veel bloed in speeksel
zaterdag 5 december 2009 om 15:24
mijn dochter heeft al een hele week enkele malen per dag behoorlijk wat bloed in haar speeksel, ze heeft geen tandklachten en kno arts heeft ook niks gevonden. haar maag en slokdarm zijn onderzocht en daar zat ook niks,ze voelt zich moe wie herkent dit en weet wat het kan zijn?
zelf weten we niet bij wie we nu nog te raden kunnen gaan, het is erg vervelend en ook wel angstig dat we maar niet weten wat er is.
zelf weten we niet bij wie we nu nog te raden kunnen gaan, het is erg vervelend en ook wel angstig dat we maar niet weten wat er is.
maandag 15 maart 2010 om 08:41
mijn dochter is weer thuis, ze mocht zaterdagmiddag naar huis. Er is definitief vastgesteld dat ze kattekrab ziekte heeft de bacterie die dit veroorzaakt heet bartonella henselae. Ze hebben operatief het abces bij de lymfeklier opengesneden, maar de klier zelf was al helemaal verabcedeerd en zat er dus niet meer. de wond is open gelaten en we moeten twee keer per dag spoelen met de douchekop. Ze heeft erg veel pijn en ik vind ook dat de wond randen wat rood beginnen te zien. ik ga zo nog een keer spoelen en als het niet goed ziet ga ik bellen.
Wel een geruststelling dat het "maar"kattekrabziekte is. De doktoren spraken nu toch ook wel uit dat ze sterk bang waren voor een vorm van hodgkin. gelukkig is het dat niet.
laten we hopen dat we nu met de goede medicijnen en een straks een mooi schoon en genezen wond op kunnen naar het volgend hoofdstuk waarvan we hopen dat dat gezelliger is.
alvast bedankt voor al jullie medeleven in deze vervelende periode
Wel een geruststelling dat het "maar"kattekrabziekte is. De doktoren spraken nu toch ook wel uit dat ze sterk bang waren voor een vorm van hodgkin. gelukkig is het dat niet.
laten we hopen dat we nu met de goede medicijnen en een straks een mooi schoon en genezen wond op kunnen naar het volgend hoofdstuk waarvan we hopen dat dat gezelliger is.
alvast bedankt voor al jullie medeleven in deze vervelende periode
maandag 15 maart 2010 om 09:31
quote:Lampje2204 schreef op 15 maart 2010 @ 09:18:
Hè gelukkig maar dat het zo'n relatief 'onschuldige' diagnose is! Hopelijk gaat het goed met de wondgenezing en knapt ze snel weer op! Heel veel beterschap gewenst!
inderdaad een opluchting maar ook een wijze les voor veel doktoren dat dit dus wel heftige vorm kan aannemen. Ik moet vanmiddag toch weer een uurtje in de auto naar nijmegen omdat de arts de wond wel wil zien. de klier naast de wond is ook erg gezwollen dus toch maar weer"even" laten kijken!
velen hadden ook in nijmegen nog nooit de kattekrab ziekte zo erg gezien. en ze moest ook proef zijn voor artsen in opleiding om een goede diagnose te stellen. van de 6 artsen in opleiding had 1 het goed ! toch knap. in tilburg helemaal in het begin heeft ooit een kinderarts dit wel geopperd maar helaas nooit onderzocht of dit het kon zijn, had ons een heleboel weken ellende bespaart als ze dit wel had gedaan ! maar goed wat gebeurd is draaien we niet meer terug. laat nog wel horen hoe het vanmiddag afloopt.
Hè gelukkig maar dat het zo'n relatief 'onschuldige' diagnose is! Hopelijk gaat het goed met de wondgenezing en knapt ze snel weer op! Heel veel beterschap gewenst!
inderdaad een opluchting maar ook een wijze les voor veel doktoren dat dit dus wel heftige vorm kan aannemen. Ik moet vanmiddag toch weer een uurtje in de auto naar nijmegen omdat de arts de wond wel wil zien. de klier naast de wond is ook erg gezwollen dus toch maar weer"even" laten kijken!
velen hadden ook in nijmegen nog nooit de kattekrab ziekte zo erg gezien. en ze moest ook proef zijn voor artsen in opleiding om een goede diagnose te stellen. van de 6 artsen in opleiding had 1 het goed ! toch knap. in tilburg helemaal in het begin heeft ooit een kinderarts dit wel geopperd maar helaas nooit onderzocht of dit het kon zijn, had ons een heleboel weken ellende bespaart als ze dit wel had gedaan ! maar goed wat gebeurd is draaien we niet meer terug. laat nog wel horen hoe het vanmiddag afloopt.
maandag 15 maart 2010 om 09:59
Jeetje... wel fijn dat jullie nu weten wat het is.
Ik heb er net even over gelezen (had er nog nooit van gehoord) en ik lees dat het ook heel ernstig af had kunnen lopen (hersenvliesontsteking en nog erger). Ik ben blij dat het nu duidelijk is.
Je dochter heeft het best heftig meegemaakt als ik het zo lees.
Beterschap voor haar!!!!
Ik heb er net even over gelezen (had er nog nooit van gehoord) en ik lees dat het ook heel ernstig af had kunnen lopen (hersenvliesontsteking en nog erger). Ik ben blij dat het nu duidelijk is.
Je dochter heeft het best heftig meegemaakt als ik het zo lees.
Beterschap voor haar!!!!
maandag 15 maart 2010 om 10:30
maandag 15 maart 2010 om 19:34
tjee wat hebben jullie toch een traject gelopen. wel fijn dat er nu weg naar herstel is. hoop dat het vanmiddag meeviel. veel sterkte en een knuffel voor jouw dappere dochter!! en ze boft maar met zo'n geweldige moeder die is door blijven zoeken en is door blijven vechten op zoek naar een oplossing. geweldig!
maandag 15 maart 2010 om 20:52
Momomo, eindelijk echt weten wat je kind mankeert. Voordat je dat weet zit en slaap je eigenlijk niet rustig.
Ik was -waarschijnlijk met vele anderen- ook best ongerust voor wat het kon zijn. Nou, moet je nagaan hoe het voor jullie is (geweest).
Ik hoop dat je dochter snel hersteld van de operatie. Ze zit vast niet te wachten op weer een ontsteking : (
Ik was -waarschijnlijk met vele anderen- ook best ongerust voor wat het kon zijn. Nou, moet je nagaan hoe het voor jullie is (geweest).
Ik hoop dat je dochter snel hersteld van de operatie. Ze zit vast niet te wachten op weer een ontsteking : (
dinsdag 16 maart 2010 om 08:30