**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
quote:heejhallo schreef op 16 maart 2010 @ 12:51:

[...]

Oh, dan weet ik denk ik wel in welke stad je studeert (even gecombineerd met je interesses Ik heb daar ooit labwerk moeten doen voor een project toen ik in NL studeerde en ook al was het OV gratis, ik vond het toch behoorlijk lastig. Hoewel ik nu natuurlijk wel aan afstanden gewend ben, haha .Er is denk ik maar een "studentenstad" in NL zonder station... (dus kan niet missen) en was voor mij ook een belangrijke reden om toch maar hier ta gaan wonen Op zich niet zo erg! Het aparte hier soms is, is dat buitenlandse studenten speciaal naar hier komen omdat de universiteit vooral in het buitenland goed staat aangeschreven, en het onder Nederlandse studenten veel minder populair is om hier te gaan studeren. Heb altijd het idee dat iedereen naar A'dam of Leiden wil ofzo..
rp; je post over je werk klinkt in ieder geval wel heel erg enthausiast! En het klinkt allemaal wel heel erg afwisselend

Vind trouwens dat jullie allemaal, marg, es, heejhallo heel positief klinken over het werk dat jullie nu doen En dat vind ik stiekum wel leuk om te horen want om me heen hoor ik vooral dat werken niet leuk is haha
quote:heejhallo schreef op 15 maart 2010 @ 13:34:

MZ, je mag me anders wel een vrienden verzoekje sturen hoor, dan kan je je wel vertellen wat ik precies doe (Ik meen me van een onderwerp op actueel te herrinneren dat we wel zelfde interesses hebben, met een andere invalshoek)

Eh... ik heb een poging gewaagd voor een vriend verzoek, maar dat is een van de dingen die ik niet bepaald duidelijk vind van het viva-forum..dus ik weet niet of 't goed is aangekomen?
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 16 maart 2010 @ 18:04:

[...]

Er is denk ik maar een "studentenstad" in NL zonder station... (dus kan niet missen) en was voor mij ook een belangrijke reden om toch maar hier ta gaan wonen Op zich niet zo erg! Het aparte hier soms is, is dat buitenlandse studenten speciaal naar hier komen omdat de universiteit vooral in het buitenland goed staat aangeschreven, en het onder Nederlandse studenten veel minder populair is om hier te gaan studeren. Heb altijd het idee dat iedereen naar A'dam of Leiden wil ofzo.. Inderdaad, zowel in de Uk als hier in de VS krijg ik meestal de vraag: Nederland? Oh, heb je dan dáár gestudeerd (jouw stad)? Omda thet in mijn vakgebied zo goed staat aangeschreven. Maar goed, toen ik moest kiezen op mijn 18e wilde ik zo snel mogelijk mijn eigen kleine dorpje uit om naar een grote stad te gaan
Ik heb je nu ook een vriendenverzoekje gestuurd MZ.

Overigens, nog even over die banen. Tijdens mijn rpomotie heb ik ook heel vaak dagen gehad dat ik mijn hele project door de plee wilde spoelen. Het is soms maar goed dat je vantevoren niet weet waar je aan begint. Dus overall vond/vind ik het fantastisch, maar wel zwaar. (Maar goed, dat past misschien beter op het 'promoveren' topic..:))
Waar kan ik het verzoek dan accepteren? Heb hier mijn profiel bekeken en mijn mail ook, maar nog niets. Dus misschien weet iemand hier hoe het werkt? (Ja ik weet 't , ik ben soms een beetje een digi-beet).
Enlighten me, studentenstad zonder station? Ik ben toch nog niet helemaal in NL ingeburgerd. Oh, vriend doet net een suggestie. Eens kijken of die klopt.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 16 maart 2010 @ 18:37:

Waar kan ik het verzoek dan accepteren? Heb hier mijn profiel bekeken en mijn mail ook, maar nog niets. Dus misschien weet iemand hier hoe het werkt? (Ja ik weet 't , ik ben soms een beetje een digi-beet).He potverdikkie, nu was ik net weer aan het werk, anders had ik even mijn hotmail hier neergezet. Ben je er nog?
quote:es1450 schreef op 16 maart 2010 @ 17:39:

Ik ga denk ik ook nooit meer in de buurt van mijn ouders wonen al moet ik er niet aan denken hoe het wordt als die ooit hulpbehoevend worden.

Es, ik snap precies wat je bedoelt. Ik had dat al een beetje toen ik in Ierland zat. M'n ouders gingen verhuizen en van alles liep mis. Daarbij zijn ze al wel wat ouder, dus de verhuizing was echt best zwaar voor ze. En ik was er niet om te helpen, of om op z'n minst bv 's avonds te koken of zo. Ben enig kind, dus ook geen broers/zussen, die je er op af kan sturen. Voelde me toen echt lullig en dacht toen idd ook: wat nou als er écht iets gebeurt en ze het niet meer zelf kunnen? Dan ben ik helemaal niet in de buurt om te helpen.

En wb terug in eigen land en bij allerlei mensen op bezoek: ik wilde ook relaxed vakantie vieren. Dus ik stuurde meestal een mail van: hallo, ik ben in NL en op die en die datum geef ik daar en daar ene picknick/borrel/wat dan ook. Je bent van harte welkom om te komen. Werkte altijd erg goed. Dus Moon, niet bezwaard of aso voelen, hoor! jij hebt ook recht op een relaxte vakantie!
Rianne, eens met Es: aftellen zeker waard! Lekker joh.

Ohja, en wb die afstanden: denk dat als je zelf gewend bent dat je moet reizen, je er sowieso anders tegenaan kijkt. Zoals idd mensen in grote landen als VS, Canada, Z-A etc. Ik vind het ook niet erg om op een doordeweekse dag "even" bij een vriendinnetje te gaan eten, die op 1,5 uur treinen bij mij vandaan woont, maar merk dat anderen daar heel anders over denken... ach ja.
Ha Marg, in Midden-Amerika stapte ik ook echt voor het minste of geringste in de bus. Eeuwigheden ben ik onderweg geweest en ik vond het nauwelijks een probleem (maar ik sliep in het dorpje waar we zaten heel slecht en in de bus viel ik standaard na 30 minuten in slaap, misschien daarom).

Ik had in Berlijn zoveel bezoek dat ik het na een tijdje afgehouden heb. Luxe-probleem eigenlijk, maar in een bepaalde periode had ik het idee dat ik bijna niet meer aan mijn leven daar toe kwam. Maar ik mag wel in mijn handen knijpen met de leuke vrienden en familie.

Marg, ik solliciteer nog niet.

Trouwens qua werk, ik had vanochtend een overleg en dat vond ik heel leuk en ik kreeg er helemaal energie van. Toen ging ik naar het kantoor en toen was het zo weer weg. Echt jammer Dus ik moet u gaan bedenken wat ik zo leuk vond aan vanochtend.

Directora, leuk zeg! Zeker het aftellen waard. Alleen wordt wel even flink tellen in je agenda. En heel veel plaatjes zoeken.

Jooles, nog nieuws van het collega-front?

Hmm, studentenstad zonder station. Geen idee. Oh wacht, heeft het helemaal geen station of wel een station gedeeld met een andere stad?

Zo even huisje-foto's kijken.
Officieel het laatste.. maar dat staat effectief nog een half uurtje bussen van het daadwerkelijk stadje vandaan En dat levert de nodige frustraties op als de bus weer net weg is...

Weetje, ik kan dat hier echt veel minder goed hebben om een bus te missen dan wanneer ik in het buitenland ben. Betekent dat ik weer heel goed terug ingeburgerd ben. De eerste week dat ik terug was, lag de ns er constant uit en bomvolle treinen. Ik stond A) gewoon mega relaxed te wachten, ook als de trein 1 uur te laat was en B) ik gebruikte niet mijn ellebogen om zo snel mogelijk binnen te komen maar heel beleefd "pardon, mag ik er ook nog eventjes bij"
Heejhallo; ik was presentatie oefenen, maar ik plemp mijn hotmail even hier neer en ik zal hem zo weer weghalen xxxx
anoniem_54476 wijzigde dit bericht op 16-03-2010 21:16
Reden: privacy! :-)
% gewijzigd
K'heb em gezien hoor MZ!
Oke!!!
oh hey ja die stad ken ik een beetje.... wel eens wat studentenfeestjes gehad in die flats met in de kelder een bar (beneden heette het toepasselijk), en ze waren een verdieping of 17 hoog (of 18?)

Was erg gezellig herinner ik me nog, en we waren ook een keer naar het station gelopen, wat idd een eeuwigheid duurde

lol ik ben echt een anti-student(-envereniging) verder, maar toch ben ik verdacht vaak op feestjes geweest

ach ja was wel leuk, dat wel, ik was nog bijna zelf naar die uni gegaan na mn studie, maar dat zat er helaas niet in
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 16 maart 2010 @ 21:17:

Oke!!!Ik heb je een berichtje gestuurd (dat je het weet....voor ik geval achter het spamfilter blijf haken )
Ah ja die stad, ik ben er inderdaad een paar keer geweest met het OV, wat een ramp! Maar het is dus wel leuk wonen?

Ik had net Bassist aan de telefoon! Had hem vanochtend nog een smsje gestuurd en hij belde even kort in z'n pauze. Morgen spannende dag want hij heeft dan een gesprek met advocaten, over het grote vage belastingverhaal. Duimen voor hem dat het goed komt en dat er geld overblijft om een ticket te boeken!

Oh ja, en inderdaad was hij dit weekend met de band op stap. En er was gedoe want de ene band kreeg ruzie met een andere band en weet ik het.

Ik zat in de trein en hij stond ergens buiten in zijn pauze dus het was niet echt een rustig gesprek. Damn, ik ben weer eens toe aan een ouwehoertelefoongesprek van een uur!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Tja, sommige mensen vinden die stad erg leuk wonen, maar ik woon hier voornamelijk omdat ik een studie doe die je alleen hier kunt doen... Toen ik hier begon trok ik het niet om ver te reizen naar school toe.. dus zodoende zit ik hier alweer een tijdje. Maar in de zomer en met 5 mei (=aanrader) is het hier verder wel goed te doen!

Spijker, wel fijn dat je hem in ieder geval hebt gesproken! Hebben jullie trouwens vaste momenten waarop jullie elkaar zo'n beetje bellen? En hopen dat 't de volgende keer bellen allemaal wat relaxer gaat..

Heejhallo: je hebt mail terug :-)
Ja, de zondagavond dus. Maar daar komt wel eens iets tussen en andere tijden zijn lastig te vinden door werk, studie, hobbies.
Fille, ben je er al achter wat er leuk was gisterenochtend en waarom dat leuke weg was toen je op kantoor kwam?

Hèhè, ben er nu ook eindelijk achter om welke studentenstad het gaat...

Fille, eigenlijk geen nieuws aan collega-front. Hij doet normaal, ik doe normaal, we spreken elkaar af en toe bij de lunch en that's it. Vind het een beetje jammer dat hij nog geen nieuwe datum voor het gecancellede etentje heeft voorgesteld, maar ik ga er ook niet om bedelen. Dus ik zie het wel.

Wél is er nieuws aan het kranten-man-front. En, kunnen jullie mij vertellen, waarom zijn mannen zo vaag? Ik kreeg gisteren een doorgstuurd artikel van een opinieblad-website van hem met wat negatief nieuws over mijn stad. Met als commentaar erbij: Dit zijn natuurlijk geen mooie berichten over je stad. Het museum staat nog steeds op m'n verlanglijstje.

Wat moet ik daar nou weer mee? Hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen: hey, ik wil nog steeds wel naar dat museum, wanneer zullen we weer afspreken? Ik snap t gewoon niet. (ik snap er niks van, ik snap er niks van! en dat even het stemmetje van Jochem Myjer erbij denken...mmhh, da's toch leuker als je het zegt dan als je het schrijft...)

Anyway. Ik vind het allemaal zo omslachtig en vaag. Iemand zei: ja, da's nou eenmaal het spelletje, dat je speelt, dat noem je flirten. Dat zal allemaal wel wezen, maar ik wil gewoon duidelijkheid. Jaja, I know, gewoon niet te veel nadenken en gewoon op je af laten komen...pffff. Ingewikkeld.
Iedereen!

Lente, het is hier lente buiten! En eigenlijk moet ik een werkstuk schrijven en ik ben nu halverwege maar mensen het gaat als stroop... (maple sirup, dat dan weer wel )

Ik ga denk ik eerst naar buiten, met de honden een stuk door het bos wandelen. Met een jurkje aan en Paloma op mn iPod.

Ik weet niet waarom maar ik ben ineens heel vrolijk en lente-achtig vandaag en dat wilde ik gewoon even met jullie delen!
Proficiat met je salarisverhoging Es!

Pensioenen…. Ja het is wel volwassen en verstandig etc. maar weet je wat het ook is, als je nu, nu je nog jong bent, een klein bedrag per maand weg zet, voel je het veel minder dan wanneer je op je 45ste nog aan een pensioenopbouw moet gaan beginnen. Ik heb eea wel uitgezocht en ben er klaar voor om ook echt aan een spaarplan te gaan beginnen alleen ik wacht nog op die salarisverhoging hahaha!

Rianne, jouw baan lijkt me heel erg leuk! Ik heb eens een netwerkgesprek gevoerd met de manager van een groot sterrenhotel hier in de Regio en vooral het idee van evenementen organiseren (en congressen etc. en de marketing die erbij komt kijken) leek mee heel interessant. Inderdaad ook dat mensen op vakantie zijn en ook wel die luxe (fake) wereld lijkt me een aangename werkomgeving. Vroeger heb ik zelfs getwijfeld over de hotelschool, maar ik wilde per se universiteit dus dat ging niet door. Die manager vertelde ook dat één van de belangrijkste zaken was het pand onderhouden en meer waard laten worden, daar had ik daarvoor nog nooit zo bij stilgestaan, hij liet me dingen echt op een andere manier zien.

Mevrouwtje Zonneschijn, ik dacht dat jouw stad juist ook in Nederland goed stond aangeschreven! Wel natuurlijk voor specifieke studies maar dat is met alle steden zo.

Mensen die zeggen dat “werken niet leuk” is snap ik niet. Misschien omdat ik al sinds mijn 14e altijd gewerkt heb in weekenden, vakanties en avonden, en eigenlijk nooit werk heb gedaan wat ik haatte (of nouja, wel natuurlijk en dan nam ik gewoon ontslag en zocht ik wat anders). Het is hetzelfde als mensen die zeggen “Je studententijd, de mooiste tijd van je leven”. Dat je dan denkt, zo hey, dan kan ik beter zelfmoord plegen want de komende 70 jaar zal niet mijn studententijd zijn. En de komende 40 jaar zal ik wel aan het werk zijn! Natuurlijk zijn er mindere klusjes en mindere dagen maar dat vond ik van mijn studententijd net zo goed.

Fille, ben je er al achter wat je leuk vond aan het overleg? De sfeer op kantoor lijkt me niet zo geweldig als ik jou zo lees. Waarschijnlijk is dat ook een groot deel eigen invulling, want ik sta er steeds van te kijken hoe negatief sommige kantoren / teams zijn. Altijd zeiken, en altijd opmerkingen als “nog maar één dagje” of “oh nee het is weer maandag”. Ik denk dat als je daar werkt je vanzelf neergeslagen wordt.

Over OV, ik was echt bang om weer in die OV-val te trappen, dat als er omgeroepen wordt dat de trein vijf minuutjes later is dat iedereen dan zijn gewicht op onweer zet en heel omstandig en geïrriteerd op hun horloge gaan kijken en staan zuchten. Sommigen bellen zelfs iemand op. Toen ik terugkwam uit het buitenland vond ik dat zó belachelijk, echt extreem karikaturaal. Dus toen heb ik mezelf gedwongen om als dat gebeurde (of de trein stond 5 min. Voor het andere station stil en ik wist dat ik mijn aansluiting zou missen enzovoort) dan moest ik van mezelf verplicht glimlachen. Je zult verbaasd zijn hoe goed dat werkt. Ja het is irritant. Maar THAT’s IT. De wereld vergaat niet, je hebt geen aids, je bent niet verlamd en je vaders vliegtuig is niet neergestort. Je komt alleen een half uurtje later en er is niets wat je daar aan kan veranderen. Dus je kan maar beter niet je hele dag er door laten verneuken want dat is zo sneu. Nou dat zeg ik nu tegen mezelf terwijl ik me dwing te glimlachen en dan ben ik er zo van af. Vooral als je naar die lelijke koppen kijkt van de omstanders

Jooles waarom mail je niet terug: Ik hoor wel wanneer je tijd hebt, dan geef ik je een rondleiding!
Ohja, Es, dat was ik idd vergeten. Gefeliciteerd. En dat in deze tijd, dan weet je iig zeker dat jij en je werk echt wel gewaardeerd worden! En wb die pensioenen: mijn werkgever doet daar ook niet aan. Zit wel al 1,5 jaar in de pijpleiding, maar er gebeurt niks. Sterker nog, vorig jaar tijdens m'n contractverleningsbespreking werd gezegd dat mijn salarisverhoging deels uit de pensieonregeling zou bestaan, want die kwam er héél binnenkort aan. Nou ja, we zijn dik een jaar verder en die regeling is er nog steeds niet. Ik heb wel een keer uitgezocht hoe het zou zitten om zelf iets pensioennerigs te regelen, maar dat kostte minimaal 300 euro per maand...tja, dat heb ik niet zomaar even over. Dus ik zal ook wel met een reusachtig gat zitten. Hopen op die rijke man dan maar

Marg, je OV-val-verhaal. Tja. Op zich goed hoor, om te glimlachen en te proberen je er niet druk over te maken. Maar als je wekelijks minimaal 10x in de trein zit (heen & terug naar werk) en daarvan toch wel minimaal 2x per week vertraging is, dan ga je op den duur gewoon balen. Tuurlijk, je kunt er niks aan veranderen en er zijn ergere dingen, maar het is wel irritant. Ik betaal flink voor de treinkaartjes en m'n abonnement, dan mag ik toch ook wel verwachten dat de dienstverlening goed verloopt. Of dat je op z'n minst te horen krijgt hoe het nou zit. Want aan de communicatie schort het het meest. Dan komt er gewoon geen trein, maar wordt er niet omgeroepen wat er aan de hand is, of die trein nog komt of wat dan ook. Of je staat een half uur in de middle of nowhere stil met de trein en er wordt niks omgeroepen. Ik denk dat als ze consequent wat beter zouden communiceren met de reizigers, dat dat al een hoop scheelt.
En wat betreft het "gewoon terugmailen": ik neem al vanaf het begin het initiatief. Ik zou het gewoon leuk vinden als hij ook eens concreet initiatief zou tonen en ik niet weer op een ontmoeting aan hoefde te sturen.

Maar goed. Misschien reageer ik een beetje over the top. Zit niet lekker in m'n vel.
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 11:35
Reden: foutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven