Beleef de lente 2010

23-02-2010 21:45 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 1 maart zijn de webcams weer actief. Dit jaar hebben ze zelfs een oehoe-nest. Gaaf!

Het was vorig jaar erg genieten met de gevechten om de nestkasten, het loeren naar de eieren en de eerste vliegpogingen van de kuikens.

Wie kijkt er mee? www.beleefdelente.nl
Wat leuk. Ik ga zeker meekijken.
Zooo, het vrouwtje kreeg er goed van langs van het mannetje!

En die beelden in de sneeuw zijn heel mooi.
Ja Zoeb heeft er ook een topic over geopend.

Kreeg een berichtje van Saar dat er al 2 waren. Dus heb maar weer gevraagd mijn topic weg te halen. Drie keer is een beetje overdreven.
En ik had je nog wel zo geroepen Zoebie! quote:Poezewoes schreef op 23 februari 2010 @ 22:01:

Jaaaa, ik kijk weer mee! Zoeb, ben je dr ook?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poez harder roepen voortaan. 'k Had het niet gehoord.

Ik had helemaal niet gezien dat er al een paar topics over waren. Wel leuk dat het er weer is. Nu heb ik echt het gevoel dat de lente niet lang meer op zich laat wachten. Donderdag wordt het in Limburg 17 graden. Jippie.
De torenvalken zitten al weer op twee eieren, hopelijk blijven ze dit jaar wel broeden!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hee Poez, het zijn toch holenduiven die op eieren zitten?

De torenvalk komt wel zo af en toe kijken, maar de kast is al bezet. Helaas.
En de holenduiven zijn verjaagd door kauwen. Wel zielig om te zien hoe die twee eieren opgegeten worden, maar het is de natuur zullen we maar zeggen. Ben benieuwd of er nu wel een torenvalk in komt!
Het lijkt wel een herhaling van vorig jaar. Nu met de hoop dat de torenvalken er wel gaan broeden dan.
Die boomklever (ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk) is ook grappig! Hoe die de opening van zn nestkast kleiner maakt, slim vogeltje!
Boomklevers heb ik hier in het bos ook gezien. Alleen moeilijk op de foto te zetten. Ze zijn echt snel.

Wel een mooi klein mini vogeltje.
Wat leuk! Ik kende die site helemaal niet. Hier en daar een (tijdelijk) verlaten nest, maar erg leuk! Ga vaker kijken!
De Oehoe heeft een jong? Manlief zei het. En dus al een week oud.
Oh, meen je dat nou? Heb al een paar dagen niet gekeken.

Ga gauw naar de site toe.
Echt zo mooi om te zien hoe ijverig de koolmees in de weer is met haar nest.

En de oehoe heeft al 3 kids!
En die kids van de oehoe groeien als kool! Leuk om te zien als eentje zn vleugels gaat testen. De boomklevertjes zijn ook druk bezig, nog negen dagen geloof ik voordat de eitjes uit gaan komen. Oh en meesje ben ik ook benieuwd naar! Ben duidelijk toch meer van het volgen van de 'huis, tuin en keuken-vogeltjes dan de roofvogels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven