Gezondheid alle pijlers

veel bloed in speeksel

05-12-2009 15:24 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heeft al een hele week enkele malen per dag behoorlijk wat bloed in haar speeksel, ze heeft geen tandklachten en kno arts heeft ook niks gevonden. haar maag en slokdarm zijn onderzocht en daar zat ook niks,ze voelt zich moe wie herkent dit en weet wat het kan zijn?

zelf weten we niet bij wie we nu nog te raden kunnen gaan, het is erg vervelend en ook wel angstig dat we maar niet weten wat er is.
Sterkte
Wat een stoere dochter heb je zo te lezen! Het blijft inderdaad erg vreemd dat er telkens maar niets gevonden wordt. Succes morgen met de punctie (en blijf hier lekker je verhaal doen, wij leven met je mee!)
Een lymfeklier die steeds groter wordt dient grondig onderzocht te worden... Meestal doen lymfomen geen pijn maar als ze groeien kun je je misschien voorstellen dat omliggende weefsels in de verdrukking komen en dat kan wel degelijk pijnlijk zijn natuurlijk.

Sterkte!
net terug uit nijmegen. De punctie heeft onze stoere dochter weer goed doorstaan,ze heeft geen kik gegeven. De pathologe die de punktie heeft gedaan heeft de buisjes voor de aanvraag van de dokter gevuld en ging ook zelf onder de microscoop kijken dat duurde een paar minuten en toen ze terug kwam vertelde ze dat er in ieder geval geen kwaardaardige cellen aanwezig waren. Verder vertelde ze dat ze we zag dat er veel a typische bacterieen aanwezig waren, dat mijn dochter goed ziek is en dat er snel een behandeling gestart moet worden. Welke bacterie precies kon ze nog niet zeggen. Ik wist niet precies wat dat inhield maar het schijnen bacterieen te zijn zoals bijvoorbeeld bij tbc enzo.

Ik heb staan huilen, eindelijk iemand die iets gezien heeft en eindelijk een bevestiging dat onze dochter echt wel iets mankeert, en eindelijk zekerheid dat er geen kwaadaardige dingen aan de hand zijn.

Eind van deze week hoor ik meer.
quote:momomo schreef op 23 februari 2010 @ 15:08:

Ik heb staan huilen, eindelijk iemand die iets gezien heeft en eindelijk een bevestiging dat onze dochter echt wel iets mankeert, en eindelijk zekerheid dat er geen kwaadaardige dingen aan de hand zijn.

Eind van deze week hoor ik meer.Fijn dat er tenminste iets gevonden is, en dat zij zien dat ze echt ziek is. Nu wordt er vast haast achter gezet om te achterhalen wat het nu precies is en wat ze er tegen kunnen doen. Sterkte hoor! Ben blij dat je dochter het zo goed doet tijdens de onprettige onderzoeken!
Zou het raadsel nu echt opgelost worden? Ik hoop het zo! Heel veel sterkte deze week!!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oh snap jou helemaal, die ontlading na zoveel stress. Nu hopen dat ze snel medicijnen kan krijgen en het allemaal voorbij is. Stap dichterbij!
Heel begrijpelijk inderdaad, die ontlading! Laat je lekker even gaan, zodat je samen met je dochter 'fris' aan de behandeling kan starten. Sterkte beiden!!
vandaag de uitslag uit nijmegen gehad. De bacterie die gevonden is in het punktie vocht lijkt sterk op die van de kattekrabziekte. Maar ook atypische tbc is nog mogelijk. Maar om tbc in deze vorm vast te stellen is een mantoux test geen zekerheid. Wel een kweek van ca 6 weken. maar zo lang wil men niet wachten. De lymfeklier is echt enorm ontstoken en de angst is dat als men nog zo lang gaat wachten dat ding openbarst met alle gevolgen van dien. Aanstaande dinsdag is er een afspraak met de chirurg en kaakchirurg om gezamenlijk te bekijken hoe ze de klier zo makkelijk mogelijk kunnen gaan verwijderen. Ook geeft de arts aan om de diagnose echt zeker te stellen moet beschikken over het weefsel.

Verder blijft bij onze dochter de vraag bestaan of er toch ook niet iets met de speekselklier aan de hand kan zijn omdat ze steeds dat bloed in haar speeksel blijft houden.

Dus het is niet helemaal een standaard verhaal, maar ik ben al wel blij dat er al een soort diagnose gekomen is.

wordt dus weer vervolgd....
Fijn dat je iig wat meer weet.

Zou tegen TBC niet vast te stellen zijn met een thoraxfoto?

Succes ermee en keep us posted
Ik heb net je hele verhaal zitten lezen en ik werd er zelf helemaal onrustig van. Wel fijn om te lezen dat jullie eindelijk na zoveel tijd in onzekerheid gezeten te hebben in de buurt van een diagnose en behandelplan komen! Heel veel sterkte!
quote:zusenzo schreef op 26 februari 2010 @ 11:41:

Fijn dat je iig wat meer weet.

Zou tegen TBC niet vast te stellen zijn met een thoraxfoto?

Succes ermee en keep us posted

wel als de tbc "open"zou zijn en zich dus in de longen bevindt. maar in de lymfe is het wat ingewikkelder volgens de arts, zelfs de mantoux test zou geen zekerheid bieden.

we gaan dinsdag naar de chirurg en horen dan eind van de week hoe ze het gaan doen. mijn dochter zegt dat het haar niks uitmaakt al moet ze een hele week blijven als ze haar eindelijk maar eens helpen..... wat een kanjer toch?
Momomo, stukje bij beetje wordt de puzzel opgelost. Fijn!!

Wat een kanjer van een dochter heb je!
Mijn neefje heeft ook eens een ontstoken lymfeklier in zijn hals gehad. Deze moest toen ook verwijderd worden.

Het is hem en de rest van zijn familie enorm meegevallen. Op een klein littekentje na, is er niets meer van te zien!
Een hele goede operatie gewenst dinsdag. Moet wel zeggen dat ik het echt belachelijk vindt, dat jij begin december dit topic hebt gestart en het nu bijna maart is. Is toch niet normaal om een kind met die klachten 3 maanden rond te laten zwerven! Maar gelukkig wordt het nu allemaal opgelost. Beterschap voor je meisje.
quote:momomo schreef op 26 februari 2010 @ 12:34:

mijn dochter zegt dat het haar niks uitmaakt al moet ze een hele week blijven als ze haar eindelijk maar eens helpen..... wat een kanjer toch?

Zeker! In moeilijke tijden zie je wel hoe goed je opvoeding is gelukt hè?

Hebben jullie dit weekend leuke plannen, of vooral uitrusten voor dinsdag?
Ben even benieuwd hoe het gegaan is vandaag in het ziekenhuis...
ik ben ook nieuuwsgierig en hoop dat alles goed is
Ik hoop ook mee!!!
quote:pilatespas schreef op 26 februari 2010 @ 20:27:

Een hele goede operatie gewenst dinsdag. Moet wel zeggen dat ik het echt belachelijk vindt, dat jij begin december dit topic hebt gestart en het nu bijna maart is. Is toch niet normaal om een kind met die klachten 3 maanden rond te laten zwerven! Maar gelukkig wordt het nu allemaal opgelost. Beterschap voor je meisje.

Ergens is de verwarring bij jullie ontstaan dat de operatie vandaag zou zijn, ik snap dat wel want het is ook zo'n lang verhaal allemaal. Maar vandaag waren we naar de chirurg die de operatie gaat doen, zij heeft het een en ander uitgelegd over hoe de operatie gedaan gaat worden enzo. toen moesten we naar de aneasthesist maar die had pas om drie uur vanmiddag tijd ( en het was net 10 uur!) dus hebben we een nieuwe afspraak daar gemaakt voor vrijdagochtend om 8.30 uur. daarna zal ze een oproep krijgen en hopen ze haar volgende week te opereren, dit afhankelijk van hoe veel spoed gevallen er tussen komen.

Dus hopelijk weten we volgende week de datum van opereren en kunnen we ons daar op gaan richten.

We hebben wel duidelijk de beelden van de klier gezien, en er blijkt er nog zo een grote te zitten onder haar sleutelbeen.

ze halen die in haar hals weg en hopen dan een goeide medicatie te vinden om die andere ook weg te werken...

wordt dus weer vervolgd.
Hoop dat ze haar zo spoedig mogelijk opereren, zodat jullie daar niet ltegenaan hoeven te hikken en er een behandelplan kan worden ingezet! Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!
Jeetje momomo wat een gedoe zeg. Ik heb net het hele topic gelezen. Wat een onzekerheid. Gelukkig lijkt het er nu op dat er in ieder geval meer duidelijkheid komt en wordt er actie ondernomen.

Heel veel sterkte voor jullie en je onwijs stoere dochter.

Is er al een operatie gepland? En verder alles goed?
Hoe was het bij de anaesthesist vrijdag? Laat je ons weten wanneer ze geholpen wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven