Mode & Beauty alle pijlers

Uggs liefhebbers,

18-03-2010 20:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Ned. 3 een programma over uggs
Dan blijf ik nog even forummen. Oh nee, twee voor twaalf begint.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gaat het hierover??? Vandaag te lezen op Yahoo.

Experts debate dangers of wearing popular sheepskin boots

Despite the fact that Uggs and their many knockoff incarnations have long been considered a “fashion don’t,” lots of women love and continue to wear these suede and sheepskin boots all winter long. They’re warm, they’re cozy, they’re easy to throw on with any outfit, they feel like slippers, and they’re a celebrity favorite. Of course this makes the boots very appealing and popular, especially during chillier months. But are they actually good for your feet? Experts say no.

In a recent Daily Mail article, professionals spoke out about the health risks of wearing cheap, imitation Ugg boots. Dr. Ian Drysdale, the head of the British College of Osteopathic Medicine, said, “Because these boots are warm and soft, young girls think they are giving their feet a break. In fact, they are literally breaking their feet.” Drysdale continued, “Their feet are slipping around inside. With each step, the force falls towards the inside of the foot and the feet splay. This flattens the arch and makes it drop. The result can be significant problems with the foot, the ankle, and ultimately, the hip.”

Does the Ugg boot, which retails for $140 and up, really provide more support than its more affordable imitators? Dr. Rock Positano, Director of the Non-surgical Foot and Ankle Service for the Hospital for Special Surgery, sees no difference. “Whether they are real Uggs or fake Uggs, we’re dealing with footwear that offers no substantial and necessary orthopedic support for the foot and the ankle.” He has many clients come to him with complications from wearing Uggs and pseudo-Uggs. Dr. Jim Christina, a podiatrist and the Director of Scientific Affairs for the American Podiatric Medical Association says, “The knockoffs that have essentially no support probably would be worse than your traditional Ugg boot, but Uggs are not a great supportive type of a footwear. They call them comfort footwear.”

Bearpaw

As far as either the Uggs or their imitators breaking women’s feet, Dr. Christina thinks that’s an overstatement, but warns that some women have to be very careful. “Everybody’s feet are different,” says Dr. Christina. “Some people have very stable feet that aren’t going to flatten very much, some people have high-arched feet that can actually benefit from something that is absorbent and cushioning, and then some people have feet that flatten excessively. When you get into the latter category, yes, those people should not be doing prolonged walking in any type of footwear that doesn’t provide good support.” Dr. Positano, however, is anti-Ugg across the board. “Whether you have a high arch, or a flat arch, inherently there are issues. You have the support issue under the foot, and the fact that there’s no support around the ankle joint or the Achilles tendon,” says Dr. Positano. And when it comes to affecting children, young ladies, or mature women, he insists, “This type of shoe does not discriminate.”

While Dr. Christina stressed that those with a proclivity to flattening arches would be the ones affected by wearing these shoes, both doctors are in agreement that prolonged walking, standing, and activity in Ugg-like boots could lead to both temporary and long-term problems. “It may manifest as a pain in the arch, the heel, or in their lower legs—some of the muscles have to function differently because they have to compensate for the lack of support,” says Dr. Christina. As the boots place stress on the muscles, tendons, ligaments, and bones, everyday use can cause long-term problems for wearers like bunions, hammertoes, arthritis, tendinitis, and issues with their Achilles tendon, knees, hips and lower back. “Most people don’t develop the symptoms until the day after,” says Dr. Positano. “When you’re walking in them, they’re comfortable.” So should women stop wearing Uggs and Ugg knockoffs if they experience discomfort? “It’s probably a prudent idea,” says Dr. Positano, “because nine out of ten times these issues are caused by improper or inadequate foot and ankle support.” Dr. Christina agrees that these types of aches and pains are a warning sign to stop wearing the boots and to look for something that provides more support.

They key is to use your sheepskin boots sparingly or when you know you won’t be doing extensive walking or activity. Just as you shouldn’t wear high heels for an extended period of walking or dancing, keep your Ugg boot wearing to a minimum. For casual wearers who are looking to reinforce their boots for safety, the doctors say that adding supportive insoles would be a great first step.
Ik als fan van ugg, vond het wel interssant

minder leuk om te horen, dat er twintig paar uggs worden gemaakt uit een schaap

1 schaap kost 200 euro

kun je nagaan wat ugg eraan verdiend

ik draag ze alle dagen maar ook dat scheen niet goed te zijn
quote:shoppen schreef op 18 maart 2010 @ 20:58:

Ik als fan van ugg, vond het wel interssant

minder leuk om te horen, dat er twintig paar uggs worden gemaakt uit een schaap

1 schaap kost 200 euro

kun je nagaan wat ugg eraan verdiend

ik draag ze alle dagen maar ook dat scheen niet goed te zijnDat kun je toch zelf ook wel bedenken?
Mij leken ze nooit echt gezond voor je voeten, het zijn van die platte vormeloze zolen. Ik heb ook het idee dat het een soort sloffen zijn als je ze draagt. Daarnaast vind ik ze ook ronduit lelijk, dus ik zal ze nooit kopen.
Juist omdat ze zo lekker zitten

en prijzig zijn dacht ik daar zal wel een goed voetbed inzitten
Ben blij dat er 20 uit 1 schaap gaan. Zou erger zijn als er 1 uit 20 schapen gaan...
Het is mooi weer! in de vuilnisbak ermee!!!
quote:SeptemberGirl schreef op 18 maart 2010 @ 21:58:

Het is mooi weer! in de vuilnisbak ermee!!!

Nee joh! Ik ga ze weer mooi oppoetsen, inspuiten en netjes in de kast leggen totdat het weer kouder gaat worden, want dat die dag komt is een feit....

Sorry...Ben een echte Ugg-liefhebber...
Ik ben geen Ugg-liefhebber, maar heb het artikel met interesse gelezen. Vooral het feit dat Uggs geen 'necessary orthopedic support for the foot and the ankle" bieden.

Ik loop zelf graag thuis op blote voeten of sokken. Dan heb ik ook geen orthopedische steun voor mijn voet en enkels. Ook op sloffen heb je dat niet. Waarom is lopen op blote voeten dan wel gezond en lopen op Uggs niet?
Home is where your wifi connects automatically.
zoals die man uitlegde: met uggs moet je heel erg met je voet ''klauwen'' om de ugg als het ware vast te houden als je loopt (misschien herken je het wel van je teenslippers). op blote voeten lopen is een heel ander verhaal, dan hoeven je tenen / voeten niet te 'klauwen' om iets vast te houden, maar kan je voet zich mooi afwikkelen...
Duidelijk!
Home is where your wifi connects automatically.
Ik ben geen Uggfan maar ik vind het ook wel raar, dat als 200 euro neerlegt voor die dingen dat ze dan nog niet eens gezond zijn voor je voeten.
Als je met je voeten moet klauwen

heb je ze of te groot of de neppers

ik slof ook niet in de mijne

maar dacht altijd dat er wel een voetbed in zat
quote:Mazou schreef op 18 maart 2010 @ 22:18:

Ik ben geen Uggfan maar ik vind het ook wel raar, dat als 200 euro neerlegt voor die dingen dat ze dan nog niet eens gezond zijn voor je voeten.Nee dan een paar mooie pumps voor dat geld.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 18 maart 2010 @ 22:30:

[...]

Nee dan een paar mooie pumps voor dat geld.

Dan weet je tenminste bij voorbaat dat het niet goed is voor je voeten

Maar ze staan wel mooier dan Uggs en goed voor je beenspieren.
Precies dat bedoel ik.
uggs zijn ook eigenlijk heel praktisch bedoeld voor t gemak .

In australie is het nagenoeg het hele jaar zomer, alleen in jullie zomer is het daar "winter"wat zoiets betekend dat het dan in de avond echt fris kan worden, gezien het feit dat het hele jaar nagenoeg zomers is hebben de huizen geen centrale verwarming en wel stenen vloeren bv.

een openhaard en uggs onder je zomerjurk van overdag met een vestje brengt je de avond door.

gewoon praktisch dus, voor warme voetjes zonder al te veel actie.

dat die dingen ww een hype worden is leuk, maar ik zou zelf ook niet de hele dag op die dingen gaan lopen.

En mooi vind ik ze ook niet, wel lekker warm.

dat ze niet mooi zijn hebben ze ook wel rekening mee gehouden want je ziet de mooiste uitvoeringen , die niks meer te maken hebben met de classic ugg, die zijn gewoon heel leuk om te zien.

Aussies zelf dragen ze niet echt om met de mode mee te doen maar meer als pantoffels dus.
De materiaalkosten voor 'echte Uggs' zijn ongeveer een tientje...

Van neppers nog veel minder.

Ik vind ze alleen leuk staan bij hele slanke meiden. Ieder ander lijkt er vierkant mee.
de discussie van nep en echt is ook heel bijzonder.

De meeste weten niet hoe de vork in de steel zit.
quote:Mazou schreef op 18 maart 2010 @ 22:18:

Ik ben geen Uggfan maar ik vind het ook wel raar, dat als 200 euro neerlegt voor die dingen dat ze dan nog niet eens gezond zijn voor je voeten.ik snap uberhaupt niet dat iemand 200 euro neerlegt voor die lelijke pantoffels.
quote:SeptemberGirl schreef op 18 maart 2010 @ 22:16:

zoals die man uitlegde: met uggs moet je heel erg met je voet ''klauwen'' om de ugg als het ware vast te houden als je loopt (misschien herken je het wel van je teenslippers). op blote voeten lopen is een heel ander verhaal, dan hoeven je tenen / voeten niet te 'klauwen' om iets vast te houden, maar kan je voet zich mooi afwikkelen...Dat heb ik ook altijd bij ballerina's! Ook niet goed dus.. (had ik ook al wel een beetje zelf bedacht..)
Hoe slecht Uggs ook voor je zouden zijn, ze hebben mij door deze strenge winter heen geholpen. Denk dat ik maar nog een paar ga kopen in het bruin, kan ik ze lekker elke dag aan!

Heb er zelf (nog) geen last van, op ballerina's lopen doet meer pijn aan mijn voeten.
het blijft altijd moeilijk te zien hoor, of ze echt zijn of niet.

was wel een hele leuke reportage.

nu vraag ik me alleen af of iemand kan zien of de Uggs op mandmdirect echt zijn.
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 02-04-2010 00:40
Reden: directe link
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven