Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Hai Allemaal,

Broccoli: Ik vind je niet hard, maar je juist wel goed! Is heel erg relativerend, thx!

Ff update, ik had een mail terug van zijn nieuwe vriendin. Met ff kort samen gevat, dat hij haar alles had verteld enz Dat ze het heel fijn hebben met elkaa, genieten enz en dat ze geen oordeel heeft over mij omdat ze me niet kent. Dat ze wel gekwetst was door mijn sms naar hem over haar kind.

Heb netjes en heel eerlijk terug gemaild. Dat ik blij was dat hij wel eerlijk naar haar was en dat het nooit mij bedoeling was om haar te kwetsen, ( er ook eerlijk bij gezegd wel om hem ) en dat ik hoop zij alles uit hun relatie krijgt wat zij er uit wilt halen.

Dat ik verder haar geluk toe wens.

En dat dit het laatste is was ze beide van mij krijgen te horen. Omdat ik hier geen in heb en dat het me energie kost.

Heb ex een kopie van het mailtje gestuurd.

En nu is het gewoon klaar, aankomend weekeind ben ik toch niet in mijn eigen stad en de kroeg ga maar even een tijd ontlopen, want hoef ze niet samen te zien..
@vogelbekdier: dat heb je echt netjes afgehandeld.

Lijkt me een hele pijnlijke situatie, maar echt mn

complimenten. Lijkt me beter als je hem inderdaad

een tijdje niet ziet, en dat je even niet meer in zn

kroeg bent zodat je niet met je neus op de feiten

wordt gedrukt!

@cl; ik denk zekr dat een weekendje weg, erg leuk

kan zijn. Maar ik betwijfel of het verstandig is. Je

komt wel nader tot elkaar, maar denk dat dat in

het dagelijkse leven alleen maar extra moeilijk

wordt! Maar goed het kan ook zijn dat dit juist

precies is wat je relatie nodig heeft. Even weg van

alles en dichter bij elkaar komen. Mm geen advies

waar je wat aan hebt, maar probeer gewoon de

voors en tegens goed afwegen en zet je eigen

belang (samen met de belangen van je kids voorop!)

@diay: jammer dat het zo gelopen, maar kc en broc

hebben gelijk. Hij doet dit waarschijnlijk uit zelf

bescherming. En ik denk dat jij dat nu ook moet

doen. Hang ze spullen aan de deur. Elkaar zien doet

alleen maar meere pijn!

Hier gaat alles wel goed. Kon me niet echt

concentreren op werk. Maar langzaam aan komt t

gevoel dat ik er vrede mee heb.. Kan me er ook niet meer

zo mee bezig houden. Voelt gewoon alsof het niet

meant to be was en alsof ik dat ergens onbewust

wel wist. Dus het voelt wel alsof ik er vrede mee heb

en dat ik door kan gaan met mn eigen leven

(Ookal mis ik hem wel

als ik aan hem denk, maar dat zal nog wel een tijdje

zo blijven)!
Even een kort berichtje van mij. Er is zo veel geschreven, heb niet alles gelezen, maar wel dat sommige voor een moeilijke keuze zitten. Sterkte bij de juiste keuze.

Andere hebben het weer erg moeilijk en weer andere hebben een zekere rust gevonden.

Ik heb een druk weekend achter de rug, maar heb hem wel enorm gemist. Het achtergrondmuziekje is er niet meer. De veilige thuishaven, iemand waar je altijd op terug kon vallen. Ik vind het nog steeds erg moeilijk, dat het zo moeilijk zou zijn daar had ik niet bij stil gestaan toen ik het uitmaakte. En dat is denk ik maar goed ook anders had ik nooit de beslissing durven maken.

Ooit moet het toch een keer beter gaan?
Natuurlijk zal het ooit beter gaan Suus. Daar geloof ik heilig in, maar het heeft allemaal heel veel tijd nodig.

Vanmorgen smste mijn ex nog over de notaris en dat hij me echt niet negeert, maar ook niets van mij hoort verder. Tja, zit natuurlijk ook wel een kern van waarheid in. :S Ik moet hem los gaat laten, dat heeft hij tenslotte blijkbaar een paar weken terug al gedaan door met dat mens te gaan....

Voor de rest voel ik me niet slecht, maar ook niet goed. Het gaat en probeer voor mezelf weer veel afleiding te zoeken. Heb net mijn ex een sms terug gestuurd en dan ga je weer zitten wachten op reactie. Hoe irritant!

Ik ga sporten meiden... even mijn koppie legen.

Succes, sterkte enz. We komen eruit! Allemaal! Tijd schijnt alle wonden te helen.
@Prinsesje: Tijd heeft het inderdaad nodig, meer dan ik had gedacht.

Veel plezier op de sportschool!
Sloopthard: Fijn omdat te horen! Ja vond het wel moeilijk omdat te lezen, hoe fijn ze het samen hebben , hoe ze genieten enz,maar weet ook dat ik uiteindelijk verstandig moet zijn.

Prinsesje: lijkt me raar allemaal dat je dat nog moet regelen hoop dat t sporten even opluchting geeft, en je hoofd tot rust brengt.

Diary: kan me voorstellen dat je ff zoiets hebt wat is dit nu weer, maar snap wel de opmerkingen van Brocolie en ck. Laat het gaan, want anders heb je alleen jezelf ermee ,( niet dat ik zo wijs ben hoor,haha )

CK: welkom volgens mij had ik dat nog niet gezegd, sorry was even te veel bezig met mezelf.

CL : Misschien geeft het weekendje weg iets, maar blijf je eigen gevoel volgen of misschien beter je verstand.... Het is allemaal moeilijk. Maar je eigenlijk geluk is het belangrijkste, dat heb ik o zo geleerd en natuurlijk van je kids (die heb ik niet dus had er even niet aan gedacht)!

Ik voel me redelijk, kan niet eten en heb de heletijd t gevoel dat ik over moet geven. Werken was vandaag ook klote. Maar daar naast weet ik dat ik me neer moet leggen bij de hele situatie en tja misschien klinkt het raar, het mailtje terug naar zijn vriendin en meteen naar ex heeft me toch een beter gevoel gegeven.
@Vogelbekdier: Ik hoop dat je hiermee het hoofdstuk hebt afgesloten. Zo te lezen heb je netjes gereageerd. Goed gedaan! En kop op. Je krijgt vast je moeilijke tijd nog wel, maar dan zijn wij er voor je...

@Sloopthard: herkenbaar... het niet kunnen concentreren op je werk! Lees hier regelmatig dat anderen genoeg afleiding hebben op hun werk, maar bij mij blijft 'hij' toch door mijn hoofd spoken.. Hoe druk ik het ook heb!

@Suus: er komt een tijd dat je dit topic niet meer bezoekt... Het komt dus echt een keertje goed. Heus! Hopelijk sneller dan gedacht meis!

@Prinsesje: lekker gesport? Koppie weer leeg?

Ik ben nog steeds aan het wikken en wegen over het weekendje weg! Heb het mijn kids gevraagd en ook die zitten in een soort van tweestrijd: vinden het leuk om met zijn 3en te gaan, maar aan de andere kant kan het ook leuk zijn met zijn 6en. Ze begonnen er wel over, dat ze hopen dat de oudste van mijn vriend dan niet zo irritant zou zijn.... Oef!! Dat vinden ze dus toch vervelender dan ik dacht...

De ultieme test?

Vriend smste aan het eind van de dag dat hij gesprekje had op school en dan meteen mee wilde nemen hoe en wanneer hij dan vrij moest vragen voor de kids. Of ik 'ja' of 'nee' kon zeggen of ze mee mochten?!?!

Ik heb gezegd dat hij idd maar ff moest informeren op school. Dat kan nooit kwaad! Maar hij wilde het graag weten. Heb toen gezegd dat hij me tot dinsdag had gegeven.... Daar reageerde hij niet meer op! Tot net, terug van gesprek op school: Morgen moet hij doorgeven of ze vrij willen...! Zucht....

Zal ik anders maar "kop of munt" gaan doen?
@CL: Wat wil je zelf?
liefdesverdriet heeft ook veel te maken met acceptatie.

niet?
Wat ik zelf wil Suus?? Ik weet het echt niet meer...

Ik twijfel... Weekend kan ons dichter naar elkaar brengen, maar het kan ook gebeuren dat we allemaal vreselijk op onze tenen gaan lopen...

Ik heb hem dit ook gesmst.. dat ik nog steeds niet vol overtuiging ja/nee kon zeggen. Dat ik het idee heb dat wij in 2 weken tijd erg ver uit elkaar zijn gegaan en dat ik dat zwaar k*&^ vind...

Hij zei daarop dat het idd tegenviel en bij hem de twijfel ook niet weg is. En wat het verschil is tussen vandaag of morgen zeggen dat ik liever heb dat hij NIET meegaat?? Maar daar ben ik toch juist nog niet uit?? Zucht...

Heb teruggestuurd dat ik er moeite mee heb dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Gevoel dat het voor niets is en dat ik bang ben om te dichtbij te komen, bang om straks een schop te krijgen! Ik bouw langzaam aan een muurtje op...uit zelfbescherming?!

Hierop heeft hij niet meer gereageerd...

Wat moet ik nou met zo'n jongen?

En ja Girlie... het heeft zeker te maken met acceptatie. Denk dat je dan al een stapje verder bent...
@CL: Wat moeilijk voor je zeg, dat je zo'n twijfel hebt. Eigenlijk is de vraag of het nog wel wordt zoals het vroeger was. Zoals die nu is, wil je hem volgens mij niet meer. Sterkte met de keus!
Het is zeker heel raar dat ik nog naar de notaris moet. Maar als het goed is, is dan alles wat dat betreft afgesloten. En of ik daar nu blij mee ben of niet. Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed, maar dat terzijde. Verder ga ik volgende week bij de bank langs om te kijken wat ik in mijn eentje zou kunnen lenen om alsnog iets voor me zelf te zoeken. Ik probeer door te gaan...

Mijn ex heeft niet meer gereageerd op mijn smsje van gisteravond. Nou ja, hij zal het vast te druk hebben gehad of er geen behoefte aan hebben. Dan maar niet hoor. Ik hoop dat het snel weer iets beter met me gaat in ieder geval.

Gelukkig schijnt de zon vandaag! Gaan we maar genieten van dit soort kleine dingetjes.

Ik moet hem loslaten en me weer lekker op mezelf storten. :D

Fijne dag meiden! Probeer dingen los te laten...

Liefs
Pff mini dipje... Zag hem gister op mn weg naar de wc... Hij keek weg, ik zei hoi en liep door, zijn vriend zei volgens mij wel nog hoi...

Mini dipje omdat ik nog steeds de ijdele hoop heb dat de orginele versie van hem nog ergens in hem verstopt zit... Ookal weet ik rationeel dat de huidige versie alleen nog bestaat...

Even zucht... En dan maar weer aan de slag...
@ Broc, jammer dat hij weg keek. Ik zou dat ook niet echt fijn vinden hoor. Maar zoals je tegen ons ook zei; misschien is dit zijn manier van "er mee om gaan". Het is voor jou vervelend, ik zou het ook erg vinden als ex weg zou kijken maar je kan er niks aan veranderen. Je moet door! Zoals je pas bezig was kwam je heel erg sterk over dus probeer het uit je hoofd te zetten en van het zonnetje te genieten. Als het niet lukt kom je hier van je afschrijven he ;)

@ Prinsesje, fijn dat het dan afgesloten is. Voelt misschien niet zo maar je weet denk ik zelf ook dat het wel goed is. Zoals je zegt, ga kijken of je iets voor jezelf kan vinden. Lekker met jezelf bezig zijn, je eigen toekomst mooi maken.

@ Cl, wat houd je tegen? Ik denk dat ik wel zou gaan omdat het zoals anderen al geschreven hebben, wel een soort van test is denk ik. Als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen hoor maar ik denk dat ik het wel zou doen iig. Hoop dat je een keus maakt waar je je goed bij voelt.

@ Vogelbekdier, ik vind het echt knap dat je zo netjes hebt gereageerd! Zou het je niet na kunnen doen denk ik dus vind dat je trots op jezelf mag zijn. Heb je wel een beetje het gevoel dat je het kan afsluiten nu?

Als je niet kan eten, dan wel veel drinken he? Ik at en dronk niks de eerste weken en ben toen een aantal keer flauw gevallen dus pas goed op jezelf he.

Even de update hier, gister heeft ex dus de laatste dingen mee genomen. Nu echt alles. Hij heeft geen reden meer om terug te komen dus het is nu echt klaar. Wel een normaal gesprek gehad nog gelukkig. Beide toe gegeven dat we niet echt vriendelijk tegenover elkaar zijn geweest het weekend en dat vind ik een mooie afsluiter. Had het wel even moeilijk toen hij weg ging maar voel me vandaag redelijk. Hij spookt echt nog wel de hele dag door mijn hoofd maar heb nu even niet dat benauwde drukkende gevoel van dat ik hem zo graag terug wil. Heb ergens nog steeds hoop maar dat word echt elke paar dagen een klein beetje minder. Ex zei ook dat hij mij eigenlijk niet echt meer miste, was best pijnlijk maar als ik goed naar mijn eigen gevoel kijk mis ik hem ook steeds minder. Het is meer hem als persoon wat ik mis maar ik heb niet echt vreselijk veel behoefte om hem te zien. Misschien een beetje raar maar weet niet hoe ik het anders moet uit leggen. Wel zei hij dat hij nog steeds vreselijk veel van me houd, vraag me dan toch af hoe je iemand dan helemaal niet kan missen maar goed hij is niet zoals ik dus het zal wel.. Wil me er ook niet te druk meer om maken en gewoon genieten van het zonnetje. Hoop dat ik dit rustige sterke gevoel even wat langer vast kan houden dan de laatste keer.

Geniet allemaal van het zonnetje he!! ;)
@Broc:

Je zal vast nog wel vaker zo'n dipje krijgen meid! Maar zoals je zelf zegt: het is een mini-dipje... ze worden steeds kleiner. Verstand gaat het winnen van gevoel. En dát moet je hebben. Je klinkt evengoed nog steeds erg sterk! Houden zo! Toppie!

@Prinsesje: Loslaten is moeilijk!! Maar wel het beste... En dat weet je zelf gelukkig ook! Probeer te genieten van het zonnetje. Je bent goed op weg hoor!!

@Diay: Begrijp heel goed als je zegt dat je hem steeds minder mist. Verstandelijk ben je afstand aan het nemen. Zo hoort het!

Dat hij zegt wel van je te houden, maar je niet mist, dat begrijp ik ook niet zo goed. Maar dat is het mannenbrein waarschijnlijk! Mijn insteek is altijd: als je van iemand (partner) houdt, wil je zoveel mogelijk samen zijn... Maar ook mijn vriend denkt daar ietsje anders over. Tuurlijk moet je elkaar vrij laten, moet je je eigen ding kunnen blijven doen. Maar als je dan weer samen bent, hoort dat een fijn gevoel te geven "Dit wil ik!"... Helaas... mannnen, vrouwen, venus, mars...

Ik heb Mr. CL vanmorgen gevraagd mee te gaan komend weekend. Wil kijken of we er wat van kunnen maken met zijn allen. Ga ook de kids goed observeren. Hoop dat zij zich vermaken en wij wat tijd samen kunnen hebben. Tsja... en mocht er toch irritatie of wrijving zijn, dan moet dat ook duidelijk zijn...

Hou verstandelijk ook wat meer afstand... Mss niet helemaal eerlijk naar hem toe, maar wil niet keihard op de grond gegooid worden. Hij weet tenslotte ook nog niet wat hij wil...

Het gaat er uiteraard ook (en vooral) om wat ik wil... Ik weet dat wel... Wil graag dat het zo wordt, zoals het afgelopen half jaar was. Alleen dan met minder afhankelijkheid van mijn kant en wat meer zekerheid en betrokkenheid van zijn kant. Of dat haalbaar is...?!?! Ga er in ieder geval geen maanden meer op wachten! Ik kijk nu komende week maar aan... Dat is het eerste stapje...!
Hier weer even een update.

Heb een mailtje terug gekregen van ex zijn nieuwe vriendin, dat ze het fijn dat ik terug reageerde, Dat ze me sterkte wenst en merkte dat ik het nog niet had afgesloten enz enz. Allemaal heel aardig, lief en begripvol, maar wordt er zo boos om.

Ik denk hallo, nee had het niet afgesloten dat hij binnen (volgens haar) 1 week na mij een ander had. Gvd. Ik wist van niks! Hij is weg gegaan om te werken kreeg nog een kus en tot vannacht en daarna gewoon naar zijn eigen huis gegaan en zonder iets te laten weten. En daar kreeg ik alleen te horen flikker op en laat me met rust. Dat hij twee weken van te voren voor dat hij weg ging, vertelde toen we samen in bed lagen dat zij ik de kroeg was en dat iedereen dacht zij er voor hem was, en dat ik vroeg wou je dat dan en nee zei. En blijkbaar 3 weken later na deze opmerking en 1 week later pas weg was bij mij iets met haar heeft, moet ik maar normaal vinden. Hij heeft blijkbaar alles afgesloten en alles een plekje gegeven.

Man in totaal tussen al het aan uit, aan, uit, soort van aan zijn we 1, 5 jaar bij elkaar geweest. ( oke is ook niet super lang, maar lang genoeg)

Ben zo verdrietig!!!!

En ik weet slaat allemaal nergens op, want we hadden nu niet echt, echt iets. Ik heb hem zelf in mijn huis laten wonen voor drie maanden. Maar alles wat we deden doe je ook in een relatie, samen boodschappen, koken, voor elkaar lekkere dingen mee nemen waar van je weet dat de ander daar van houdt, bankhangen, uiteten, hij nam vrij als doordeweeks ook vrij was, naar de kroeg, bios, sex, knuffelen, praten, huilen, lachen.

Bah
hey ladies. Ben ik toch zomaar weer ontzettend veel aan het reageren. Gaat mn goede voornemen. Maar blijkbaar heb ik het nodig.. Dipje is er nog steeds. Is een gerucht dat ik ook al ingeruild ben... Helemaal in het begin was hij verliefd op 2 meisjes, mij en haar. Ik heb toen 'gewonnen', maar dat meisje ziet hij nu elke dag. Hij is dus nu aan het uitvinden of hij toen al de verkeerde keus heeft gemaakt... Great... Dat meisje is inderdaad anders in alle vlakken die hij bij mij niets vond... Maar goed mezelf dan maar voorhouden dat hij bij haar ook wel weer iets vind wat hij niet vind kloppen...

@vogelbekdier. Had nog niet gezegd, maar vind ook dat je het super hebt afgehandeld. Je mag heel trots op jezelf zijn. En heel logisch dat je baalt van de situatie. Zou daar ook mega boos van worden. Omdat het allemaal zo plotseling is. Je weet dat je hem moet haten, maar doordat je gevoel niet zomaar uitzet word je elke heen en weer gegooid tussen al je gevoelens. Ken het. En wat je had was echt een relatie hoor ookal wilde hij er geen labeltje op plakken.

@Diay. Zo te lezen gaat het steeds beter met je. Nu alle spullen weg zijn kan je het echt afsluiten en je bent al een heel eind op weg. En tuurlijk is hij niet meteen uit al je gedachten. Ik zoek ook een heleboel afleiding maar ergens speelt het gemis van de leuke herinneringen nog constant door mn gedachten. Maar die leuke herinneringen wil ik ook niet kwijt, hoop alleen dat ze wat makkelijker worden om naar terug te kijken.

@CL. Goed dat je de knoop hebt doorgehakt. En kijk inderdaad gewoon een weekje aan. Niemand zegt dat je nu alles moet beslissen. Wacht af hoe het weekend gaat en focus je het weekend vooral op je kids. Maak het leuk met hun en steek niet te veel energie om iedereen tevreden te houden. Je merkt vanzelf of het loopt en dat zal een heleboel zeggen.
Als je het nodig hebt moet je gewoon blijven reageren Broc!! Is denk ik net zoiets als stoppen met roken, drinken, of afvallen.. Als je jezelf verteld dat het beter is niet meer te reageren hier dan krijg je er juist behoefte aan. Denk ik hoor. Wat ik iig probeer te zeggen is: gewoon doen als jij je er goed bij voelt of denkt dat je het nodig hebt. Wat dat andere meisje betreft, ik snap heel goed dat dat je pijn doet. Maar zoals ik het zie: zij is op veel punten anders dan jij, hij heeft een aardig lange relatie met jou gehad (toch?) dus er moeten veel punten van jou zijn geweest die hij wel erg leuk en fijn vond.. waarom zou hij het dan met haar redden? Als zij zo anders is past zij toch helemaal niet bij hem? Is maar een gedachte hoor maar ik weet dat het makkelijker is wanneer je het idee hebt dat ze het toch niet gaan redden samen. Heb je nog wel een beetje van het weer kunnen genieten?

@ Vogelbekdier, jeetje dat mailtje terug zal je zeker wat gedaan hebben ja. Opzich heel vriendelijk van haar maar misschien had ze beter niet meer kunnen reageren? Denk dat je zelf ook wel weet dat hij het niet heeft afgesloten. Dat hij het pas gaat verwerken als hij het met haar niet red. Dan krijgt hij een dubbele klap en zoals meerdere hier al gezegd hebben ben jij dan al een heel stuk verder en heb jij je leven weer heerlijk op orde

@ CL, blijkbaar was het dus een leugen wat ex zei. Dat hij me niet miste want vanmiddag kreeg ik ineens telefoon en daarna stond hij weer voor mijn neus. Het rare is dat ik het deze keer niet moeilijk vond. Natuurlijk voelde ik wel iets maar ik denk dat ik het gisteravond echt heb afgesloten. Heb even met hem gepraat over koetjes en kalfjes en daarna is hij weer weg gegaan. Voelde me er niet rot bij toen hij weg ging dus denk dat het goed is zo.. Niet dat ik hem niet meer mis hoor maar ik voel me nu sterk (voor zo lang het deze keer duren zal) en heb ook geen drang om te bellen of smsen dus.

Ik weet dus niet of het door het weer komt, doordat ik het begin af te sluiten of door beide maar voel me echt goed. Vanmorgen bracht ik mijn kindje naar school, in joggingbroek, net uit bed, haar recht overeind en een grote zonnebril op om mijn huilogen te verbergen. Reed weg bij school en had mijn raam iets open, zag 3 jongens staan waarvan 1 begon te fluiten toen hij me zag en de ander zei zo zo die ziet er leuk uit. Deed me zo ontzettend goed. Niet dat ik nooit complimentjes krijg maar jeetje die had ik echt even nodig!! Blijkt dat de wereld toch niet vergaan is nu ex weg is..
@Diay. Wauw je bent echt ver! Lees je posts van tijdje geleden maar door en dan zie je ook de wauw. En nu je weer weet hoe het is om lang sterk te zijn worden de dipjes korter en die sterke periodes langer. Laat je niet meer mee sleuren met de achtbaan van je ex, maar neem zijn zijn dipjes als egoboost dat jij toch zeker de moeite waard bent!! En jeeh voor je compliment! Komen er vast nog duizenden meer.

En over dat meisje heb ik gemengde gevoelens. Is echt leuk meisje en niet drastisch anders dan ik, maar heeft andere vriendinnen en gaat niet uit enzo, dus dat zou inderdaad wel eens beter kunnen werken tussen die twee. En gun hem dat ook ergens echt wel, denk alleen dat hij tegen dezelfde problemen gaat lopen over een tijdje en die deuk gun ik hem niet en haar niet. Hij gaat te snel. Wil ergens hopen dat hij nog niet over mij heen is en hoop ergens zooo graag dat hij die 2 jaar met mij niet als verloren ziet. Daar ben ik nu bang voor namelijk. Hij was die 2 jaar nu al dood aan het ontleden en als het met haar nu wel werkt dan word zijn gedachte dat ik slecht voor hem was alleen maar versterkt enzo.

Vind het echt best dat hij doorgaat met zn leven, want wij waren gewoon niet goed voor elkaar uiteindelijk, maar op de vlakken dat we wel goed voor elkaar waren wil ik gewoon dat hij niet vergeet! Ik wil dat hij met leuke herinneringen naar ons terugkijkt en met respect. Want dat is wat mij nu zoveel zeer doet. Dat hij die 2 jaar uit elkaar aan het trekken is zodat er niets meer van overblijft. Dat hij alleen maar baalt dat hij weer 2 jaar kwijt is in de zoektocht naar zijn perfecte vriendin en niet dat hij baalt dat het met mij niet kon werken. Klinkt allemaal verschrikkelijk gefrustreerd maar klinkt het ergens logisch?
Ja had het zelf ook fijner gevonden als ik niks terug had gehoord, maar ja helaas. Ze zei ook nog dat ze het mailtje aan mijn ex liet lezen wat zij gestuurd, maar als ik het zelf naar hem wou sturen mocht het ook. Weet niet, maar dat kwam ook hard aan. Gewoon dat ik weet dat ze samen gezellig achter de computer zitten en om even te lezen wat zijn vriendinnetje naar mij heeft gestuurd.

Ga zo lekker naar de bios met mijn beste vriend, ik hoop op een leuke want we gaan naar de sneak.

Diary, vind ik het ook heel goed hoe je met alles omgaat! Dat je de kracht hebt om zo hier mee om te gaan allemaal.

Brocelie: als je het nodig hebt om hier wat meer te schrijven moet je dat gewoon doen hoor!!! Is belangrijk. Ik snap wat je bedoeld dat je voor hem gunt en niet haar. Dat heb ik ook gezegd tegen nieuwe vriendin van ex.

CL: goed dat je wel bij jezelf blijft heel belangrijk!!!

En thx iedereen vindt het fijn om te horen dat ik het toch wel goed heb gedaan met het nette mailtje naar haar toe.

Ben er nu vandoor. X
er is weer veel geschreven zeg!

Ik ben het er zo mee eens dat je hoopt op de oude versie van de man, de mooie en lieve momenten, maar dat de nieuwe versie, hoe hij je nu behandelt, je alleen maar teleurstelling geeft. Ik hoop dat dat veel hier kracht geeft om iets meer los te kunnen laten. Het is ook heel moeilijk om meteen alles los te laten dat gaat niet, kleine stapjes nodig om te beseffen dat hoe het was, het nooit meer zal worden! Wees sterk en zoek waardering in jezelf, vraag aan jezelf : wat maakt mij gelukkig!? denk je dan meteen aan hem?! NEE! Want het gevoel waar je nu mee zit maakt je totaal ongelukkig. Misschien is dat een zin die je tegen jezelf moet zeggen waardoor je diegene wat meer los kan laten...

Ik ben zo veranderd sinds het 'over' is. maarja het is nog niet over, meneer twijfelt. Gisteravond afgesproken. Heb gekookt, samen film gekeken en ik heb me sterk gehouden. Het leuke meisje laten zien en ja dan merk ik aan hem dat ik hem zeker nog veel doe. Dat bevestigde hij ook, dat hij me leuk vindt, mooi etc etc. Het was een fijne avond, hij bleef slapen en ik ben sterk gebleven zelfs s ochtends, toen ik met een brok in mn keel naar mn werk toe ging en hij was blijven liggen. Ik kan niet loslaten nooit gekund, haat het om dag te zeggen tegen hem en geen afspraken te maken. Ik ben zo afhankelijk!! gatverdamme! Maar ik bleef sterk en heb de hele dag niets van me laten horen. Kom ik thuis, had hij afgewassen en een briefje achtergelaten. Dat was dan weer heel lief. Nu weer een smsje met hoe mijn dag was. Ook heel lief. Maar de jongen die ik had he, die met me samenwoonde, die er altijd was als ik thuis kwam, die echt mijn partner was, die is er niet meer. Ik heb nu weer een puppy liefde. Voorzichtigheid, apart wonen, heeeel veeel afstand, voorzichtig afspreken, niet weten waar je aan toe bent.. Ik weet niet of ik dat kan.. ik word er zo verdrietig van. Kan me wel voor mn kop slaan dat ik het zo verpest heb door mijn overspannenheid op werk, dat ik me zo heb laten gaan dat hij niet meer bij me wil zijn en twijfelt. Maar als hij echt van me hield dan was hij hier nog bij mij thuis, dan waren we een team en gingen we ervoor. Nu twijfelt hij aan alles en wekt hij zoveel hoop op in me, terwijl iets in me zegt dat ik hem moet loslaten, want wordenzoals het was dat zal het nooit meer zijn en dat voelt niet ok, dat maakt mij NIET gelukkig. Ik wil weer hoe het was... en het komt toch niet meer terug.... (toch?)
Ik snap je echt heel goed hoor Broc, het zou mij echt vreselijk pijn doen als ex een ander zou hebben en helemaal als dat een meid zou zijn waar hij al eerder "gevoelens" voor gehad heeft. Maar draai het eens om, zoals wij ook moeten doen van jou. Probeer het is van zijn kant te bekijken. Niet dat ik goedkeur hoe hij over jullie relatie praat hoor maar zou hij het niet helemaal ontleden en uit elkaar trekken alleen voor zijn eigen gevoel? Zo van als ik nu alleen maar aan de slechte dingen denk, weet ik dat we beter af zijn zo. Misschien is het te pijnlijk voor hem om aan de goede dingen te denken? Misschien krijgt hij dan twijfels? Ik weet niet hoor, maar ik geloof niet dat hij jullie relatie als verloren tijd ziet. Als dat zo was was hij toch wel eerder weg geweest? Je gaat denk ik niet 2 jaar aan iemand verspillen in de hoop dat ze je droommeid is, in de hoop dat ze veranderd. Ik geloof dat iig niet.

Ik lees trouwens mijn eigen posts niet terug whaha. Wil niet ook maar ergens door getriggerd worden en me dan weer zo vreselijk slecht voelen. Wil echt nooit meer zin zo'n donker gat zitten blegh!! Maar ik zal heus wel weer een dip krijgen hoor. Ik ga er niet vanuit dat ik me nu zo sterk blijf voelen. Maar ik merk echt dat de dipjes minder lang duren en ik me elke keer wanneer ik uit een dipje kom weer sterker voel. Als ex mij mist voel ik me alleen maar beter, dan weet ik dat wat wij hadden echt was en ik begin nu eindelijk een beetje vrede met alles te krijgen..

@ vogelbekdier, dat gevoel is echt erg, maar je moet het echt proberen uit je hoofd te zetten dat hun gezellig achter de pc gaan zitten kijken of jij mail hebt gestuurd. Heeft geen zin en denk dat je zelf ook heel goed weet dat je jezelf daar alleen maar vreselijk veel pijn mee doet. Je moet toch echt verder, tuurlijk heeft het tijd nodig maar ga jezelf niet onnodig pijn doen. Het is zo al moeilijk genoeg. Maaaar ook voor jou word het beter hoor!!
@ Flyleaf, sorry ik wil niet hard over komen met wat ik nu zeg maar wat je net schrijft lijkt heel erg op hoe het bij mij ging. Ex ging weg, kwam 2 weken later een weekend hier slapen en alles was fijn en leuk... maar ik moest me in houden. Niet huilen enz. Natuurlijk voelde het wel goed dat hij er toen was maar ook de onzekerheid en alles speelde mee. Hij was weg, woonde hier niet meer. Veel vrouwen kunnen wat dat betreft geen stap terug nemen. Dat gaat niet of gaat niet meer werken. Maar sorry hoor zo hoort je relatie toch niet te zijn? Stel nou dat jij wel die stap terug kon nemen, van meer afstand, even niet meer samen wonen en zo.. dan nog moet jij toch je gevoelens kunnen tonen? Net wat je zegt, als je een relatie hebt ben je toch een team? Steun je elkaar toch ook op de mindere momenten? En iemand die dan gelijk twijfels heeft en er vandoor gaat is niet de ware voor jou hoor!! Jij hoort dan toch veel beter en veel meer te krijgen??

Ik hoop niet dat ik je hier mee kwets of iets hoor want dat is zeker niet mijn bedoeling maar dit is zoals het bij mij ook is gegaan en uiteindelijk kreeg ik alsnog de klap. Hoop dat jij jezelf daarvoor kan behoeden en in kan zien dat het zo niet hoort!
@vogelbekdier. Heb even woordje bij mn vorige post toegevoegd, want snap dat je het zo las en snap ook dat jij het wel zo voelt. Maar ik gun het mijn ex ook niet. Hij is al rete onzeker, want anders zou hij niet zoveel dingen op mij projecteren, dus ik gun hem ook niet nog een deuk. Ben bang dat hij dan echt in elkaar stort als hij weer een bevestiging krijgt dat het wel eens aan hem zou kunnen liggen. Tuurlijk lag niet alles aan hem en zal dat meisje ook niet perfect zijn, maar denk dat hij eerst nog meer dingen voor zichzelf moet uitzoeken en sterker moet worden voordat hij zn hart weer open stelt.

En niet teveel aan de dingen denken die hun nu samen doen. Zorg dat je zelf ook dingen doet! Weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, want bedenk nu ook steeds de goede gesprekken die mijn ex waarschijnlijk heeft met dat meisje. En dat hij nu baat heeft bij haar steun en niet meer bij de mijne. Maar denk het en probeer het los te laten... Dan probeer ik het ook!

@Diay. Ik weet ook ergens wel dat hij niet de goede dingen is vergeten, maar hij lijkt af en toe wel tinkerbell... Je weet wel van peter pan. Dat elfje is te klein voor teveel gedachten in haar hoofd, dus kan ze er maar 1 per keer hebben. Of boos of blij of verdrietig of wat dan ook. En zo is mijn ex ook. Als hij op het pad is van brocoli is stom en hij is leuk, dan is er geen ruimte voor zij-straatjes. Dan denkt hij alleen maar dat. Als een rode lap voor een stier. Maar je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat hij bewust dat pad kiest om er makkelijker mee om te gaan. Vind het alleen zo jammer dat zijn hoofd zo werkt. Ik wil dat er óók ruimte is voor de goede gedachten. Want nu lijkt hij zo cool en beheerst en er overheen en lijk ik de zielige, gekwetste, hoopvolle, can't live without him typje omdat ik wel nog goed over hem praat. Weet dat ik me dat niet moet aantrekken, maar goed schrijf ook alleen de frustraties hierop. :p Denk hier ook niet constant aan hoor, maar af en toe besluipt dat gevoel me en dan schrijf ik hier!

@flyleaf. Ben het heel erg eens met de post van Diay. Je hoort inderdaad zoals je zelf ook al zegt een team te zijn. En dat betekend in goede en slechte tijden. Tuurlijk vind hij het leuk als jij helemaal op je best bent, maar hij zou er ook voor je moeten willen zijn als je niet op je best bent. En dat gedeelte van je voor je kop slaan... Ken het hele verhaal niet, maar geef jezelf alsjeblieft niet de schuld. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Dus het zal misschien wel een aandeel gehad hebben in jullie relatie dipje dat jij niet lekker in je vel zat, maar neem alsjeblieft niet alleen de verantwoordelijkheid voor dat dipje. Hij heeft er ook een aandeel in gehad. En in een relatie zal er vast een tijd komen dat de een wat sterker is dan de ander en meer energie in de relatie stopt, maar dat is een wisselwerking. Je bent er voor elkaar. Een relatie is geven en nemen en dat betekend niet dat de een neemt en de ander geeft. Kijk uit dat je jezelf niet verliest in dit verhaal, want ook je slechtere buien horen bij jou en die moet je niet gaan verbergen en onderdrukken. Bedoelen het hier allemaal goed en hele dikke knuffel en veel liefs!!
Haha Broc, ik snap je.. alleen dan begrijp je zelf toch ook wel dat hij een probleem heeft? Niet jij hoor, jij weet hoe veel liefde je hebt te geven.. hoe gelukkig je iemand kan maken en wanneer het de ware is hij jou ook gelukkig gaat maken.. Dus er is niks mis met jou hoor.. Hij is raar (sorry dat ik het zo zeg) dat hij zo om kan slaan, als stier met een rode lap voor zijn neus. Stel nou is dat ik in jouw schoenen stond, hoe zou je er dan tegen aan kijken? Dan zou je er heel anders over denken toch? Dan zou je heel goed advies kunnen geven.. als je dat nou ook eens aan jezelf geeft. Je weet hier altijd zulke goede dingen neer te zetten en daarom geloof ik echt dat jij zelf veel beter weet! Dat je weet dat je zoveel meer waard bent..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven