Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Goed geschreven Aromax!!

Heb nu ook gezien wat de Angel heeft geschreven en het zal allemaal wel. Het is nog nooit een probleem geweest en nu moet je dus blijkbaar HEEL ERG gaan nadenken eer je wat kunt neerzetten. En op andere topics niet ofzo? Ik vind het je reinste flauwe kul die zomaar uit het niets komt opdagen.
hij ruikt vast heeeeel lekker

pierre guillaume....helemaal niks mis mee....ik zit me niet te verlustigen hoor, ik heb nu de PG week....*veegt kwijl van toetsenbord*

*rilt en denkt terug aan Thierry Manfred Mugler...*
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Haha Marnie ja je zal toch met meneer Guillome in de lift opgesloten zitten, dat lijkt me erg uhm moeilijk vooral als hij ook nog eens lekker ruikt of met Josh Holloway, veegt beslagen pc beeldbuis schoon .....
Oooooo Marnie, ik wist niet hoe hij eruit zag, nou doe mij er daar ook maar 1 van hoor jammie
zo das idd n mooie man, en hij ruikt vast verrukkelijk (ow dat schreef marnie al haha)

ben weer aan het prutsen geweest met waxtarts, er liggen nu dikke spetters Watermeloengeur op de vensterbank want het ging n beetje mis. Nu zit Evening Air erin maar phew, dies heftig!

Er komt een nieuwe aan, Early Sunrise heet ie, ik mocht in het blauwe winkeltje (wink wink) aan de kaart-met-geur ruiken en ow die liijkt me super.

zo nu echt on topic: het duurde even maar de betaling aan S d'A te Brussel is gedaan, vandaar dat ik nog niet had gemeld dat de L Autre binnen is want uiteraard moest ik m dan wel eerst ff betalen haha.

Dus nu is het wachten op het pakketje dan toch echt begonnen!

Uhm.....geurloos wil ik hem ook wel interviewen hoor. Hij mag in elk geval met ons mee op geurenexpedities toch???

Sodeknikkers zeg!!!! Maar Romano Ricci is ook een niet te versmaden, kijken of ik die ergens heb.

Romano Ricci dus met broeierige blikken.

Dames toetsenbord kan niet tegen gekwijl even voor de duidelijkheid.
Kilian Hennessy

Beauties ja zo kan die wel weer zeg.
Tijger: ze verzenden geloof ik maar 1x per week vanuit Brussel, of 2x...hoe dan ook, l'Autre is bijna van jou!

Romano Ricci is van JHAG toch?..
ik snap er helemaal nix meer van, de hele pijler mode en beauty staat al sinds weet ik hoelang bol van de winkelnamen, merknamen, productreviews, websites enz.

dan wordt het wel heel ontoegankelijk voor nieuwe meelezers en meeschrijvers als het M te DB, S te A, PV te W in B etc wordt.

Hoe moet dat nu verder?

Worden alle winkels die op bijv. het fashionista kletscafe ook zo streng gemodereerd vraag ik me af, ik vind het maar een rare toestand.

Ben helemaal gek op de waxtart 'Royal Frankincence', dat is tot nu toe de allerlekkerste die ik heb geroken.

Jasmine Green Tea leek me ook lekker maar die valt me n beetje tegen.

Naja het ging niet echt over parfum maar wel over geuren zak maar zeggen
JHAG ja das kleinzoon van Nina Ricci dacht ik.
Smelly: je kunt URL's van foto's hierheen kopieren, dan zie je alleen de link maar niet de foto, dat scheelt weer ruimte. Niet dat ze erg zijn om naar te kijken...
Tijger ja is de kleinzoon inderdaad en ik blijf de namen noemen omdat het gewoon wettelijk mag mits het binnen de perken blijft . Maar dat is hier duidelijk te zien dat men het over allerlei namen en winkels heeft door elkaar en aan de lopende band.( Ik spreek nu voor mezelf) Het is geen puzzeltopic maar een parfumtopic .

Wat is waxtart eigenlijk, mijn brein legt een linkt met wax op je benen ...hoe pas je dat toe dan en is dat ook online te koop dan?

Leuk L Autre komt eraan!!!!
Marnie o weer wat geleerd, ik vond al knap van mezelf dat plaatje lukte maar ik blijf het niet doen want dan wordt het vervelend . Ik ga mezelf verdiepen in URL s binnenkort .
Op dit topic moeten we zeggen: Seleste, Doeglas, Claudius, Skinnies, McDrek, Bakker Bard.
Hahaha Marnie, ja dat kunnen we doen inderdaad maar ik ga dat doen als ze dat op elk topic doen, eerder niet hoor. Ik heb al vele topics gezien die uitpuilen van de merken en winkelnamen.
Smelly: als je op een plaatje in een website met je rechtmuisknop klikt krijg je als het goed is een optie om de url te kopiëren

Welke PG ging ik morgen ook alweer opdoen? Even terugkijken...
waxtarts zijn minitaartjes van geparfumeerde sojawas. Je gooit ze in een etherische oliebrandertje, theelichtje dr onder en de was smelt en geeft geur af. Er zijn weet ik niet hoeveel geuren. Het bekende merk klinkt als the new york Yankees laatste woord min de s en dan het Engekse woord voor kaars.

Ik heb geen zin in waarschuwingen/bans ivm reclame en ik ben op mn hoede na het bizarre antwoord op AromaX's post in het modtopic.

Check de andere topics hierzo op deze pijler, wordt daar ook opeens een verwijzing naar een winkel weggehaald? In die zin een bizar antwoord dus. Ben nu eigenlijk best wel boos, geef dan duidelijkheid en wees consequent, nu staat er out of the blue een aangepast bericht hier van Skiffy. Mag het nou wel of mag het nou niet? Het antwoord is nee het mag niet. En daar heb ik nog niet eerder iets van gemerkt, in lopende topics iig, kijk n post als 'hallo ik ben die en die en ik verkoop Amouages tegen inkoopsprijs' ja dat lijkt me duidelijk, ga je dat toelaten is het einde zoek, helemaal mee eens, maar om nou midden in een topic opeens dingen te verwijderen, ik vind het uitermate irritant en vooral heel erg vreemd.
ik heb ook wel eens een topic voorbij zien komen waar sterren restaurants met elkaar werden vergeleken, daar kwamen ook namen voorbij zoals die tent van die boertjes uit zwolle enzo. Nooit wat over reclame maken gezien...

He, ik krijg weer helemaal zin in een geur van Pierre..
Oh, gelukkig mochten de tips van Skiffy ergens anders wel blijven staan...
Goedemorgen allen.

De foto s staan hier gelukkig nog, waren op andere topic verwijderd omdat ze off topic waren op verzoek.

Tijger nou een ban duurt een dag en ik laat me ook niet alles welgevallen hoor . Ben altijd rebels geweest en van niets of niemand bang gelukkig. Maar ik snap het en het is wel jammer dat AromaX in z n uppie daar stond. Ik ga er maar geen herrie over schoppen maar ik hou het wel even in mijn achterhoofd.

Vandaag in het onschuldige ( past zo goed bij mij) Flora Nymphea.
Ik mis allerlei commotie volgens mij.... Normaal forum ik wat meer onder werktijd enzo, maar heb het voor de verandering eens druk, dus mis hier het een en ander.

Welke Parfumerie Generale is het geworden Marnie voor vandaag?

Ik vind Flora Nymphea erg lekker, niet te gecompliceerd, maar gewoon fijn. Helaas is mijn proefje bijna op.
Goedemorgen ladies,

Precies zoals je het zegt Smelly en t antwoord wat Aromax heeft gekregen, dat slaat nergens op. Het lijkt wel alsof er op het andere topic een aantal 'vriendjes' zijn met Angel3. Totaal geen onpartijdigheid en eerlijke aanpak, wat zielig eigenlijk he, ik denk toch dat het om volwassen mensen gaat, zo zie je maar leeftijd zegt niets.

Vandaag moet ik nog even kijken wat ik op doe, mss wel 'Battle of the day' scent ofzoiets
LadyP: vandaag Papyrus de Cyaankali, van de vreselijk lelijke parfummaker Pierre Guillaume. Je kan het gezicht achter de parfums maar beter niet bekijken, echt....

Stelletje aso's hier....je kan maar beter praten over rijbewijzen en ongewenste elementen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven