FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
Legoblokjes hebben nummers, de inhoud van de doos staat als het goed is ook op de handleiding. Gebeurt wel vaker inderdaad dat iets incompleet is, ben ook wel eens rechtsstreeks naar lego doorgestuurd en toen kreeg ik het missende deel gewoon per post.

Ben net gebeld door een club voor kennismakingsgesprek, altijd leuk.
Deze blokjes hebben dus geen nummer vandaar ook mijn reactie, Lien. UIteindelijk ben ik gebeld door Lego en het klopt inderdaad... fout in de handleiding en dan een beetje too much om 1100 blokjes te gaan tellen en de ontbrekende (het gaat er niet om één) proberen te omschrijven. Nu moeten we deze doos opsturen en krijgen we de nieuwe versie voor Morrie een plaatje terug (gratis). Goede service van Lego.

Nu bami maken.
anoniem_40307 wijzigde dit bericht op 15-03-2010 17:44
Reden: plaatje
% gewijzigd
Aangezien er hier echt geen vierde meer komt moeten we ons gaan verdiepen in de anticonceptie voor de langere termijn. Maar.. pfff, ik kom er niet uit hoor. De pil wil ik niet meer, condooms niet voor de lange termijn, maar wat dan? Jullie?

Leuk onderwerp voor de maandagavond
Wij hebben juist altijd spullen over uit de Lego dozen. Daar ga ik ook van twijfelen, soort IKEA idee .

Ik ken die dozen niet Wind, maar die zijn ook vanaf 7 jaar. Je gaat me toch niet vertellen dat Bries dat zelf in elkaar kan zetten???

Anticonceptie, geen idee, ik vind het maar iets vervelends.

En het verbaast me echt dat jij zegt dat er echt geen 4e komt. Heb altijd gedacht dat jullie wel 4 kinderen zouden willen krijgen! Jammer hoor . Wil GW geen sterillisatie? Harrie niet....

Cellulitis, LLL, ik denk dat ik dat ook wel heb hoor. Ik heb er alleen al een tijdje niet meer naar gekeken . Het is daar in ieder geval wel dikker dat wenselijk .

Pebbles, weer een dag voorbij. Nog 1 nacht slapen en dan tenminste de afspraak. Het klinkt als een dooddoener en slaat ook echt nergens op want wat weet ik er nou van, maar er is vast niets ergs aan de hand. Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen....

Lekker Nathje, dat Aap weer veilig thuis is.

Kennismakingsgesprek als in grote kans dat je er iets gaat doen Lien?
Zoiets stoms trouwens. Harrie heeft vorig jaar ergens een tuin bestraat, en nu is hij bezig bij de buren (Japanse mensen, morgen maakt die vrouw sushi voor hem!). Hij was vergeten aan de Japanse mevrouw een legitimatiebewijs te vragen voor het afvoeren van de troep naar de stort.

Die buurvrouw waar hij vorig jaar dus gewerkt had, pas gescheiden, 3 kleine kinderen, kwam net naar buiten dus Harrie vroeg haar of hij haar legitimatie even mocht hebben. Knijpt ze hem in zijn kont en zegt op zo'n suggestief toontje 'nee, mijn legitimátie krijg je niet'.

Bizar toch. Laatst kwamen we haar nog tegen in het zwembad en heeft hij me nog aan haar 'voorgesteld'.

Ik vind zulke dingen zo stom, kan me niet voorstellen dat ik zo zou doen.
Nou ja Hoe reageerde Harrie?

Ik zou me doodschrikken

Nee, hij doet het niet zelf. Daar is hij sowieso te klein voor dus Lego'en is hier een familieaangelegenheid en deze doos vonden wij heel leuk, gelukkig BRS ook Omdat er allemaal auto's in zitten van Lego die je ook zelf in elkaar zet valt de doos goed in de smaak.

Antoconceptie. Inderdaad... klote onderwerp. Ik zit ook al een tijdje in ontkenning maar we moeten nu wel iets gaan ondernemen, want condooms zijn niet ons ding, zeg maar. Stelliriseren zou GW wel willen, maar ik vind het nog zo jong. Hij is 36 jaar dus valt wel mee, maar stel dat ik overlijd (scheiden doen we niet dus even drama) en hij treft een jongere vrouw met kinderwens? Hoe ging dat bij Aap? Die is toch wel geholpen?
Nou ja zeg, vind ik ook stom die buurvrouw. Echt grappig dat Harrie het gelijk aan jou vertelt, doet Sjaak ook altijd. (Tenminste, dat denk ik ).

En wat een prima service van Lego, ik hou ook steeds blokjes over maar denk dan sat ze er vast willekeurig een paar extra ingooien. Bij Ikea hou ik echt nooit iets over, en als wel, dan klopt het niet .

Voor wat betreft de maandagavondvraag: ik ben weer aan de pil. Ik wilde dat ook graag omdat ik ineens weer last kreeg van jeugdpuistjes. Had altijd Diane 35 en krijg nu Microgynon omdat die zogenaamd ook tegen acne werkt. Nou, ik merk er nog niks van . Maar goed, uiteindelijk als we echt boven de 40 komen zou ik willen dat Sjaak zich laat sterilliseren, maar hij piept. En echt alleen maar omdat ie geen pijn aan zijn piemel wil, en daar word ik boos van. Hij heeft er gewoon drie keer naast gezeten dat ik de kinderen door dat gaatje werkte, de derde keer me afgevoerd zien worden in een ambulance door mijn totaal ruptuur, en gaat dan nu lopen piepen over een knipje. Grrrrr. Daar is het laatste woord dus nog niet over gezegd. Maar goed, ik vind hem er nu ook nog te jong voor, stel je voor dat we over twee jaar ineens de kriebels krijgen... Kan het me niet voorstellen, maar zo'n knip is zo definitief.

Goed, tot zover mijn bijdrage .
Wind, ik lees jouw bericht nu pas, maar ik zou niet voor sterillisatie gaan hoor, zo snel na de bevalling. Je lijf staat nog helemaal op zijn kop, als die hormonen straks een beetje vertrokken zijn kun je er ineens heel anders over denken.
Harrie lachte maar wat, zei hij. Ik zei tegen hem 'dat doe je toch niet' en doelde daarbij op die vrouw maar hij dacht dat ik het over hem had en antwoordde: 'wat denk je wel niet, daar heb ik toch helemaal geen tijd voor!'

Een vriend van Harrie heeft zich rond kerst laten sterilliseren en daar is het gaan ontsteken. Hij heeft echt maanden wijdbeens gelopen. Harrie zal zich nu helemaaaaaal nooit meer laten sterilliseren. En hij wilde het al niet.

Maar ik vind het ook wat te definitief hoor, ook al is hij 43.

Ik ga mezelf ook niet laten sterilliseren.

De pil was wel makkelijk, maar ik ging me echt beter voelen toen ik daarmee stopte, en ik viel ook af. Maar dat is natuurlijk wel al 8 jaar geleden ofzo. Soms denk ik er weleens aan om het gewoon weer eens te proberen.
Hahaha, nou maar goed dat hij het weer wat drukker heeft dan .

Maar hoe doen jullie het nu dan met anticonceptie Morrie? Ik vind condooms echt zo'n drama, dus voordat ik aan de pil was deden we maar zo'n beetje halfslachtig voor het zingen de kerk uit. Hartstikke link natuurlijk eigenlijk.
Oh en dat van die vriend van Harrie ga ik echt nooit aan Sjaak vertellen. Het allersufste vind ik nog wel dat een van zijn beste vrienden chirurg is die dit ingreepje echt aan de lopende band doet. Hij heeft er zelfs een speciaal spreekuur voor. Dan is het toch helemaal piece of cake?
Wij doen het al jaren halfslachtig. Voor Schorrie deden we dat een jaar of 2, na Schorrie 4 jaar. Altijd goed gegaan. De keren dat we het niet deden kregen we een zoon .

Maar dat kan natuurlijk niet eeuwig zo doorgaan. Naast dat het link is, is het ook weleens fijn als je niet op hoeft te letten zeg maar. Dat was wel een voordeel van zwanger zijn .

Ik heb echt hele mooie muziek getwitterd gekregen van Leo Blokhuis: Sweet Love . Heb het al 6 keer achterelkaar gedraaid nu.
quote:lilalore schreef op 15 maart 2010 @ 21:01:

Oh en dat van die vriend van Harrie ga ik echt nooit aan Sjaak vertellen. Het allersufste vind ik nog wel dat een van zijn beste vrienden chirurg is die dit ingreepje echt aan de lopende band doet. Hij heeft er zelfs een speciaal spreekuur voor. Dan is het toch helemaal piece of cake?

Een vriend van die vriend daar was het ook niet helemaal goed gegaan. Dat weet Harrie ook.

Nee, Harrie gaat het nooit doen. Maar hoeft van mij ook niet, ik kan het me best een beetje voorstellen. Vind het zelf ook een beetje tegennatuurlijk om iets wat goed werkt (getuige die twee schitterende kereltjes die we hier rond hebben lopen ) bewust 'kapot te maken'.
Ja zit ook wel wat in. Maar ik vind het gewoon 'oneerlijk' (ga er bijna van stampvoeten ) dat ik nu overal voor opdraai. En dat dat zo is vind ik eigenlijk nog niet eens zo erg, maar dat Sjaak dat heel logisch vindt, daar ga ik dus van stampvoeten.

Haha, ik zie nu ook de reclame van Joep. Soort mannelijke Poppetje .
lilalore wijzigde dit bericht op 15-03-2010 21:08
Reden: zonder smiley is het wel heel sneu...
% gewijzigd
O die Joep die alles overhoop haalt? Die eigenlijk Knorrie is?
Wie was de volgende die een topic mocht openen? Ik dacht dat we een lijstje hadden gemaakt maar ik zie het niet meer terug. Was misschien in het oude topic?
Nee hoor, we hadden nog geen lijstje. We hadden alleen wat mogelijke ideeen geopperd (LLLLL staat me nog bij, voor rond haar verjaardag, maar dat duurt nog even he).

En ik mag dan inmiddels wel ongeveer zo slank zijn als mijn dochter, maar ik ben wel 23 jaar ouder, 3 bevallingen verder en veel afgevallen in een half jaar tijd. Alle drie geen zaken die bevorderlijk zijn voor hoe je buik eruit ziet.. Dat laatste heeft 'm ook geen goed gedaan. Toen ik dikker was was ie veel strakker

Wat een gedoe met die lego Wind, maar wel een goede service inderdaad.

En Nathje dus Aap weer veilig thuis, fijn!

Toen Millenium net de knip had gehad beweerde hij heel stellig dat hij zoiets noooooooit meer zou laten doen. Maar pas geleden zei hij nog dat als ik toch nog een kind zou willen, hij zo een hersteloperatie zou laten doen. Werkt dus blijkbaar net zoals bij bevallingen, dat je de pijn wel weer vergeet

(En die pijn viel ook wel mee, de verdovingsprik was het ergste).

Tuurlijk noem je als je niet wilt de dramaverhalen. Maar ik weet ook wel een paar dramatische bevallingsverhalen uit mijn omgeving, en dat heeft me ook nergens van weerhouden.

Maar ik begrijp wel dat veel van jullie het te definitief vinden hoor! Ook de argumenten die jij noemt Wind, heel logisch en terecht allemaal.

Bij ons lag dat natuurlijk wel wat simpeler: voor Millenium was het al tweede leg, hij heeft er nu 5 en ik 3. Dan is het ook wel mooi geweest
De pijn van de bevallingen ben ik echt nooooooit vergeten. Ik verbaas me er altijd over dat je dat overal leest. Die pijn van bevallingen die kún je toch niet vergeten? Ik krijg het gewoon weer benauwd als ik er nu aan denk...... Jak.
Nee, dat verbaast mij ook altijd. Die bevallingen vond ik wel meevallen, dus dat is voor mij niet zo'n goede vergelijking (alleen het laatste half uur van Nano's bevalling was hel, maar goed, 1 half uur op 3 kinderen..). Maar tandartspijn vergeet ik ook echt niet. Als iemand er alleen maar iets over schrijft trekt m'n mond al samen.
Nee, ik ben de pijn van de bevallingen ook echt niet vergeten. Ik was bij Poppetje ook echt bloednerveus de weken vantevoren, zag zo tegen die pijn op. Maar ik denk dat het meer het gevoel dat de pijn oproept is dat je onthoudt, en niet de pijn zelf. Want ik weet ook nog dat ik bij de tweede en derde bevalling dacht toen het echt doorzette, oh f*ck ja, zo erg was het.

Het totaal ruptuur topic heeft ook wel wat herinneringen teruggebracht. Maar gek genoeg heb ik daar niet zulke nare herinneringen aan omdat toen de verloskundige kwam ik maar 3 cm ontsluiting had. En dat was zo'n waanzinnige teleurstelling, ik raakte echt bijna in paniek bij het idee dat het nog veel langer ging duren. Dus toen Poppetje 40 minuten later gelanceerd was was ik zo verschrikkelijk blij, ik was echt stoned van de endorfinen leek het wel. Ik heb echt als een of andere idioot liggen kakelen en grappen maken met de ambulancemannen . Pas toen ik de volgende dag weer thuis in mijn eigen bed lag stortte ik in, echt helemaal kapot was ik ineens.
Ja dat denk ik ook wel, dat het het gevoel is dat je onthoudt. Ik was bij Knorrie echt bijna in paniek en als ik aan de pijn denk dan komt dat gevoel weer naar boven en word ik haast benauwd.
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 15-03-2010 22:03
Reden: +t
% gewijzigd
Ik weet niet wat je nou precies wel of niet onthoudt, maar het zal inderdaad ook wel meer het gevoel zijn dan de pijn zelf.

Van dat half uurtje bij Nano herinner ik me ook niet echt meer hoe het voelde, maar meer dat ik de controle kwijt was en niks meer kon doen, echt overgeleverd was aan de weeen ofzo. En het was niet eens een half uur denk ik, eerder twintig minuten, want daarna was ik persweeen aan het wegpuffen tot de verloskundige er was.

Maar toch doe ik liever die andere twee bevallingen helemaal over dan dat ene half uurtje.

Dat stoned zijn van de endorfinen is dan wel weer een mooi beschermingsmechanisme van je lichaam. Ik denk dat je dat op zo'n moment ook niet echt aankan, die pijn er nog achteraan.
Ik denk dat de laatste twee bevallingen hebben bijgedragen aan het feit dat er hier waarschijnlijk geen vierde meer komt + ,en dat is niet de minste reden, het voelt nu na het krijgen van ZCHT gewoon compleet.

Het idee dat ik nooit meer hoeft te bevallen vind ik heel fijn. Inderdaad wat Mille zegt.. de controle die je niet hebt, het niet weten hoelang het nog gaat duren en je de pijn nog moet verdragen.
Ik herkende ook heel veel in jouw verhaal toen jullie hier kwamen eten Wind, toen je vertelde dat je opzag tegen de bevalling. Door hoe je het omschreef kwam het gevoel van toen bij Nano weer boven, en dat heb ik niet als mensen het 'gewoon' over pijn/weeen hebben. Het zit 'm inderdaad in dat machteloos er aan over geleverd zijn he. Bij Nano had ik ook echt het gevoel dat ik dat niet heel lang zou trekken, die hevigheid. En het duurde achteraf gelukkig ook niet heel lang, maar op het moment dat je dat nog niet weet..
En dat was dan gelukkig pas bij de laatste, dus ik zag nergens tegen op

En nu ga ik mijn laptop uitgooien en zorgen dat ik op tijd mijn bed in kom. Vermoeiend weekend gehad (maar wel leuk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven