Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Kom nog even buurten.

Over dat bed. Dochter krijgt straks een mega kamer. Wij slapen daar nu nog maar gaan naar een net verbouwde kamer. Er staat nu een bed in van 180 bij 200 en er past makkelijk nog zo'n bed bij en dan nog ruimte over en er zitten vaste kasten in dus geen ruimte kwijt aan kasten. De kamer is verder wel knus doordat er half schuine wanden in zitten. Ik moet toch ergens de kamer mee vullen Maar ik zat te denken aan het hemnes bed van ikea, daar zitten euuhh tja, hoe leg ik dat uit....is ook een beschut bed want er zitten kanten aan zeg maar. Alleen aan de kant waar je eruit gaat is ie laag. En dan wil ik haar dus nog wat langer in haar ledikant laten liggen. Tot 2 en half ofzo of nog langer, ik zie haar ook nog niet snel in een peuterbed liggen. Ik ben daarbij nog eens stronteigenwijs en denk dat het toch een groot bed gaat worden Want ik heb hier nu wel voordelen van een peuterbed gehoord maar geen nadelen van een groot bed hahahahaha.

Komt ook nog eens bij dat je dan weeeeer meer troep in huis hebt. Ik word nu al gek van al die dingen die je niet meer gebruikt. Na deze baby gaat alles de deur uit. Dan heb je dus over een paar jaar weer zo'n peuterbed wat marktplaats op moet. Ik word er zo moe van hahaha (of komt dat door de zwangerschap

Misschien eens een topic over openen.

Ik ga nu toch maar met een boek naar bed.

Truste!
humm........ik heb mij aangemeld via hyves en ik snap er niet zoveel van....(en vanmiddag dacht ik nog, dat doe ik wel even).
tjeempie wat goed dat alles goed was op de echo! helemaal blij dus. Ik kom ook in aanmerking voor alle onderzoeken, maar we hebben er bewust voor gekozen om dit niet te doen.

Eileentje, ons zoontje was helemaal gepland. Toen we net bijelkaar waren, hebben we gelijk gezegd, in die maand stoppen we met de pil. En zo gezegt zo gedaan.

Wat een rommel krijg je in je huis he Caro. Hier gaat ook alles gelijk de deur uit als we het na deze baby niet meer nodig zijn.

Ik zal me ook even aanmelden voor onze hyves. Teempie, mailtje komt eraan.
Eles wat bijzonder dat dat gevoel gelijk zo sterk was. En uit jouw berichtje maak ik op dat het bij 2 kindjes blijft?

Ik moet nog een hele kinderkamer uit gaan zoeken.....heb een beetje rondgestruind en kan door de bomen het bos niet meer vinden. Als ons gevraagd wordt of wij het geslacht willen weten van de beeb dan willen wij dat wel graag. Kunnen wij er met de spulletjes een beetje rekening mee houden.

Nog meer mensen die het geslacht willen weten?
Eileentje, ja hoor, wij willen het ook graag weten. Anders moet je weer neutrale kleertjes kopen voor de eerste dagen, die trek je daarna nooit meer aan (dochter heeft nooit neutrale kleren gedragen, hooguit een keer een wit setje wat eventueel ook wel voor een jongetje kon) ik niet tenminste en ik zie mezelf ook niet vlak na de bevalling leuke kleertjes shoppen. De babykamer is wel neutraal. Ach, en ik ben gewoon veel te nieuwsgierig En dan heb je nog het hoofdstuk namen. Dat vind ik zo moeilijk! Dus als we alleen maar voor of een jongetje of een meisje een naam hoeven te verzinnen scheelt alweer
ja, ik denk dat wij het ook wel willen weten. Ik weet alleen niet of we dat ook met de rest v.d. wereld willen delen.

Enne jahoor, dat heb je goed begrepen Eileentje. Hier echt geen derde kindje.

Ik baal als een stekker, wordt het vandaag super mooi weer, moet ik de hele dag werken.
Hallo allemaal!! Wat super dat het allemaal zo goed gaat met jullie op de kwaaltjes na natuurlijk. Maar het is voor het goede doel zulle we maar zeggen!

Ik zie dat er nog wat mist qua gegevens in de tabel, dus bij deze:

ik ben 24, op 6 okt uitgerekend, en het word mijn eerste kindje, zijn tweede overigens.

Zijn er meer mensen op dit topic waarvan ze haar eerste kindje verwacht maar vriendlief al een kindje heeft? Ik vind het ergens toch wel moeilijk hoor. Ik ben zo super blij met alles, terwijl vriend best nuchter is. Ik haal mij dan weer dingen in mijn hoofd als, tja dit heeft hij allemaal al eens meegemaakt. Erg vervelend, en weet ook wel dat het aan mij ligt, maar toch, het is voor hem gewoon niet nieuw meer.

Ik ben vandaag precies 12 weken, en over 2 weken heb ik mijn 2e echo. Spannend, spannend.

Ik werk op dit moment 20 uur per week en wil dit ook graag zou houden. Ik werk 4 middagen in de week en ben 1 dag vrij. Ik hoop dat hier wel mee gechoven kan worden straks, want ik ben het wel en beetje zat om elke middag tot 6 te moeten werken. Als ik dan rond half 7 thuis kom heb ik ergens het gevoel toch een hele dag gewerkt te hebben omdat de dag alweer voorbij is, en eerlijk is eerlijk, sochtens doe je gewoon toch niet veel omdat je telkens rekening houd met het op tijd beginnen op het werk.

Deze week staat op de planning om het mijn baas te vertellen, en als ik er nu alleen al aan denk, brrrr....

De afgelopen weken dat ik op het werk kwam was mijn baas 9 van de 10 keer alweer vertrokken, zij werkt dus vooral sochtens. Als ik dan zag dat ze alweer weg was dacht ik, pfff ik kan het nog even uitstellen. Maar vanaf nu grijp ik de kans zodra ze der is. (hoop ik...)

Nou ik zal eens gaan douchen, de was ophangen buiten, heerlijk als het vanmiddag 20 graden gaat worden!

Alhoewel, ik de hele middag buiten zal zijn ben ik wel een echte koukleum, ik hou het dus lekker bij de lange mouwen en mijn lekkere warme jas. Of zal dat toch echt te warm zijn vandaag?

Mijn vriend had het er van de week over, dat dit misschien de warmste zomer ooit zal gaan worden?

Ik hoop het toch niet, ondanks dat ik een koukleum ben kan ik echt niet tegen die enorme hitte zoals sommige dagen vorig jaar. Laat staan dit jaar met een bolle buik!
Dat had ik ook al gehoord kloontje, dat van een hele warme zomer. Ik hoop het ook niet. Dan wordt de jeuk alleen maar erger hier. Het enige wat ze me ervoor kunnen geven is menthol gel. Maar dat helpt voor geen meter.

Ik werk nu 32 uur. En wil dat ook graag blijven doen. Misschien dat ik nog een paar uur ouderschaps verlof opneem per week.
Oh of we willen weten wat gaat worden? Ja wij wel! Ik wil weten of ik op zoek moet gaan naar jongens of meisjes spulletjes, of ik een jongens of meisjes naam moet gaan bedenken. aangezien ik nu al geen idee heb qua namen zou het fijn zijn om gericht op zoek te gaan naar de jongens of meisjes naam, ipv naar beide.

Ook de rest van de wereld mag het weten. Of ze nou bij 20 weken weten of het een jongen of meisje word of bij 40, voor mij geen verschil en ook wel handig bij het krijgen van gepaste cadeautjes.

Een vriendin van mij is 28 weken zwanger, ze weet wat het word maar houd het geheim. Ik snap dit niet, waarom wil je zoiets geheim houden terwijl je het zelf wel weet?

Ik denk dat het hele fenomeen geheimhouden spannender is, dan hoe de buitenwereld dit ervaart hoor.

Ik zou het des te spannender vinden als ik wist dat ze zelf ook niet zou weten of het een jongetje of meisje zou worden. Dan leef ik met haar mee, die spanning enzow. Maar nu, ik vind het gewoon onzin.

Maar dit verschilt van persoon tot persoon denk ik!

Zo, en nu ga ik echt maar eens even aan de slag anders heb ik straks de hele ochtend alleen maar op viva gezeten. Haha
Elese, ik herken die jeuk! Al vanaf de eerste week kreeg ik vooral jeuk op mijn rug.

Ik ben normaal van het rugkriebelen, heerlijk languit op de bank en vriend streelt mijn rug. Of is dit raar? hihi.

Nu mag hij dat echt niet meer doen, als hij nu aan mijn rug komt krijg ik verschrikkelijke jeuk! Ook in bed voor ik in slaap val, overal ineens jeuk.

Ik heb dan ook nog eens een zonnealergie, nu weet ik dat ik als zwangere uit de zon moet blijven ivp een zwangerschapsmasker. Dus misschien valt die allergie wel mee dit jaar. Maar ik kreeg hier altijd pillen en een hele goede antijeuk zalf voor. Ben benieuwd of ik die zalf straks niet meer mag gebruiken als de zomer echt begint.
Nou kloontje ga ermaar vanuit dat de allergie erger wordt door de zwangerschap. Sorry, dit was bij mij wel het geval.
mevrjansen, ik heb in het tweede gesprek verteld dat ik in verwachting ben en ze hebben er dus zelf bewust voor gekozen om mij zwanger en al aan te nemen.

Ik heb er wel een tijd over nagedacht of ik het wel of niet zou vertellen, maar kon het uiteindelijk niet over mijn hart verkrijgen om een (non-profit) organisatie met die 'verrassing' op te zadelen. Het gaat om een functie van projectmanager van een project met looptijd 2 jaar, dus een functie die niet zomaar kan worden waargenomen door iemand anders. En onverwacht ruim 4 maanden vertraging in zo'n project voordat er ook maar iets gedaan is, lijkt me een heel nare verrassing.

Eileentje, wij willen ook graag weten of we een jongetje of een meisje krijgen. Het maakt een hoop beslissingen een stukje makkelijker. We gaan het ook gewoon vertellen als we het weten, want ik ken mezelf en zoiets kan ik toch niet geheim houden. Als iemand dan gaat raden, kan ik mijn lachen niet inhouden. Wel zijn we van plan om de naam voor onszelf te houden, maar of dat lukt...

Kloontje en Eles, een heel erg warme zomer? Daar zit ik niet echt op te wachten. Ben al niet zo van de warmte en heb ook zo ongeveer aan nieuwe werkgever beloofd dat ik in de zomer geen vakantie hoef... Dat ik mijn vakantiedagen liever achter het verlof aanplak. Heb tenslotte net 7 maanden 'vakantie' gehouden...

En Kloontje, ik ben ook van het rugkriebelen. Onze poes en ik heb vriend goed afgericht, zodat hij ons allebei tegelijk kriebelt. In ruilen spinnen we dan heel hard voor hem.
Kloontje, voor mijn man was onze dochter voor beiden de eerste en ook hij was veel nuchterder. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat hij man is Bij ons tenminste wel.

Ik dacht, ik vertel je dat nog even, misschien heb je het er dan minder moeilijk mee. Dit is ook wat ik van veel vriendinnen hoor, dat de man er minder mee bezig is, veel nuchterder maar dat ze toch aan kleine dingen wel merken dat ie blij is en het spannend vind.
Hey Caro, dankje voor je reactie. En ja ik probeer er ook echt aan vast te houden dat het komt door het man zijnde. Maar goed, stiekem ga je toch twijfelen of hij bij zijn eerste ook zo nuchter was natuurlijk, hem kennende denk ik het wel
Hoiii ben ik alweer, en ja ik treuzel nog steeds maar heb alweer gedoucht, de was opgehangen en nouja ik leg me maar neer bij een relaxte ochtend.

Ik vroeg mij touwens iets af. Gaan jullie ook een zwangerschapscursus volgen?

Aan de ene kant lijkt het me fijn om te leren wat je nou moet doen bij een wee en alles wat er bij komt kijken, maar aan de andere kant, ik heb niets met cursussen enzo, of nouja, dan moet ik het al echt leuk vinden. En ten tweede (de ergste) ik zie mezelf echt niet liggen puffen met mijn vriend, zoals je vaak op tv ziet. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken!

Ik heb ook geen idee hoe dat in zijn werk gaat eigenlijk, maar als ik aan een zwangerschapscursus denk, zie ik meteen beelden voor me waarin we samen liggen te puffen tussen een grote groep andere zwangeren.

Hoe denken jullie hierover??
Kloontje, wat grappig, dat vroeg ik me ook al af.......zwangerschapscursus. Ik weet het niet....(en dan een zucht). Mijn zussen hebben het ook niet gedaan en van mijn schoonzusjes weet ik het niet. Is het echt nodig?

Trouwens, zwangerschapscursus is hetzelfde als een puf-clubje?

Ik ben hier de dag goed begonnen, vanmorgen heerlijk gezwommen. We hebben gisteren eea besproken en zoals het er nu uitziet gaan we mijn huis verkopen (Utrecht) om in zijn huis samen te gaan wonen (Den Haag). Daar zijn we op dit moment ook wel het meest. Ik werk nu 40 uur (soms nog wel meer) en ga mijn baan opzeggen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik gelijk een andere baan in Den Haag of omgeving ga zoeken. Maar goed, first things first.......MIJN HUIS VERKOPEN
Hete zomer??? Nee toch.......

Hier trouwens voor ons allebei de eerste keer dat we papa en mama worden. Alles is voor ons nieuw dus. Nu ik lees dat de meesten van jullie wel meerdere kindjes hebben vraag ik me af of dat misschien ook voor ons is weggelegd. Maar aan de andere kant moet ik eerst nog meer deze gezond en wel op de wereld zetten.
Ik heb een beetje rondgebeld voor kinderopvang en dagverblijven en peuterspeelzalen. WACHTLIJSTEN WACHTLIJSTEN WACHTLIJSTEN. Moed zakt me nu een beetje in de schoenen. Ik weet nog niet wat onze situatie precies zal zijn over een paar maanden. Misschien niet werken (die kans is groot) maar als ik wel wil werken dan moet ik wel voor opvang zorgen. Gaan de kinderen van de werkende moeders hier allemaal naar de opvang? En zo ja waar hebben jullie voornamelijk op gelet bij het uitzoeken van geschikte opvang? Heb het probleem bij manlief aangekaart en die is zo nuchter als de pest. Het komt allemaal wel goed luid zijn motto. Grrrr
Eileentje, waar ik woon zijn de wachtlijsten voor het kdv echt een probleem. Ik heb een paar weken geleden eindelijk een plekje op het kdv hier in de buurt gekregen (3 jaar wachtlijst). Gelukkig konden we 2 jaar geleden wel ergens anders in de stad terecht, maar ik moet er altijd wel een stuk voor omrijden. Ik heb destijds behoorlijk in de stress gezeten. 3 weken voordat ik moest gaan werken had ik nog steeds geen plekje. Dan knijp je 'm best wel. Toch is er denk ik altijd wel een oplossing.

Bij het uitzoeken van het kdv ga ik gewoon op mijn intiutie af. Zo was er een kdv waarvan ik de locatieleidster een vreselijk naar mens vond. Streep door het lijstje. We hebben nu een aanbod op 2 groepen gekregen. Op een groep was het ontzettend druk (rondrennende gillende kinderen, erg jonge leidsters) en de andere zaten de kinderen heerlijk met elkaar te spelen, kwamen de leidsters direct naar me toe om zich voor te stellen. Mijn gevoel gaf direct aan daar naar toe te willen gaan.

Dat van die hete zomer heb ik ook al eens gehoord. pff dat wordt een zomer lang met je voeten in het plastic zwembadje.

Tjeempie, ik val nog net onder de grens wat betreft de combinatietest, maar ik had van te voren al besloten niet te willen testen.

Vanmiddag heerlijk op een terras zitten te vergaderen. Heerlijk dat zonnetje, maar nu begint het hier wel een stuk koeler te worden. Ga nu even snel boodschappen doen en zoontje van het kdv halen. Normaal haal ik hem altijd op woensdag vroeg op (4 uur), maar hij vind het vreselijk wanneer ik hem zo vroeg ophaal terwijl hij zo lekker aan het buiten spelen is. Dan maar eerst naar huis en haal ik 'm maar later op.

groetjes!
Ik ga wel weer een zwangerschapscursus doen. Is bij ons in het dorp, is meer een beetje verhalen uitwisselen en wat oefeningen doen. Echt puffen doen we niet. Ik heb het de vorige keer ook gedaan, toen omdat ik hier nog bijna niemand kende en mij het leuk leek om wat mensen hier in dezelfde levensfase te leren kennen en we zien elkaar nog steeds, vrijdagavond gaan we met z'n allen uit eten. En deze keer doe ik het zodat ik een uur in de week bewust met de zwangerschap bezig ben en wie weet zitten er weer leuke meiden bij.

Ik had eerst een gastouder en kdv maar sinds vorige week gaat ze 2 dagen naar kdv. Ik vind kdv veel fijner maar dt ligt misschien ook aan de gastouder. Isabel heeft het erg naar haar zin. Erg veel keus is hier niet, er is sinds kort een 2e kdv in het dorp maar die zat er dus nog niet toen ik zwanger was van dochter. En ik wou niet buiten het dorp. Maar ik ben er natuurlijk wel geweest en het is een leuk kdv met leuke leidsters.

Ik ga languit op de bank en vroeg naar bed.
Meiden, even snel en erg illegaal vanaf werk. Ik ben er nog ( net) en meld me hopelijk vanmiddag/ vanavond even.....

Hoe is het met iedereen?
Goedemorgen!

Ik voel me zooooo brak. Ondanks dat ik gezwommen heb vanmorgen. Ik kon op één of andere manier de slaap niet vatten om vervolgens om 4 uur als een blok in slaap te vallen en vanmorgen de wekker niet eens hoorde.

Zit hier nu op mijn werk achter de pc en ben nog steeds niet wakker. Dit gaat een hele lange dag worden.

Pinder, hoe is het nu met je?
Tjeempie, bedankt voor je uitleg, je wilt niet weten welke weg ik bewandelde om op onze hyves te komen. Ik heb een netwerk via facebook en skype heel veel. Niemand in mijn omgeving zit op hyves. Ik moet dat nog echt even uitvogelen en wie wie is dat duurt denk ik ook wel even.

Eles2, wat een mooie foto van jou en jouw kindje! (ik neem aan dat jij dat bent met jouw kindje)

Caro en Kloontje, ik denk dat ik mij wel bij een zwangerschapscursus aanmeld. Op dit moment geen vrienden en kennisen in mijn omgeving met jonge kinderen en aangezien ik mij in een andere stad ga vestigen denk ik dat ik gelijk ook een beetje meer aanspraak zal hebben.

Iemand hier ook verhuisd tijdens haar zwangerschap?
Eileentje jahoor dat ben ik. Ik zou allang weer een nieuwe foto moeten plaatsen, want deze is van de eerste dag dat ons zoontje geboren is. Maar hij is nog zo lief, haha

Ik heb bij hem wel een zwangerschaps cursus gevolgd. Aan het puffen enzo heb ik niet veel gehad (keizersnede) maar ik vond het wel heel leuk om mensen te ontmoeten die in dezelfde fase zaten als ik. We hebben nu nog steeds contact, terwijl we heel verschillende meiden zijn.
Oh.....wist je dat je een keizersnede zou ondergaan of is dat op het laatste moment besloten. Lijkt mij niet zo fijn trouwens, heeft het lang geduurd voordat je volledig hersteld was?

Muts die ik ben.......had er helemaal niet bij stil gestaan dat het dan ook een oude foto moest zijn. Ik ben echt nog niet wakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven