Ik ben zo bang... deel 3

03-03-2010 13:04 2973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tsja... deel drie alweer, helaas net na slecht bericht te hebben gekregen, dus ik hou de OP kort.

Ik hoop in ieder geval dat iedereen die meeschreef op de eerste twee topics weer, samen met mij, van dit topic het liefste en fijnste topic op het forum wil maken!

Deel 2: Ik ben zo bang etc... deel 2
mooi dat het snel kan
Thanks Zoebie :-) Mooie vlinders worden het zeg, echt prachtig, vooral die zwart-witte gestreepte onderkant.

Wij hebben weer iets raars: ze hebben in de hoofdstraat een hele operatie uitgevoerd aan de waterleidingen, om er een stel brandweerkranen te plaatsen. We hadden dinsdag dus overdag geen water, maar goed, toen was ik in Straatsburg en Ro op zijn werk, dus dat merkten we niet.

Maar: sinds gisteravond loopt het water weer zoals het moet, alleen zit er een vreselijk vieze chemische geur en smaak aan! Echt ondrinkbaar, hartstikke vies!

Zelfs als je het kookt zit het er nog. We dachten gisteravond nog dat het vanzelf weg zou trekken, maar het wordt alleen maar erger. De hond draait zelfs zijn hoofd weg van zijn waterbak!

Maar het gemeentehuis is dicht op donderdag en ik weet nu niet wie ik moet bellen, en ik kan dus niet eens thee of water of limonade drinken!!

raar hoor, die lucht....
gadver dat lijkt me echt vervelend robo.

fijn trouwens dat er zo'n vaart achter de scan wordt gezet.
Bo drink het dan maar niet en ook de hond niet. Wie weet wat erin zit. Heb je geen flesjes water in huis?

En hebben de buren er ook last van? Dat zou dan toch wel moeten. Getver zeg, je kunt niet zonder water. Is er iets van een waterleidingbedrijf. Brandweer of zoiets. Lijkt me in ieder geval niet drinkbaar.
Dat is het stomme, we hebben geen fleswater meer omdat we dat eigenlijk nooit nodig hebben. Het water dat hier normaal gesproken uit de kraan komt is echt heerlijk, puur bronwater. Wat er nu aan de hand is, ik snap het niet.

De buurvrouw heeft het inderdaad ook, dus het is iets algemeens (en ik hoop dan ook dat iemand anders al een instantie heeft gebeld).

Ik kan namelijk zelf niet echt een instantie vinden die hier iets aan kan doen, ik hoop dat Ro vanmiddag nog iets kan verzinnen (en we gaan natuurlijk meteen water halen!).

Ik drink altijd heel veel kruidenthee en siroop met water, dus ik zit echt een beetje onthand nu :-)
das mooi kut Bo, ik zou het in ieder geval ook niet drinken als het zo vies smaakt. Hoop dat je snel water hebt (ik zou namelijk ook niet zonder mijn thee en siroop kunnen)

En fijn dat die scan zo snel kan, en dat je dan ook niet zo heel lang hoeft te wachten op het groene of rode licht voor die operatie.

Was het een beetje lekker weer daar, hier was het heerlijk in de binnenstad. Kon zonder sjaal en met de jas open winkelen, voor het eerst sinds maanden.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bo, wat fijn dat de scan al zo snel kan!

Dat water zou ik inderdaad ook maar niet drinken, lijkt me niet gezond
Volgens Ro zijn het de nieuwe plastic leidingen die gelegd zijn, hoewel we allebei vinden dat het wel héél ranzig is. Morgenmiddag kan ik de mairie bellen, dan vraag ik het na. Voor nu hebben we tenminste 24 liter schoon water in huis, dat lucht op. Ik heb van de weeromstuit al twee koppen thee op :-)

Het was hier ook heerlijk, itsme! Graadje of 14, zonnig en gewoon echt lente-achtig. Van het weekend gaat het regenen, maar het blijft relatief warm dus dat maakt me niks uit!

Nu even pizza maken, als het goed is is het deeg gerezen.
Als het van de plastic leidingen komt, zou het dan vanzelf beter moeten worden? Is het nieuwigheid? Ze hadden wel even kunnen waarschuwen. Lijkt me ook niet zo lekker douchen of badderen.

En als zelf de hond het niet drinkt is er echt iets mis mee. Die drinken zelfs slootwater.

Het was heerlijk vandaag in de tuin. Ik heb vlinderstruiken gesnoeid, onkruid weggehaald en het schuurtje weer verder leeggehaald. Wat verzamel je toch een rommel in de loop der jaren. Er stond in de hoek van de schuur een doos die er dus na de verhuizing 8 jaar geleden was neergezet. Toen we hem open maakten zaten er paasdingetjes in. En op een potje met namaakeitjes zat een dik vet wespennest vast. Ik schrok me rot toen ik die doos opentrok. Nooit gemerkt dat er wespen zaten, maar het was loei groot. En gelukkig leeg.

We hebben het meteen in de container gegooid. Maar ik denk dat ik er morgen een paar foto's van ga maken. Het was best wel een knap in elkaar gezet ding. Heel ingewikkeld.

Schuurtje is nu bijna leeg. Dus dan kunnen we over gaan zetten. Wat een opruimwoede heerst hier de laatste tijd.

Ik vond ook nog de afscheidsbrieven van de klas van Nienke.

Dat was wel heftig om nog eens te lezen. Maar zoooo lief.

De klas heeft verschillende boekjes gemaakt. Voor Nienke zelf en daarna voor mij. Hoe de klas haar overlijden had verwerkt.

Zo mooi en er zijn zoveel lieve dingen geschreven over Nien. De tranen kwamen weer vanzelf.
Goedemorgen dames,

Wat fijn dat de scan al volgende week is, Bo. Vaart erachter! Hier draaien de duimen ook voor een operatie.

Verder loopt het hier even op vierkantjes en daarom ben ik niet zo vaak op het forum. Maar ik denk onverminderd aan je!
Zoebie, wat mooi om te lezen, van de klasgenootjes van Nienke. Hoewel het weer pijn doet, kan ik me voorstellen dat het ook 'fijn' is om zoiets onverwachts tegen te komen.

Robo, wat fijn dat je relatief snel terecht kan. Beetje jammer van dat stinkwater wel

Dikke
Fijn dat je al woensdag terecht kan voor de scan. Heb je al iets meer gehoord over het waterprobleem? Lastig, dat soort dingen, vooral als je niet goed weet bij welke instantie je moet zijn. Maar dat moet de gemeente je wel kunnen vertellen.

Hoe slaap je nu? Gaat het al beter?
Ga in therapie!
Verdulmpjes, elke keer typ ik tekst en komt er een collega wat vragen, waardoor ik toch internet maar weer afsluit. Vandaar dat ik ondertussen al drie of vier keer een stukje walging heb uitgesproken over het water uit de kraan. Op campings vind ik het vaak erg vies, maar dat blijkt bij jullie wel meet te vallen. Wist niet dat er in Frankrijk sowieso uit de kraan gedronken werd. Wij stonden afgelopen jaar op een camping in de buurt van Bordeaux vlak bij de gemeentelijke bron, waar boeren met hele oude renault viertjes met doorgezakte assen wegreden met volgetapte ex-wijnvaatjes. Ik vond dat toen heel komisch, maar blijkbaar hadden zij ook een nieuwe plastic leiding

Ik hoop voor jou dat het nog even mooi blijft Bo, het weer. Hier is het alweer aan het motregenen. Helaas dat de lente niet écht door heeft gezet nog, maar we wachten het nog maar even af. Volgende week hopelijk langdurig zon, ook hier!
Bah dat plastic heeft misschien wel weken nodig om weg te spoelen. Dat kan toch niet gezond zijn. En goed, die scan zo snel. Moet je denk ik lang onder of niet omdat ie zo presies is?

Ingmagh die collega's ook!

Zoebie wel heel lief zo'n betrokken klas terwijl ze zo jong waren. Zie je sommigen nog wel eens?

Hier geen zon maar wel warm.
Ach werk het rottig gevoel is dat weer op feit wordt gedrukt. Eerlijkheid werk niet. Het is rare wereld daarin wet van sterkte. En gemeenste nou laat dat niet zijn. Maar moet mijn hart volgen. Voor alles in leven in je hart snijd en huil leer je van. Zoebie moet vreselijk zijn. Je dochter gemis alles van haar blijf vort leven. Ze mag zo blij zijn zo lieve moeder heb. Weet zeker ze jou een ster van licht in je hart breng. Pff gedoe met water robo hoop snel opgelost wordt.
Phoehee, ik zie Nienkes klasgenootjes regelmatig. Ik hoor ook vaak wel hoe het met ze is en wat ze zijn gaan studeren.

Dan denk ik ook vaak dat Nien dokter wilde worden en of ze dat dan inderdaad gedaan zou hebben. Ze kon erg goed leren. Kwam nooit op school en kreeg een uurtje per dag les in het ziekenhuis. Toch was ze de een na beste van de klas. Het was een geweldige klas met een leuke juf. Zo belangrijk dat de juf zoveel voor haar heeft gedaan het laatste jaar.

Anita die herinneringen tegenkomen is iets wat altijd blijft. Er zijn nog steeds zoveel spulletjes van haar. Soms ruim ik wel eens wat op. Maar er is nog veel. En zeker de onverwachte dingen zijn dan weer even heftig.
Goedemorgen Robo,

Fijn dat de datum van de scan, naar voren is geplaatst.

Dat scheelt, weer heel wat piekeren.

Hoop dat je leidingen ook een beetje doorgespoeld zijn.

Een lieve groet van mij.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Goedemorgen!

Mooie herinneringen, Zoebie, die spullen van Nienkes klasgenoten. Emotioneel, maar heel waardevol, lijkt me.

Goed dat je woensdag al terecht kunt voor de scan, Robo. Hoop dat het water gauw weer als vanouds smaakt.

Zoebie, wat lijkt me dat toch moeilijk, om steeds spullen tegen te komen. Mooi, maar moeilijk. Ik heb het al als ik per ongeluk op een foto van mijn moeder stuit, moet je nagaan.

Het water is nog steeds erg vies, ik doe ook even geen was want dan stinken zo al onze t-shirts naar chemische vervuiling. En ik vraag me echt af of het niet schadelijk is, dus ik ga om 14u toch bellen. (ja, onze mairie is drie middagen per week enkele uurtjes open, dus je moet er wel op tijd bij zijn).

Verder is het aan het miezeren hier, maar het is nog steeds warm, dus voor mij is het nog steeds lente. Vorig jaar april hadden we nog sneeuwval, maar dit jaar hoop ik écht van niet!

Gisteravond lekker de tweede DVD van North & South gekeken itsme, heerlijk! Ik vind trouwens Swayze helemaal niet zo knap eigenlijk, maar zijn beste vriend George (acteur James Read) daarintegen weer wél :-) Fijne serie in ieder geval, dat doet me ontspannen.
Zeg Bo als het bij jullie nu miezert, kun je dan je was niet in een tobbe doen? Zoals vroeger.

Heb je niet een oud schuurtje waar er nog een staat?

Wat ben je dan afhankelijk zeg. En je komt er dan ook achter hoeveel water je eigenlijk nodig hebt.

Ik vind dat de mairie moet zorgen voor schoon drinkwater. Ben benieuwd wat ze ervan zeggen.

Als het nu flink gaat plenzen bij jou heb je wel een gratis douche.
Weet je wat het gekke is. Het is ook kei moeilijk om steeds dingen van Nien tegen te komen, maar soms heb je het weer even nodig om het eruit te kunnen gooien.

Ik denk ook steeds aan die ouders van Millie. Zit je dagen in spanning of je kind nog wel levend terug komt en dan heeft zo'n gek het kind al lang begraven in zijn achtertuin. Nota bene 2 deuren verder. Wat gruwelijk moet dit zijn.
O mijn lieve Zoebiedoebiedoewaaaa......

Je verhaal is iedere keer weer aangrijpend.

Dat jij moet huilen, dat je verdriet hebt, meid, wat is dat logisch en wat vind ik het erg dat je hebt mee hebt moeten maken.

Je bent zo vreselijk lief, ik ben stapel op je.

Ik zou je graag willen troosten.

Ha, als ik me ga staan douchen in de tuin krijgen die Vogezen hier denk ik collectief een hartklap

Maar inderdaad, hoe afhankelijk zijn we eigenlijk van water uit de kraan...

Ingmagh, het water hier is normaal gesproken veel lekkerder dan het NL kraanwater, dat geldt trouwens voor grote delen van Frankrijk. Alleen aan de kust en in de grotere steden is het niet zo lekker; maar goed, ik vind bijvoorbeeld het Amsterdamse kraanwater ook chemisch smaken.

Niet zo chemisch als hier, momenteel, maar toch :-)
Leo schattebol. Hoe is het met je. Jij hebt ook weer een heftige week achter de rug.

Het van me af kunnen schrijven is trouwens al een hele troost hoor.

Hier zitten allemaal van die schatten van mensen.

Mooie blog had Angel 5 erover.
't Is vast nog een beetje te koud ander had ik je die wastobbe aangeraden om te gaan badderen in de tuin.

Gun die Vogezen ook eens iets spectaculairs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven