouden om ooit weer zwanger te raken. Ik denk dat het domme pech was, maar gelukkig hebben de jongens en ik er niets blijvends aan overgehouden. Nog een half jaartje en ik ben fysiek ook weer de oude!
Spitsmuis: goed te horen dat je er geen last meer van hebt. Ik kon het me wel voorstellen, maar vond het zo zielig voor je!

Nee, wat betreft shoppen heb ik eigenlijk de ideale kerel getroffen. Laatst had ik die enorm dure jurk gekocht en dat moest ik natuurlijk even vertellen. Toen ik zei dat hij wel heel duur was zei hij: maar dat is toch prima? (och..en verder ben ik gewoon goed in smoesjes bedenken... )
Mijn man heeft altijd commentaar dat ik te goedkope kleren koop!

Hij is zelf ook een veel grotere shopper dan ik, ik vind alleen shoppen voor Finn erg leuk, maar voor mezelf helemaal niet.
Kleertjes kopen voor X vind ik ook nu fijner dan voor mezelf. Maar voor hem houd ik het meestal ook goedkoop hoor. Hema, H&M, Zeeman, C&A, Wibra
Ah en rompers in het kruidvat
Up

Oh wat waren de inbakerdoeken weer een uitkomst. Koen heeft van 3 tot 7 geslapen. En om half 9 is hij weer heerlijk in slaap gevallen. Hij had idd weer ff behoefte aan de begrenzing.

Hij keek ook gewoon helemaal gelukkig.
Mijn hemel, wat is er veel geschreven!

Framboos, gefeliciteerd! snap de gemengde gevoelens, maar ik hoop dat je heel snel van een probleemloze zwangerschap kan gaan genieten! En bedankt voor je AH-tip, idd erg leuke dingen, was er alleen ietsje te laat bij

Swissie en Lara, wat een dilemma's..... begrijp dat jullie de jongens niet graag alleen laten, zou er ook erg veel moeite mee hebben. Aan de ander kant zijn feestjes en stedentrips ook wel weer leuk, en is je relatie ook belangrijk.... moeilijk...

Spitsmuis, wat fijn toch dat de jongens het zo goed doen, je zal wel apetrots zijn! Zal zo eens googlen op Karin Millen, ben nu wel erg benieuwd.

Buitenmeisje, ben je er weer een beetje bovenop?

Ik had dus vorige week hetzelfde, alleen ik ben echt een paar dagen goed beroerd geweest

Erg veel moeten overgeven (nee, niet zwanger!) en enorme hoofdpijn gehad. Voelde me zo beroerd dat ik B. heb gebeld dat ik echt niet voor Isis kon zorgen en of hij naar huis wilde komen. Gelukkig had hij geen belangrijke afspraken staan en kon hij vrij nemen. Was even bang dat de BV achteruit zou lopen, maar blijkbaar zorgt je lijf dan toch eerst daarvoor, en heb ik me denk ik daardoor ook langer ziek gevoeld dan eigenlijk 'nodig' was.

Hier wordt al een paar weken verwoed van rug naar buik gerold, maar terug gaat nog niet.

Wat ze nu ook veel doet: op de rug, voetjes plat op de vloer/box, en dan kont en rug omhoog (noem het 'bruggetje maken'). Komt dat iemand hier bekend voor?
Lara en Mich; veel plezier morgen tijdens de miniminimeet! Wie heeft de taart gebakken?

Framboosje, je hebt nog tijd genoeg om je zwanger te voelen... Geniet van de dag van vandaag, en laat het lekker over je heen komen allemaal! Dikke knuffel van mij en Ruben!!!

Spitsmuis,

Ik zou de smoes van Mich " was in de opruiming, mich heeft hem ook" gebruiken. Ik ben zelf ook zoooooo slecht in dit soort dingen! Bij mij helpt het dat ik nog lang niet in mijn oude kleren pas en dus telkens deze smoes gebruik: " ik voel me zo ongelukkig in dit lichaam, ik hoopte gewoon dat dit jurkje (oid) me een beetje zou oppeppen". Ik heb het gevoel dat het werkt, maar mijn man is ook niet van gisteren en kent me langer dan vandaag......

En ik zeg; als het nogsteeds in je hoofd zit moet je het kopen. Ik zou allang in de winkel staan en het niet aandurven om te wachten tot zaterdag. Stel dat ie verkocht wordt in de tussen tijd. Brrrrrr..........enge gedachte.....

Beterschap!!!

Layla,

Hoe is het met je borstontsteking? Ruben drinkt overigens ook al ruim een week minder dan voorheen, schijnt er een beetje bij te horen. Je bv gaat nog voedzamer worden ofzo.....

Buitenmeisje,

Toch wel een beetje verdacht hoor, die misselijkheid. Ook nog net op vakantie geweest...hmmmmmmm:)ik weet het zonet niet.

Xaloy,

nog jobnews vrouwke?

Morgen komen mijn ouders een dagje oppassen. Ruben heeft vanavond 100 cc (met ietsiepietsie rijstebloem, mich!!) gedronken en een uurtje later een borst. Hij drinkt dus steeds beter uit de fles, dus ik durf het wel aan.

Ga denk ik even lekker naar de bieb en misschien een overwacht kappertje pakken. En had bedacht om eens de grootste en gaafste kledingzaak van Fryslan te gaan belagen morgen. Smoezen paraat genoeg, haha.
Mariekes,

Jeetje zeg, je bent echt flink ziek geweest dus! Gelukkig maar dat de Bv gewoon doorging. Kan me voorstellen dat je je daarover druk hebt gemaakt!

Fijn dat je er weer bent, had je al gemist. Is alles met Isis ook goed?
Icke, fijn dat Ruben al wat beter uit de fles gaat drinken. Zahra drinkt mij een beetje te gretig uit de fles, met als gevolg dat ze de borst niet meer interessant vindt dus het wordt toch afbouwen ben ik bang. Ach ik heb het 5 maanden volgehouden en dat vind ik toch al heel knap. Het is gewoon een pittig meiske met een eigen willetje, dat begin ik nu steeds meer te merken.

Witchke, ik koop ook nooit dure merkkleding voor mezelf, en voor Zahra soms alleen in de opruiming, maar dan moet het wel stevig afgeprijsd zijn. Ik vind de rompers van het Kruidvat overigens rotzooi, dus die koop ik nooit meer. De pasvorm en kwaliteit vind ik echt slecht. Ik heb er in het begin nogal wat kado gekregen maar ik ben blij dat ze er uitgegroeid is, heb ik tenminste een excuus om ze weg te doen.

Marieke ook al ziek geweest, het schijnt dus echt wel te heersen, het is nu natuurlijk ook echt herfstweer.

Buitenmeisje, wat slim om die inbakerdoeken weer te gebruiken. Zou het weer een fase zijn dat Koen weer slechter slaapt, een sprongetje ofzo? Ik ben net zo blij dat Zahra zo goed slaapt tegenwoordig. Vanmorgen legde ik haar op bed om even een luier weg te gooien en ik ging gelijk even mijn handen wassen in de badkamer. Ik ging terug naar de babykamer met het idee om er even naast te gaan zitten tot ze insliep, lag ze al te slapen! Ik was dus echt nog geen 2 minuten weggeweest hihi.
Hee Mariekes, gezellig dat je er weer bent! Wat beroerd dat je zo ziek was zeg..., gaat het nu beter?

Icke: geniet van je dagje morgen! Zal vast fijn zijn. Trouwens, dat excuus gebruik ik ook altijd (voor mezelf). Werkt prima.

Buitenmeisje: wat goed dat die doeken helpen zeg. Het zal wel even een fase zijn.

ieeeeeeeeeeeeeeeeeuw!!! Ik liep net van het balkon de keuken in en toen sprong er een muis van het aanrecht!! Gatver de gatver. We wonen in een oud huis en de hele buurt heeft er in de herfst en winter last van. Er ligt dus niks te eten binnen, maar dat helpt niet (en ik ben allergisch voor katten...). Ik vind het zo vies!!!!!

Ik had net het andere meisje aan de telefoon die ook naar Rome gaat en ik vertelde dat ik er echt een probleem mee heb. Dat begreep ze wel en we hebben het er volgende week nog even over. Een vriendin van haar heeft een kindje van een jaar en die was ook ziek van het nachtje logeren (dat ze dus pas na een jaar had gedaan). Gelukkig.

Jippie, morgen een minimini-meet. We laten ons lekker verzorgen in een kroegje en Mich haalt me op van kantoor. Geen gebak in huize Mich een Lara dus.
Layla,

omgekeerde wereld dus, gek hoor! Misschien omdat Zahra meer moeite moet doen om uit de borst te drinken dan uit de fles? Want er zit toch in allebei moedermelk als ik het goed heb?

Op vakantie heb je toch wel steeds live gevoed? Je merkt; ik verbas me erover dat ze de fles prefereert. Maar op het cb heeft men het ook al eens genoemd. Natuurlijk afbouwen noemen ze het:) je kindje geeft zelf aan dat ze toe is aan iets anders.

Ga je dan nu volledig kv geven?

En idd zeker met je "slechte start" vind ik dat je het geweldig hebt gedaan met 5 maanden bv!!!Wie had dat gedacht?!
Oh ja en mijn moeder is ook heel lief: ze zegt dat ik er niks aan kan doen dat ik moeite heb met Max uit logeren te laten. "Het zijn de hormonen". Precies. 9 maanden op, 9 maanden af...
Lara,

helemaal vergeten te reageren op je logeerdilemma: IKMOETERNIETAANDENKEN!!!!

Ik heb zo'n vriendin die alles zakelijk benadert en mij in mijn huidige "situatie" alleen maar van dat soort adviezen geeft. Zij zou zeggen; " joh, hij merkt er niets van hoor, en jij moet er ook gewoon een keer door heen. Heb ik ook gedaan". Maar ondertussen......

Wat ik ermee bedoel te zeggen; iedereen kan je adviezen geven maar jouw gevoel zegt je nog altijd wat je moet doen. Daar zou ik persoonlijk naar luisteren. Degene die daar geen begrip voor heeft heeft dan pech. En ja, ook als dat je eigen kerel is....sorry......mooi niet doen dus als je je er niet goed bij voelt.
al doe je er 90 maanden over Lara!.....
Fijn Lara dat dat andere meisje dat meegaat er wel begrip voor heeft. Volgens mij is het iets heel natuurlijks dat je je kindje niet alleen wilt laten als hij/zij nog zo klein is. Als moeder voel je instinctief dat je kind afhankelijk van jou is en dat je het moet beschermen tegen de buitenwereld. (of zoiets hihi)/

Iew muizen! Wij vinden regelmatig muizelijkjes bij de voordeur (kadootjes van onze katten) echt vreselijk, gelukkig niet in huis. Vanavond had onze poes een vogel gevangen, man kon hem gelukkig nog op tijd redden voordat de poes genadeloos toesloeg.

Icke, natuurlijk afbouwen, dat klinkt wel heel logisch. Ik merk gewoon sinds een paar dagen dat ze verandert, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ze gaat nu echt haar karakter vormen volgens mij, ze geeft het ook heel duidelijk aan als haar iets niet zint, bijv. met die borstvoeding, ze zet haar handjes dan ook tegen mijn borst en duwt zichzelf dan van me af en zet het op een krijsen. Ik geef haar nu gekolfde melk en kv omdat ik het anders niet bij elkaar gekolft krijg, ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Ik denk dat nu ook echt de periode eraan komt dat je haar kunt gaan verwennen omdat ze van alles doorkrijgt.
Layla,

zo zo wat een dametje.....:) hoewel, Ruben duwt ook de fles weg als ie er genoeg van heeft. Rammetjes he?!

Lijkt me best "pijnlijk" om mee te maken. Je hebt zolang met bloed zweet en tranen bv gegeven, duwt ze je zomaar van zich af.......
Getver zeg...dode vogels en muizenlijkjes... Is dat dan een soort van troffee ofzo? Ik hoorde wel eens dat sommige katten het zelf heel trots naar je bed brengen... brrrrr!

Zou het helpen om toch een week een kat te lenen zodat de geur in huis zit?

Icke: je hebt helemaal gelijk! En Layla ook trouwens. Nu nog leren mijn ppot stijf te houden. Wat een gedoe. Ik vind het gewoon lastig om niet op 1 lijn te zitten.
Haha, en volgens mij zijn mannen-Rammen moeilijker dan vrouwen. Hoewel...stiertjes zijn ook nogal moeilijk en koppig... Dat wordt nog wat hier in huis. Ik ben natuurlijk ook een stier (maar helemaaaaaaaal niet koppig hoor!) en mijn vriend een tweelingen, maar dat zou ook best een stier kunnen zijn. Als Max niet meer wil kijkt hij de andere kant op en duwt hij heel demonstratief de fles met zijn tong eruit.

Zo, dan ga ik nu op de bank hangen. Ik baal want desperate hw is niet opgenomen.
Hoihoi! Allemaal al wakker? :-)

Oh.. er valt iets boven. Nu zal Rob wel wakker worden... Even luisteren..

Ik heb D-hw gister wél gezien, voor het eerst in lange tijd. Compli moest werken, dus vandaar. Sorry Lara :-)

Met de sollicitatie's gaat het zo-zo. Er zijn voldoende vacatures, ik reageer overal op, maar het duurt en duurt en duurt voordat ik een uitnodiging krijg. En dat is frustrerend! Ben nu op zoek naar tijdelijk werk hier, want kan moeilijk thuis zitten. Hoop binnenkort aan de slag te kunnen ( dan moet ik ook opvang vinden voor R want oppasoma heeft het bijltje erbij neergegooid vanwege vers eigen kleinkind...)

Robbie heeft nu trouwens een geweldig ritme. Hij wordt om 8 uur wakker, krijgt flesje, en slaapt van 10 tot 11.15. Dan krijgt hij fruithapje, en om 12.30 weer een flesje. Dan slaapt hij van 13.15 tot 15.30 (elke keer een uur en een kwartier!) dan groentehapje, en om 16 uur een flesje. Dan slaapt hij weer om half vijf tot kwart voor zes, en om kwart voor acht gaat hij in bad en in bed. Hij is dus elke keer twee uur wakker, en slaapt dan een uur en een kwartier. Zo maakt hij precies de dag rond! Hij slaapt dus vergeleken met jullie kindjes best veel, zo'n kleine 16 uur per dag. Misschien groeit hij daarom ook zo hard? Hij is al zeker 9 kilo nu, en bijna 70 cm.. Hij draagt in ieder geval al twee weken maat 74.
Grappig dat ritme van Robbie, Zahra gaat ook zo'n 1,5-2 uur na de voeding naar bed en slaapt dan meestal ook wel lang. 's morgens meestal 2 uur en 's middags 1.5-2 uur en inderdaad ook aan het eind van de middag nog een klein slaapje.

Gisteravond gingen we bij vrienden eten (wonen om de hoek). Toen heb ik ze om 6 uur haar fles gegeven en haar tijdens het eten in de wipstoel gezet. Na het eten was ze moe en toen is ze lekker in de kinderwagen in slaap gevallen. Ik had haar slaapzakje al aangedaan dus toen we thuis kwamen konden we haar zo van de kinderwagen in bed overhevelen en heeft ze gewoon doorgeslapen.

Wat ook grappig is, ze geeft nu steeds een soort van kusjes, ze duwt haar gezicht dan heel hard tegen mijn wang aan met haar mondje open hihi.
Spitsmuisje: ben eer beter?

Xaloy: D-W wordt nu gedownload! Wat irritant van die banen zeg... denk je dat je snel iets tijdelijks zult vinden?

Max slaapt overdag 4 1/2 - 6 uur en 's nachts 12 uur. Bijelkaar dus 16,5 - 18 uur. Donderdag moeten we weer prikken halen en ik ben erg benieuwd hoe hij is gegroeid. Ik vind kleertjes kopen nog steeds wel lastig hoor. Van de Hema kan hij vaak nog net maat 68 aan, maar ik heb ook 2 truitjes bij Prenatal gekocht dit weekend en die waren wat klein. De maten bij de hema lijken wat groot te vallen, of heb ik het mis?

Layla: wat fijn dat het slapen en overhevelen zo soepeltjes ging gisteren. Prettig dat je dan nog zo makkelijk ergens anders kunt eten he?

Max doet dat ook trouwens, maar volgens mij wil hij eerder en hap uit mijn wang nemen dan me een kusje geven...

Sinds we de bedtijd stipt om half 8 hebben ingevoerd valt Max vrijwel direct in slaap. Soms moet ik nog een keer teruglopen voor een speen, maar we hebben geen huilscenes meer. Echt makkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven