Geld & Recht alle pijlers

Huwelijk, wat voor fooi aan bode ??

19-03-2010 20:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, even een spoedvraagje. Mijn man is morgen ceremoniemeeser bij een huwelijk. Puntje op de afvinklijst (online gevonden..) was; "cash bij je heben voor de fooi voor de bode." Maar... Wie weet hoeveel??? Wat geef je in hemelsnaam aan de bode als fooi???

groetjes

Jessie
Fooi voor de bode???

Wat een onzin zeg.
Ik heb de bode helemaal niets gegeven... wist niet eens dat het moest!! Waarom moet dat eigenlijk??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ben vorig jaar getrouwd maarre hebben hier niet aan gedaan hoor. Persoon doet gewoon zijn of haar werk en krijgt vast geen hongerloon.
Ja dank u dank u, maar het schijnt er toch echt bij te horen.. Iemand een tip waar ik meer aan heb? :
Ik zit vast onder een steen, maar wat is in hemelsnaam een bode? Wat doet zo iemand?
1000 euro..
Dit lijken mij wel de meest kostenbesparende

(sorry, kan je verder niet helpen, nooit van gehoord)
De bode is degene bij het burgerlijk huwelijk die de praat-ambtenaar ondersteunt en alles aangeeft en de stoelen aanwijst enzo..
Kabouter, jij bent de bode?
Een bode is in dienst bij de overheid (die man/vrouw werkt toch op het gemeentehuis?). En ambtenaren mogen geen fooien, cadeaus of wat dan ook aannemen. Als ze dat wel zouden doen, zouden ze in hun beslissingsproces bij aankopen beinvloedt kunnen worden (ergo gevoelig voor omkoping) en dus mogen ambtenaren gee cadeaus aannemen.

Dus die fooi voor de bode hoef je echt niet te doen, hij mag het niet eens aannemen.
quote:jessie75 schreef op 19 maart 2010 @ 20:27:

Ja dank u dank u, maar het schijnt er toch echt bij te horen.. Iemand een tip waar ik meer aan heb? :

Volgens wie hoort dat er bij dan?

Wij hebben ons destijds best verdiept in de etiquette rond het huwelijk, maar ik was ook niet op de hoogte dat dat 'hoort'.
quote:Christiane04 schreef op 19 maart 2010 @ 20:28:

Ik zit vast onder een steen, maar wat is in hemelsnaam een bode? Wat doet zo iemand?Ik zit onder dezelfde steen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het geven van fooien aan ambtenaren is niet echt een goed plan. Bijvoorbeeld omdat hij het niet mag aannemen.

oh, een potje mosterd kan je geven
Aangezien de reacties tot nu toe niet veel variatie bieden, moet je je misschien afvragen of het nu nog wel zo gebruikelijk is om te doen, en of je een bode niet juist in verlegenheid brengt door hem een fooi aan te bieden die hij blijkbaar niet eens aan mag nemen.
Ben vorig jaar getrouwd, maar heb echt geen geld aan de bode gegeven. Ik betaal toch al voor de Babs, locatie en de hele rambam?

Nooit gehoord dat dat zou moeten, en blijkbaar niemand.
Nog nooit van gehoord!
Ik heb er ook nog nooit van gehoord....

Wij zijn 2 jaar geleden getrouwd en het is me ook niet opgevallen dat de bode ons met scheve ogen aankeek omdat hij geen fooi kreeg....haha
Nog nooit van gehoord, onze bode heeft ook geen fooi gehad.

Vraag je eens serieus af hoe dat het verhaal in de wereld komt dat het er toch "echt" bij hoort . Ik denk dat het een complot van bodes is.....
Ik ben 2 jaar geleden ook getrouwd, maar heb ook geen fooi aan de bode gegeven. Het is toch geen horecagelegenheid?
De bode is gewoon in dienst van de gemeente, dus een fooi is niet nodig. Hij/zij wordt al gewoon betaald...
Ik vond dit nog op het internet:

verboden ambtenaar
Hij is zelfs strafbaar als hij het aanneemt, wil je de bode in deze positie brengen?
Babs?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Buitengewoon Ambtenaar van de Burgelijke Stand.

Ook hier twee jaar geleden de bode geen fooi gegeven.

Door mijn beroep maak ik veel huwelijken mee en ik heb er ook niet van gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven