Wanhopig
donderdag 18 maart 2010 om 17:49
hallo lieve meiden. Even onder een nickname. Ik ben getrouwd met een hele lieve man, die heel goed voor mij zorgt en voor mijn dochter (5). Samen hebben we ook een eigen bedrijf. We zijn 18 jaar samen. We zijn bezig om zwanger te worden van de tweede. Ons sexleven is erg goed. 10 jaar geleden is mijn man een keer vreemdgegaan. Hij heeft hier heel erg veel spijt van gehad en het heeft ons uiteindelijk dichter bij elkaar gebracht (met heel veel pijn en verdriet en veel praten). Ik dacht dat we die periode achter ons hadden gelaten en dat hij er van had geleerd. Mijn man is een erg gevoelsmens en praat graag over zijn gevoelens, ook met andere vrouwen waardoor vrouwen snel op hem verliefd worden. Dit vond ik nooit zo'n probleem zolang het maar van 1 kant kwam en sinds zijn vreemdgaan ben ik er natuurlijk wel heel alert op. Laatst kwam ik er toevallig achter dat hij met een kennis van ons mailt via een oud hotmail account. Ik heb ingelogd en in het mailtje staan dingen over ons sexleven en over het zwanger worden. Maar ook een verhaal over dat hij verliefd is op een andere vrouw (niet de vrouw waar hij mee mailt). Alle grond is onder mijn voeten weggeslagen. Morgen zijn we 18 jaar samen. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hou van hem, we hebben een kind, een huis, een bedrijf, een leven samen. Als ik wegga ben ik alles kwijt wat me lief is. Maar ik wil ook niet weer in de situatie komen van 10 jaar geleden. Ik wordt verscheurd van binnen, ben kapot van verdriet, weet echt niet wat te doen. Hij weet nog niet dat ik het weet, ik ben er misselijk van en hij denkt dat het komt omdat ik zwanger ben... Mijn dochter is gek op haar papa, en hij op haar. We werken samen, als ik wegga is het bedrijf kapot. We hebben net een nieuw huis, dus dat zou ook nog eens een forse schuld opleveren. Ik weet het echt niet meer, wat moet ik doen????
vrijdag 19 maart 2010 om 10:53
vrijdag 19 maart 2010 om 12:57
quote:HansHier schreef op 19 maart 2010 @ 10:53:
Quote TO: maar voor nu wil ik eerst beter weten wat er precies speelt,
Om daarna een Gesprek aan te gaan neem ik aan? Die duidelijkheid krijgen kan lang duren, geef je jezelf hier een bepaalde tijd voor? Die onzekerheid kan natuurlijk niet jaren doorgaan.uiteraard komt er een gesprek, en ook op korte termijn. Hangt een beetje van zijn mails af hoe kort of lang maar dat is eerder een kwestie van dagen dan weken, dat zou ik ook niet volhouden. Godzijdank vannacht weer iets geslapen, gisteren was ik echt een totaal wrak. Het verbaasd me hoe goed ik het kan verbergen voor de collega's en mijn man, ben sterker dan ik dacht. Maar als ik er ook maar even aan denk dat dit het einde kan zijn van alles wat we samen hebben dan slaat de paniek hééél erg toe.
Quote TO: maar voor nu wil ik eerst beter weten wat er precies speelt,
Om daarna een Gesprek aan te gaan neem ik aan? Die duidelijkheid krijgen kan lang duren, geef je jezelf hier een bepaalde tijd voor? Die onzekerheid kan natuurlijk niet jaren doorgaan.uiteraard komt er een gesprek, en ook op korte termijn. Hangt een beetje van zijn mails af hoe kort of lang maar dat is eerder een kwestie van dagen dan weken, dat zou ik ook niet volhouden. Godzijdank vannacht weer iets geslapen, gisteren was ik echt een totaal wrak. Het verbaasd me hoe goed ik het kan verbergen voor de collega's en mijn man, ben sterker dan ik dacht. Maar als ik er ook maar even aan denk dat dit het einde kan zijn van alles wat we samen hebben dan slaat de paniek hééél erg toe.
zaterdag 20 maart 2010 om 23:25
Pfff nou even een kleine update en ik hoop dat jullie me wat moed in kunnen praten. Mijn man was vandaag weg dus ik heb een hoop zelfreflectie gedaan en uitgepuzzeld wat ik wil, kan, moet doen. Ook een goed gesprek gehad met iemand die mijn man goed kent (soort vertrouwenspersoon) die ook zijn mening erover heeft gegeven. Ik heb vanavond een lange brief geschreven, alles op papier gezet wat me dwars zit en drie mogelijke scenario's geschetst van wat ik denk dat er aan de hand is. Zojuist hem aan de telefoon gehad en gevraagd of hij naar huis wil komen zodat we kunnen praten (zodat ik niet meer terug kan krabbelen). Als hij thuis is geef ik hem de brief, met al mijn vragen waar ik antwoord op wil en dan zie ik wel hoe het verder gaat. Ik wil niet verder met hem als hij serieus verliefd is op die ander en wat met haar zou willen doen (of misschien al wat gedaan heeft). Ik wil geen tweede keus zijn, al breekt het mijn hart bij voorbaat als ik er alleen al aan denk wat hiervan de consequenties zullen zijn. Mocht hij 'alleen' verliefd zijn en dit los staan van zijn liefde voor mij, dan ligt het aan zijn reactie of we er voor willen gaan knokken of dat het een verloren zaak is. Ik vind dan eigenlijk wel dat hij 'haar' uit zijn leven moet bannen en dat zal praktisch gezien veel consequenties hebben voor hem, dus ik weet niet of hij dat zal kunnen en willen doen. Maar die keuze is aan hem, ik ga hem niet dwingen. Blijft hij haar zien, dan zal ik mijn keuze moeten maken en bij hem weg moeten gaan. Met andere woorden, of ik vertel hier morgen dat we er samen voor gaan, of ik heb jullie morgen heeeeeeeeel erg hard nodig om een nieuw leven op te gaan bouwen, zonder hem. Wish me luck.
zondag 21 maart 2010 om 00:05
zondag 21 maart 2010 om 00:56
Sterkte.
Probeer het in perspectief te zien.
Zijn verliefd zijn op een ander is niet eens het grootste probleem.
Het achterhouden ervan en het met de vrouw in kwestie en een andere vriendin wel bespreken, is een groter probleem. Toch?
Kun je je in het gesprek niet vooral daarop focussen?
Verliefd worden op een ander vind ik best normaal.
Voor ik mijn man leerde kennen werd ik gerust drie keer per jaar verliefd. Waarom zou dat plotsklaps stoppen als je een relatie hebt?
Probeer het in perspectief te zien.
Zijn verliefd zijn op een ander is niet eens het grootste probleem.
Het achterhouden ervan en het met de vrouw in kwestie en een andere vriendin wel bespreken, is een groter probleem. Toch?
Kun je je in het gesprek niet vooral daarop focussen?
Verliefd worden op een ander vind ik best normaal.
Voor ik mijn man leerde kennen werd ik gerust drie keer per jaar verliefd. Waarom zou dat plotsklaps stoppen als je een relatie hebt?
zondag 21 maart 2010 om 14:40
Nou pffff maar even een update.. De minuten gisteren van het wachten tot hij thuis zou komen en terwijl hij mijn brief las waren echt de moeilijkste uit mijn leven. In de brief had ik verwoord dat mijn vermoeden was dat hij verliefd was op die ander, en dat dat dus kon betekenen dat hij mij niet meer zag zitten, of dat hij dat juist los van mij zag en het dus 'overkoombaar' zou zijn maar dat ik dan wel met wat vragen zat... Nou in ieder geval reageerde hij heel goed en lief, hij begon gelijk te vertellen het zat hem duidelijk ook erg hoog. Hij was inderdaad verliefd geworden, niet vanwege de leuke kick maar het was hem gewoon zomaar weer overkomen en daar was hij zelf ook erg van geschrokken. Hij heeft veel met onze kennis gepraat om uit te zoeken waar de verliefdheid vandaan zou kunnen komen. Conclusie was in ieder geval in die gesprekken dat het niets met onze relatie te maken heeft, niets wat hij mist oid. De reden waarom hij het met de kennis besproken had en niet met mij was tweeledig, zij besprak een probleem met hem waar zij mee zat en toen luchtte hij zijn hart omdat het hem hoog zat, en hij wilde mij er niet mee belasten voordat hij zelf wist hoe het zat en mij niet onnodig pijn doen ermee. Maar goed, conclusie was dus dat het niet was omdat onze relatie niet goed was enzo en dat hij absoluut niet bij mij wegwilde. Maar zijn verliefde gevoel was daarmee niet over. Aangezien mijn man een nogal gevoelsmens is en vaak emoties van anderen oppikt dacht hij dat hij wellicht de verliefdheid van die andere vrouw op hém overpakte en dat daar die gevoelens vandaan kwamen. Vandaar dat hij het aan die vrouw ook verteld heeft. Niet heel uitgebreid maar meer van 'ik ga je iets te leuk vinden, ligt dat gevoel bij mij of kan het dat jij mij leuk vind en ik dat oppik. Ze heeft hem toen meteen duidelijk gemaakt dat zij hem erg leuk vindt maar absoluut geen verliefdheid voor hem had. OK dat was dus voor hem weer een stapje verder. Dus hij is weer verder gaan denken en zijn conclusie was dat zijn verliefdheid eigenlijk niet op háár gericht was (hij wist ook zo 10 dingen op te noemen waarom hij nooit serieus zou overwegen wat met haar te beginnen - ze rookt, ze drinkt, ander milieu etc.) maar meer het fijne gevoel van die klik die ze samen hadden/hebben en dat hij dus meer verliefd was op een 'concept' dan op die vrouw an sich. Nou ja kan het niet helemaal goed verwoorden maar hij had er duidelijk diep over nagedacht, dat was allemaal echt oprecht en het voelde in ieder geval allemaal goed. Natuurlijk nog steeds niet leuk dat hij verliefd is op haar, het was een tijdje wat minder geweest zei hij en de laatste week weer wat opgelaaid. Hij had zelf al overwogen om met die band te stoppen maar aan de andere kant is dat nu zo ongeveer het enige wat hij als ontspanning heeft, we werken allebei kei- en keihard. Hij gaat nu nadenken over hoe verder, blijft hij bij de band en zo ja hoe gaat hij dan er voor zorgen dat zijn verliefdheid niet oplaait. Hij gaf wel aan dat het hem verschrikkelijk opluchtte dat ik er achter was gekomen. In ieder geval, er was niets gebeurd (geen kussen, knuffels etc.) en dat was óók niet gebeurd als zij wél verliefd op hem was geweest, daar was hij heel resoluut in zo van ik ga écht ons huwelijk daarvoor niet op het spel zetten, ik heb mijn lesje daarin wel geleerd. Het gesprek eindigde een beetje raar omdat ons kind wakker werd uit een nachtmerrie en dus getroost moest worden en niet goed meer kon slapen, dus niet echt af kunnen ronden. Vandaag is hij zo ziek als een hond (was de hele week al niet lekker) dus komt er ook niet veel uit hem, maar we zullen er zeker nog over doorpraten.
zondag 21 maart 2010 om 14:41
quote:wanda_p schreef op 21 maart 2010 @ 13:57:
Als jullie relatie eindigt, krijg jij dan niet de helft van alles? Als dat niet zo is zou ik dat maar snel gaan regelen!We hebben een fikse hypotheek op ons huis en bedrijf, dus gezien de huidige crisis zal dat eerder de helft van een schuld zijn dan een overschot.
Als jullie relatie eindigt, krijg jij dan niet de helft van alles? Als dat niet zo is zou ik dat maar snel gaan regelen!We hebben een fikse hypotheek op ons huis en bedrijf, dus gezien de huidige crisis zal dat eerder de helft van een schuld zijn dan een overschot.
zondag 21 maart 2010 om 16:12
quote:18jaarsamen schreef op 21 maart 2010 @ 14:41:
[...]
We hebben een fikse hypotheek op ons huis en bedrijf, dus gezien de huidige crisis zal dat eerder de helft van een schuld zijn dan een overschot.
Dat is natuurlijk ook de helft van iets, maar niet leuk!
Kunnen jullie niet in relatietherapie? Praten over wat jullie bindt en wat er mis gaat en hoe je dat kunt voorkomen?
[...]
We hebben een fikse hypotheek op ons huis en bedrijf, dus gezien de huidige crisis zal dat eerder de helft van een schuld zijn dan een overschot.
Dat is natuurlijk ook de helft van iets, maar niet leuk!
Kunnen jullie niet in relatietherapie? Praten over wat jullie bindt en wat er mis gaat en hoe je dat kunt voorkomen?