paraplu in handbagage??

19-03-2010 09:55 7 berichten
Wij vliegen vanmiddag met Aer Lingus en willen geen bagage inchecken. Gezien de weersverwachting, lijkt het me handig een opvouwbaar parapluutje mee te nemen. Nu kunnen we nergens vinden dat het níet mag, maar is er hier iemand die dat zeker weet?
vallen die dingen niet onder de verboden wapen-wet?

( ik zou lekker een pluutje kopen op het vliegveld van aankomst)
Kijk net even in de tas die ik vorige week als handbagage heb meegenomen UK_NL en weer terug, en mijn opvouwplu zit er nog in (per ongeluk mee heen en weer genomen dus). Heb het ook wel eens gevraagd en toen werd er gezegd dat't gewoon mee mag (ik vind het ook een beetje vreemd, gezien al het gezeur over nagelschaartjes enzo).
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben zelf werkzaam op Schiphol als stewardess.

Paraplu mag mee aan boord.... mits het niet zo'n metalen punt heeft.

Let er wel op dat je handbagage niet te zwaar en te groot is. Op de vluchten met Air Lingus zit altijd ontzettend veel handbagage welke alsnog worden ingenomen bij de gate. Anders past het simpelweg niet allemaal in de bakken.

Fijne reis.
Alle reacties Link kopieren
Nagelschaartjes en scheermesjes mogen tegenwoordig ook weer...
Je hebt gelijk AgentL! Heb het even nagekeken schaartjes met 'blades' onder de 3 cm mogen nu.

Thanx.
Dank u allen!

Man heeft net nog maar even een andere tas gekocht, omdat we erg twijfelden over de maat van de zijne. En twee keer 18 euro bijbetalen is anders ook zo zonde.

De plu gaat gewoon mee (ben nogal van het zuunige, heb al twee van die opvouwdingen dus om er nou nóg een te kopen... )

Wij gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven