Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Ik werk vandaag niet (nooit op vrijdag), Mims zit op kantoor op de automatische piloot enveloppen te vullen en wat de anderen doen weet ik even niet. Het voelt akelig om in te loggen en niet op kantoor te zijn om je collega's te steunen. En alles gaat gewoon door, suffe vragen, urgente dingen, het kan me allemaal niet boeien. IK ga er morgen wel even voor zitten, nu ben ik vrij en ga ik zo meteen mijn oudste dochter uitlachen, die met een coupe Explosie naar school is. Zal een foto op Vriendjessite zetten.
Lief rilde bij de aanblik heel erg
voor Bloes, Mims en Lil...

Leuke dag gehad Marie?

Voel je je vandaag alweer een beetje beter Suup?

Ik heb eigenlijk even niet zulke hele spannende verhalen. De dagen kabbelen rustig voort, ondanks dat het regent ben ik zo gelukkig met de lente temperaturen en ik ga mijn vierde rookvrije dag in. Poe ik vind het zwaar hoor maar ik hou vol!

Verder gisteren nav een onderwerp in DWDD het Chat-rouletten uitgeprobeerd. Dat is me een partijtje raar! Je logt in op een site, zet je webcam aan en de computer kiest volledig willekeurig iemand waar je mee gaat chatten. Er zitten ongeveer 50.000 mensen op uit de hele wereld en als je op het knopje ' next' drukt dan verdwijnt je chat-partner en dan zoekt ie weer iemand anders. Ik ben er nog even niet over uit wat ik er van vind maar het is wel fascinerend.

*zet koffie neer en gaat zich klaarmaken om te gaan sporten*
D, ik vind je razend knap!

Ik weet niet of ik wil chatrouletten. Ik vind het ee beetje raar en wellicht paranoide, maar ik hou er niet zo van als een computer at random gaat kiezen met wie ik klets terwijl mijn webcam aanstaat. Dat si hetzelfde als facebook vraagt om 'volledige toegang tot mijn computer'. Nou nee dus, liever niet
Daar was ik al wel bang voor, het hoger beroep van Aso, maar de kans dat er nog iets anders uitkomt is erg klein he Bloes. Hij probeert vooral deuken in je gemoedsrust te schoppen denk ik (fietsen, vooral véél fietsen liefie ).

Ja, rare dagen. Ik had persoonlijk weinig contact met de collega in kwestie, maar het was een goeie man en belangrijke spil en te jong en rottig einde en gek om thuis te zitten werken terwijl je weet dat kantoor in rouw is, en alles. Voel me beetje afgesneden van alles, ook omdat GG weg is en ik niet zo goed ben in dit soort dingen bij de buurvrouw op de koffie bespreken. Afijn, komende week zie ik de collega's wel, dan voelt het vermoedelijk ook weer anders.
Kan ook niet zo goed reageren op andermans leed, merk ik. In het licht van overlijden is al het andere al snel triviaal, wat natuurlijk onzin is want dingen bestaan gewoon op zich en niet altijd alleen maar relatief. Maar toch kan ik nu niet echt betrokken reageren als Gitarist piept dat hij een blauwtje heeft gelopen bij iemand die het echtecht was - kennelijk niet dus, dacht ik onaardig, maar voor hem was het dan toch wel naar (ze date nu met een collega van hem, best rot). En m'n kindjes moeten ook even niet zeuren tegen mij.

Enniewee, afijn, nou ja, kortom, bladiebla. Ik wil mijn man weer thuis en in de tussentijd neem ik nog een koffie, goed? Iemand nog?
Hier past gewoon een bij Lil.

GG nog lang weg?

Zou de zon nog komen vandaag?

En ja ik wil nog wel een bakkie.
GG komt gelukkig morgenochtend weer terug, en mailt en belt en smst veel, dat is heel fijn.

~schenkt Suup nog een sterke bak in~

Warme melk erbij?
quote:lilian02 schreef op 20 maart 2010 @ 11:41:

Kan ook niet zo goed reageren op andermans leed, merk ik. In het licht van overlijden is al het andere al snel triviaal, wat natuurlijk onzin is want dingen bestaan gewoon op zich en niet altijd alleen maar relatief.

Wat een wijze zin. In de afgelopen maanden ben ik vaak opgelopen tegen exact hetzelfde gevoel als jij nu beschrijft: dat reageren op andermans leed moeilijk is als je het in relatie plaatst tot datgene wat bij iemand anders speelt. Meerdere keren heb ik wel uit willen gillen: "Weet je wat pas écht erg is???". Die omschakeling, meeleven met wat bij iemand op dat moment belangrijk is, afgezet tegen de kennis van wat er bij een dierbaar iemand speelt, vond ik beremoeilijk, en nog. Ik snap je gevoel dus zeer, en dan is het bij "mijn voorbeeld" vele malen beter afgelopen dan bij jullie collega.

Ik voel erg met je mee dus. Neem die lekkere kop koffie dus, maak er maar een lekkere verwencappuccino van met een warme stroopwafel erbij of zo. Wanneer is GG ook alweer terug?

Dikke knuffel!
.
O, GG morgenochtend terug, fijn.

Boodschappen doen!
.
voor LIl en M'anas. Is idd beremoeilijk.
Jeez dat is het moeilijkste wat er is. Volgens mij denkt zelfs de Dalai Lama af en toe: oh hou op met je gezeur!

Ik zie het al voor me
Hier is live een kattenbevalling gaande!

Een uur geleden kwam Poes luid mauwend naar mij en de Freule toe, om ons heen draaiend en ons indringend aankijkend (echt waar, zoooooo'n gekke kat, maar het was onmiskenbaar dat ze hulp en steun zocht). Freule en ik hebben snel een kattenkraammand in elkaar gezet, in een hoekje gezet en Poes ging er gewillig in. De Freule zit nu naast de mand en Mag! Niet! Weg!. Daarnet moest ze even plassen en Poes werd onrustig, sleepte zich tijdens een wee mee naar de WC en ging gewoon naast de Freule liggen.

Poes heeft nu een aantal heftige weeen gehad, likt zich en probeert een goede houding te vinden in de mand, terwijl de Freule ernaast zit. Schattig.
.
Oh wauw! Wat spannend! *gaat standby zitten*
Ooooh!

Wat leukleukleuk!

Wat spannend!

**zit standby**
Spannend Marie.

Hopelijk gaat het allemaal goed.

En lief dat poes zo aan de freule hangt
Can er een webcam op? Live beelden?
Of kan de aanstaande mama-kat zelf even posten hoe het gaat :-)
quote:Darly schreef op 20 maart 2010 @ 16:16:

Of kan de aanstaande mama-kat zelf even posten hoe het gaat :-)
En de buurtkatten hoe hoe zij zich nu voelen en wie ze denken dat de vader is
Nou, poesje nummer 1 is geboren! Een prachtig zwart/wit/rood gevlekt poesje. Ineens wilde moederpoes praivucie, want ze werd erg onrustig en paniekerig. Dus kraammand naar onze slaapkamer verhuisd, nog even bij moederpoes blijven zitten maar ze was enorm onrustig. Ik zag een poesje dreigen geboren te worden, en ineens was het poesje ook weer weg terwijl moeder de kamer rondrende; met andere woorden: ze wilde alleen gelaten worden. OK, mij best.

Naar beneden gegaan dus, gegoogled op telefoonnummer van nooddierenarts, en 10 minuten later ga ik weer kijken: poesje nummer 1 werd net geboren. Bij het eten der placenta ben ik weer weggegaan overigens, da's geen aangenaam schouwspel. Zojuist moeder iets te eten en drinken gebracht, kitten lag al te drinken en was schoongelikt, rust in de tent. Maar niet voor lang, want straks zullen weeen en poesje nummer 2 wel weer komen!
.
Oh boy oh boy wat leuk :-D

succes!!

(ik moest trouwens wel even lezen wat praivucie nou was )
praivussie bedoelde ik natuurlijk; ik had het verkeerd gespeld.

Nog geen enkel teken trouwens van kitten nummer 2, moeder en kind maken het prima, maar ik geloof toch dat het niet zo lang moet duren voordat tweede kitten geboren wordt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven