Autosleutels kwijt

24-03-2010 17:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een glazen bol die goed werkt? Helderziende in de zaal?

Ben m'n autosleutels kwijt :(

Heel irritant want hier in Amerika kan je niet zonder auto. Gelukkig kon m'n carpoolpartner de kinderen naar school brengen en vanmiddag weer ophalen want de school is in een ander dorpje.

Maar heb toch echt de auto nodig om naar het postkantoor te gaan om belangrijke formulieren op te sturen.

Heb zelfs de vriezer leeg gehaald om te zoeken. En de vuilnisbak doorgespit. En de wasmanden omgekeerd. En en en...heb denk ik overal gezocht maar zonder succes.
Ohhh ik leef met je mee, wat mateloos frustrerend! Ik leef met je mee! Edit: ik leef kennelijk heel erg mee, wil ik het twee keer zeggen

De enige tip die ik heb is de alom bekende 'recapituleren' (dat zei ooit iemand tegen me toen ik voor de 120e keer die dag iets kwijt was en ik ben het nooit meer vergeten), dus nogmaals nagaan wanneer je ze voor het laatst had, wat je in de tussentijd gedaan hebt en waar je bent geweest, en dan die route in omgekeerde volgorde afleggen.

Heb je al in alle voeringen van je jassen/tassen gekeken? Daar willen ze bij mij wel eens inpiepen als er een gaatje in zit.
Zijn je kinderen er mee aan het spelen geweest? Weet niet hoe oud ze zijn, maar misschien dat zij het zich kunnen herinneren.

Maar dit is echt super balen zeg!
In de auto? op tafel in een la in een bakje die op tafel staat in een bloempot in de wc? Sorry mijn bol in stuk dus vandaar ow je handtas rugtas in de prullenbak?
Het gras aan de overkant is niet groen.
In het contactslot van je auto.
In de deur?

als ze aan de rest van je sleutelbos zitten...

Ik werd er ook GEK van vroeger, ik ben nooit wat kwijt, alleen mijn sleutels.

Ik ben er ook echt heilig van overtuigd dat mijn sleutels stiekem pootjes hebben en zodra ik me omdraai expres, gewoon om mij te jennen ergens anders gaan liggen

Maar sinds een paar maanden (eigenlijk sinds ik ben verhuisd) stop ik mijn hele sleutelbos gewoon in het slot van de voordeur.

Dat werkt, ik moet alleen niet gaan hardlopen met een ander setje sleutels want dan kom ik de deur niet meer in...

Daar kwam ik dus van de week achter, als er sleutels in de deur zitten passen de sleutels er aan de ander kant NIET meer in
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je kunt ook de Heilige Antonius van Padua aanroepen; de patroonheilige van zoekgeraakte spullen. Dat gaat zo: Heilige Antonius, beste vrind, zorg alsjeblieft dat ik mijn autosleutels vind.

Baat het niet dan schaadt het niet.
In de vuilnisbak? Daar lagen mijn huissleutels van de week, had een blikje weggegooid en ze waren er denk ik bij gevallen.
in je schoenen?
Krijg meteen een ideetje voor een volgend topic: Op welke gekke plekken heb jij je sleutels/mobiel/horloge/mp3-speler/bril enz teruggevonden?
Ah, die van mij werden vorige week in de subwoofer gestopt! Leuke verstopplek! :P
Carpe diem
M'n oudste zoontje is 3 en heb hem al gevraagd of hij er niet mee heeft gespeeld en voor de zekerheid ook z'n speelgoedkist omgekeerd. Niets :(

Oudste is 8 en heeft flink meegezocht maar ook niets gevonden. Jongste is 4 maanden en weet redelijk zeker dat hij ze niet heeft.

Heb ook al geprobeerd om m'n thuiskomst gisteren te na te spelen. Ook zonder succes.

Voering van m'n tas gecontroleerd. Niets.

Alle laarzen en schoenen in de gangkast omgekeerd met het idee dat ik ze daar misschien had laten vallen. Niets.

Alle deuren gecontroleerd maar eigenlijk onzinnig want m'n autosleutels zitten aan een apparte ring.

Met zaklamp in de garage rond en onder de auto gezocht. Niets.

Vuilnisbak in de keuken helemaal leeggehaald (gatverdamme!), afvalbakjes in alle 4 de badkamers gecontroleerd, grote bak buiten doorgespit (nog veel erger gatverdamme!). Niets.

Heb net nog een rondje gezocht terwijl ik tegen Antonius liep te mompelen maar ook zonder succes.

Potverdorrie! Denk dat we last hebben van kaboutertjes ofzo?
Stomme vraag misschien he, maar waar is de reservesleutel?
Geef dat zoontje van 3 een andere sleutel en kijk wat hij er mee doet,misschien had hij niet helemaal begrepen wat je bedoelde, maar heeft hij een verstopplek gevonden om alle leuke dingen te verzamelen (dus misschien beter die sleutel niet in hand geven maar wel zo wegleggen dat hij m vindt.

Als hij de verloren sleutel echt begrepen heeft, bestaat dan wel weer de kans dat hij trots komt zeggen dat hij m gevonden heeft.

Pppf weet t ook niet meer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Summerdance schreef op 24 maart 2010 @ 18:06:

Dat werkt, ik moet alleen niet gaan hardlopen met een ander setje sleutels want dan kom ik de deur niet meer in...

Daar kwam ik dus van de week achter, als er sleutels in de deur zitten passen de sleutels er aan de ander kant NIET meer in

Echt iets voor jou: je hebt sloten waar je de sleutels gewoon aan de binnenkant kunt laten zitten, en dan toch op een normale manier van de buitenkant het slot kan openen, zitten vaak in recreatiewoningen e.d., gewoon van merk Lips.

OT:

Meestal zitten ze in kleding/jassen/tassen en zo.
quote:Mieomij schreef op 24 maart 2010 @ 18:07:

Je kunt ook de Heilige Antonius van Padua aanroepen; de patroonheilige van zoekgeraakte spullen. Dat gaat zo: Heilige Antonius, beste vrind, zorg alsjeblieft dat ik mijn autosleutels vind.

Baat het niet dan schaadt het niet.

hahahaha, ik zag de titel en dacht te gaan schrijven wat jij nu al doet, bij mij werkt het altijd!!!

wel een goeie daad er tegenover stellen he,
in je kapotte binnenzak de voering ingezakt??

Onder het onderste laagje van je tas, daar zitten weleens van die losse bodems in, zoekt zo lekker weg!

ik vind mijn sleutels terug op de meest gekke plekken dan, badkamer waar ik het even heb neergelegd, de wc, de keuken.

je moet zoeken op onlogische plekken.

en laat een reserve maken
Heb je een garbage disposal ding in je gootsteen? Misschien zitten ze daar in ,.
Kan de auto vanzelf op slot springen? Je hebt auto's die na het uitzetten vanzelf na een paar minuten dichtgaan.

Liggen de sleutels niet in de auto? Naast de stoel, onder de stoel?
quote:Vinyl schreef op 24 maart 2010 @ 18:40:

Kan de auto vanzelf op slot springen? Je hebt auto's die na het uitzetten vanzelf na een paar minuten dichtgaan.

Liggen de sleutels niet in de auto? Naast de stoel, onder de stoel?Maar hoe moet ze er dan in, zonder reservesleutel?.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Hier ook 2 sleutel verliezers.

Ik ken al die plekjes, reeds genoemd.

Gaat nog heel hard nadenken, om je kunnen helpen.
Soms kom ik thuis, en moet nodig naar toilet.

Leg de sleutels dan wel eens in fonteintje?
Nou ja, dan hoeft ze in ieder geval niet verder te zoeken. Krijgen we zometeen een topic: "Hoe breek ik in in een auto?"

Even nadenken. Sleutels sleutels sleutels. Je kunt inderdaad in ieder geval de Sint Antonius-methode proberen... en heel erg kenbaar maken aan het universum dat je ze heeeeeeeeeel graag terug wilt. Verder, voor als je ze terug vindt (want ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat gebeuren): zo'n loeiding eraan hangen waarmee je je sleutels kunt roepen.

Goed. Als ik een autosleutel was, waar zou ik dan zijn?
quote:binkie14 schreef op 24 maart 2010 @ 18:51:

[...]

Maar hoe moet ze er dan in, zonder reservesleutel?. Raampje in tikken zit niks anders op, als het zo is althans.
Toilet? Lag laatst een mobiele telefoon van een van de kids hier, bovenop de handdoekjes....we hebben een week gezocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven