Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
btw ik moet morgenmiddag naar de gyn. Hopelijk heeft hij de uitslag van de dubbeltgest wel binnen want hier nog niets. Maar goed, geen nieuws is goed nieuws denk ik maar
Eileentje, sorry ik wel. Mijn dochter is nu 26 maanden en een echte hittepetit. Net als haar moeder vroeger

Dus die wil het ook nog wel eens op een hysterisch huilen zetten als ze haar zin niet krijgt of even op de gang moet omdat ze het nodig vindt mij of haar vader te slaan of met dingen te gooien.
Tjeempie, ik ook last van schaambeen. Helaas geen tips voor je. Alleen zoveel mogelijk het traplopen vermijden (ja, i know, heel lastig!) en ik probeer om echt zoveel mogelijk alleen recht vooruit te lopen (maar ja, ook dat gaat niet altijd en je moet de hele tijd nadenken bij elke stap die je zet, erg irritant!) en dan nog helpt het niet erg veel. Sterkte ermee!

En succes bij de gyn!

Er is een vriendin van mij hier dus ik ga weer even gezellig doen.
Joehoe, hiieerrrrr!

ik ben vandaag 13 weken zwanger (ben op zoek gegaan naar iemand aan wie ik het nog niet verteld had, omdat het nu MAG ).

Ladies, ik ben uitgeput en lig op apengapen. Kom binnenkort uitgebereider terug.

Thank god voor de zomertijd kan ik tenminste met goed fatsoen om 2100 naar bed...
Goedemorgen!

Ik moet heel erg hard om mijzelf lachen, ik heb echt wel een paar minuten naar het scherm lopen staren omdat ik niet meer wist wat mijn wachtwoord was! Voelde mij zo dom dat het gewoon komisch werd.

Ik heb vandaag last van knallende koppijn. Ik weet niet waar het vandaan komt wat ik ben momenteel de rustheid zelve. Had gisteravond een bloedneus gehad en vanmorgen weer. VK gebeld en zij zegt dat dat er ook bij hoort, zucht.

Tjeempie, zoals je het beschrijft lijkt het mij geen pretje en ik hoop voor je dat het hier dan ook echt bij blijft. I'll keep my fingers crossed for you.

Mijn dank is groot naar de dames toe die mij even in de waan hebben gelaten dat ik een engeltje op de wereld zal zetten!!

Caro, het lijkt mij ook wennen na te moeten denken bij iets wat je normaal vanzelfsprekend gaat. Helpt het wel? En gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Eles, alles goed daar?

Mevrjansen, hoe hebben ze op het werk gereageerd?

Marly, namensuggesties nodig? (die passen bij de naam van dochterlief?)

Visje en Agnez, ik zal voor jullie duimen donderdag.

Droom, hoe is het nu met de misselijkheid?

Tjeempie, ben benieuwd of je vandaag uitslag krijgt van je test.
Neehoor eileentje dat zal jou kindje nooooooit gaan doen.

Caro gelukkig was alles goed bij je echo, wat kun je dan angstig zijn he? Gefeliciteerd met je nieuwe auto.

Tjeempie hopelijk krijg je je uitslag vandaag en is alles goed.

Verder weet ik het niet meer, sorry! Dus ik zwaai even naar de rest.

Hier gaat alles zn gangetje. De meeste mensen zijn inmiddels al geinformeerd (tja met een behoorlijke zwangere buik kun je er ook niet meer om heen he?) Allen de oma van lief moeten we het nog gaan vertellen.
Natuuuuuuuuuuurlijk zal mijn kindje dat noooooooooit doen.....(dan moet hij of zij niet het temperament van mama meekrijgen).

Eles, leuke reacties gehad?

Hier hele leuke maar ook mensen die wat lauwtjes reageren. Ik ben 6 jaar ouder dan lief en zijn ouders vinden het nog veel te vroeg. Lief staat nog aan het begin van zijn carriere en dat soort ge-piep krijgt hij over zich heen. Ze laten een beetje doorschemeren dat ze niet verwacht hadden dat we bijelkaar zouden blijven. Echt koude kak. En aangezien ik grossier in zwangerschapshormoontjes kan ik daar op sommige momenten niet boven staan en maak ik mij daar erg druk over. Normaliter trek ik me weinig aan van wat een ander denk maar als ik er bij stilsta dat zij opa en oma van mijn kleine hummel worden dan word ik een beetje verdrietig.
Wat vervelend die reactie van je schoonouders Eleentje. . Laat ze maar lekker hoor, als mini er eenmaal is praten ze vast wel anders.

Hier waren het wel allemaal leuke reacties.

(jij hebt echt naar mij gekeken, mijn lief is 4 jaar jonger dan ik, leuk he een jongere man )
Hee.......had je dat al verteld? Dat was mij dan geheel ontgaan dat je een jongere man hebt. Ja ik vind het heerlijk maar ben zelf ook jong van geest. En als ik naar jou kijk dan komt er dus ook nog een tweede!! Laat jij trouwens nog extra testen doen ivm je leeftijd?

Dus jij hebt al een buikje? Hier alleen iets wat lijkt op een dag niet naar de wc te zijn geweest.
Wat leuk! Ik zie mezelf ineens in het tabel staan.
Hoi,

Jeetje Eileentje, das ook niet leuk. Mijn schoonouders waren de eerste keer dat wij vertelden dat ik zwanger was ook niet zo blij. Nu hebben ze zich erbij neergelegd dat ik blijf dus waren ze wat enthousiaster (ik ben volgens hun een stadse en dat past natuurlijk niet op de boerderie, maar ze komen er volgens mij nu wel achter dat ik de beroerdste niet ben, figuurlijk dan want letterlijk ben ik op het moment wel de beroerdste hier op de boerderie ) Ik hoop voor je dat ze snel bijdraaien.

Ik kan nog steeds mijn eigen broeken aan. Kan niet zeggend at ik geen buikje heb want die heb ik altijd al haha.

Het opletten met lopen helpt misschien wel iets maar last blijf ik houden. Ik had het ook altijd al tijdens de menstruatie maar nu gewoon weer veel erger. Ik hoef deze week maar 1 dag te werken en dan vakantie dus voorlopig niet meer hele dagen op een bureaustoel. En hopelijk kan ik daardoor nog even normaal doorgaan met mijn werk enzo maar ik denk dat het niet lang meer duurt voor ik over moet gaan op halve dagen werken. En dan op de dagen dat ik vrij ben een paar uur extra thuis werken zodat ik het een beetje verdeel. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Eerst morgen naar de fysio. Eens kijken wat die te vertellen heeft.

Ik heb gister mijn goede nieuws op hyves gegooid. Erg leuke reacties gekregen.

Dochter ligt lekker te slapen, ik ga even languit op de bank. Even bijtanken en als dochter wakker is gaan we naar een vriendin met een dochter die even oud is als dochter.
Hi girls,

Vandaag kregen we per post de uitslag van de meeting. Kans was 1 op 750 op een kind met syndroom van down dus dat is geen vehoogd risico. Maar moet er wel bijzeggen dat in verhouding met de vorige zwangerschap dit veel hoger ligt (destijds 1 op 2100 of zo) Maar goed, lief en ik hebben er met de gyn over gesproken en in combinatie met onze thuissituatie kiezen we toch voor de vruchtwaterpunctie. Ik ga morgen bellen om de afspraak te maken *bibber*

Verder doet onze kleine het goed, druk aan het zwaaien en spartelen Ik mag over 4 weken weer teug naar de gyn toe om te checken of het goed gaat en om even na te praten over de punctie.

Leuk zoveel dames met een jongere man.... ik win.... lief hier moet nog 30 worden

Ik kom morgen even uitgebreid kleppen, nu lekker mijn bedje in en mijn bekken vervloeken
Hi meiden,

Slapen jullie allemaal, allemaal druk? Of voelen jullie je niet lekker? Hopelijk gewoon allemaal leuke dingen aan het doen

Ik heb net de afspraak gemaakt voor de punctie. 20 april is de dag. Zie erbest tegenop maar hoop dat het straks allemaal reuze zal meevallen.

Hier schijnt een lekker zonnetje dus daar ga ik even van proberen te genieten
Hey Tjeempje, ik ben wel wakker hoor, maar "lekker" aan het werk. Spannend dat je toch een punctie gaat doen. Kans op 750 is toch best goed? Mag ik vragen waarom dat wel een punctie? (als je me te brutaal vind gewoon zeggen hoor, het gaat me natuurlijk niets aan)

Eileentje, waarschijnlijk had ik ook nog helemaal niet verteld dat lief jonger is. Nee, we doen geen testen ondanks mijn leeftijd. Ja ik heb al best wel een buikje, had ik bij ons zoontje ook al heel snel trouwens.

Caro, gelukkig zijn jou schoonouders bij gedraaid. Vervelden hoor zo'n reactie. Leuk dat je het bekend hebt gemaakt op je hyves. Zondag informeren we de oma van Lief en daarna ga ik het denk ik ook op hyves zetten
Eles, jij brutaaltje Vragen mag je aan mij alles hoor

Mijn oudste heeft ADHD in combi met CD (conduct disorder) Google er maar eens op en sidder en huiver. Nee laatste is gekkigheid maar het is wel een zware psychische aandoening. Mijn zoon valt onofficieel meer in de ODD categorie maar dan zonder de agressieve tak (thank god) maar staat in de CD vanwege kleine steelactiviteiten, niet goed om kunnen gaan met beesten, liegen, grenzen verleggen etc. Nu is dit niet iets wat je kan onderzoeken met een punctie maar andere dingen wel. Ik vind het niet fair ten opzichte van de andere twee kinderen als er nog een kindje zou bijkomen die ook "anders" zou zijn. Dus voor zover wij de keuze hebben wil ik die kunnen maken zodat een ieder zijn fijne individuele aandacht kan krijgen
Tjeempie, spannend hoor! Kan me ook voorstellen dat je er tegenop ziet. Maar ja, wel de beste keus lijkt me. Ik ga heel hard duimen dat alles goed is!

Tja, hier weinig genieten. Aan de ene kant besef ik natuurlijk heel goed hoeveel geluk ik heb en wat voor leuke dingen er allemaal zijn (natuurlijk de zwangerschap, de vakantie, ik krijg gewoon vrijdag mijn nieuwe auto al!!!!) maar daarnaast de misselijkheid die maar niet afneemt (maar ik ben ook te eigenwijs om meds te gaan nemen tegen de misselijkheid) en mijn bekken dat steeds vervelender gaat doen. Ik zie best tegen de rest van de zwangerschap op omdat ik toen al met 26 weken thuis zat en de pijn nu al 10 weken eerder is begonnen, laten we hopen dat ik nu niet met 16 weken al thuis kom te zitten. Ik moet straks naar de fysio dus ik zal wel horen wat zij ervan zegt. Maar goed, eerst morgen nog een dagje werken en dan 2 weken vrij.

Mijn mams komt zo voor me strijken, dat scheelt

Straks nog die stinkbakken wegbrengen, gelukkig hierna nog maar 1 keer. Ik stop iets eerder ivm de vakantie.

Bapauw, fijn hé? Dat iedereen het mag weten.

Marly, vandaag de echo! Spannend!

Ik ga weer even wat doen. Moet ook gebeuren helaas.

Fijne dag!
Caatjelief, waarom stop je niet nu? Je kan aangeven dat je je gewoon niet goed voelt en dat je nu wilt stoppen. Scheelt weer even een stukje belasting voor jezelf. You did great girl!

Ik snap je helemaal met het bekken. Helemaal shit en je doet er niets aan.Hopelijk gaat die miselijkheid nu eens weg zodat je die kan wegstrepen. Enne klagen mag best hoor, zitten we ook voor toch

Maarre, wel bijna je nieuwe toet en bijna vakantieieieieieiei dus wel fijn dingen om naar uit te kijken
Straks werken (late dienst) dus kom nog snel even gluren hier!

Spannend allemaal tjeemp, ik duim voor je mee en hoop dat t onderzoek mee valt.

Caro, wat een gedoe he. Hopelijk kan de fysio nog iets voor je doen....of zegt hij gewoon dat je stoppen moet. Als het niet gaat, gaat het niet he....

Lief dat je moeder je komt helpen.

Morgen echo...begin nu toch wel weer wat de zenuwen te krijgen hoor!

Iedereen weet het inmiddels hier, behalve de cliënten op mn werk. Ik ben van plan het hen na de echo te vertellen. Dus vrijdag of volgende week.

Met een beetje handige kledingkeuze weet ik het nog geheim te houden maar het buikje begint nu toch echt te komen!
Gelukkig voel je je niet aangevallen ofzo Tjeempje. Ik kan me voorstellen dat je dan deze testen allemaal doet. Lijkt me erg heftig voor jou en je gezin, een kind die zo moeilijk functioneert.

Dan heb jij vast een heel druk leven, met en een kind die extra aandacht nodig heeft, 3 kinderen, zwangerschap, baan en een partner. Petje af hoor!

Ik doe ook mee aan MvM Caro, maar heb gelukkig geen last van die lucht. Als je er zoveel moeite mee hebt stop je toch nu al? Het moet wel een beetje leuk blijven hoor. Je bent al zo misselijk.

Agnez het lijkt me echt zwaar om nu nacht/avond diensten te draaien. Succes morgen met de echo, laat je z.s.m. weten hoe het was
Pfff... gist avond weer (meer dan 4 wk geleden) bloedverlies.

Verlosk gebeld en die kwam vanochtend om 9 uur langs. Het hartje klopte prima, wat een opluchting.... Het lijkt nu steeds minder te worden maar elk toilet bezoek of krampje is eng... Dacht dat de kritische periode nu voorbij was maar... weer helmeaal bang en onzeker nu. Als t erger wordt of blijft mag ik morgen bellen voor een echo....

Tjeempie, super spannend die punctie. Maar voor jullie zo te horen de juiste keuze. Ik duim voor je op 20 april...
droom wat balen zeg. Heel veel succes, en inderdaad anders gewoon bellen voor een echo hoor!
Oh nee, Droom, wat naar dat je weer bloedverlies hebt! Snap heel goed hoe eng dat is! Lief dat de vk langs is geweest en naar het hartje heeft geluisterd. Ik hoop dat het bloedverlies snel stopt!!

Agnez, ik duim voor een goede echo!!

Ik heb net de bakken weggebracht, ik doe komende week alleen 's morgens, dan pies ik ook het meest hihi.

Bij de fysio ging het wel goed, heb wat andere oefeningen gekregen en volgende week ga ik 2 keer. Ze doet ook acupunctuur, dat gaat ze volgende week ook doen, tegen de pijn en tegen de misselijkheid. Ben benieuwd. Maar ze heeft ze wel gewaarschuwd om echt op tijd te gaan minderen met werk voordat ik helemaal verek van de pijn. Maar daar ga ik me voorlopig nog niet druk om maken, eerst vakantie!!

Eles, ik heb gister een vriendin gevraagd of ze die bakken ook zo vond stinken maar ook zij had er geen last van zal wel aan mij liggen maar ga echt over mijn nek van die lucht maar ik ga ook over mijn nek van de geur van een gebakken stukje vlees

Ik ga even gezellig een koppie thee drinken met mams.
Tjeempie, ik zag je topic over de punctie. Ik hoop voor je dat de komende weken snel voorbij gaan. En dan natuurlijk geweldig goed nieuws krijgt!!
Droom, stop je nu met dat enge gedoe! Nu gewoon zwanger zijn hoor en geen heftige sex meer Shit hoor meis dat je dit nu weer mee moet maken en logisch dat je er zenuwen van krijgt. Keep it cool girl!

Caat jij bikkel dat je toch doorgaat

eles, ben de moeilijkste niet hoor
Haha Tjeempie, dat vroeg de vk ook! Nou manlief moet t ontgelden want sinds ik 1x bloedverlies gehad heb (bij 9,5 wk) durf ik helemaal niet meer !!!! Bovendien lig ik elke dag om 21 uur te slapen of hang ik kotsend boven een bakje... Mijn klachten nemen nog niet af na 12 wk (maar nu is het wel ff prettig om je echt zwanger te voelen, met dat bloedverlies!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven