Solliciteren. Rok?
dinsdag 23 maart 2010 om 09:05
Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek. Nu is het weer er wel naar om een rok aan te trekken maar bij sollicitatietips staat vaak Rok niet te kort. Maar wat is kort? onder de knie, op de knie, bovenkant knie?
en is het wel verstandig om een rok aan te doen bij een gesprek met 2 dames en 1 heer?
Outfit is Grijs of evt grijze rok vervangen door zwarte pantalon
en is het wel verstandig om een rok aan te doen bij een gesprek met 2 dames en 1 heer?
Outfit is Grijs of evt grijze rok vervangen door zwarte pantalon
dinsdag 23 maart 2010 om 09:21
quote:Maja82 schreef op 23 maart 2010 @ 09:19:
K heb er een grijze legging onder en grijze laarsjes.
er op een grijze longsleve en een zacht roze jasje.
rok komt (staand) tot 5 cm boven de knieIk weet niet hoe modern het bedrijf is. Maar ik zou denk ik de legging toch vervangen voor een panty.
K heb er een grijze legging onder en grijze laarsjes.
er op een grijze longsleve en een zacht roze jasje.
rok komt (staand) tot 5 cm boven de knieIk weet niet hoe modern het bedrijf is. Maar ik zou denk ik de legging toch vervangen voor een panty.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
dinsdag 23 maart 2010 om 09:23
Ik zou alleen een rok aan doen als je dat vaker doet. Ik heb me tijdens sollicitaties (aan werknemerskant) altijd een beetje bezig gehouden met observeren. Niet alleen verbaal, maar ook non-verbaal vertellen mensen een verhaal. En bijna nooit is what you see is what you get. Bijna iedereen doet zich beter voor dan hij is (qua presentatie van zichzelf; zowel verbaal als non-verbaal) en valt door de mand zodra de baan binnen is. Uiteraard kleed je je netjes tijdens een sollicitatie, maar ik vond het altijd een verademing als iemand gewoon zichzelf bleef. Komt op mij betrouwbaarder over.
Als je mijn mening wil, trek dan als broekenmens je zwarte pantalon aan.
Als je mijn mening wil, trek dan als broekenmens je zwarte pantalon aan.
dinsdag 23 maart 2010 om 09:29
quote:CoffeePot schreef op 23 maart 2010 @ 09:24:
Welk deel van de overheid? grote gemeente
Ik zou de legging absoluut vervangen door een panty!
Wat voor rokje is het? Wat voor stof?
Rokje oogt wat wollig (zoals kilt), zwartgrijs geruit (diagonaal) licht wijd uitlopend, zeker niet strak.
(zelfs mijn oma vond hem mooi bedenk ik me nu )
Welk deel van de overheid? grote gemeente
Ik zou de legging absoluut vervangen door een panty!
Wat voor rokje is het? Wat voor stof?
Rokje oogt wat wollig (zoals kilt), zwartgrijs geruit (diagonaal) licht wijd uitlopend, zeker niet strak.
(zelfs mijn oma vond hem mooi bedenk ik me nu )
dinsdag 23 maart 2010 om 09:35
Dan zou ik er een panty onder doen ja. Eigenlijk onder elk rokje wel. Leggings zijn m.i toch een beetje te casual voor bij een sollicitatie.
Geen idee hoe formeel men zich kleedt bij de gemeente, daar heb ik geen ervaring mee. Het zal natuurlijk ook afhangen van de afdeling waar je komt. Maar voor een sollicitatie beter iets overdressed dan underdressed inderdaad.
Ik heb ook nog wel een sollicitatiekledingvraag (ook overheid, ministerie). Als ik word uitgenodigd voor een gesprek wil ik graag een jurkje aan, zo eentje van 'pakkenstof' tot op de knie, mouwloos. Daar moet natuurlijk iets overheen. Moet dat een jasje zijn of mag een mooi cardiganvestje ook?
Geen idee hoe formeel men zich kleedt bij de gemeente, daar heb ik geen ervaring mee. Het zal natuurlijk ook afhangen van de afdeling waar je komt. Maar voor een sollicitatie beter iets overdressed dan underdressed inderdaad.
Ik heb ook nog wel een sollicitatiekledingvraag (ook overheid, ministerie). Als ik word uitgenodigd voor een gesprek wil ik graag een jurkje aan, zo eentje van 'pakkenstof' tot op de knie, mouwloos. Daar moet natuurlijk iets overheen. Moet dat een jasje zijn of mag een mooi cardiganvestje ook?
dinsdag 23 maart 2010 om 09:43
Ik zou me kleden waar ik me goed in voel.
Als jij je lekker in dat rokje voelt, dan zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen. Echter, je moet wel opletten dat je niet underdressed gaat. Dus misschien is de legging niet zo'n heel goed plan... Kun je die niet vervangen door een dikke (80 dernier) panty?
Maar als je twijfelt, zou ik voor de pantalon gaan. Je moet je in het gesprek niet bezig hoeven houden met de lengte van je rokje, dat leidt af. Dat is zonde.
Als jij je lekker in dat rokje voelt, dan zie ik geen reden waarom het niet zou kunnen. Echter, je moet wel opletten dat je niet underdressed gaat. Dus misschien is de legging niet zo'n heel goed plan... Kun je die niet vervangen door een dikke (80 dernier) panty?
Maar als je twijfelt, zou ik voor de pantalon gaan. Je moet je in het gesprek niet bezig hoeven houden met de lengte van je rokje, dat leidt af. Dat is zonde.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused