Werk & Studie alle pijlers

Aangenomen!!

23-03-2010 14:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net gehoord dat ik de door mij felbegeerde bijbaan heb gekregen! Loop te stuiteren door de kamer.....

Dit is mijn eerste baan waar ik door middel van een serieus sollicitatiegesprek ben aangenomen. Hebben jullie nog tips voor de eerste werkdagen? Vind het namelijk allemaal best wel spannend......ben een beetje bang om een of andere grote blunder te maken.
Gefeliciteerd!
Mooi!
hmmm, als dat maar niet de baan is waar ik voor gebeld zou worden vandaag.... ;-S

In ieder geval gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!!

De eerste dagen vooral heel geinteresseerd zijn in collega's, processen, werkwijze e.d.

Absoluut niet beginnen met je nieuwe collega's te vertellen hoe dingen beter kunnen.

Succes!
super!
Vragen, vragen, vragen. Ook al is iets je een half uur geleden uitgelegd, als je het even niet meer weet, gewoon nog eens vragen.

Je krijgt die eerste dagen heel veel nieuwe informatie en dat kan je gewoon nooit allemaal in een keer onthouden.

Liever een keer teveel vragen dan iets compleet verknoeien.
quote:imni schreef op 23 maart 2010 @ 14:22:

hmmm, als dat maar niet de baan is waar ik voor gebeld zou worden vandaag.... ;-S

In ieder geval gefeliciteerd!

Dat zou wel heel toevallig zijn. Hoop dat je nog gebeld wordt!

Dit is trouwens maar een bijbaan van 1 dag in de week....maar precies wat ik nodig heb en zoooo leuk en goed voor mijn cv.

Ik ben redelijk bescheiden van mezelf (ook al hoor je dat niet te zeggen ) dus dat moet denk ik wel goedkomen. Ik zal jullie vragen vragen vragen advies in ieder geval opvolgen. Thanks!
Gefeliciteerd!! Wat voor bijbaan is het?
Een student-assistenschap. In dit geval het ondersteunen van een promotieonderzoek.
v a n h a r t e
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Starshine schreef op 23 maart 2010 @ 14:29:

Vragen, vragen, vragen. Ook al is iets je een half uur geleden uitgelegd, als je het even niet meer weet, gewoon nog eens vragen.

Je krijgt die eerste dagen heel veel nieuwe informatie en dat kan je gewoon nooit allemaal in een keer onthouden.

Liever een keer teveel vragen dan iets compleet verknoeien.

Dat dacht ik dus ook altijd, maar helaas niet iedereen denkt er zo over.

Ik ben nu ergens aangenomen, maar heb van die collega's dat als ik iets vraag dat ze zuchtend reageren. Ze leggen snel en op hoog tempo uit ik moet het maar volgen als ze met de muis over het scherm vliegen. Deze mensen doen dit werk al 5-10 jaar en ik nog geen 2 weken. Ik heb totaal geen ervaring in hetgeen van wat ik nu doe (niet qua studie of werkervaring).

Ik kreeg vandaag te horen dat ik na 1,5 week toch wel alle werkzaamheden op hoog tempo en vloeiend moest kunnen uitvoeren zonder iets te vragen.Ondanks dat ik twijfelde over mijn kunnen moet dit. Ik heb nu nog 2 dagen de kans om mij te bewijzen.

Bij mijn oude werkgevers kreeg ik altijd te horen vragen mag je altijd doen. Liever iets vragen dan dat je iets verkeerds doet.

Dit was niet om je te ontmoedigen maar zo een werkgevers heb je er ook tussen.
Oops ik vergeet iets:D:D

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!!
quote:pieke2007 schreef op 23 maart 2010 @ 15:49:

Oops ik vergeet iets:D:D

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!!

Dankje!

Wat een nare situatie zeg! Het is de taak van een werkgever om je goed in te werken en je ook ruimte te bieden om het te leren. Hoe sta je er zelf in? Ben je alleen onzeker over wat je doet of weet je echt niet wat je doet? Is de baan verder wel leuk? Hoop in ieder geval voor je dat ze een beetje bij draaien en iets vriendelijker worden..... Succes!
gefeliciteerd!!
Da's vervelend Pieke, maar het zegt meer over hun dan. Als je niks mag vragen, zul je het ook niet leren.

Dus of je wordt verkeerd ingewerkt, of je bent inderdaad niet geschikt voor de baan.

Ik heb het trouwens ook wel eens meegemaakt hoor. Binnenkomen in een team dat al tig jaar samenwerkt. Logisch dat zij alles vlot en snel doen, heel veel methodes en procedures hadden ze ook zelf bedacht. Tja, moet je als nieuwkomer zonder veel ervaring in het vak dan binnen een maand alles kennen en kunnen waar zij al 10 jaar aan werken? Lijkt me nogal onmogelijk. Als je collega's dat niet snappen, zul je de eerst nieuwe collega niet zijn die al snel opstapt.
Nee, het werk is leuk...maar als ik hoor hoe ze over andere praten dat ze iets niet goed doen. Dan denk ik het zegt meer over hen dan over mij. Ik schrok behoorlijk vanmorgen. Toch denk ik dat als ik krijg te horen dat ik weg moet, dat ik met de HR manager ga praten en een kijkje wil nemen op een andere afdeling. Ik merk sowieso dat er een andere sfeer hangt op andere afdelingen..al moet ik een dagje onbetaald proefdraaien.
Kan me voorstellen dat je schrok. Dit zijn geen leuke mededelingen. Maar zoals je zelf inderdaad al zegt, het zegt meer over die mensen dan over jou. Al schiet je daar waarschijnlijk niet heel veel mee op. Zou er mogelijkheid tot overplaatsing binnen het bedrijf zijn?
Geen idee, ze hadden wel gezegd tegen mij dat ik na deze maand overgeplaatst zou worden na een andere afdeling. Hoe langer ik er over nadenk hoe meer twijfels ik krijg over die organisatie..Ik laat de komende twee dagen over mij heen komen, meer dan mijn best kan ik helaas niet doen.
Héééééé wat FIJN voor je! Gefeliciteerd. En niet te bang zijn, ze nemen je heus niet zomaar aan. En ik neem aan dat ze ook wel snappen dat je 'nieuw' bent en er nog een beetje in moet komen!
Pieke: wat een nare situatie zeg. Veel sterkte ermee. Ik kan me voorstellen dat je dit een heel rot gevoel geeft.
Gefeliciteerd!!

En het had mijn openingspost kunnen zijn. Al is het voor mij geen bijbaan. Ik ben net afgestudeerd (op mijn 37e) als verpleegkundige en heb nu al een baan gekregen! Vandaag werd ik gebeld en ik ben dus ook helemaal blij!

En tips voor de eerste werkdagen, wees niet bang om iets te vragen. Beter vragen dan op eigen houtje gaan aanrommelen, en dan een blunder maken.

Ooh, ik zie dat dit al gezegd is, en dat het dus niet altijd opgaat
Gefeliciteerd TO en amaia!!!!
Dat zeg ik....
Amaia, gefeliciteerd!! Wat fijn dat je zo snel na het afstuderen een baan hebt gevonden. Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven