Zwanger worden januari/februari 2010 deel 2

21-03-2010 21:56 1440 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamNODLeeftijd Uitgerekend/Bevallen Hoeveelste kindjeJongen of MeisjeNaam babyLievelover 276 februari 1 Meisje Skattie 29 1 Thir10sensesZwanger 2323 september 1 Vlindertje87Zwanger 2315 september1 MikagirlZwanger 29 1 Kimmake Zwanger 2926 november 2010 2 Meisje Imme2010vivaZwanger 3025 oktober 1 Meisje Royanne77 Zwanger 32 9 Oktober 2010 2 Meisje FilouWhopper Zwanger 25 6 december 1 MeisjeAmélieFrancina82Zwanger 28 1 Flitsie Zwanger 2817 november 1 Jongetje TijnTroela78Zwanger 31 1 FRNCSzwanger 2314 januari 1 Meisje FajahZyna Zwanger 2716 maart 1Meisje E....Me82Zwanger 28 22 maart1 Meisje

Zowww we gaan weer verder, ik zal de tabel nog een beetje bij pimpen en goed bijhouden!! Veel succes allemaal en we gaan ervoor....
Succes Vlindertje het klinkt veel belovend... Ik hoop wel dat je er een beetje zin in had ondanks dat je niet zo fit bent?

Ik ben trouwens gestopt met roken, voornamelijk om onze kinderwens natuurlijk... het is heel zwaar en ik word echt geconfronteerd met mijn verslaving maar ik hou vol hoor.. Voor zo'n mooie lieve baby heb ik alles over
Wat zijn jullie snel allemaal met schrijven!!!

@kso4: ik typ misschien niet zoveel over onzekerheden maar dat komt nu met name over auto-onzekerheden (doet het niet en ik ben net verhuisd naar Belgie dus ken ook geen garage in de buurt dat soort gezeik)

Maar ik ben wel degelijk VRESELIJK onzeker. Bij mijn eerste zwangerschap was het allemaal zo anders, toen werd ik misselijk bij 6 weken en ben 14 kg afgevallen, was wel rot maar voelde me wel heel erg zwanger (= misselijk)

Nu werd ik al misselijk bij 3 weken en dat wisselt veel erger dan bij mijn dochter Lieve. Niet meer constant dus maak me natuurlijk vreselijk zorgen. Ook ik kijk elke keer met spanning in mijn onderbroek en durf dan eigenlijk niet te kijken omdat er misschien wel bloed in zou kunnen zitten. Punt is een beetje dat ik vorige keer niet goed wist wat ik moest verwachten en nu juist aan het zoeken ben naar dezelfde klachtjes en me vreselijk zorgen maak als die een dag wat minder zijn.

Maar ik heb niet zoveel te zeuren want ben wel patsboem zwanger 1 cyclus na die spiraal eruit is. En oh wat ben ik gelukkig met een broertje of zusje voor Lieve.

@ Lievelover: ongesteld zijn SUCKS (geen andere woorden voor)

@ flitsie: dat bloed kan ik niet echt verklaren hoor, wat gek en wat irritant want dat zou mij alleen maar meer aan het twijfelen zetten.
En hou vol he lievelover, met stoppen met roken!!! Moeilijk joh!
Lievelover: kut man! Ik heb tranen in m'n ogen nu ik weer alle berichten lees: berichtjes vol hoop en berichtjes met teleurstelling. We willen 't graag hè... Jouw lange cyclus is echt enormbalen. Zou denk ik toch naar de huisarts gaan. Ik weet dat zelf dokteren via internet niet slim is, maar heb je vast wel gedaan. Heb je ideeën over wat iets voor jou zou kunnen zijn qua hormonen?

NY: superstad! Ik zou ook naar Victoria's secret gaan, is 't niet vanwege de lingerie dan wel vanwege de super overheerlijke bodysprays, lotions en douchegels. Echt VERRUKKELUKKK!!

Goed meiden, even 'n korte uitleg over de tranen van zojuist.....:

m'n beste vriendin is zwanger.

Net gehoord. Ze kwam eten na net terug te zijn van een reis van 7 weken. Ze is 10 weken zwanger. En echt, ik ben suuuperblij voor haar, en haar vriend. Echt.

Maar..... Jullie weten wat ik bedoel... Het is eenvreemd soort emotionele achtbaan. Aan de ene kant wil ik niet toegeven aan tranen, en een jaloers gevoel, en een kutgevoel. Aan de andere kant...voel ik dat wel even zo. En ze is zo'n lieve schat, en weet hoe ik er in sta... Pppfffff.... Heftig avondje. Heb ook hoofdpijn nu.

Vriend is erg lief, maar ja, wel 'n man. Een hele nuchtere... Dus wilde graag hier even m'n gevoel delen. En zo proberen te slapen... Morgen heeft ze de echo....
@ks04 wat vreselijk moeilijk voor je inderdaad, vooral omdat het je beste vriendin is lijkt mij. Dan wil je zelf zo graag en zij weet dat, oh ik zit hier te brullen.
@ kimmake: ohh.. Ja jee, ik bedoel 't niet naar maar dat weet je wel hè . Idd je bent snel weer zwanger, heerlijk voor je, echt. Maar onzekerheid blijft dus... Hoop dat alles goed gaat, vast!!
Te brullen....? Jij of Lieve;-)? Tsja vrouwen, hormonen, heftig spul! Tranen zijn soms ook wel lekker, kan ik er daarna weer tegenaan:-). En probeer alles dan ook weer nuchterder te zien. Dat ik niet zo moet zeuren enzo... En dat 't niet alleen om mij gaat. Maar om ons allemaal!
@lievelover, balen dat je cyclus zo lang is, en al helemaal dat het weer zo lang duurt voordat je NOD er is. Knuffel van mij..
ik brul overal over, en als ik brul komt Lieve naar me toe en zegt aaaa (aai) en geeft me een aai (moet ik ook van brullen)

Tuurlijk bedoel je het niet naar, heb nu eindelijk eens een beetje de tijd om verhaal te schrijven.

Nuchter zijn tja, we zijn met zijn allen nog geen man hier (toch een wat nuchterder volk over het algemeen denk ik)
Haha Kimmake , lieve dochter heb je. Ik ga maar 's slapen. Lekker, zo even m'n hart luchten bij de virtuele vriendinnen / virtueel dagboek.
Goedemorgen allemaal,

@skattie: ik dacht vanwege bekendheid, maar agh kan hier natuurlijk gewoon tips neerzetten. Ga in ieder geval vroeg naar het vrijheidsbeeld, je moet eerst in de rij staan voor kaartjes en daarna voor de boot, dus misschien handig als 1 van de twee kaartjes koopt en de andere de bootrij gaat opzoeken, scheelt tijd :-) Wij hebben een helicoptervlucht gemaakt boven manhattan, is ook erg leuk! Pas wel op welke maatschappij je neemt, de 1 is goedkoper maar maakt een mindere leuke vlucht. Koop een metrokaart voor 7 dagen ofzo (ligt eraan hoe lang je blijft) kan je overal naar toe en is erg makkelijk! Wij zijn vorig jaar geweest, en zijn nu weer uitgenodigd door ouders om mee te gaan. Moet even kijken hoe ik me voel die periode, is namelijk eerste week van September!

Ik kan je helaas niet helpen je NOD uit te rekenen, ik heb dat bij mij zelf ook steeds moeten doen en snapte er geen snars van!

@Lievelover: bah zeg, leef met je mee, volgens mij is zón lange cyclus sowieso erg storend. En nu jullie zwanger willen raken al helemaal. En je kan er zo weinig aan doen, dat is helemala frustrerend! Nou suc6 ermee, en idd huilen mag!

Ahhh meiden, jullie waren in de brulmodus. Nou dikke knuffel hoor! Ik denk dan dat ik de mannelijke vrouw hier ben, ben ook behoorlijk nuchter. Nadat ik een miskraam had gekregen heb ik gelijk een babyshower voor vriendin georganiseerd. Iedereen had zoiets van, kan je dat?? En uhhh ja, ze is mijn beste vriendin, geen haar op me hoofd die eraan gedacht heeft om niets te doen. Ik ken eerlijk gezegd het jaloerse gevoel ook niet zo, en dat is niet omdat ik nu zwanger ben (want dan zou het makkelijk praten kunnen zijn) maar ook niet toen ik een miskraam kreeg. Denk dat onze kinderwens heel anders is, ofzo!
@Lievelover, vervelend echt kut man voor je!

Ik heb wel wat symtomen, of ieder geval dat denk ik, ik ben ontzettend moe, al halverwege de dag zit ik hard te geeuwen, ik me super emo, en ben eeeeeeerg prikkelbaar, dit uit zich vooral op mijn vriend die kan ik echt niet luchten of zien de laatste week. Ik kan ook om alles janken! Ook heb ik veel hoofdpijn en honger! Maar ja dat zijn dus ook symptomen van menstruatie dus hier heb ik niet veel aan, ik heb normaal wel als ik ongi moet worden echt superbuikkramp/pijn maar dat heb ik nu absoluut niet en daarom heb ik zoiets van ja komt die menstruatie nou wel of niet!

@Ks04, ik weet precies wat je mee maakt met je beste vriendin, ik heb dat dus ook gehad in januari. Toen werd ik gebeld door mijn vriendin en vertelde dat ze zwanger is, en ze wist dat ik al bezig was, en zij is in een keer zwanger geworden! Dus toen was ik voor haar ook heel blij maar toen ze ophing heb ik wel ff zitten janken van waarom zij wel en ik niet! Maar gelukkig heb ik me daar snel overheen kunnen zetten!
Mogge!

@2010viva: naast jaloersig gevoelben ik ook suuuuperblij hoor! Omdat het zo bijzonder is,zij,m'n maatje, m'n alles! En ik zou alles voor haar doen, babyshowers, whatever!

Heb vannacht wel heel onrustig geslapen, veel wakker, veel malen. Heftige shit gewoon;-)!

@FRNCS: wachten.....wanneer is jouw NOD ook alweer, ookbegin april toch?

Trouwens, wanneer vinden jullie echt de NOD? Las laatst ergens dat iemand dat een maand na de dag dat ze ongesteld had moeten worden, vond (ehhhh....beetje rare zin). Ik doe een paar dagen later. Moet 1-4 ongesteld worden dus vind 4-4 dan wel een mooie, ook omdat het dan m'n verjaardag is. Nou lijkt uitgerekend zijn eind december me niet ideaal maar goed, dat is niet anders dan!

Denken jullie trouwens ook na over sterrenbeelden??
@lievelover 1 belangrijk symptoom niet te vergeten, ik ben nog steeds heel de dag misselijk!

@ks mijn volgende NOD is inprincipe 14 april, dus maar ff wachten kijken wat deze week mij brengt!
@ks04: ik snap wat je bedoelt. Je misgunt het haar zeker niet, want het is je vriendin en je gunt iedereen een baby. Maar het is meer naar jezelf toe van : ik wil ook! Waarom ik nog niet?

Ik had het de laatste keer ook toen ik hoorde dat een nichtje van mij zwanger is. Dat was voor het eerst dat ik een beetje baalde/jaloers was.

Wat betreft sterrenbeelden: het maakt mij niet uit en geloof er ook niet in.

@FRNCS; het lijkt op zwangerschap!

@2010viva; bedankt voor de tips! Ik denk alleen niet dat ik met een helicopter ga, want ben niet zo'n held. In het vliegtuig kan ik al bijna gaan zitten janken als we turbulentie krijgen!

Even een vraagje; hoelang duurt jullie ongesteldheid? Ik vind die van mij lang duren: 7 dagen, waarvan de laatste 2 dagen licht vloeisel. Ik hoor sommige dames die maar 3 dagen ongesteld zijn. Lijkt me erg 'fijn' om het zo kort te zijn. Vroeg me af of ik wel 'normaal' ben met mijn 7 dagen.
@Ks: Als dat fijne gevoel maar blijft overheersen, dat is volgens mij het belangrijkste. Beetje jaloezie kan geen kwaad, het moet alleen niemands leven gaan bepalen! Sterrenbeelden, ja nu je het zegt, hmmm ff kijken 23 oktober, ow dat is echt zo nietszeggende datum valt precies tussen 2 (weet ff niet welke) sterrenbeelden in. Wat vind jij ervan? De sterrenbeelden?

@skattie: hahaha ow nee dan is een helicoptervlucht niet zo ideaal. Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust hoor. Ben al best vaak daar geweest, naast Parijs mijn Favo stad!

@FRNCS: Nou ik duim in ieder geval :-)

Volgens mij is 7 dagen wel normaal hoor, ik zelf had het altijd ruim ruim 4 dagen. Na het stoppen van de pil heb ik eigenlijk nog geen echte meegemaakt.
@skattie: meestal 5 dagen. En de laatste dag is dan maar heel licht. Vind dat wel prima eigenlijk.
@2010viva(we waren tegelijkertijd een berichtje aan het typen geloof ik!): tsja sterrenbeelden, ik heb er wel iets mee, niet heel veel, maar ik ben wel een beetje spiritueel ingesteld en geloof wel dat bepaalde energie-krachten, in het heelal, door sterren of wat dan ook, dingen kunnen beïnvloeden. Maar goed het is natuurlijk supervaag, dat vind ik ook. Stel stel stel dat ik eindd ecember/begin januari een kindje zou krijgen dan is het een steenbok...Dan wordt het een rustig mens, da's best ok! :-)
Hoi meiden!

Alweer lekker veel geschreven op ons nieuwe topic! Veel overzichtelijker zo!

@Lievelover: Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt met zo'n lange cyclus. Bij mij was het afgelopen maand ook 38 dagen, dat vond ik al lang. En je wilt het zo graag dan duurt het voor je gevoel alleen maar langer!

@Skattie: Bij mij duurt m'n menstruatie meestal 5/6 dagen. Vind het ook best lang. Hoorde van een vriendin dat ze soms maar 1 of 2 dagen heeft en zelfs sommige maanden alleen maar een beetje rozige afscheiding. Raar he? Toch allemaal anders bij iedereen. Volgens mij ook wel erfelijk.

Verder sterrenbeelden: tsja, nog niet echt over nagedacht. Maar wel een beetje, heb bv. geen boogschutters in mijn vriendenkring. En als ik nu zwanger word is het een decemberkindje. Nou ja, zo erg is dat niet. Maar het leek mij ook zo leuk nog een 2010 kindje te krijgen. Denk dat het niet gaat lukken. Heb nog steeds geen eisprong. Het bloeden is nu over. Misschien van het sexen gekomen. Heb best rustig aan gedaan, maar ja de huid is daar natuurlijk wel erg gevoelig.

Gister nog extra ovulatietestjes besteld, die zijn nu al binnen! Kan ik weer ff vooruit. Maar begin me nu wel zorgen te maken. Heb nog steeds geen ovulatie en donderdag moet ik vliegen. Dan ben ik 6 dagen weg! Dus als dan wel m'n ovulatie komt is het best zinloos... Of ik moet een knappe piloot m'n bed in slepen, haha! ;)

@KS: Dikke knuffel van mij! Weet zo goed hoe het voelt! Ik moest vorig jaar al huilen toen m'n buurvrouw vertelde dat ze zwanger was. (wel pas toen ik thuiskwam) Haar dochtertje is nu al bijna 1! En ik nog niet eens zwanger. Ik wil het ook al zo lang, heb al die tijd op m'n vriend moeten wachten.

Nu ik weet dat veel mensen in m'n omgeving "bezig" zijn ben ik wel bang dat zij straks allemaal eerder zijn en dat het bij mij niet wil lukken. Blijf ook steeds m'n grens verstellen. In november gestopt met de pil, toen dacht ik dat ik in maart wel zwanger zou zijn. Nu hoop ik met m'n verjaardag eind april. En als dat niet lukt hoop ik tijdens m'n vakantie in juli echt wel zwanger te zijn. Pff... ik haat het als ik ergens niet de controle over heb!
flitsie wijzigde dit bericht op 23-03-2010 11:52
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Bedankt meiden, doet me goed!! Dank jullie wel!!

Vind het fijn dat ik hier alles kan delen, erg prettig, vooral omdat je het tegen de buitenwereld niet zo openbaar maakt!

Ik merk ook wel jaloersie hoor, als meiden vertellen dat ze zwanger zijn.. tis wel minder nu we zelf ook bezig zijn, want dat hoop je dat het niet lang duurt voordat je zelf ook het blije nieuws mag vertellen haha!

Kimmake je moet wel een beetje vertrouwen hoor op je zwangerschap... Het komt heus goed met de baby, je voelt je zwanger genoeg dus dat is een goed teken...

KS04 is heb gelezen dat je met clomid een betere cyclus kunt krijgen, maar dat is wel dikke hormonen troep natuurlijk en of je daar aan wilt beginnen moet ik mezelf ook weer afvragen natuurlijk... Ik denk dat ik binnenkort wel een afspraak maak bij de HH en dan maar hopen dat hij/zij een beetje begripvol is.

Ik reken mijn cyclus zo: 1e dag ongesteld (rood) en dan + 46/48 en in jullie geval + 28:)! Zit je altijd goed!!

2010 heerlijk dat je zo lekker nuchter bent... Ik normaal ook hoor, maar een (mogelijke) zwangerschap beheerst echt mijn leven pff ik kan heel ongeduldig zijn...

frncs ik zou zeggen, Zwanger... Maar ja als je dat gaat roepen dan is de terleurstelling zo groot... De sypthomen kunnen op ongesteld en zwangerschap wijzen.. Alleen dat misselijke.. Ik zou naar een dokter gaan hoor.. succes met afwachten...

Ik denk helemaal niet aan sterrebeelden hoor, ik vind dat dikke onzin... Ik ga mijn zwangerschap niet uitstellen omdat ik graag een vis sterrenbeeld wil haha... Ik wil heel graag een januari kindje 2011

Flitsie ik hoop dat je snel je eisprong hebt, maar je doet het tussendoor toch ook wel? Sperma overleeft wel een paar dagen en wie weet is het dan precies op tijd haha
wat is er weer een hoop geschreven

ik heb ook helemaal niets met sterrenbeelden maar zit wel iedere keer te denken als t nu raak is dan komt t die maand

maar als t deze maand eindelijk zo ver zou zijn zou t december worden vind ik eigenlijk helmaal niets maar ja wil eigenlijk ook wel zo snle mogenlijk zwanger zijn das wel dubbel

en ach... wat maar t eigenlijk uit als t er maar komt en gezond is toch?? wat maak ik me dan druk over een datum??

ook denk ik dat iedereen stiekem wel een beetje jaloes is als een ander verteld zwanger te zijn we willen t allemaal zo snel mogenlijk dat is niet mis gunnen maar zelf niet kunnen wachten

lievelover als ik jou was zou ik idd even naar de huis arts gaan zo duurt het wel heel lang en daar ga je je niet beter van voelen hij kan je vast wel adviseren of er mogenlijkheden zijn

flitsie dat word hopen dat je eisprong snel komt en dat je testjes een beetje kloppen doe je die nu iedere dag??

2010 hoe voel je je kan je er van gnieten en voel je je een beetje fit??

frncs al duidelijkheid???? ik hoop voor je van wel die onzekerheid is verschrikkelijk succes

kimmake voel je je behalve emotioneel verder ook echt zwanger of is t nog onwerkelijk??

dit gedeelte van de maand is zooo verschrikkelijk nog voor je eisprong en maar wachten,....
@me82, nee nog steeds geen veranderingen :S HELLL, hahah

@2010viva, opzich vind ik het wel leuk om te weten wat voor sterrenbeeld mijn kind word, ik geloof wel in die sterrenbeeld karakters. Ik ben zelf een echte stier en mijn vriend een ram, dus kijken of het erbij past allemaal!

@Skattie, mijn menstruaties waren normaal 5 dagen ongeveer.
@frncs nog wel een teste gedaan de laatste dagen??

toen ik een week over tijd was wilde mn vriend gelijk dat ik de huisarts belde ik vond dat het nog wel even kon wachten en toen ik dat had gezegt kwam de ong vlak erna als of k t over me afriep dat jij zo lang kan wachten knap

@skattie bij mijn meestal ook maar 4 tot 5 dagen

werd tot afgelopen maand we altijd exact na 28 ong meestal zelfs rond de zelfde tijd en bij jullie??
@me, ik heb zondag getest en die was negatief, en wil ook niet iedere dag testen kost dan een hoop geld al die testen. Ik wil vrijdag of van het weekend testen en dan maandag met de dokter bellen als het een en ander duidelijk is!

Ja ik vind het heel moeilijk het wachten en ook de onzekerheid vind ik erg moeilijk om mee om te gaan, gelukkig kan je dat hier allemaal van je afschrijven want mijn vriendinnen wil ik dit allemaal nog niet vertellen als er dalijk toch teleurstelling is, dan moet ik dat weer een paar keer vertellen dat doet alleen maar meer pijn denk ik. Dus ik ben heeeeeeel blij met jullie hier op het forum!!
@frncs sterkte en ik hoop dat je snel duidelijkheid heb

ik hoop voor je positief maar toen het in mijn geval negatief was (bij mij duurde t niet zo lang als bij jou gelukkig) was ik er behoordlijk ziek vna dat ik niet zwanger was maar zeker ook blij dat ik wist waar ik aan toe was ik ging me namelijk ieder uur zwangerder voelen wat ik niet was :(

veel succes vrijdag!! en op naar een positieve test!!

heerlijk he alles van je afschrijven lang leven het forum dat we snel met zn allen zwanger mogen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven