**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
En hoe oud ben je nu hh?
quote:findingnemo schreef op 24 maart 2010 @ 21:17:

En hoe oud ben je nu hh?29 lentes jong
Hmm... dan zou ik 32 zijn tegen die tijd.. dat is nog net te doen dan kinderen voor mijn 35e
MZ, wat makkelijke recepten betreft hou ik heel veel van dingen-uit-de-oven. Schuif het erin, maak de keuken schoon, en dan kan je eten. Vind ik echt supermakkelijk.

Bijvoorbeeld: kleine aardappels doormidden, inwrijven met mengsel van olijfolie en balsamicoazijn, in een ovenschaal. Ook nog groentes erbij zoals kleine tomaatjes, paprika in stukjes, alles beetje kruiden.

Of een salade: schijfje tomaat - schijfje ui afwisselen, ook wat olie erover en in de oven.

Of laagje groentes (vb schijfjes tomaat, courgette, maar eigenlijk kan alles) dan schijfjes aardappel erover, bakje crème fraîche mengen met een ei en dat erdoor en wat kaas erover.

Of of of... nou ja, eigenlijk gooi ik dus álles in de oven

Ik maak ook graag zelf curries of pastasauzen. Dan koop ik een hoop verse groente en maak voor 4 porties, en vries gewoon de rest per portie in. Als ik dan een avond weinig tijd heb, de dag ervoor zo'n bakje uit de vriezer en dan hoeft er alleen maar rjist of pasta bij.

Of wat ik ook vaak maak als het weer lente/zomer is: pastasalade. Ook snel, makkelijk en gezond.

Ik kook bijna altijd, haal niet vaak pizza. Ik doe al zo weinig gezonde dingen, laat ik dan in ieder geval een beetje op mn eten letten
I only get one shot at life - so I shoot to kill
En ik zie dat jullie weer uitgekomen zijn op het grote kinderen-vraagstuk. Stiekem zou ik graag kinderen willen, maar alleen onder bepaalde voorwaarden. En dat vind ik zelf zo raar klinken, dat ik het meestal niet hardop zeg. Ik zou wel kinderen willen zoals een man kinderen heeft. Dus 's ochtends: hallo, leuk kinderen, maar nu eerst naar mn werk. En dan 's avonds: oh ja, leuk, kinderen.

Ik kom uit een redelijk groot gezin en vond dat super. Heb ook een hele goeie band met mn familie. Daarom lijkt het me heerlijk om dat zelf te hebben. Maar ik zie mezelf nog niet echt moederen dus...

Dus ik vraag me af of dit realistisch is en of het er wel ooit van komt. En ik wil ook niet ten koste van alles kinderen. Dus niet zonder man en niet zonder stabiele relatie.

Maar dat denk ik nu, dus misschien sta ik er over tien jaar heel anders in.
MZ, gefeliciteerd met je scriptie!

Ik kook eigenlijk ook altijd wel voor mezelf (al houd ik wel heel erg van pizza's en het gemak ervan). Vooral nu met dat dieet, dan moet het wel. En ik doe het net als Spijker: grote porties en dan invriezen. Meestal voor op de dagen dat ik 's avonds squash, want dan heb ik maar een klein uurtje om me om te kleden, te koken en te eten voordat ik weer weg moet. Dan is het ideaal om iets uit de vriezer te trekken en op te warmen. En ik kook vaak uitgebreid op zondag, want dan heb ik alle tijd. Soms kook ik op zondag ook meteen voor maandag. MZ, ik maak in de zomer ook vaak maaltijdsalades, lekker makkelijk, gezond en lekker, vooral als het warm is.

Nemo, ik ben ondertussen ook al twee jaar single. Snel eigenlijk, he, hoe dat gaat. En ik wil ook best wel kinderen, denk ik, maar idd ook alleen met de juiste man. Wordt dus voor mij nu ook wel ns tijd
Ik vond 30 altijd zo'n 'punt'. Dacht dat ik dan wel alles zou hebben: opleiding, werk, huis, man, gezin.

Waarom eigenlijk?

M'n nieuwe overtuiging is dat leven zich niet laat plannen. Dus ik zie het wel.

(oei, schattig tweetalige kindjes, veeg mij maar op)
Spijker, hoe maak je zo'n pasta salade? Ik heb het wel eens geprobeerd maar ik eindig altijd met zo'n smakeloos resultaat :(

Ik hou ook van "Oven-eten" ^.^ Lekker makkelijk! En de oven maakt alles lekkerder vind ik

Kinderen..... altijd een moeilijk onderwerp geweest. Eerst wist ik zeeeeker dat ik ze niet wilde. Maar achteraf gezien had ik misschien dat sterke NEE gevoel waarschijnlijk omdat ik met die lompe lamme zak hooi geen kinderen wou. Ik ben ook heel heel erg blij dat ik en mn ex nooit aan kinderen zijn begonnen (hij wou wel).

Nou, ik had dus nooit een gevoel dat ik kinderen wou tot dat..... tot dat ik dus mijn huidige vriend ontmoette Dat was voor mij een omslagpunt. Met hem kan ik me ook gewoon voorstellen dat het leuk is En dan wil ik dat niet binnen nu en een paar jaar (eerst maar eens emigreren) maar over een jaartje of 5 of zo.... dan ben ik 32, en nog net op tijd
Spijker, same here. Ook ik vond 30 altijd zo'n mijlpaal (stiekem nog steeds wel een beetje, nu de 30 zo dicht voor de deur staat), waarbij ik van alles (huis, man, baan, auto) bereikt moest hebben. Eigenlijk hoop ik wel nog steeds dat ik m'n 30e met een leuke vent kan vieren. Nog 6,5 maand de tijd om iemand te vinden

Punica, in pastasalade kan je echt alles gooien. Ik doe meestal iets van harde salami, courgette en champignons (aangebraden met een gesnipperd uitje en wat Italiaanse kruiden), een eitje, paprika, tomaat, artisjokken, komkommer (je kunt het eigenlijk niet zo gek bedenken of je kunt het erin pleuren, gewoon wat je lekker vindt) en dan afmaken met een beetje slasaus met kruiden en geroosterde pijnboom- en/of zonnebloempitten. Altijd lekker, ook nog de dag erna
Ik snap je wel Nemo, ik denk alleen heel cliché dat als je erg op zoek bent je niet zal vinden. Wel denk ik dat je er open voor meot staan en de kans moet pakken als je hem tegenkomt, maar gevoelsmatig is dat wat anders, voor mij. Misschien als je eenmaal vroedvrouw bent dat je geen kinderen meer wil, na zoveel bevallingen gezien te hebben (mijn vriend denkt ook dat gynaecologen als ze maar lang genoeg in het vak zitten vanzelf gay worden )

Gaan jullie eigenlijk nog wat doen aan / met Pasen? Het duurt nog een dikke week, maar misschien zijn er al plannen gemaakt?

Hier is het een groot gebeuren, het belangrijkste feest van het jaar. Ik heb nog weinig plannen, er zijn dan veel processies waar ik zeker wel naar ga kijken, en ik maak lam voor paaszondag (hier is maar één paasdag, maar witte donderdag en goede vrijdag is iedereen ook vrij).

Ik heb er zin in! Lente, begin van een nieuwe tijd, you know.

Punica, hoe gaat het met de positiviteit?

Spijker, ik denk dat je best kinderen "als een man" kan hebben. Eerlijk gezegd lijkt fulltime moederen mij ook niets, en ik denk zoveel vrouwen van onze generatie niet. Ik kan me nu niet voorstellen minder dan 4 dagen per week te werken (al kan ik me wel voorstellen dat je langer zwangerschapsverlof wilt dan 3 maanden en ook dat je flexibele tijden werkt). Het lijkt me dodelijk saai om constant thuis te zijn en dat je leven alleen nog maar uit kinderen en huis bestaat. Soms trekt het me wel aan, maar dan wel op de Martha Stewart / Bree Van De Kamp manier. Oftewel, ik vind dingen alleen leuk als het uitdagend is. Ik zou denk ik ook wel kinderen willen zonder (de juiste) man. Eerlijk gezegd ben ik nogal anders tegen gezin aan gaan kijken sinds ik zoveel "Caribbean" om me heen heb. In Cuba denken mensen wel makkelijker over kinderen krijgen en trouwen, volgens mij in het hele Caribisch gebied (ik las laatst dat het ook de laagste trouwcijfers van de wereld had, Colombia en Venezuela. De hoogste had Barbados maar dat zal wel door de buitenlanders die een bounty-huwelijk komen vieren komen). Ikzelf wil wel graag trouwen "voor het leven" en kinderen in een traditioneel gezin met vader en moeder, maar ik denk dat er ook een miljoen andere vormen zijn van samenleven of kinderen grootkrijgen, dus daar maak ik me dan niet zo druk over. Dat gevoel van, je moet iemand eerst een miljoen jaar kennen en weten dat hij Het is voor je aan kinderen begint deel ik dus helemaal niet.

Overigens niet alleen door mijn vriend, ik heb ook een paar heel goede Caribische vriendinnen die ik al voor ik mijn vriend leerde kennen kende en zie dat daar ook.

Ik zou best nu al kinderen willen, ik voel me er emotioneel wel klaar voor, al een tijdje. Wat ik wel per se wilde is dat het goed gaat tussen vriend en mij, en dat is nou eigenlijk al een hele tijd (voor de nieuwelingen, in het begin was het nogal wat onstabieler, toen ik net hier kwam wonen). Er zitten nog wel wat dingen tegen, praktisch gezien, ten eerste geld, ten tweede woonruimte, en ten derde duidelijk toekomstplan. Als mijn vriend eenmaal begint aan de universiteit en ik verdien wat beter, mag het van mij betreft gaan gebeuren, die hele rambam

Als je graag tv series kijkt kan ik je How I met your mother aanraden, ken je het toevallig al? Heerlijke comedie waarbij je echt hardop moet lachen. Ik ben helemaal bij dus aan het wachten op nieuwe afleveringen, maar het zijn meerdere seizoenen dus je kan vooruit als je het nog niet kent. Verder kijk ik ook veel series, voornamelijk chickflicks zoals Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Gossip Girl, Keeping up with the Kardashians, the Secret Life of the American Teenager, dat soort dingen. Nu kijk ik ook vaak films omdat een goede vriend een miljoen films voor me op een harde schijf gezet heeft. Eén van de leukste cadeaus die ik sinds tijden gekregen heb (mijn vriend belt me af en toe als ik thuis ben om me een liefdesliedje op de radio te laten horen, dat vind ik ook een aardig geintje "so I called up my favorite radio station, told them to dedicate this song to you, so I can make you feel like you felt in high school, give you a little something to ride to X-D"). Anywho, op die harde schijf staan dus films die hij zelf uitgekozen heeft. Dat is echt enorm leuk, het is altijd anders dan je zelf zou kiezen, en juist daarom heel verrassend, want het zijn wel films waarvan hij gedacht heeft dat ik ze leuk zou vinden. En dat blijkt ook zo te zijn!!! Ik heb nog geen één niet-leuke film gezien, terwijl er ook maar een paar titels bijstonden die me op het eerste gezicht aanspraken. Laatst heb ik Man of the Year gezien, ook een geweldige film!!! En daarvoor El Cantante (met Jennifer Lopez en Marc Anthony), ook heel erg leuk en verrassend. Zo regelmatig klap ik mijn laptop open en dan klik ik er gewoon één aan en dat is dan eigenlijk altijd een aangename verrassing!

Mevrouwtje Zonneschijn, ik heb een miljoen recepten, doe ook vaak wat Spijker zegt, als je wat duidelijker aangeeft waar je wel en niet van houdt zal ik wat makkelijke recepten opdiepen.

Ik pin elke week 75 ¤ en daar moet ik dan alles van doen (eten, kleren, cosmetica, uitgaan, etc). Meestal hou ik wel over, maar ik wilde per se een ruim bedrag doen, zodat ik niet constant van mijn spaarrekening terug moet boeken, en zodat ik ook niet het gevoel heb een kutleven te hebben omdat ik elk dubbeltje om moet draaien. Ik draai wel elk dubbeltje om in die zin dat ik geen geld weg zal gooien. Maar als ik dan iets graag wil heb ik er ook geld voor. Ik hou van geld uitgeven en kan er dan ook echt van genieten, maar ik haat geld weggooien.
Moon ik wil het trouwens al de hele tijd zeggen, maar heb je al gezien dat de overheid hier een eenmalig bedrag uitkeert (ik dacht van 2500 euro) als je een kind krijgt? Misschien wel de moeite om uit te zoeken!
Spijker-pastasalade

wat er altijd in zit:

- sla (vb ijsbergsla in reepjes snijden - dit soort sla blijft lang 'fris' dus dan kan je er de volgende dag ook nog van eten, maar ander soort kan ook)

- pasta (al dente)

- cherry- of romatomaatjes, in stukjes

- paprika, in stukjes

- ui, gesnipperd

en dan naar keuze en naar inhoud van de koelkast aanvullen met:

-olijven (in ringetjes)

- kaas (kleine stukjes, bijvoorbeeld mozzarella of feta)

- avocado

- pijnboompitjes

- pepertjes op t zuur (uit zo'n potje)

- artisjokhart (in stukjes uit n blikje)

- witlof (klein snijden, bittere middelste deel verwijderen)

en eigenlijk alle groenten kunnen wel.

Ik ben niet van de kant en klare dressings. Ik doe altijd olijfolie, azijn en kruiden (tijm, oregano, basilicum) en als ik lui ben doe ik geen kruiden maar meng ik een lepel pesto erdoor.

Lauwwarme salade is ook lekker:

- krielaardappeljes koken

- paprika en tomaatjes grillen (ik heb een grillpan, uitvinding van de eeuw)

- verse, rauwe spinazie

Alles door elkaar, en klaar.
kinderen, kinderen... Ik moet eerst maar eens zien of er een kleine kans is dat ik met mn huidige vlam ooit in hetzelfde land te wonen kom. Voorlopig denk ik niet verder dan een jaar vooruit. En dan zie ik wel weer verder.
Praktisch en emotioneel er klaar voor zijn, daar zit nog wel een verschil tussen, toch?
quote:Margaretha2 schreef op 25 maart 2010 @ 11:50:

Praktisch en emotioneel er klaar voor zijn, daar zit nog wel een verschil tussen, toch?wat dan?
Tussen praktisch en emotioneel?

Emotioneel kan je wel klaar zijn voor kinderen, maar praktisch nog niet, omdat je het liever bv. in een traditioneel gezin doet en je hebt nog geen vent. Of omdat je nog niet klaar bent met je studie, of omdat je nog thuis woont.

Andersom kan ook, dat je er praktisch klaar voor bent (man, huis, goed salaris, vruchtbare leeftijd) maar emotioneel nog totaal niet omdat je jezelf nog niet volwassen vindt oid, of omdat je nog een miljoen dingen kan verzinnen die je nog wilt doen zoals een wereldreis maken en dat niet met kinderen wil.
Maar ik geloof dus niet meer in plannen. Ik denk dat ik mezelf nóóit zal beschouwen als 'klaar voor', zowel praktisch niet als emotioneel niet.

Want emotioneel heb je denk ik echt geen flauw idee. En praktische zaken, daar komt altijd wel een oplossing voor. (nou ja, geen man hebben kan wel lastig worden, dat is dan weer wel ongeveer een voorwaarde moet ik toegeven)
quote:Margaretha2 schreef op 25 maart 2010 @ 10:07:

Punica, hoe gaat het met de positiviteit?

Leuk dat je dat vraagt Het gaat best aardig denk ik, al heb ik wel eens mn buien van negativiteit en doemdenken.

Mijn vriend is een echte positivo, en hij kan me echt uit zo'n bui praten Dat helpt dus ook veel

En het weer helpt ook Ja eigenlijk gaat het steeds beter en daar ben ik dan ook weer blij om! (ketting reactie hoera )

Oh how I met your mother ken ik ook! (ook al dankzij vriendlief wij zijn een beetje serie-verslaafd) Bij mij valt ie in de "OK" categorie

Wij kijken erg veel series samen, streaming videos. Af en toe ook een filmpje. Op het moment is Kids in the hall populair, House, Fringe, en South Park

Als het binnenkort nog wat mooier weer wordt zal ik eens pasta salade gaan maken Dank je wel voor je recept Spijker!

misschien is dat balsamico azijn wel een idee om er wat smaak aan te krijgen idd goed idee dat lepeltje pesto ook

Kruiden! veel kruiden! klinkt gooeeeddd
praktisch en emotioneel klaar voor:

Ik denk dat ik (als controle freak) nooit voorbereid kan zijn op een kind maar ik denk dat ik er emotioneel best klaar voor ben nu.

Praktisch nog niet haha beetje lastig als papa aan de andere kant van de oceaan woont en nog op school zit

Vriend is trouwens 5 jaar jonger dan ik, dus hij zou anders wel erg jong zijn ook om papa te worden
Ik zat trouwens te kijken gister naar van die kistjes biologisch fruit en groente. Leek me wel een goeie, in het kader van gezond, gevarieerd en streekgebonden eten. Je kan je dan inschrijven en dan krijg je elke week zo'n kistje thuis met groenten en fruit (of alleen groenten / alleen fruit). Ik dacht, dat is enorm handig want dan heb je dus steeds seizoensproducten. En je steunt de lokale boeren. Nou so far so good, tot ik de prijs ging bekijken. Tegen de 20 ¤ voor zo'n kistje (van 5 of 8 kg). Daar kan ik bijna een week van eten!!!! Niet normaal zeg!

Dus ik hou het, tot mijn verdriet, maar weer gewoon bij de supermarkt en groentenboer. Een vriendin van mij doet dit, woont in de VS, en betaalt 8 dollar per kistje.

Spijker, ok, dus praktisch klaar bestaat voor jou sowieso al niet (of altijd)

En wat betreft "weten wat je te wachten staat" dat staat er een beetje los van vind ik.

Emotioneel merk ik bij mezelf wel een enorm verschil, bv. toen ik 16 was wist ik heus wel dat ik ooit kinderen wilde maar mocht ik zwanger zijn geraakt had ik het misschien wel laten aborteren, dat zou dan zo overdonderend zijn geweest dat ik denk dat ik dat (emotioneel) niet had kunnen doen. Praktisch wel, want met je hele support netwerk om je heen lukt dat altijd wel. Nu voel ik me er emotioneel wel klaar voor, ondanks dat je niet wee thoe het wordt (ik voelde me op een gegeven moment ook economisch klaar voor seks ondanks dat ik geen flauw benul had van hoe het zou zijn, en er was ook een moment dat ik er emotioneel totaal niet klaar voor was).

Punica, goed om te lezen!!!

Wat ook makkelijk is om smaak toe te voegen: gebakken ham of spekjes, blokjes (sterke) kaas, snippers zalm of andere vis, en gemarineerd vlees. Als je kip een tijdje in de sojasaus laat staan wordt hij erg lekker. Nog lekkerder is een satémarinade, je kan de kip eerst in kleine stukjes snijden, dan marineren en de volgende dag bakken. Door een salade is het héél lekker.

Wat ik hier ook best wel vaak eet zijn linzen en dat soort peulvruchten (kikkerwerten etc) ook erg lekker en vullend.
quote:Margaretha2 schreef op 25 maart 2010 @ 12:41:

(ik voelde me op een gegeven moment ook economisch klaar voor seks ondanks dat ik geen flauw benul had van hoe het zou zijn, en er was ook een moment dat ik er emotioneel totaal niet klaar voor was).

Je bedoelt vast iets anders, want zoals het er nu staat is het net alsof je er voor wilde betalen of betaald worden

Zo'n biologisch groenteabonnement heb ik ook een tijd gehad. Vond ik erg leuk en lekker, ook omdat ik groentes kreeg die ik normaal nooit zou kopen en er achter kwam dat ik die lekker vond (postelein bijvoorbeeld). Is hier ook best goedkoop, alleen voor in mn eentje vind ik er gewoon te veel groentes inzitten, zelfs in de eenpersoonstas.

Over er emotioneel klaar voor zijn zoals je het nú uitlegt denk ik: ben ik daar misschien wel. Ik denk bijna zeker weten dat als ik nu perongeluk in verwachting zou raken, ik het zou houden. Ik zou het denk ik niet over mn hart kunnen verkrijgen om nu, op deze leeftijd en waar ik nu ben in mn leven, een abortus te ondergaan en dan misschien over 4 jaar proberen een kindje te krijgen.

Maar per ongeluk probeer ik wel te voorkomen, want het lijkt me wel onmogelijk ingewikkeld nu. Voor mij dubbele voorbehoedsmiddelen dus!
Oh ja, in mijn pastasalades komt geen vlees of vis voor, want ik ben vegetariër. Maar is er inderdaad vast ook heel lekker in.

En kikkererwten inderdaad ook!
Emotioneel dus hahahaha!
Ik geloof dat ik het hele denken aan kinderen blokkeer. Nu ben ik sowieso niet zo'n toekomst kijker hoor (ik kijk ook niet veel achterom naar het verleden). Niet dat de mogelijkheid niet bestaat, maar het past helemaal niet in mijn leven nu. Ik weet niet of ik er emotioneel klaar voor zou zijn, omdat ik er misschien nog niet goed over na heb gedacht. Ik denk het van wel. Maar gewoon praktisch nog niet. Eerst dat proefschrift baren en dat is een hele bevalling hoor
Maar als je "kind" (proefschrift) is gekomen dan hoef je daar verder niet mer voor te zorgen :-)

En met een een echt kind zit je voor de rest van je leven, of in ieder geval minstens 20jaar er aan vast. In de trant van hallo baby, hallo gevangenis en dag vrijheid. Ik ben zelf niet klaar nog voor kinderen, ooit wil ik ze misschien wel, maar nu eerst zorgen voor A) goed afronden van mijn studie B) leuke uidagenende baan vinden en op ze minst in dezelfde tijdzone als mijn vriend wonen, (maar het liefst ergens samen). Tja, het enige is dat hij al wel klaar is voor kinderen en ik niet. Denk dat hier toch nog het leefdtijdverschil een beetje invloed heeft. En wat iemand zei als 'kinderen als man" dat lijkt me inderdaad de beste opties. Ik bedoel, heb straks toch niet zo lang gestuurd en zo'n leuke studieschuld opgebouwd om straks thuis te zitten...

Marg, met die recepten: ik zoek vooral makkelijke, smaakvolle, low budget maaltijden zonder vlees Ik ben niet 100% vegetarier, maar wil niet meer dan 1x per week vlees eten (tja, ik kan bij andere mensen niet altijd verwachten dat ze iets zonder vlees klaar maken) dus zelf kook ik bijna nooit met vlees. Tofu dingen enzo, ben ik ook nie echt weg van (en is zeker niet zo slecht voor het milieu met al die bewerkingen dus ook niet echt een optie). Vanaf volgende week ga ik weer gezon doen, beter zelf koken. En die ovengerechten klinken allemaal goed!!!! Doe je dan een laagje creme-freche met ei opgeklopt er over heen? Dan krijg je toch een quiche-achtig gebeuren zonder echte bodem? Ben trouwens ook nog op zoek naar het perfecte recept voor een quiche/hartige taart. Laats had een groente-taart punt van de biologische winkel meegenomen, echt zo super lekker, maar zelf krijg ik het nooit zo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven