Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Bois Blond (mooie geur!) is hier en daar nog wel verkrijgbaar hoor!
Tijgermeisje [bewerkt door moderator] hebben bond,ineke, cstum national nasomato, tdc, carthusia en nog meer.

[bewerkt] had ik 2 proefjes bois d'iris, deze gaat het niet worden , wordt op den duur wel lekker en gaat het scherpe ( voor mijn neus dan he)eraf maar ben bang dat dit net zo gaat als bij Insolence van Guerlain ( deed me daar bij 2de gebruik ook aan denken). De oriental lounge vind ik erg lekker, blijft de hele dag zo'n zweempje om je heen hangen, als je het op kunt sprayen zal dat nog wel beter uitkomen. deze komt op de wishlist tussen de andere geuren en de lapjes.
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 23-03-2010 23:10
Reden: reclame
% gewijzigd
quote:dalida schreef op 23 maart 2010 @ 14:31:

Bois Blond (mooie geur!) is hier en daar nog wel verkrijgbaar hoor!

Da's waar Dalida, gelukkig maar! Eigenlijk ben ik er stiekem ook best trots op als ik een flesje bijna leeg heb...toch nog een restje "schuldgevoel", dat "datkrijgiktochnooitallemaalop" gevoel....

maar als het dan echt bijna zo is dat een flesje leeg is komt het "zometeenkanikhetnietmeerkrijgen" gevoel...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Nou nu wil ik het weten ook, wat er niet mag van de moderator!
Daar stonden een paar namen van parfumerieen! Wat raar dat dat nou ineens niet mag?

Er worden hier toch zo vaak namen van winkels/internetsites genoemd om ervaringen uit te wisselen?
Heuh, mag je geen namen van winkels/websites meer noemen?

Ja, dat je geen reclame voor je eigen bedrijf mag maken begrijp ik volkomen, maar ik vind dit een beetje ....raar....

Nou ben ik dus razend nieuwsgierig...;-)
Huh wat is dat nou weer, we gooien hier alleen maar met namen en dat doen we ook bij het topic: welke geur draag jij vandaag al jaren en we doen dat niet uit commercieele overwegingen . Vreemd zo opeens. Voelt niet lekker.

Vandaag in Frankincense and Myrrh van Czech & Speake, oeps reaclame.
Skiffy gaf gewoon 2 tips voor zaken in Amsterdam, voor als in april een groepje daar gaat parfumshoppen.

Hartstikke goed bedoeld dus....vreemd hoor.
Ik heb het even opgezocht maar reclame maken mag in het openbaar mits er meerdere namen genoemd worden maar het mag dus wel op een topic als dit waar het alleen maar gaat over merknamen. Als ik zeg dat ik vandaag Chanel draag dan kan ik daar ook werken, ik kan zelfs de eigenaar ervan zijn maar dat is wel erg ver gezocht. Dit topic en welke geur draag jij vandaag hangt en staat bij die namen juist want daar hebben we het juist steeds over en waar het allemaal te koop is. Ik ga even op het topic bij de buren kijken of het daar ook wordt toegepast anders is het helemaal weird als het alleen hier opeens aan de orde is.

Misschien even op het moderatortopic er iets over zeggen???
"Het is niet de bedoeling dat hier bedrijven met naam en toenaam besproken worden, of het nu in positieve of negatieve zin is. Dus als je dat weet te omzeilen, is het toegestaan"[

Ik quote dit even uit het moderatortopic. Ik denk dus dat we moeten zeggen: die zaak in die en die straat, ofzoiets.

Inderdaad dat namen als Hema, Bijenkorf, Douglas, Ici Paris etc. wel kunnen worden genoemd, omdat het grote ketens zijn?

Anyway: we zeggen dan maar "Wevelgem" of "Schnitzel in Dusseldorf" of parfumerie L. te A. ? Tismaareenidee....
Marnie ik las het ook op het Moderatortopic maar dat ging over een andere kwestie maar die regel wordt hier dus opeens toegepast. Juridisch gezien mag het wél mits het niet gaat om je eigen bedrijf of je eigen commerciele belangen en als er steeds namen langskomen van andere bedrijven in zelfde sfeer. Als er iemand hier opeens gaat roepen Nike schoenen te koop bij Axion ofzo schijnt weer niet te mogen. Heel krom allemaal maar je mag wel weer reclame maken als er 2 namen minimaal worden genoemd en ook op Topics waar het topic draait op namen en merken zoals hier mogen namen van merken en bedrijven weer wel wettelijk gezien. Maar dat is wat ik net hoorde van iemand die daar thuis in is....
Ik heb een bericht geplaatst op de moderatortopic met verzoek om het hier toch toe te staan en een uitleg erbij. Even afwachten voor de reactie. Of misschien aanvullen.

Als een tussenoplossing is ook de volgende mogelijk - op de websites van brands kan je vaak ook informatie vinden over de distributeurs per land - soms worden de winkels genoemd en soms alleen distributeurs - dan moet je verder bellen en vragen stellen. Helaas niet alle brands doen het. B.v. op de Bond website kan ik niets vinden - dus dan ben je gauw snel geneigd om het uit VS te bestellen en flink betalen aan de belastingen.
Er werd volgens mij ook een naam van een bakkerij genoemd, misschien is dat het 'probleem'? (Ik opper maar iets).
Tja, wat dat betreft zijn de grote ketens toch in het voordeel, ben ik bang. Want het is zo "normaal" om te roepen: dan gaan we ff naar Starbucks, of naar Bakker B., of MacD....etc., maar niet om te zeggen "dat en dat bakkertje in die en die straat"

Ik smijt hier ook met allerlei namen.....maar ik ben dan ook (geheim) geur agent 00snuffel en mijn missie is iedereen op de wereld parfumverslaafd te maken, en daarna total world domination! (grapje he, echt waar, ook voor de meer paranoïden)

Het was inderdaag goed bedoeld met de adressen erbij voor de looprichting, niet als reclame voor de zaken,sorry voor de overlast hoor allemaal, de andere zaken zal ik nu maar niet meer doorgeven. op Basenotes ergens in een forum zie je een verwijzing naar zaken in Amsterdam.'t is lang geleden dat ik daarop gekeken heb dus weet niet meer precies waar te vinden. Succes in ieder geval, ik durf niet meer.
gevonden hoor op Basenotes. Kom allemaal bekende namen tegen

De kaart

Basenotes forumdraad over Amsterdam

Mag dit eigenlijk wel???

*begint opeens te twijfelen*
anoniem_87657 wijzigde dit bericht op 24-03-2010 10:48
Reden: typo
% gewijzigd
Manrie ja ik hoorde over jou dat je proefjes rondstuurt en je doet er vast iets hypnotiserends in zodat we allemaal hijgend en kwijlend bij div zaken voor de deur liggen. ...jij bent toch niet diegene die in helicopters rondvliegt en geurenzakjes naar beneden gooit ???

Dalida ja dat zou kunnen want dat heeft niets met geuren te maken maar ja....het ruikt bij een bakker ook weer lekker haha.
Goedemorgen dames,

Wat is dit nou allemaal weer voor gedoe zeg?

Ben blij dat die van de Aldi er nog staat Tijgermeisje,ga ik deze week even bubbel enveloppen scoren,Goooooo Aldiiiiiii
Dus wat mag er nou eigenlijk niet en wat wel en en , dat is heerlijk duidelijk ook, staat ook nergens he.

En op andere topics mag het wel blijkbaar,goh wat vreemd zeg,hoe zou dit nou toch ineens komen??
Skiffy, niet jezelf verontschuldigen hoor, je hebt toch helemaal niets fout gedaan, ik snap zelf niet eens waar dit over gaat.

Krijg opeens wel veel honger en zoontje is vrij vandaag dus denk dat ik dalijk even naar de MacDonalds race.
Wauw AomaX goed geschreven daar, ik zag het net. Sluit ik me helemaal bij aan. Zou anders zijn als iemand schrijft,: ik heb een winkel geopend daar en daar en kom allen bij mij kopen etc . Ook dat zie ik weleens gebeuren en dat ligt toch weer even anders.

Beauties yep vind ik ook.
O, vandaag ben ik trouwens lekker in Fire Island van Bond nr.9 , ruikend naar zon,zee en strand,hmmmm
Hi Skiffy,bedankt voor de goeie tips,ze zijn echt wel doorgekomen hoor!Begrijp niet dat ze niet het verschil zien tussen goeie tips geven en reclame maken.
Voor degenen die het nog niet weten, dit is de site http://www.bondno9.com/shop
Misschien omdat ik die lekkere bakker erbij gezet had? Die geur van die wafels moet je ook geroken hebben! dit ook niet om reclame te maken, heeft die bakker ook absoluut niet nodig.

maar gelukkig dutchsuzanne heeft de kaart en de verwijzing gevonden op Basenotes. Die ene die Bond en Ineke verkoopt staat er denk ik niet op. Maar als je even googled heb je de zaak zo met naam en adres.

Nogmaals een prettige dag allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven