Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Heel erg, bij Skins A'dam verkopen ze geen Montale meer. Ik wilde net de Attar nog een keer proberen op mijn huid, nergens te vinden. Alles inclusief de testers was terug gestuurd naar de distibuteur/leverancier. Ze konden niet op een lijn komen oid. Jammer he? Nu is er verder nog genoeg te ruiken hoor! Van Byredo Bal d'afrique proefje meegekregen en iets met magnolia van Aqua di Parma.

Tijgermeisje doe je wel voorzichtig met brouwen, ik zie je in mijn verbeelding met zo'n heksenketeltje in de weer. Een beetje van dittem en van dat, bij volle maan mengt het beter!!

Slaap lekker allemaal
Skiffy, wat jammer! Was er een paar weken terug nog en toen stonden ze er nog wel, heb zelfs nog een aantal geuren getest. Zonde hoor!
Goedemorgen dames,

Dat is idd jammer Skiffy, ik heb net op de skins site gekeken en nergens staat ook meer Montale bij dus dan zal het er mss bij alle Skins vestigingen wel uitgaan/zijn?

Wat wordt het vandaag voor Guerlain voor jou Marnie? Ik heb gekozen voor de Tonka Impériale
Ik had ook al ontdekt dat bij Skins (de webshop) geen Montale te krijgen was!

Echt jammer, want ik wilde 10 april een Montale kopen.

Nou ja, dan maar rechtstreeks bestellen. Of bij ALZD of gewoon een trip naar Dusseldorf organiseren...;-)
Goedemorgen allen!

Vandaag is het weer wat regenachtig, dus daar zet ik de Boisé Torride tegenover!

Beauties: de Tonka Impérial vind ik ook zo geweldig...

Gelukkig zijn de Montale's nog gemakkelijk via hun eigen site te krijgen, je hebt alleen wel je cc nodig...

Gisteravond heb ik nog even Teo Cabanel Alahine geprobeerd. Eerder had ik 'm al eens afgewezen, nu vond ik 'm best lekker. Wel erg overheersend vind ik.
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Mijn pakje van Inkie is binnen met een o.a. een proefje Habanita. Zo, da's een apart geurtje. Ik heb alleen aan het dopje geroken, behoorlijk scherp vond ik maar ik rook ook iets musk-achtigs. Ik kreeg wel visioenen van mijn oma en haar parelkettingen...
dutchsuzanne er waart nog steeds n plan rond om in juni naar Dusseldorf te gaan, wie wat en waar is nog onduidelijk maar ik wil dr graag n keer heen en Inkie zag het geloof ik ook al helemaal zitten

iemand bekend met geuren van Alaya Moriel? canadese indie perfumer, natuurlijke parfums, en ik las dingen als 'at first unusual but they become haunting and addictive' vind dat wel aanlokkelijk klinken...!
die webshop van Skins is vernieuwd en nu niet navigeerbaar via mobiel, annoying!

In de merkomschrijvingen stond Montale er gewoon nog tussen, en waarom sturen ze alles nou terug? Verdienen ze er niet meer aan door ze gewoon in de sale te doen? Naja tis jammer.
Vanwege de enthousiaste verhalen heb ik Coco mademoiselle getest in de parfumerie vandaag.

Hij werkt niet bij mij. De eerste snif is erg lekker, fris ook, maar hij droogt daarna echt niet fijn op op mijn hand. Hij ruikt chemisch, cheap, hoofdpijngevend op mijn huid... Jammer, de eerste snif beloofde erg veel goeds! Mijn huid is gewoon raar denk ik.

Verder heb ik nog allerlei andere geuren getest in de parfumerie. (6, drie aan elke kant: bovenkant hand, pols, en bovenkant arm)

Lei (She) Armani: lekker, lichte vanille geur. Hij is bij mij behoorlijk licht. Casual. Ik vind 'm wat té licht en zou 'm dus niet snel kopen.

Organza Givenchy, dat is de meest aparte van vandaag vind ik. Hij is vrij zwaar en aanwezig. Ik vind 'm een beetje oosters of zo, wel erg lekker.

Diamonds Intense, Armani. Ook deze is wel een beetje apart. Er zit geloof ik iets in wat ook in Organza zit, ze hebben (heel) vaag iets van elkaar weg. Deze blijft wel minder goed hangen, maar ik vind 'm lekker ruiken.

Hugo Boss Intense, ook deze vind ik lekker, het was een goede dag duidelijk. Wel vind ik de opening heel erg lijken op Deep Red en die heb ik al. Staat niet op de 'kopen' lijst.

En tot slot D&G the One, en ook díe is lekker! Ik vind 'm wel vrij licht ook. Casual zeg maar, hij kan altijd.
ff snel hoor: Marnie thanx!! Later meer
Hoi allemaal,

Skins Laren heeft de Montale's nog staan maar kunnen ook niet meer bestellen dus op is op! Misschien dat je daar op een gegeven moment de testers kunt kopen tegen gunstige prijs.

Skins Laren heeft ook ( alle?) geuren van de Different Company. Daar heb ik heel lekkere geuren tussen geroken en 2 proefjes gekregen om uit te proberen. Medewerkster ( met die fantastische wimpers) vertelde dat die geuren uit hetzelfde huis kwamen als de Biehl geuren. Ook daar dus genoeg te ruiken. Ik liep helemaal in geur-roes weg daar, zo lekker allemaal!
Tijger:

Düsseldorf zie ik ook wel een keer zitten, mogen we wel een dag voor uittrekken...

Tangerine: volgens mij zit er in Organza ook oranjebloesem toch?

Skiffy: heerlijk he, zo'n geur roes...dat is bij mij de semi-permanente modus...
Hi,

Een dag naar Düsseldorf ergens in juni, leuk!!

Misschien met z'n allen met de trein, of misschien durven er een aantal lady's met de auto naartoe, kunnen we wat afspreken.

DS fijn dat alles in goede staat ontvangen is

De Habanita moet je even de tijd geven.

Tijgermeisje ik heb een tijdje terug een aantal proefjes geprobeerd van Alaya Moriel, zijn best wel lekkere geuren maar degenen die ik had waren niet apart genoeg.

Skiffy fijn dat je wat lekkere geuren kon proberen.

Welke heb je vandaag geprobeerd van de TDC? En vond je ze lekker?
Inkie, ik heb geprobeerd Bois d'Iris, ook proefje van mee en Oriental Lounge, ook een proefje. Er stonden allemaal kleine bekertjes met ingespoten lapjes, op zich allemaal erg lekkere geuren maar deze twee wilde ik graag proberen.

Er was nog een geur met incense, van een ander merk, naam ben ik kwijt was ook erg lekker. Deed in de verte denken aan SL fille et aiguilles, beetje rokerig. wel een geur voor herfts/winter en de geuren van de proefjes waren wat "zonniger". Ik word er zo hebberig van, maar volgens mij hoort dat erbij. Ken jij het merk en welke geur vind je lekker?
Skiffy ik heb Bois D'Iris en Rose Poivrée.

Bois D'Iris is een fris-zoete geur met een beetje poeder en heerlijke iris, echt een fijne geur.

De Rose Poivrée is niet voor iedereen. Is een beetje veel dirty-rose.

Eigenlijk een echte Tijgermeisje geur denk ik nu....Tijgermeisje heb je deze al eens geprobeerd?

Oriental Lounge heb ik volgens mij nog niet geprobeerd, maar deze klinkt goed. Of heb ik daar nou een proefje laatst van iemand van het forum gekregen....ik geloof het wel...ga straks eens even zoeken. Als dit zo is weet ik nog dat ik deze erg lekker vond....

Ben benieuwd naar jouw ervaringen
Oriental lounge heb ik en is echt heerlijk!!Blijft ook lang ruiken.

Inkie,volgens mij is Dusseldorf vanuit Limburg maar iets van 40 minuutjes met de auto,met de trein 2 uur,ik heb het eens opgezocht.Wil ook graag eens naar Dus,maar kan pas in september helaas.Maar wie weet hoe geweldig die nieuwe zaak in Maastricht wordt joh,hoef je niet eens de grens over haha.
Ja, wordt dan misschien een dagje Maastricht
Maastricht - Dusseldorf is rond de 120 km, 1 uur en een kwartiertje ongeveer.

Misschien eens van tevoren met de husband ff gaan kijken

Me oriënteren
Ik ben ook enthousiast over Oriental Lounge. Zeker proberen waard.
Ha Inkie: je hoeft alleen maar naar de Königsallee....is te lopen vanaf het station, of je kan er ook parkeren in parkeergarages rondom. Dan heb je alles binnen bereik, de diverse Schnitzlers, de mega Douglas met veel op geurengebied, Beauty Affair, Chanel shop, Andreas Reichenberg in een zijstraatje..tussendoor koffie bij Starbucks, en gaan!

Odette: Oriental Lounge vind ik ook een mooie geur
marnie ik ben zo benieuwd of ik het goed geroken heb, de mysterie- proefjes:

Het witte proefje deed me denken aan Ballade Verte, en ik meende iets van leer/suede te ruiken? Verstopte heliotroop? ben heel benieuwd of de noten van deze geur overeenkomst heeft met die van BV.

de rode is behoorlijk zoet! Heavy on the tonkabonen, klopt dat? Beetje patchouli ook ergens verstopt? Lijkt wel n Angel-variant.

De blauwe is n soort kruidnagelwater, droge kruiden, vrij licht en luchtig. saffraan...?

De witte vind ik het lekkerst, die andere twee vind ik niet vies ofzo maar gewoon 'not me'.

En en en? Heb ik t enigszins juist geroken?
haha Inkie van Rose Poivree heb je mij n keer n mega-proef gestuurd, ik ben niet zo'n roos-fan dus heb m maar 1X geprobeerd. Das alweer n tidje geleden, en onlangs nog wilde ik hem weer eens proberen maar toen wist ik niet meer waar ik het proefje gelaten had, kga m opsnorren en opnieuw testen, eens kijken of ik mijn neus al wat heeft bijgeleerd
hihi Tijger, zo zie je maar, als je't niet weet....

Wit is Nomaoud, een van de Aoudgeuren van CSP

Blauw is Aoud de Nuit van CSP

Roze is SL Santal de Mysore...

Met de blauwe zit je 't meeste in de buurt volgens mij

Santal de Mysore by Serge Lutens is a woody spicy fragrance for women and men. Santal de Mysore was launched in 1991. The nose behind this fragrance is Christopher Sheldrake. The fragrance features sandalwood, caraway, spices, benzoin and styrax.

Aoud de Nuit is sensual and hypnotizing nectar, which reveals magic of the East, composed of wood and spices surrounded with vanilla and musk, along with tasty caramel drops. Top notes of the fragrance incorporate bergamot and currant buds and leaves. A heart blossoms with black rose, iris, vanilla, cardamom, saffron and cedar, while a base is filled with patchouli, caramel, sandalwood, Aoud, Tonka, musk and animalistic accords

Nomaoud is an intensive fragrance which has a very powerful effect of a combination of earthy and woody aromas. It opens with ylang-ylang and saffron, a heart hides purple rose , labdanum, cedar and cashmeran, while a base features Aoud wood, amyris, sandalwood, hot amber, leather and black musk.
whahaha ik ruik nul aoud, of ik verwar m met leer?

is DAT Santal de Mysore?! jee.... Had ik nooit verwacht!

Ook nooit gedacht dat die twee geuren van CSP zouden zijn!

*voelt zich nu wel n beetje olfactory challenged...* :/

how about....

Zaterdag 5 juni dagje Dusseldorf?

Wie biedt?

Het hele ernaar toe reis gebeuren komt wel goed, trein, auto, carpoolen, dat wijst zich vanzelf wel tzt.
5 Juni wil ik mee hoor.....ben nu al geurendansje aan het doen. Er komen er toch nog meer toch? Waar zijn jullie???

Heel gek maar Oriental Lounge is bij mij na een half uur weg .

Tijger de Rose Poivree heb ik ook en die is behoorlijk skanky hoor, lekker dirty dus. De roos moet je niet zo op letten want dan raak je onbewust bevooroordeeld of denk je al negatief misschien terwijl het een superlekkere geur is. In Ballade Verte zit ook roos en tis toch elke keer weer anders vind ik met roos. Gewoon als je hem vindt helemaal over je heengooien hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven