Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Hey prinses,

Klinkt misschien raar , maar aan de ene kant lijkt me het toch ook wel een fijn gevoel hebben dat ex je toch niet los kan laten ookal heeft hij een nieuwe vriendin... Ik weet het slaat nergens op en het maakt je misschien boos omdat hij dat doet. Maar als ik dan naar mezelf kijk... Ja sorry dat ik het op mijzelf betrek het doet zo pijn mijn ex alles maar aan zijn nieuwe vriendin laat lezen, wat ik sms en dat ik echt zo het gevoel krijg dat ik niks was voor hem, alleen maar tijd besteding..... En misschien was dat ook wel.

Maar ja wat ik al zei ik betrek het te veel op mezelf, zou gewoon zo graag iets van hem horen, dat hij het stiekem toch wel moeilijk heeft.

Verder advies .. Ik zou het niet doen (zeg ik nu heel stoer!!!!, maar als ik in de situatie zou zitten...???) want hij verdient het eigenlijk gewoon niet dat jij zegt oke ik doe gewoon normaal , terwijl hij al een ander heeft. Misschien is het misschien wel mijn boosheid hoor...

Ach ja ik weet het ook allemaal niet.

X
Ja dat over zwakheid lacht hij dan een beetje weg en dan zegt ie ja, ik ben ook zwak en daar zal het idd wel op uit draaien, maar ja ikke ben vrijgezel dus mag doen en laten wat ik wil. :S En je weet toch dat ik zwak ben, dat soort domme opmerkingen....

Ballonvaart is ook echt super. Denk stiekem dat ik ook wel wil, maar zoals ik ook tegen hem heb gezegd. Nu nog niet. Over een tijdje misschien als ik het beter een plekje heb kunnen geven allemaal.

En misschien is het ook wel beter om niet met hem te gaan, maar zou het ook echt super vinden als we uiteindelijk maatjes blijven, net zoals bij mijn vorige ex. Daarmee heb ik uiteindelijk na 3 maanden contactstilstand nog eens mee afgesproken en alles uitgepraat. En nu weet hij vaak als een van de eersten wanneer het niet goed met me gaat of wat ook.

En Vogelbekdier, het is inderdaad fijn te weten dat hij me nog niet los kan laten, maar toch blijf ik het klote vinden, maargoed dat zal met de tijd slijten. Zoals ik al zei ik hoop dat dat snel kapot loopt. :D Tegen de tijd dat we dan gaan zal het hoop ik ook beter met mij gaan en vind ik het ook wel weer leuk om hem weer eens te spreken. Kan zij lekker jaloers zijn omdat hij met mij iets gaat doen ipv andersom. Nee hoor, ik bedoel come on! Een ballonvaart!! Dat kan ik toch niet aan mijn neus voorbij laten gaan en we zitten niet met z'n tweetjes in dat bakkie dus tja. Zei al tegen hem net, ik denk dat ik je er dan maar uit pleur! :P

Lastige situatie! Eerst maar eens proberen los te komen van hem.... Liefs
@ sloopthard, het is zo herkenbaar. Je wil samen zijn want los laten lukt niet, maar je weet in je achterhoofd dat je afstand moet nemen want 3 weken is echt te vroeg om al iets te weten.

Hebben jullie nog afspraken gemaakt met elkaar na de laatste ontmoeting? Of is het nu maar afwachten wat er nu weer komen gaat?

@colalight:

het niet praten met elkaar, hoe voelt dat voor jou? Moet je je echt inhouden daarmee? Het is zo herkenbaar dat je zegt dat teveel praten averechts werkt voor hem, maar net doen alsof er niets aan

de hand is, ik kan me niet voorstellen dat ze dat kunnen? Knap van je dat je je zo goed houdt.

Je weekend is bijna in zicht! Hoe voel je je er nu over?

Ik heb hem vandaag gebeld om te vragen of hij zin had om morgen af te spreken. Het voelde goed om te bellen omdat hij lieve smsjes stuurde gisteravond (uitzichzelf) maar ik had zo’n brok in mn keel…Het gesprek ging ook moeizaam, maar het leek hem wel leuk om morgen af te spreken, ookal weet ik zelf dat het misschien te vroeg is sinds maandag maar ik kon het niet laten om te vragen ook omdat ik weet dat hij het hele weekend druk is en ik juist vrij. De brok in mn keel ging niet weg tijdens het gesprek en ik vroeg hoe hij zich nu voelde over ons. Het irriteerde hem dat ik dat vroeg, maar hij zei wel dat hij het leuk vond maandag en dat dat positief voelde. Toen ik erover doorvroeg werd het stil en kon hij niets meer zeggen en zei hij dat geen zin heeft om elke keer als het goed gaat te evalueren hoe het nu zit voor zijn gevoel. Hij is echt in de war, maar dat maakt mij zo verdrietig. Ik mag niet praten over zijn gevoelens, maar waarom snapt hij niet dat het mij zoveel pijn doet door niets te horen. Hij gaat nu verder met zijn leven, gaat nu samen wonen met 2 vrienden en zijn leven langzaam opbouwen op de manier die hem bevalt. Wat ik daar van vindt maakt hem niet uit, en dat doet zon pijn!

Hij wil het nu zo oppervlakkig houden en ik weet gewoon niet hoe ik er nu in sta voor hem omdat hij daar gewoon niet over wil praten, het voelt alsof hij alleen maar nu langzaam wil kijken of het nog leuk is met mij of dat hij het langzaam wil afbouwen totdat hij verder kan… Ik voel me zo klote, ben de hele avond alleen maar aan het huilen omdat ik hem gewoon niet begrijp en niemand me kan zeggen hoe het zit voor hem. Ja ze zeggen hij is in de war, maar wat dat voor mij betekent, ik heb geen idee… Ik wou dat ik hem gewoon kon vergeten en verder kon gaan zonder iedere seconde van de dag aan hem te denken…maar ik wil hem niet kwijt…
heeft hij last van bindingsangst flyleaf?
Flyleaf, die ex van jou en die rare van mij zouden broers kunnen zijn!! Ongelooflijk!! Die van mij begrijpt ook niet dat ik er verdrietig van word als hij niet wil praten, zijn echte gevoelens niet toont... Ik wil zo graag weten wat er in zijn koppie omgaat, maar hij kan dat blijkbaar niet verwoorden (niet dat hij een poging doet hoor.... Was dat maar waar!).

Ik wil ook altijd maar vragen wat hij ergens van vindt, hoe hij zich eronder voelt... Kortom: herkenning alom.

Om jouw vraag te beantwoorden: het kost mij enorm veel moeite om geen gesprek aan te gaan... Om het niet te zwaar te maken! Ik moet me echt inhouden en daardoor voelt het voor mij alsof ik een toneelstukje aan het spelen ben.

In mijn achterhoofd vraag ik me continue af wat hij nu vindt. Of hij al verder is met zijn gedachten over ons. Of hij bepaalde handelingen/dingen met voorbedachte rade doet... Op de achtergrond blijft dat meedraaien. Heb jij dat ook??

Ik heb erg veel zin in het weekend. Vooral voor mijn kids. Zijn er hier thuis lekker mee bezig. Ben dol op die voorpret... Mr. CL heeft dat toaal niet... snapt niet wat er zo leuk is aan al die lol van tevoren. Wat hebben wij eigenlijk wél gemeen??
Ben ik weer dames. Het is verslavend. :P

@Sann. Mn ex heeft niet officieel iemand nieuws, maar hij is ontzettend zn best aan het doen voor een meisje waar hij tegelijkertijd met mij in het begin al verliefd op was. En ben benieuwd of mijn ex die kriebel ook krijgt bij 3 maanden... Ik ga het in ieder geval tegen die tijd ook weer bekijken. Heb een datum gezet voor mezelf dat ik weer ga kijken of ik nog steeds die eind gesprek kriebel heb. Zo ja, dan doe ik het gewoon, voor mezelf, zo nee dan zijn we weer een stuk verder! Jij al iets besloten? Is hij langs geweest?

@vogelbekdier en prinsesje. Doe ook stiekem een beetje mee dat ik hoop dat het niets word met dat meisje. Maar ergens hoop ik dat voor hem niet, dan valt hij wel iets te hard en te snel down to earth. Dat is ook weer overdreven.

@vogelbekdier. Zoals jij het beschrijft denk ik ook dat weglopen wanneer er problemen zijn en een relatie met een vrouw en kind hebben geen goede combinatie. Maar daar komt ie dan vanzelf wel achter. Gelukkig niet jouw probleem meer toch?

@prinsesje. Ik zou samen met een vriendin die ballonvaart doen. Het is jouw kado en geniet ervan, maar denk niet dat het verstandig is om met hem te gaan. Ja zijn nieuwe liefje jaloers maken is tijdelijk leuk, maar denk je dat het zo super gezellig gaat worden in dat mandje dat ze ook echt ergens jaloers op moet zijn? Grote kans dat het een heftig gesprek word, waar je dan niet van weg kan lopen. Jullie sluiten jezelf dan als het ware zeker een uur op met zn 2en en dat lijkt me niet gezond. Dan kan je nooit een normaal gesprek of gezellig uitje hebben. Er zit bij jou nog teveel gevoel en nog teveel boosheid dat dit een fijn einde gaat hebben op het moment. Misschien ooit in de toekomst, maar voorlopig nog niet. Dus ga met iemand anders en bekijk hoe groot de wereld is!! De wereld letterlijk aan je voeten! Dus mijn advies, ga niet met hem. Heb ook wel beetje medelijden met die ballonvaarder... Die heeft dan met flink verhaal te vertellen die dag aan zn vrouw als hij thuis komt... Schat had vandaag 2 exen in mn mandje en je weet hoe slecht ik tegen huilende vrouwen kan....

Ok sorry flauw. Bedoel het echt goed. Kies voor jezelf en geniet van die tocht. Laat alles in de lucht achter en besef je hoe groot de wereld is.

Even ego gedeelte naar aanleiding van jouw verhaal... Heb mijn ex voor zn verjaardag een moterzweefles gegeven met zoon vliegtuigje. Heb ik ooit met school gedaan en was ie mega jaloers op, dus gaf ik hem zoon bon voor zn verjaardag. Bon is jaar geldig, wat ondertussen nog maar 1.5 maand is... Hij gaat nu dus niet met mij, ben benieuwd of hij nog wat laten weten als hij is gegaan. Zo niet dan weet ik inderdaad zeker dat hij echt helemaal klaar met me is...

@flyleaf... Ok ik ga nu heel bot doen. Dus als je het niet wil lezen moet je het nu wegklikken, want ik hoef helemaal geen gelijk te hebben

Maar goed, ik denk dat je ex niet zo in de war is. Ik denk dat hij alleen de leuke aspecten van een relatie wil en hij niet bedacht had dat de mindere aspecten ook bij een relatie horen. Of te wel ik denk dat hij niet klaar is voor een relatie en nu in een punt is in zijn leven van lang leve de lol. Zolang jij nog in de buurt bent kan hij je 'gebruiken' voor de leuke momenten, want zodra je maar iets van de negatievere kanten aangeeft kapt hij je af. En jij verdient duidelijkheid. Je hoeft niet op hem te wachten tot hij het eindelijk eens weet. Jij moet op je strepen gaan staan. Tot hier en niet verder. Het is belachelijk hoe hij met je omgaat. Hij krijgt nu het idee dat hij lekker mag doen wat hij wil, want jij blijft toch wel wachten. Maar wat als hij er nooit uitkomt? Wat als hij iemand ander tegen komt die nog wel helemaal leuk en nieuw en spannend is, want dat is het altijd in het begin. En wat als hij dan pas de knoop doorhakt? Dat zou heel laag zijn, maar klinkt mij alsof het die kant wel opgaat. Je word aan het lijntje gehouden omdat hij het zo wel makkelijk vind.

Hoop echt voor je dat ik hierin geen gelijk heb en dat hij je morgen opbelt met de boodschap dat hij er 100 procent voor wilt gaan, maar hoe reeel zie je die kans?

Hele dikke
Nou hij is geweest.. zijn uit eten gegaan, was super fijn, daarna nog heerlijk tegen elkaar aan gelegen en erg veel gepraat, wilde wel meer maar hij was de sterke partij, hij wilde wel maar deed het niet omdat hij bang was dat het mij een rot gevoel zou geven (denk dat het niet slikken van de pil ook belangrijk was haha.. ) het is gek, het voelde super fijn, vertrouwd en dan kun je weer zo balen dat het niet werkte tussen ons!! hebben veel erover gepraat en hij heeft het er ook moeilij mee is nog erg gek op mij. Maar als ik dan uitspreek van dat we tot de conclusie komen dat het niet werkt tussen ons dan gaat hij daar niet in mee, hij geeft aan dat er zoveel tegenstrijdigheden in zijn hoofd zitten. Kon ik maar net een paar puntjes veranderen zodat het wel zou werken tussen ons. Maar ja dat gaat niet he... ik heb er geen spijt van, juist omdat het zo fijn was maar wat de uitwerking hiervan wordt.. ik heb wel tranen gelaten, ook bij hem dat was wel fijn..maar ja nu ben ik weer alleen. dus ja.. wat is wijsheid.. dubbel hoor allemaal waarom kun je zoveel van elkaar houden maar toch niet samen zijn? snap er niets van!
Hey meiden,

heb niet alle posts goed door gelezen, dat ga ik morgenochtend even doen maar wil even snel reageren op flyleaf en CL, baal er namelijk nog al van dat jullie zo op jullie tenen lopen voor ex. Als jullie je K U T voelen moeten jullie dat kunnen laten zien. Je moet niet je gevoelens verbergen alleen omdat hij het niet fijn vind om er nu over te praten. Dat heb ik ook 2 maanden gedaan en dat werkt niet. Dat gaat je opvreten, daar krijg je frustraties van. Ik ben nu echt keihard aan het vechten tegen de dip die ik aan voel komen maar ik denk nu wel echt: ik ben wie ik ben!! Ik wil me heel graag aanpassen en proberen mijn negatieve punten te veranderen. Als ik daar mee onze relatie kan redden zal ik daar zeker mijn best voor doen. Maar dan nog even heel duidelijk: Ik ben wie ik ben, ik kan niet veranderen, niet helemaal en dat wil ik ook niet. Als hij het niet kan accepteren.. so be it!! dan maar niet. Jullie moeten ook zo denken. Want zeg eerlijk, ooit was je toch zo sterk dat je dacht: een man moet mij nemen zoals ik ben? Je kan je aanpassen maar kom op zeg je mag toch laten zien dat je verdrietig bent? Dat je wil weten waar je aan toe bent? Dat je wil weten hoe hij denkt? Hij heeft twijfels, waarom zou je je dan zo proberen te veranderen zodat je wel perfect bent voor hem? Jullie weten toch zelf ook dat dat niet gaat werken? Je moet jezelf kunnen zijn hoor.. ook met je negatieve punten!!

Besef dat alsjeblieft goed want jullie zijn niks minder dan ex!

Sorry wil weer niet hard zijn maar moest dit even kwijt. Hoop dat jullie er over na denken want ik bedoel het echt alleen maar goed!!

Ga morgen even op de rest reageren..

Slaap lekker!
@Sann. Helaas kan dat ja, van iemand houden en toch niet een relatie kunnen hebben. Dan komt het net iets te dichtbij en net iets te echt is en dan lukt het toch niet zo als je zou willen. En weet niet wat die puntjes zijn, maar waarschijnlijk kan je ze inderdaad niet veranderen. Maar ben blij voor je dat het een goed gesprek was. Zal op de lange termijn echt rust geven ookal voelt het nu nog even raar dat hij ook weer naar huis is gegaan en je alleen moet gaan slapen. Is ook K u T !

Lekker gaan slapen en je hersens alles onderbewust laten verwerken. Morgen weer een nieuwe dag en je merkt vanzelf wel wat die je brengt. Zonde om je daar nu al druk over te maken.

Truste!!

@CL. Ja als het om vriendjes en exen gaat zouden we hier allemaal wel willen dat we gedachten zouden kunnen lezen... Maar of je er nou vrolijk van zou worden als je echt alles zou weten wat er door zijn twijfel hoofd heen gaat... Lekker genieten van die voorpret en in die sfeer doorgaan in het weekend. Doen waar jij en je kids zin in hebben en hij zou zich vereerd moeten voelen om mee te mogen doen. En die moeilijke gesprekken kunnen wachten tot na het weekend. Daar is geen plaats voor in een huisje vol kinderen en jullie. Laat het over je heen komen. Zoon weekend zou zoveel mogelijk vloeiend moeten verlopen en doet het dat niet dan kan je daar erna je conclusies aan verbinden.

@Diay. En je bent ook prima zoals je bent. En het feit dat je bereid bent te leren van de wat mindere kanten maakt je helemaal geweldig. Truste!
hey meiden.

Wat is er veel geschreven. Ga even mn best doen

op iedereen te reageren, maar als ik iemand

vergeet, excuus!

@ prinses: ik zou ook die ballonvaart met een

vriendin doen. Voor je het weet valt het ontztettend

tegen en dan zit je zo lang met je ex in een bakje

en dat is zonde van zo'n mooi kado! Wel lastig

dat ie toegeeft dat ie zo'n slappe zak is. Maar aan

de andere kant blijkt wel dat ie niet bij die nieuwe

chick is omdat ie zo gek op dr is. Lijkt me over

duidelijk vlucht gedrag! Maar je doet t goed hoor!

@vogelbekdier: lastige situatie met je ex. Lastig

dat ie zo met haar is en ook alles laat lezen! Pff!

Ik vind dat je je goed houdt! En ik zal je een update

geven van het feestje.

@flyleaf: pfff.. Ik denk dat ik het met de harde

waarheid van broc eens ben. Het kan natuurlijk ook

zo zijn dat we hier een heel gekleud beeld lezen.

Maar uit je posts blijkt wel een hoop onwil!

@cl: goed dat je een besluit hebt gemaakt!

@diay: sterke ben je hoor!

@sann: herkenbaar. Ook ik heb vooral het gevoel

wat je hebt. Dat het zo lekker is met hem maar ik

weet ook dat het niet werkt tussen ons.

Nou ik ben gister met ex gaan sporten. En het was

weer zo vertrouwd en gezellig. Geen onvertogen

woord gevallen. Maar over de situatie praten doen

we ook niet. We zijn het er beiden over eens dat

het niet werkt en dat het uit is. Over wat dit nu

opeens is doen we geen uitspraken. Ik besef zelf

ook wel dat het niet opeens goed komt en ik kijk

wel uit dat we niet opeens in een semi doorstart

terecht komen. Ik geniet gewoon van het contact.

En ik zie wel waar het toe leidt. Een ding weet ik

wel een relatie wil ik niet, ik wil genieten van mn

vrijheid. Merk dat ik de laatste jaren te weinig in

mn vriendinnen heb geinvesteerd en vind het

heerlijk dat ik daar nu alle tijd voor heb. En tja

met ex we kunnen niet met en niet zonder elkaar.

Ik denk dat de situatie pas echt anders wordt als

een van ons een ander krijgt...

Hier rare situatie dus, maar ik ga er niet teveel

meer over nadenken want dat is verspilde energie.

Nou, het is heerlijk weer vandaag! Dus geniet ervan!
Hallo,

Ik kom hier even binnenvallen en heb de laatste pagina's gelezen van jullie maar er is zoveel geschreven...iig ik zit ook in dezelfde situatie als jullie.

Ik heb het net uit met vriend (zo'n 2 weken), was geen langdurige relatie, duurde dik 4 maanden maar wel heel intens en hou nog steeds van hem en hij van mij, dat is nog het ergste...hij wil er mee stoppen omdat we een uur van elkaar afwonen en hij geen toekomst ziet voor ons 2tjes uiteindelijk. Hij heeft 3 kleine kids en coouderschap en ik 2 kids en coouderschap hier, dus heel realistisch gezien, zie ik ook niet hoe dit moet werken in de toekomst.Daarom wil hij het liefst nu ermee stoppen zodat we onzelf later en ook de kids natuurlijk niet nog meer pijn doen als dan blijkt dat het niet werkt..oh ja de kids waren al gelijk betrokken bij deze relatie van beide kanten, ja ook stom misschien maar voelde zo goed en dat voelt het nog steeds dat is zo frutrerend.....

We hebben nog steeds contact elkaar ook nog gezien maar telekens zegt de een of dan de ander weer dit werkt niet, we kunnen niet door als vrienden want er speelt teveel gevoel van beide kanten en uiteindelijk belanden we weer in elkaars armen en in bed ja..We zijn heel open over ons gevoel en eigenlijk is dit uitstel van excecutie zeg maar....

Het gaat zo op en neer, gisteravond zei die weer...dit kan en werkt niet zo we moeten verder met ons leven en dat kan niet als wij contact blijven houden en ja van binnen weet ik dat ook, maar we kunnen/willen elkaar niet loslaten lijkt het wel....als ik 2 dagen niks laat horen smst hij me weer dat die me mist...ik geloof dat we elkaar helemaal kapot maken op deze manier...en al het mooie dat er tussen ons is ook stuk maken zo.

Is zo moeilijk als je veel geeft om iemand maar het niet zo mag zijn door praktische zaken....hoe laat je zo iemand los dan????

Sorry dat ik trouwens zomaar binnenval bij jullie.......

Ik vraag me af of iemand ooit in zo'n situatie heeft gezeten als waar ik nu inzit....

Liefs
Hey Zonnestraal (en de rest natuurlijk)

Ik lees ook al een hele tijd mee in dit onderwerp. Het helpt mij heel goed bij het verwerken van mijn verbroken relatie.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jouw Zonnestraal.

Sinds een maand is ook mijn relatie verbroken. Hij ziet het niet meer zitten tussen ons en dan vooral onze toekomst.

Ik heb een kindje en heb met de vader een co-ouderschap en hij heeft weliswaar geen kinderen maar wil beslist niet zijn huis opgeven. Latten wil hij ook niet. We wisten allebei dat het een keer ter sprake zou komen maar hebben het steeds voor ons uitgeschoven.

Eerst wilde ik ook beslist niet naar hem toe verhuizen omdat ik het moeilijk zou vinden voor mijn kind. Heb co-ouderschap met zijn vader en die woont ook weer in een andere woonplaats. Mijn zoontje zit hier op school dus als ik ook nog zou verhuizen zou mijn zoontje steeds tussen 3 woonplaatsen zweven en ik was bang dat het voor hem geen stabiele toekomst zou zijn.

Na veel wikken en wegen had ik toch besloten om die stap te nemen. Heel rustig aan en niet gelijk mijn huisje opgeven. Tja, toen was het voor hem eigenlijk te laat.

Geen energie meer om te vechten en was bang dat hij mij nu had gedwongen en dus bang dat als ik die stap zou nemen, ik over een jaar misschien doodongelukkig zou zijn bij hem.

Een maand lang hebben we elkaar nog wekelijks gezien en zijn we ook steeds intiem geweest. Afgelopen dinsdag nog een allerlaatste gesprek en nu is het dus echt gebeurd. We houden van elkaar maar dit is de beste oplossing.

Ik mis hem vreselijk.......
Thanks Brocoli en Sloopthard! Het voelt idd ff kut! maar op de langere termijn hoop ik dat dit me idd rust geeft, afsluiting is dan wel beter dan 3 maanden geleden.. en toch heb je ergens nog hoop he! omdat je zoveel van elkaar houdt. Blijft verwarrend. Daarom ben ik er echt van overtuigd, contact met ex is niet goed, je komt dan niet verder.. Zo is het ook voor jou sloopthard, zeker als jullie uitspreken dat het niet goed kan komen.. Ga voor jezelf! Ook ik laat het weer los, als hij me terugwil moet hij ermee komen en hierin ook actie ondernemen.. wie weet op den duur vriendschap, tijd zal het leren..

Meiden, heel veel sterkte
sann; je hebt zo gelijk. Ik zie hem zaterdag nog op

dat feestje en dan daarna ga ik het contact weer

terugschroeven. Nu is het te verwarrend en ik

geniet er teveel van. Voor je het weet draait mn

leven weer om hem... En ik wil juist nu een tijdje

rust.

He bah wel een moeilijke beslissing! Maar wel de

juiste!
Hey Jac,

Klote he dat verstand versus gevoel, ik weet zo goed hoe jij je voelt nu...het is afschuwelijk!

Jullie hebben nu dus echt besloten ook om geen contact meer te hebben?! En gaan julie je daar ook aan houden dan?

Ik weet dat dat het beste is, wij zouden dat ook moeten doen, maar beide kunnen/willen we het niet.....

Heb hem net nog een sms gestuurd of die goed geslapen heeft, hij reageerd bijna gelijk en zegt dat die van de zon aan het genieten is en of ik dat ook doe?

Wilde dat we gewoon normaal contact zouden kunnen hebben, maar verstandelijk weet ik heel goed dat dat niet kan nu...misschien over een hele tijd als voor beide het gevoel minder is....

Hoelang waren jullie samen?
Hey Zon,

Wij waren een jaar en 3mnd samen. Het is mijn jeugdvriendje van toen ik een jaar of 17 was (Ben nu 40) We kwamen elkaar begin december 2008 tegen in een kroeg en gelijk weer die "klik" die we vroeger ook hadden.

Heel intensief, verliefd jaar gehad. Hij droeg me op handen. Wist niet wat me overkwam.

En we wisten beiden wel dat het onderwerp "toekomst" een keer ter sprake zou moeten komen. Vooral ik schoof het steeds maar voor me uit. Ik wilde er liever niet over praten. Hij werd daar ongedurig van.

Een maand geleden barste de welbekende bom zeg maar. Ik heb toen gezegd, ik wil je niet kwijt. Ik ga het proberen, om bij je te gaan wonen. Maar de volgende dag had ik toch weer twijfels (vooral vanwege mijn zoontje) en toen is hij weggegaan met al zijn spullen. ( hij woonde tijdelijk bij mij ivm verbouwing van zijn huis)

Een maand lang hebben we gepraat en zijn we intiem geweest en als we elkaar zagen, konden we niet van elkaar afblijven. Hij is nu toch degene geweest die de knoop heeft doorgehakt. Ik kreeg vannacht nog een sms-je: laatste sms-je, ik zal jullie gaan missen.

Dus het is nu duidelijk voor mij, dat scheelt maar het verdriet wordt er niet minder door. Ik houd toch stiekem de hoop dat hij me/ons over een tijd gaat missen. Ik hoop dat ik zo sterk kan zijn om hem niet te sms-en of bellen.

Ik hoop voor jouw, dat je ook duidelijkheid krijgt want idd zo leven tussen hoop en liefdesverdriet is vreselijk. Misschien idd een tijd rust en nadenken. Wie weet komt de oplossing vanzelf. En als de liefde echt sterk genoeg blijkt te zijn....

liefs
Jaq,

Heftig jouw verhaal je hebt zelfs samengewoond met hem...pfff dan komt het zeer hard aan ja....en is wat je zegt, je hebt wel duidelijkheid nu, hoe pijn het ook doet...en zo'n laaste sms echt hartverscheurend hoor...hij smst mij dit ook maandagmorgen, dat hij altijd van mij zal blijven houden maar dat het niet zo mag zijn tussen ons en dat die ons ongeloofljk gaat missen....pffff doet zo'n pijn he

En idd misschien gaat jouw ex je wel ontzettend missen, hij mist je sowieso wel, daar ben ik van overtuigd...ook mannen kunnen niet zomaar de knop omzetten als er echt gevoel bij komt kijken...dat merk ik aan die ex van mij, misschen heeft er nog wel meer moeite mee als mij om elkaar los te laten.....

Liefdesverdriet is gewoon klote...ff plat gezegd, ik vind het het ergste als ik wakker word...dat legen gevoel en dan gelijk denken aan hem..afschuwelijk!!

Nou probeer toch een beetje van het mooie weer te genieten!!! Het is zo lekker buiten..
@ Broc & Diay: Broc, jouw "botte" stukje voor Flyleaf zou op mij kunnen slaan. Net als de post van Diay... .Meiden, jullie hebben zo gelijk! Brok in mijn keel... Ik denk ook dat ik in mijn hoofd al wat afstand bewaar, omdat ik dit wel weet... Maar het is zo moeilijk! Ik heb er zoveel voor over... Iets té veel waarschijnlijk!

@ Zonnestraal & Jacgri: Allereerst; welkom! Schrijf lekker met ons mee! Lucht je hart, dat helpt vaak al... is mijn ervaring!

Mijn verhaal is redelijk te vergelijken... alleen is er bij ons niet definitief een streep onder gezet. Dat is vorig jaar wel gebeurd, maar na een paar maanden zijn we het toch weer gaan proberen. Sindsdien (half jaar geleden) ging het eigenlijk best goed. Zagen elkaar vaker en hadden een toekomst samen uitgestippeld. Maar sinds er een klein dingetje tegen heeft gezeten (zo'n 4 weken geleden), weet hij het niet meer. Er komt geen duidelijkheid van zijn kant. Ik heb 2 kindjes, mijn vriend heeft 2 kindjes. Ineens ziet hij (weer) problemen mbt samenwonen en verhuizen... Erover praten kan hij niet... Helaas!

Dit heeft al heel vaak tussen ons ingestaan, maar hij leek zich erbij te hebben neergelegd. Niet dus...

Meiden, dikke
Danke voor het welkom Cola :-)

Ja ik merk idd dat het me goed doet om erover te schrijven/praten..kan het allemaal niet zo goed plaatsen en ben behoorlijk in de war op het moment.

Wonen jullie dan ook een eindje uit de buurt bij elkaar? Is dat waarom hij het niet zitten ?

Hoe ging dat dan toen jullie helemaal geen contact meer hadden voor een paar maanden, ik denk ook wel eens, dat zou voor ons ook goed zijn en heb het zelf voorgesteld een tijd geen contact, en daar ging hij in mee maar 2 dagen later smst de me dan weer....dus ja echt afstand krijgen we zo niet, van beide kanten uit niet.

Ik denk ook dat als ik eens echt een tijd geen contact opneem, niet reageer meer op hem,,,het hem echt ff laat voelen dat hij dan wel weet wat die opgeeft.

Kijk het probleem met de afstand zal zeker niet zomaar opgelost zijn, dat zal heel moeilijk worden in de toekomst als we echt verder zouden willen met elkaar, maar ik ben van mening dat er toch voor alles een oplossing is op den duur, maar nu nog niet..en dat zou hij dus graag zien, dat het nu opgelost word...hij heeft veel meer moeite met de afstand tussen ons als ik..ik vind het wel prima zo voor nu..ikbedoel dan rijden we maar op en neer, ging de afgelopen 4 maanden ook zo'n 3 keer per week, dus.......maar ik zie de dingen te makkelijk volgns hem, tjaaaa misschien heeft die gelijk, maar hij ziet alles te moelijk, erg zwart/wit......

Knuffel voor iedereen de het gebruiken kan.
Van mij ook bedankt voor het welkom! Lees al een hele tijd mee, gewoon omdat het me ontzettend helpt. Heb een paar hele goede vriendinnen en die zijn er ook wel voor me maar ja, die hebben hun eigen gezinnetje....

Mijn ex is ook ontzettend zwart/wit, zelfs een beetje ouderwets. Ik had niets tegen het latten. Vond dat het zo wel spannend bleef maar hij wilde en kon dat niet. Ook vond ik dat hij erg snel wilde met alles...waarom nou niet eerst genieten....Uiteindelijk was mijn doel wel om met hem te gaan samenwonen maar hoe, waar en wanneer....en wij wonen maar 15 km van elkaar.

Zonnestraal, geen contact hebben is denk ik wel de beste manier maar dat is zooooooo moeilijk. Heb ook constant de neiging om te sms-en maar ben streng voor mezelf en doe het niet. Misschien over een tijd. Hij heeft hier nog (belangrijke) spullen liggen. Als hij die nodig heeft, trekt hij wel aan de bel.

En inderdaad heb ik het s'morgens ook moeilijk, wakker worden in een leeg bed en gelijk aan hem denken.

CL, nam hij uiteindelijk weer contact met jou op? Volgens mij is die ex van mij heel stijfkoppig maar ik denk dan toch...als hij mij gaat missen (die kans heeft hij nog niet gehad natuurlijk) dan hoop ik toch wel weer wat te horen..

Zucht.......tis allemaal wat

knuf terug voor iedereen!
Jac, meen je nu werkelijk dat het hier gaat om 15 km ????

Dat meen je toch zeker niet, dat is een peuleschil en dan ben je binnen 2 minuten bij de andere....goh woonde die van mij maar zo kort bij.

Dat van ouderwets zijn herken ik wel, die ex van mij is dat ook, die wil nu gelijk al het liefste huisje boompje beestje..kan en wil geen latrelatie, wil een relatie met alles erop en eraan....tja helaas gaat dat niet bij ons, zoals hij het ziet. Hij komt uit een dorp en ik een een stad, denk dat dat ook heel ander is, geloof dat mensen uit een dorp een iets andere instelling hebben van bepaalde zaken, tenminste wel hierop dan....of iig hij wel dan..

En knap van jou hoor Jaq, dat je niet gaat smsen ik kon het niet vanmorgen, wij hebben 2 luchtige smsjes naar elkaar gestuurd en op de laatste heb ik nu niet meer gereageerd.....stond ook geen vraag in ofzo, dus dacht..nu hou er maar mee op, dit brengt niks......net was ik zo sterk trouwens, ik dacht ...bekijk het maar! Ik ga verder met mijn leven en heb jou hierbij niet nodig..dat gevoel heb ik vaker, gisteravond ook heel sterk en zeg dan echt tegen mezelf.....zon, hou dit nu vol dit gevoel, di is goed!!!

Ik heb ook vriendinnen en een erg lieve zus, maar ja je kan niet keer op keer je verhaal doen he( voel me een lastpost dan) en allemaal zeggen ze...kap er nu helemaal mee, dat is het beste voor jou! Zo ben je er het snelste overheen!Tja, dat weet ik zelf ook wel natuurlijk......maar ja gevoel he....
Zonnestraal, wij wonen iets minder dan 20 km. bij elkaar vandaan. Ook geen wereldafstand... Hij heeft de kids om het weekend en om de week één doordeweekse dag... Nu woont hij bij ze in de buurt en hij ziet verhuizen dus idd als een probleem. Ik denk zelf dat het voornamelijk angst is om zijn huisje op te geven... want stel dat het fout zou gaan tussen ons. Maar ja... dáár ga je toch niet van uit?!

Vorige keer toen het uit ging, was hij idd degene die steeds contact zocht! Ik hield de boot redelijk af... Maar kon hem toch ook niet loslaten. Zoals meerdere dames hier...
Cola, Ja bang zijn, dat herken ik,,,,die van mij is doodsbang, heeft ook moeite met mij te vertrouwen..heeft 3 jaar geleden toen die uit elkaar ging met zijn ex na 19 jaar een flinke klap gekregen, zij had een ander...hij is ook jaloers, al probeert hij dat niet toe te geven...

Ik heb hem al meerdere keren gezegd dat als je zo bang bent en onzeker over alles dan moet je gewoon niks met iemand aangaan, of ik dat nu ben of een ander...

Bij ons kwam het contact voornamelijk van hem uit, ik probeerde sterk te zijn, nu is het zo dat het gelijk opgaat...kreeg gister een sms van hem omdat een goeie vriend van mij op hyves gekrabbeld had dat die aan me dacht, dus ex vroeg of ik nog wat met die vriend had?! Hij vond het maar een rare krabbel Uitgelegd dat die vriend eet dat ik het moeilijk heb op het moment en daarom dat schreef...maar mij verward zijn gedrag zo....ik bedoel hij zegt ik wil stoppen ik zie er geen toekomst in, maar wel jaloers doen....pfffffffffff
Hallo nieuwe meiden,

Schrijf, lees, huil, lach lekker mee bij ons op het forum.

@ Sloopthard: Ik heb dus tegen mijn ex gezegd dat ik het misschien over een paar maanden wil. Ik wil eerst zien hoe het verder loopt. Misschien kan het tegen die tijd wel en misschien ook wel niet omdat we een mega ruzie gekregen hebben. En we zitten met meerdere personen in dat bakkie dan en niet alleen met mijn ex en het ballonmannetje/vrouwtje. Zie het tegen die tijd wel hoe ik er tegenover sta.

En het is toch te triest voor woorden eigenlijk dat hij alleen maar aan het vluchten is door met haar te gaan. Heb ik hem ook lekker gezegd. Hoop dat hij zichzelf heel snel tegenkomt.
Nieuwe meiden welkom!

@prinsesje: met meerdere mensen is wel prima,

maar denk dat de sfeer er wel naar moet zijn. Dus

een paar maanden wachten lijkt me een goed plan.

Komt tijd komt raad is het toch?

en mbt het vluchten; ik ken het. Bij eerdere liefdes

verdrietten, vooral die na mn langste relatie van

4 jaar ben ik ook heel erg gevlucht. Naar een andere

stad aan de andere kant van nederland, nieuwe

vrienden andere mannen. En o wat ben ik mezelf

tegengekomen. Nu 7 jaar later heb ik er zelfs soms

nog last van. Dus wat hij doet kan echt geen

enkel positief effect op hem hebben. Hij komt

zichzelf tegen, terwijl jij dan rustig de tijd hebt

Genomen om het te verwerken. Dan zal je zien dat

jij er echt veel beter vanaf bent gekomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven