Gezondheid alle pijlers

veel bloed in speeksel

05-12-2009 15:24 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heeft al een hele week enkele malen per dag behoorlijk wat bloed in haar speeksel, ze heeft geen tandklachten en kno arts heeft ook niks gevonden. haar maag en slokdarm zijn onderzocht en daar zat ook niks,ze voelt zich moe wie herkent dit en weet wat het kan zijn?

zelf weten we niet bij wie we nu nog te raden kunnen gaan, het is erg vervelend en ook wel angstig dat we maar niet weten wat er is.
Veel sterkte met alles!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Momomo,

Dat hoesten koppel ik niet aan een verkoudheid. Soms hoort hoesten ook bij een hart en/of longaandoening, vandaar dat ik het wilde weten.

Wat is de saturatie van je dochter? Is deze gemeten en in orde?

Vraag ze of ze bij de MRI naar haar hart kijken.

Vraag of de hartkamers er goed uit zien en in vorm zijn. Bij een volgende bloedtest vragen om een controle van het NT pro BNP. Is een stof dat afwijkingen aan het hart kan aantonen.

Misschien levert het niets op, maar ik denk gewoon met je mee. Uit ervaring weet ik dat niets zo frustrerend is als diagnoseloos blijven, terwijl het lichaam toch duidelijk signalen geeft dat er iets niet klopt.

Heel veel succes vrijdag. Geef je dochter en jezelf een knuffel en houd vol.
Ik moet meteen denken aan Hodgkin, bij het horen van de klachten van je dochter.

De kenmerken van de ziekte van Hodgkin zijn erg algemeen. Dat wil zeggen dat ze ook bij andere aandoeningen kunnen voorkomen. Belangrijk verschil is de duur van de klachten. Bij Hodgkin gaan de klachten niet weg, maar blijven voortdurend aanwezig. Meestal wordt het ook steeds erger. Veel gehoorde klachten zijn: een voelbare zwelling in de klieren in de hals, oksel of liezen. Verder perioden met koorts, gewichtsverlies en een gebrek aan eetlust, sterke vermoeidheid en hevige transpiratie die vooral 's nachts optreedt.

Wil niet hier met diagnoses gaan strooien, maar het klonk mij zo bekend in de oren.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ook één van de "differentiaal diagnoses" die door mijn hoofd spookte.

Ben een meelezer en vind het erg voor jullie dat het zo onzeker is en blijft. Soms zijn diagnoses erg lastig te stellen.

Het lijkt me dat bij hodgkin, lymfklierkanker, kwaadaardige cellen in de punctie van de klier waren gevonden?!
quote:misspositive schreef op 02 februari 2010 @ 09:25:

Ook één van de "differentiaal diagnoses" die door mijn hoofd spookte.

Ben een meelezer en vind het erg voor jullie dat het zo onzeker is en blijft. Soms zijn diagnoses erg lastig te stellen.

Het lijkt me dat bij hodgkin, lymfklierkanker, kwaadaardige cellen in de punctie van de klier waren gevonden?!

En dat laatste hoeft dus volgens mij niet altijd het geval te zijn. De kanker kan zich in een ander deel van het lichaam schuilhouden en de opgezette klier is dan slechts een van de symptomen.

Maar goed, ik hoop in elk geval dat het iets veel onschuldigers blijkt te zijn.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik ben er nooit voor om met diagnoses te strooien op basis van de beperkte info hier, maar misschien zorgt het wel voor een bredere blik?

Ik hoop dat het met je dochter relatief goed gaat en ben ook benieuwd hoe het met haar CITO gaat!
Laten we idd niet met diagnoses gaan strooien...... wederom heel veel succes en sterkte. Wat een onzekerheid weer voor jullie en je dochtertje!
Sterkte!
Veel sterkte met de MRI!
quote:Carrera schreef op 02 februari 2010 @ 09:16:

Ik moet meteen denken aan Hodgkin, bij het horen van de klachten van je dochter.

De kenmerken van de ziekte van Hodgkin zijn erg algemeen. Dat wil zeggen dat ze ook bij andere aandoeningen kunnen voorkomen. Belangrijk verschil is de duur van de klachten. Bij Hodgkin gaan de klachten niet weg, maar blijven voortdurend aanwezig. Meestal wordt het ook steeds erger. Veel gehoorde klachten zijn: een voelbare zwelling in de klieren in de hals, oksel of liezen. Verder perioden met koorts, gewichtsverlies en een gebrek aan eetlust, sterke vermoeidheid en hevige transpiratie die vooral 's nachts optreedt.

Wil niet hier met diagnoses gaan strooien, maar het klonk mij zo bekend in de oren.

Sorry maar ik vind dat je dit echt niet kunt maken, zo online even iemand's kind even een diagnose toeschuiven.

Besef je uberhaupt dat ze al uitgebreid is onderzocht?
TO sterkte met je dochter
Ik denk dat Carrera het niet zo bedoelt. (" Wil niet hier met diagnoses gaan strooien, maar het klonk mij zo bekend in de oren".

Waarschijnlijk denkt ze gewoon mee en hoopt dat er gauw een diagnose wordt gesteld voor deze vreemde klachten.

Momomo vraagt ook duidelijk of er mensen zijn die deze klachten herkennen.
Alles goed gegaan gisteren?
vorige week een mri scan laten maken en een ct scan van de longen, een heel gedoe, eerst moest ons meiske in die mri tunnel en na 40 minuten werd ze er uit geschoven en zei de man van de scan dat er nog een constrast vloeistof ingebracht diende te worden na beoordeling van de foto/s maar dat lukte niet erg de bloedvaten van onze dochter waren niet te prikken. uiteindelijk werd besloten om de vloeistof achterwege te laten.

Daarna moest er een ct scan van de longen gemaakt worden, hier moest ook constrastvloeistof ingebracht worden dus moesten we eerst naar de afdeling om een infuus te laten aanbrengen. dit lukte gelukkig wel en daarna werd de scan gemaakt. Ik zou a.s. dinsdag de uitslag krijgen. Zaterdag ging onze telefoon en het was de kinderarts, de schrik sloeg me om het lijf....maar hij belde om te zeggen dat er niks was gevonden.

Wel erg blij en opgelucht maar waarom blijft er bloed in haar speeksel komen? en waarom is die lymfeklier zo ongelooflijk groot en hard , zeker wel een doorsnee van 7 cm.?

we weten even helemaal niet meer en hebben een controle afspraak met de kinderarts.

erg vermoeiend allemaal maar ook zijn we wel wat gerustgesteld dat het niet iets heel engs lijkt te zijn.
Het blijft inderdaad onwijs vreemd Momomo, natuurlijk ben je blij als er niks gevonden wordt, maar het is wel duidelijk dat er iets aan de hand is met je meisje. Fijn dat de kinderarts met je mee leeft en zelfs in het weekend belt met goed nieuws. Ze blijven dus wel met jullie in contact?

Ging haar cito-toets goed?
quote:Ann Liv schreef op 08 februari 2010 @ 13:12:

Het blijft inderdaad onwijs vreemd Momomo, natuurlijk ben je blij als er niks gevonden wordt, maar het is wel duidelijk dat er iets aan de hand is met je meisje. Fijn dat de kinderarts met je mee leeft en zelfs in het weekend belt met goed nieuws. Ze blijven dus wel met jullie in contact?

Ging haar cito-toets goed?

ja gelukkid houdt het ziekenhuis wel contact en ik mag ten alle tijde bellen als ik denk dat er iets verandert of raars is.

Haar cito heeft ze volgens haarzelf wel goed gemaakt.

bedankt voor het medeleven en ik hoop ooit eens te kunnen vertellen wat ze nu wel heeft!
Het blijft dus een raadselachtige situatie. Juist het niet weten maakt het natuurlijk heel erg onrustig.

Gelukkig kun je de arts bellen wanneer er iets verandert, ernstiger wordt of iets dergelijks.

Heel veel sterkte.
Jeetje, wat een bizarre situatie zeg. Wat lijkt me dit frusterend! Ik kan alleen nogmaals jullie heel veel sterkte wensen!!!

Nou ik vind het wel heel positief, wat fijn. Hoe voelt ze zich eigenlijk? Voelt ze zich inmiddels weer wat meer opgeknapt? Dat ze maar snel weer de oude mag zijn en hoop dat jij weer wat rust kan vinden!
Dit is misschien een hele domme opmerking, maar kan er niet iets met één van haar speekselklieren zijn? Dat er daarom bloed meekomt en dat ze daarom een opgezette lymfeklier heeft (door ontsteking van de speekselklier)? Ik verzin maar iets hoor. De onzekerheid over wat het nou is lijkt me heel irritant.
nadat we zaterdag gerustgesteld waren door de kinderarts dat er niks geks te zien was zitten we nu opnieuw in de zenuwen.

Vandaag heeft hij teruggebeld dat er toch een afspraak gemaakt is in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen bij de kinder oncologie.

Ik moest niet meteen het ergste denken maar aangezien ze die enorm dikke klier heeft en de overige symptomen en er iets zeldzaams aan de hand blijkt te zijn hebben de op deze afdeling een afspraak gemaakt.... makkelijk praten maar ondertusen spookt er toch van alles door me heen, ik hoop dat er morgen wat duidelijkheid komt na een gesprek met de oncoloog waarbij ook een chirurg aanwezig zal gaan zijn.

Volgens de kinderarts is een kwaadaardige klier niet pijnlijk en bij mijn dochter is dat wel het geval.

we wachten nog een heeele lange nacht in spanning af.
ach momomo wat een vreselijke onzekerhied.... Verschrikkelijk... wel goed dat ze alles nakijken. Heeeeel erg veel sterkte!!!
Jee momomo, wat enorm naar zeg...

En dat afwachten is inderdaad niet fijn(understatement, ik weet het)

Ik hoop dat jullie snel zekerheid krijgen, en dan vooral natuurlijk dat het iets onschuldigs blijkt te zijn.

Sterkte!
Veel sterkte morgen Momomo!!!!
och momomo, ik hoop toch zo dat het allemaal maar een boze droom is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven