Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
Robo, ik breng je een
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik kom even een brengen.
Bo, jammer dat je nu weer moet wachten. Ik hoop dat die scan zegt dat je nog ge-opereert mag worden.

Laat je het weten als je seizoen 1 af hebt gekeken, dan stuur ik je seizoen 2

Ingmah, voor kristal moet je echt buiten Praag zijn. Wij hebben daar mooie whiskey glazen gekocht. In Praag is het echt allemaal duur.

Nu een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Robo, ik hoop ook op een snelle PETscan en een operatie.

Liefs Coucou

PS heerlijk weer daar bij jou geloof ik als ik op météofrance kijk!
Hello,

het is inderdaad lekker zonnig, maar niet heel warm :-)

Graadje of 10. Ik heb lekker in de tuin gerommeld vanmorgen, maar er is nog niet echt veel te doen zo vlak na de sneeuw.

Verder ook eigenlijk niet zoveel te melden; het is allemaal niet zo spannend wat er gebeurt momenteel, eerder afwachten en van de ene scan naar de andere.

Alleen de Xeloda is goed vol te houden momenteel, dat valt me heel erg mee na die maagklachten van de vorige keer.

Ingmagh, een PETscan binnen twee weken IS al spoed :-) De wachttijd is meer dan twee maanden, dus hier zit echt al heel veel druk van Petit achter.

En Ro, ja weet je, het is gewoon niet hetzelfde als het niet je eigen lichaam is. Tuurlijk kun je meeleven en meevoelen en die bulten zien zitten, maar het is echt heel anders als ze in je eigen lijf zitten.

En wat de operatie betreft: ik heb nu geen zware chemo, dus het niet direct willen overgaan tot opereren is echt een kwestie van nut, voor Petit. Pas als er niet geopereerd gaat worden ga ik over op een zware chemo, dus ik wil echt heel, héél graag dat ik aan de Xeloda mag blijven en dat ze die bulten weghalen.
Misschien een domme vraag, maar moet je na die PET-scan ook weer wachten op de uitslag, of krijg je die net als de laatste scan meteen te horen?

Ik vraag altijd om een gesprek met de radioloog na elke scan, dus ik krijg normaal gesproken de uitslag meteen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik dan ook meteen weet wat het behandelplan wordt, omdat ik daarvoor op de afspraak met Petit moet wachten.
Bo wanneer is je volgende afspraak bij Petit?

Is de sneeuw al helemaal weg bij jullie?

't Is lekker in de tuin, alleen is alles nog erg dor.

Over een goeie maand komen mijn rupsen uit. Dus ik moet dan wel zorgen voor wat bloeiends in de tuin.
ook van mij weer een hele dikke Bo! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt over hoe nu verder.

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Dikke kus vanuit Thailand, ik lees en leef mee. We hebben een goede dag gehad en veel gezien, ik stuur jullie allemaal een dikke
Gelukkeling, fijn je te lezen :-)

Genieten hoor, daar in het warme Thailand! Ik geniet op afstand met je mee :-)

Zoebie, zodra ik de datum van de scan heb weet ik ook wanneer ik Petit weer zie; die afspraak wordt gepland naar aanleiding van de scan.

Hoe gaat het met de rupsen? Weet je wat voor vlinders het worden?

Hier bloeit nog niks, maar sommige struiken hebben al knoppen, dus ik heb goede hoop op de lente! (als het nu weer gaat sneeuwen, dan emigreer ik )
Ja ik zie ook al knoppen in de tuin en alle crocussen en blauwe druifjes zijn opeens in bloei. Heerlijk om te zien.

Met de rupsen/poppen gaat het goed zo te zien. Ze hangen nog allemaal in de vlinderkast.

Het worden deze vlinders.

Fijn robo rommelen in tuin wat warm weer. Ik heb thuis wat goed opgeruimd. Ik heb niet zoveel tuin. Heb wel sneeuwklokjes zo mooi. Werk weer gedoe tja ach wordt wel keer opgelost. Liefs anita iedereen
Ook in een kleine tuin zijn sneeuwklokjes zo mooi! Hier steken de eerste krokusjes de kop op, ik kan er zo van genieten.

Lekker dat je hebt opgeruimd anita; dat zou ik hier ook moeten doen, maar ik heb gewoon geen zin.

Zoebie, kun je herkennen wat voor vlinder het wordt aan het uiterlijk van de rups? Ben een biologie-nitwit, ik weet alleen iets van planten en honden
Robo bij biologie hoort ook je lijf en daar weet je nu alles van. Al is de reden echt bagger.

Voor mij (als kippen en konijnen kenner) lijkt me bulten weg halen (te voelen dus geen diepe operatie?) en lichtere chemo 'beter' voor je lijf als zware chemo en geen operatie. Ook voor de dingen die je kan doen om de chemo heen.

Zoebie oh ja je vlinders! Die gaan straks langzaam open. Maak je foto's?
hoe kan jij nou een nitwit ergens in zijn?

(psssst, ze heeft de vlinders ook echt gezien, ze speelt vals )
Ik speel hardstikke vals. De foto's zijn van mezelf. Zelf gemaakt. Hier achter in de tuin. En de rupsen zijn specifiek van deze vlinders.

Ik heb er een stuk of 50 in een rupsenkast zitten.

Gered uit een veld wortelen wat gespoten ging worden tegen rupsen. Het is de Koninginnepage. De grootste vlinder in Nederland. En ze komen niet zo veel voor. Maar hier in Limburg wel. Hoewel ze ook niet meer zo zeldzaam zijn als een paar jaar geleden.

Ik doe dit ook voor het eerst dus ik ben heel erg benieuwd of er straks vlinders uitkomen. Zo te zien is alles goed in de rupsenkast. Dus best wel een beetje spannend.

En natuurlijk gaan ze de vrije natuur in zo gauw ze uit de pop kruipen. En ja Phoehee ik maak er foto's van. Hoewel ik bij het verpoppen ook klaar stond met mijn toestel en het niet echt heb zien gebeuren. Ik was steeds net te laat. Het leek wel of ze het erom deden.
Nog een stukje biologie dan. Zo zien de poppen eruit, jaja ik was weer eens te laat met mijn fototoestel. Het gaat heel erg snel. Ze gooien hun velletje af en het zijn poppen. Het velletje zie je er nog onder zitten.

Ik heb dus nu geen rupsen meer, maar allemaal van die gekke dingen in de vlinder/rupsen/poppenkast hangen.

Het leuke is dat we ook hele kleine zwarte rupsjes vonden met een witte stip, die waren net uit het eitje gekomen. We hebben dus alle maten gehad en ze vraten me de oren van mijn kop want ze moeten hetzelfde loof eten waar ze in gevonden zijn.

We hebben nogal wat wortelen gegeten in die tijd omdat we loof moesten hebben.

En we zagen steeds de rupsen vervellen, tot ze zo groot waren als op de foto in mijn vorige post. Waarna het dus poppen werden. Mooi om het helemaal te zien gebeuren.
Lekker hé Bo, krokusjes die bloeien, ik heb er vanmiddag ook zo van genoten. Nu is het nog wachten op de narcissen en tulpen.

Maar de lente is nu echt begonnen.

Ik zit je topic een beetje erg te vervuilen met mijn stokpaardjevlinder.
Ben gestopt met dat werk. Ik zou geen pauze meer krijgen. De reden om anderen teveel pauze nemen. Ik werkte nu 3 half uur. En anderen 2 uur kwartier. Ik was eerlijk in mijn tijd werk. En steeds weer je wordt ontslagen. Als ik kenbaar maakte die collega twee dus dus gewoon pauze en veel dat namen soms half uur en toch door betaalt kregen. Tja dat betreft sul ik wil niet bedrijf waar voor werk oplichten. Dus nu kies ik met zuiver geweten weg te gaan. Opruimen was puur woede van half jaar robo. ook op mijn zelf laat mijn gebruiken ook. Of geld zo belangrijk is nou nee dus. Ik kan en wil voor zo schoonmaak bedrijf niet werken. Ga wel op zoek naar ander werk. Ben best verdrietig over dat wel. Maar goed maken beste van he. Snap je weinig zin heb in opruimen. De natuur is tenminste zuiver he.
goedemorgen

mooie foto's zoeb

ik stuur nog een beetje lente jou kant op bo
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Anita, bah! daar zul je toch wel beetje rotgevoel aan over houden. Dat ze iedereen over 1 kam scheren door jou dan ook maar geen pauze meer te geven.
Goedemorgen!

Wat een mooie foto's, Zoebie. Leuk dat je zoveel vlinders in de tuin hebt. Word altijd blij van vlinders. Woon in de binnenstad maar heb zomers, dankzij een vlinderstruik in de achtertuin, toch nog vrij vlinders om me heen. Het is alleen jammer dat onze kat graag op vlinderjacht gaat.

Robo, hoop dat je een fijne dag hebt vandaag.

Zo, even vlug want ik ga weer de tuin in zo :-)

Net werd ik gebeld en ik heb as woensdag de PETscan en de dinsdag daarop (de 30e) zie ik Petit.

Dus al met al hartstikke snel, gezien de normale wachttijden. Dat doet me goed, dat er schot in de zaak zit. Over 12 dagen weet ik dus of ik geopereerd word of niet!
Wat fijn Bo dat het allemaal snel kan.

Terecht natuurlijk, maar er zijn natuurlijk meer wachtenden.

En nu maar hopen dat de Xeloda mag blijven en dat de bobbels weg mogen. We gaan weer keihard duimen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven