Ben ik onredelijk?

23-03-2010 14:44 71 berichten
Hee forummers,

Ik ben benieuwd naar de mening van andere mensen hierover.

Ik volg op dit moment een voltijdstudie en moet nog een vak inhalen van vorig jaar. Bij dit vak hoort tevens een projectopdracht. Ik was ingedeeld in een groepje, maar mijn groepsgenoten besloten met het vak te stoppen omdat het veel werk bleek te zijn en zij het niet verplicht hoefden te volgen, met als gevolg dat ik alleen zat. De docent heeft toen een nieuw groepje voor mij geregeld. Omdat ik er later bij kwam en de opdracht al over 2 weken ingeleverd moet worden, is er een verdeling afgesproken waarbij ik wat meer werk verricht, dit lijkt me niet meer dan redelijk en hier ben ik dan ook mee akkoord gegaan.

Vannochtend hadden we praktisch college (de 2e van de 2 college's die er in totaal worden gegeven) en doordat mijn trein meer dan een uur vertraging had kon ik hier niet bij aanwezig zijn. Ik ben gelijk naar de docent gegaan en heb een mail gestuurd aan mijn groepje, waarin ik mijn excuses aanbood voor mijn afwezigheid. De docent vond het geen probleem omdat het overmacht was, het groepje echter wel. Zij hebben nu onderling een nieuwe verdeling van de projectopdracht afgesproken, waarbij het er op neer komt dat ik het hele verslag in mijn eentje schrijf. Voorheen was de verdeling dat ik wel iets meer zou doen, maar zeker niet alles in mijn eentje. Daar komt bij dat zij ook praktisch nog niets hebben gedaan, alleen een stukje van 1 A4 geschreven waar nog van alles aan mankeert. Zij willen nu dat ik dat helemaal verbeter (wat er op neer komt dat ik het helemaal opnieuw moet schrijven omdat het gewoon echt niet goed is) en tevens mijn eigen deel erbij maak (alleen mijn eigen deel was al meer werk dan dat zij hebben, maar hier was ik mee akkoord gegaan) Ik heb aangegeven dat ik het hier niet mee eens ben, maar zij houden voet bij stuk en vinden dat ik tot nu toe verreweg het minst heb gedaan, dus dat dit mijn compensatie is. Ik ben ook nog druk met mijn scriptie en andere vakken, dus kan dit er nu niet bij hebben, daar komt bij dat ik het niet eerlijk vind dat ik nu ineens alles moet doen!

Er is nu dus onenigheid en we komen er niet uit, terwijl het verslag al over 2 weken af moet zijn. Ik vroeg me af of ik onredelijk ben en dat ik inderdaad maar al het werk op me moet nemen, of dat ik wel gelijk heb en dat er gewoon een eerlijke verdeling moet komen, waarin ik weliswaar wel iets meer werk op me neem, maar niet het hele verslag. Ik krijg nu namelijk de indruk dat het voor hen wel lekker makkelijk is dat ik er later bij ben gekomen, zodat ze nu al het werk op mij af kunnen schuiven en zelf nu eigenlijk niets meer hoeven te doen!
quote:jewelll schreef op 23 maart 2010 @ 15:25:

Vervelend zeg dat jullie er gezamenlijk niet uit kunnen komen!

Wat ik alleen niet zo goed snap is waarom anderen hierop reageren dat je dit met je docent moet bespreken. Je studeert toch aan de universiteit? Beschik je dan niet over een dergelijke professionele houding dat je hier samen uit kunt komen? Goed dat je een nieuw voorstel hebt gedaan! Benieuwd wat je projectgenoten hiervan zeggen. Mijn tip; zsm (vb morgen om 9uur) met elkaar afspreken om bij elkaar te komen en dan dit uitspreken met elkaar en samen tot een goede oplossing komen.

SuccesDaarom wil ik ook liever niet de docent inschakelen. Ik vind dat we hier gezamenlijk uit moeten komen. Als dit echter niet lukt, is de laatste optie wel om dan toch de docent in te schakelen. Ik wil hier niet de dupe van worden, met als gevolg dat ik dit vak niet met een voldoende af kan sluiten dit jaar. Ik wacht eerst hun antwoord op de mail af, ze hebben tot nu toe nog niet gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je frustratie wel, maar ik vind ook dat je wel erg vanuit jezelf redeneert.

Het is niet jouw schuld dat je eerste groepje het af liet weten. Nee, maar je tweede groepje kan daar óók niks aan doen.

Het is niet jouw schuld dat je vertraging had. Nee, maar daar kan je groepje óók niks aan doen.

En je hebt het zo druk met andere dingen. Ja, maar daar kan jouw groepje toch ook niks aan doen?

Ik hoor je vooral over dat het overmacht is en dat het allemaal niet redelijk is, en dat bedoel ik met: vanuit jezelf geredeneerd. Je hebt drie keer pech en je wilt er geen last van hebben. Maar het is wel jouw pech, en niet die van hun.

Maar bezie het eens van hun kant. Zij hebben al een groepje. Ineens moet er nog een weeskind uit een ander groepje gestald worden, nou ja, die nemen zij dan op. Op onze opleiding (ik ben docent op het hbo) is dan de common sense dat diegene zich dubbel inspant. Niet eens zozeer om het gemiste werk in te halen, maar als een soort goedmakertje dat een groepje een nieuwe moet opnemen. Zij hebben niet om jou gevraagd dus je zult je moeten bewijzen.

En dan laat je het afweten. OK, misschien wel buiten je schuld, maar het is geen beste beurt. Zij hebben een ongevraagde gast die ook nog eens te laat komt en het druk heeft met andere dingen. Ik kan me voorstellen dat ze er al gelijk weinig zin meer in hebben.

Dat je daardoor een onevenredige hoeveelheid werk op je nek krijgt, dat is heel jammer. Maar in je OP zeg je

"Ik vroeg me af of ik onredelijk ben en dat ik inderdaad maar al het werk op me moet nemen, of dat ik wel gelijk heb en dat er gewoon een eerlijke verdeling moet komen", met andere woorden: ik weet op voorhand al wat eerlijk is, namelijk dat ik gelijk krijg. Dat klinkt ook niet heel flexibel.

Misschien kun je een compromis bereiken zodat je niet alles hoeft te doen, want het lijkt me idd niet helemaal eerlijk als je echt álles moet gaan doen, maar verder is het een beetje kiezen of delen denk ik. Je hebt niet zo heel veel meer te willen, ben ik bang.
quote:Snormel schreef op 23 maart 2010 @ 15:33:

Op onze opleiding (ik ben docent op het hbo) is dan de common sense dat diegene zich dubbel inspant. Niet eens zozeer om het gemiste werk in te halen, maar als een soort goedmakertje dat een groepje een nieuwe moet opnemen. Zij hebben niet om jou gevraagd dus je zult je moeten bewijzen.

Dit vind ik nou een heel enge, nare, kinderachtige houding. Een goedmakertje omdat het groepje een nieuwe moet opnemen? Doe even normaal, zeg, je zit toch niet meer op de lagere school?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Snormel schreef op 23 maart 2010 @ 15:33:

Ik snap je frustratie wel, maar ik vind ook dat je wel erg vanuit jezelf redeneert.

Het is niet jouw schuld dat je eerste groepje het af liet weten. Nee, maar je tweede groepje kan daar óók niks aan doen.

Het is niet jouw schuld dat je vertraging had. Nee, maar daar kan je groepje óók niks aan doen.

En je hebt het zo druk met andere dingen. Ja, maar daar kan jouw groepje toch ook niks aan doen?

Ik hoor je vooral over dat het overmacht is en dat het allemaal niet redelijk is, en dat bedoel ik met: vanuit jezelf geredeneerd. Je hebt drie keer pech en je wilt er geen last van hebben. Maar het is wel jouw pech, en niet die van hun.

Maar bezie het eens van hun kant. Zij hebben al een groepje. Ineens moet er nog een weeskind uit een ander groepje gestald worden, nou ja, die nemen zij dan op. Op onze opleiding (ik ben docent op het hbo) is dan de common sense dat diegene zich dubbel inspant. Niet eens zozeer om het gemiste werk in te halen, maar als een soort goedmakertje dat een groepje een nieuwe moet opnemen. Zij hebben niet om jou gevraagd dus je zult je moeten bewijzen.

En dan laat je het afweten. OK, misschien wel buiten je schuld, maar het is geen beste beurt. Zij hebben een ongevraagde gast die ook nog eens te laat komt en het druk heeft met andere dingen. Ik kan me voorstellen dat ze er al gelijk weinig zin meer in hebben.

Dat je daardoor een onevenredige hoeveelheid werk op je nek krijgt, dat is heel jammer. Maar in je OP zeg je

"Ik vroeg me af of ik onredelijk ben en dat ik inderdaad maar al het werk op me moet nemen, of dat ik wel gelijk heb en dat er gewoon een eerlijke verdeling moet komen", met andere woorden: ik weet op voorhand al wat eerlijk is, namelijk dat ik gelijk krijg. Dat klinkt ook niet heel flexibel.

Misschien kun je een compromis bereiken zodat je niet alles hoeft te doen, want het lijkt me idd niet helemaal eerlijk als je echt álles moet gaan doen, maar verder is het een beetje kiezen of delen denk ik. Je hebt niet zo heel veel meer te willen, ben ik bang.Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ik wat meer werk moet doen hoor. Dat is ook gewoon gelijk in het begin afgesproken, en daar heb ik mee ingestemd. Ik was allang blij dat er nog een groepje was dat het geen probleem vond dat ik bij hen aansloot. Wat ik echter wel onredelijk vind, is dat ik nu echt al het werk moet gaan doen. Als je het eindresultaat dan bekijkt, hebben zij er ontzettend weinig tijd ingestoken en heb ik bijna het hele verslag in mijn eentje gemaakt. En dit lijkt me niet de bedoeling van groepswerk, het komt nu op mij over alsof ze het feit dat ik er later bij ben gekomen als excuus gebruiken om alles op mij af te schuiven. Zoals gezegd, ik wil best wat meer werk verrichten, maar ik wil niet een heel verslag, wat door een groep gemaakt zou moeten worden, in mijn eentje schrijven. Dus vandaar mijn frustratie. Ik heb al een voorstel gemaild waarin ik een compromis voorstel: zij verbeteren hun eigen stukje (er moest ook nog literatuur bij gezocht worden waarnaar gerefereerd kan worden), zij mailen dat vervolgens naar mij. Ik doe ook mijn eigen deel, schrijf de conclusie en verbeter hun stukjes en vul deze aan. Ik heb nog geen reactie ontvangen dus ik weet niet of ze hier mee akkoord gaan. Als ze hier niet mee akkoord gaan heb ik twee opties, of alles inderdaad maar alleen maken, of naar de docent stappen. Met dat laatste ben ik uiteindelijk ook veel tijd kwijt en het komt niet heel professioneel over. Dus ik zit een beetje in dubio nu.
[/quote]

is dan de common sense dat diegene zich dubbel inspant. Niet eens zozeer om het gemiste werk in te halen, maar als een soort goedmakertje dat een groepje een nieuwe moet opnemen. Zij hebben niet om jou gevraagd dus je zult je moeten bewijzen.

[/quote]

Nee, ze hebben niet om mij gevraagd, maar er wel mee ingestemd dat ik in hun groepje kwam. Daarnaast neemt door mijn aanwezigheid hun werkdruk af, want zij hoeven nu dus minder te doen, en al helemaal als ze alles op mij af gaan schuiven.
Ik vind het maar raar dat ze nu alles op jou afschuiven en ik zou het zeker niet pikken. Lekker gemakzuchtig, dat zijn ze!
Eens met snormel.

En verder vind ik het wel wat opvallend dat je bij alles wat het groepje tot nu toe heeft gedaan aangeeft dat het "bijna geen werk" was of "maar een half uurtje" terwijl je de taken die er voor jou liggen meteen als heel zwaar en super veel werk beoordeeld.

Ook vind je het werk wat je groepje tot nu toe heeft gedaan onder de maat, "ik moet het eigenlijk helemaal opnieuw schrijven", waarmee je er vanuit gaat dat jij het veel beter zou doen.

Kijk, dat kan natuurlijk waar zijn. Maar het kan ook aan jou liggen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 23 maart 2010 @ 15:56:

Eens met snormel.

En verder vind ik het wel wat opvallend dat je bij alles wat het groepje tot nu toe heeft gedaan aangeeft dat het "bijna geen werk" was of "maar een half uurtje" terwijl je de taken die er voor jou liggen meteen als heel zwaar en super veel werk beoordeeld.

Ook vind je het werk wat je groepje tot nu toe heeft gedaan onder de maat, "ik moet het eigenlijk helemaal opnieuw schrijven", waarmee je er vanuit gaat dat jij het veel beter zou doen.

Kijk, dat kan natuurlijk waar zijn. Maar het kan ook aan jou liggen.

Ik ga er niet vanuit dat ik het veel beter zou doen, maar bij het college is er feedback gegeven door de docent, waaruit bleek dat wat we tot nu toe hadden gemaakt, bij verre na niet voldoende is. Het groepje heeft mij nu de taak te geven om onder andere hun werk helemaal te verbeteren. Ik zeg dus niet dat ik het zelf veel beter zou doen, feit is dat het een slecht stuk is dat verbeterd moet worden.

Daarnaast heb ik het interview gezien wat ze hebben gehouden, en daar kan je gewoon aan zien dat er weinig werk aan is besteed. Het is gewoon een feit dat al het werk wat zij nu willen dat ik doe, veel meer is dan wat zij gedaan hebben /moeten doen. Ik moet nu zo'n 18 A4 in mijn eentje gaan schrijven, en ja dat is gewoon veel meer. Ik wil geen excuses zoeken of me ergens achter verschuilen, maar dit zijn de feiten zoals het er nu voorstaat.
Ik heb eerder op school altijd een hekel aan dit soort groepsopdrachten gehad. Ik was namelijk altijd degene die haar stinkende best deed en de rest vond het wel prima. Op een gegeven moment heb ik het bij de docent aangegeven en heeft zij dat gelukkig goed opgepakt. Ik kreeg een 10 en de rest (nog steeds dankzij mij) een 8.

Ik zou het aangeven dus. Succes in elk geval!
't Is gewoon een rotsituatie.

Weet je, persoonlijk zou ik de eer aan mezelf houden, het werk doen, cijfer incasseren en dan hoef je nooit meer met ze samen te werken.

Er moet toch ook een evaluatie aan toegvoegd worden waarin staat wie wat heeft gedaan? Nou dan staat mooi overal jouw naam en kan de docent zijn eigen conclusies trekken.
quote:Starshine schreef op 23 maart 2010 @ 16:27:

't Is gewoon een rotsituatie.

Weet je, persoonlijk zou ik de eer aan mezelf houden, het werk doen, cijfer incasseren en dan hoef je nooit meer met ze samen te werken.

Er moet toch ook een evaluatie aan toegvoegd worden waarin staat wie wat heeft gedaan? Nou dan staat mooi overal jouw naam en kan de docent zijn eigen conclusies trekken.Inderdaad, ik denk dat ik dat maar doe. Ik heb verder nog geen reactie gehad op mijn mail. Als ik morgen nog niets heb gehoord, stuur ik denk ik iets in de trant van 'ik heb van jullie niets vernomen dus ik neem aan dat jullie het eens zijn met de verdeling zoals ik deze heb voorgesteld'. Ik vind het alleen zo balen dat het ten koste gaat van mijn andere vakken als ik alles alleen moet doen. Een evaluatie over hoe het teamwerk enzo was hoeven we niet toe te voegen, maar dit kan ik altijd zelf nog introduceren natuurlijk ;)
Even een kleine update voor wie er in geinteresseerd is ;)

Ik heb nog steeds niets vernomen van mijn groepsgenoten, ook geen reactie op mijn mail dus (die ik inmiddels 2 dagen geleden verstuurd heb). Ik heb vandaag mijn deel van de opdracht verbeterd en afgemaakt, en naar hen gestuurd, met het vriendelijke verzoek om mij begin volgende week hun verbeterde deel te sturen, zodat ik het eventueel nog aan kan vullen en bij elkaar kan voegen, en vervolgens de conclusie kan schrijven. Ook hier heb ik nog geen reactie op terug. Het begint nu wel erg vervelend te worden, heb het vermoeden dat ze me negeren. Een telefoonnummer heb ik helaas niet van ze, we hebben tot nu toe alleen mail contact gehad. Iemand nog tips over wat ik nu zou kunnen doen?
Als je volgende week nog niets van ze hebt gehoord, zou ik ze een mail sturen waarin je aangeeft. Dat als zij hun uiteindelijke versie zo goed vinden je dit in gaat leveren. Als je hier dan nog geen reactie op krijgt zou ik het wel zelf wat gaan verbeteren afhangend van de beschikbare tijd ivm je andere schoolwerkzaamheden. Maar zou me niet over de kop werken. Gewoon net genoeg zeg maar om niet in de problemen te komen qua cijfer. Vind het kinderachtig hoe zij momenteel totaal niet meer reageren en dat het zo onredelijk verdeeld is.
Ik denk dat ze niet meer op mijn mails reageren omdat ze dan later kunnen zeggen eventueel dat ze ze nooit ontvangen hebben. Eerder reageerden ze namelijk binnen een paar uur op mails, en ik heb nu al meer dan 2 dagen niets vernomen. En drie mensen die 2 dagen lang hun mail niet checken, dat geloof ik niet. Ze hebben er uiteindelijk alleen zichzelf mee. Ze hebben toegezegd aan de docent dat ik met hen mee kan werken, ze hebben een verdeling naar mij opgestuurd (die eerste verdeling waarmee ik akkoord ben gegaan), en vervolgens niet meer gecommuniceerd. Ik vind het alleen zo ontzettend kinderachtig om hiermee naar een docent te stappen. Ik heb nu een klein beetje het vermoeden dat zij het zonder mij in willen leveren. En dan kan ik niet zomaar hun versies ook bij mijn versie plakken en het ook inleveren (plagiaat). Ik denk dat als ik volgende week nog niets heb gehoord ik een mail stuur dat ik nog steeds in afwachting ben van een reactie, en als die uitblijft dat ik dan genoodzaakt ben contact op te nemen met de docent. Pff wat een gedoe zeg!
Quote TO: Ik denk dat als ik volgende week nog niets heb gehoord ik een mail stuur dat ik nog steeds in afwachting ben van een reactie, en als die uitblijft dat ik dan genoodzaakt ben contact op te nemen met de docent. Pff wat een gedoe zeg!

Dat is toch ook tijd verliezen, dit weekend? Waarom niet gelijk naar de docent en zeggen hoe de situatie is? In groepjes werken is vaak lastig, dus vergeet even de scheve verhoudingen met die andere studenten en praat met die docent of je niet gewoon alleen kunt werken, zonder die anderen.
Quote TO: Dat interview bestaat slechts uit 12 vragen, en neemt 1.5 A4 in beslag.

Dat moet toch wel te doen zijn voor jou? Dat bedrijf maandag bellen en iemand, liefts die al aanwezig was bij dat eerste inverview, uitvragen voor een korte tijd?
quote:HansHier schreef op 25 maart 2010 @ 17:38:

Quote TO: Dat interview bestaat slechts uit 12 vragen, en neemt 1.5 A4 in beslag.

Dat moet toch wel te doen zijn voor jou? Dat bedrijf maandag bellen en iemand, liefts die al aanwezig was bij dat eerste inverview, uitvragen voor een korte tijd?Bedankt voor je reactie, maar ik denk niet dat dat bedrijf wil meewerken, een groepsgenoot zit in de directie bij dat bedrijf (is een relatief klein bedrijf, en hij is al tegen de 30) en ik krijg hem dan waarschijnlijk aan de telefoon. Denk niet dat ze mij dan verder zullen helpen. Ik vind het gewoon een rotsituatie. Ik wil ze nog wel een paar dagen de gelegenheid geven om te reageren, maar ik verwacht er niet veel meer van. Hoe je het ook wend of keert, ik heb sowieso geen tijd om het verslag alleen te maken. Ik ben de hele ochtend bezig geweest met alleen al mijn eigen deel. Als ik niets meer van hen hoor denk ik dat ik de tip van een van de mensen hierboven uitvoer, en hen mail dat ik hun stukjes zo inlever als ik ze gekregen heb, en tevens de docent op de hoogte stel. Ik vidn het erg lastig want heb nog nooit in zo'n situatie gezeten. Ik ga me steeds meer afvragen of ik niet erg onredelijk ben geweest, maar zoals het nu gaat vind ik het ronduit kinderachtig!
quote:Vogel86 schreef op 25 maart 2010 @ 17:46:

[...]

Ik wil ze nog wel een paar dagen de gelegenheid geven om te reageren

en tevens de docent op de hoogte stel. Ik vidn het erg lastig want heb nog nooit in zo'n situatie gezeten. Ik ga me steeds meer afvragen of ik niet erg onredelijk ben geweest, maar zoals het nu gaat vind ik het ronduit kinderachtig!Vooral niet ' een paar dagen de gelegenheid...' Dat is toch tijdverlies? Praat meteen met de docent op maandag , en als je inderdaad geen interview alleen kunt doen (misschien uitstel vragen aan de docent?), moet je waarschijnlijk samenwerken met die groep. In dat geval, vergeet even dat ze lui, onredelijk enz enz zijn en probeer duidelijk voor jezelf te krijgen hoeveel werk zij afhebben, en wanneer je hun werk kunt verwachten. Zo gauw je die informatie hebt ( dus niet het werk zelf) praat je nogmaals met de betreffende docent en je maakt hem dan duidelijk wat jouw aandeel in het hele zal zijn. Als het later toch een flutrapport blijkt te zijn, weet hij dat het niet aan jou ligt. Wordt dit trouwens indivudeel bekeken of echt als groepswerk?( heb niet alles gelezen) Als het individueel bekeken wordt is dat uiteraard beter voor jou. Suces.
TO ik weet ook niet zo zeker of ik mijn advies wel zo goed vind trouwens, misschien is het idee van Hans ook nog niet zo gek; nu meteen naar de docent stappen en overleggen hoe je hier het beste mee om kunt gaan. En ook een mail naar je groepje waarin je bijvoorbeeld uitlegt dat je best bereid bent om hard voor dit project te werken en misschien iets meer te doen ivm het later erbij komen e.d. maar dat je hun voorstel wat teveel vind. Zeker gezien je voor andere vakken heel veel moet doen. e.d.En het echt teveel is. Misschien kun je ook aangeven dat je het erg jammer vind dat de communicatie op deze manier verloopt, dat je daarom met de docent overlegt omdat je er niet meer uitkomt hoe je dit op moet lossen.
Bedankt voor het meedenken.

Het wordt bekeken als groepswerk. Zij hebben allebei tot nu toe een klein stukje getypt, dit is als onvoldoende beoordeeld door de docent. Wat zij nu willen is dat ik dat ga verbeteren (en daar gaat veel werk in zitten). Ik weet niet wanneer ik hun werk kan verwachten, omdat zij niet reageren op mijn mails. Dat is nu het hele probleem omdat ik nu niet meer weet wat de bedoeling is. Ik ben in ieder geval van plan om mijn eigen gemaakte delen naar de docent te sturen, in het geval zij niet reageren. (met een paar dagen de gelegenheid bedoel ik het weekend. De docent is maandag weer op de universiteit, dan kan ik naar hem toe stappen, dat lijkt me beter dan contact met hem via de mail op te nemen).
O ja, vergeet dat mailen alsjeblieft! Dat is toch geen communicatie!

Gewoon bellen of ontmoeten en niet nog meer kostbare tijd verliezen.
Ga maandag inderdaad naar die docent en leg het gewoon uit, en probeer uit te vissen of je het iets later, alleen, kunt inlveren. Focus je niet om de luie mentaliteit van die anderen of hun onredelijkheid, Zo is het vaak met groepswerk, zowel op school als op het werk. Unfortunately! Sterkte.
Ik heb de opdracht vorig jaar ook gemaakt (wel in goede samenwerking), maar dat cijfer blijft niet een jaar lang staan. Het is een opdracht in combinatie met een tentamen. Als je het tentamen onvoldoende hebt, moet je volgend jaar alsnog weer de opdracht maken. Misschien is de docent coulant (het is op zich best een makkelijke man) en als ik uitleg dat ik de opdracht een jaar geleden ook al heb gedaan, en met een voldoende heb afgerond, in combinatie met mijn nieuw ingeleverde werk, wil hij misschien wel een uitzondering maken.
En dat heb je niet eens gevraagd??? Hij weet er toch van hoop ik?

Gelijk vragen maar maandag, misschien zegt hij wel; ", maak je dan maar niet druk over die luie donders die bij je inde groep zitten als je het vorig jaar al gedaan hebt, schrijf gewoon je eigen deel en het zit wel snor". Bij wijze van spreken dan.

Heb je trouwens wel tijd genoeg om op dit forum te hangen!?
Haha ik gun mezelf af en toe ook een uurtje ontspanning ;) Dat is voor mij het forum.

Ik heb het niet gevraagd, omdat het normaal gesproken een strikte regeling is waar niet van af wordt geweken. Als je het vak vorig jaar niet hebt gehaald, moet je het dit jaar weer opnieuw doen. Het is wellicht wel iets waar ik op terug kan vallen als dit zo moeizaam blijft verlopen en ik kan aantonen dat het niet aan mijn inzet ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven