Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Precies Marnie, ik heb wat bij de Angel neergezet.

Ja, das waar, de ongewenste elementen, die moeten natuurlijk weg he.
Maar men had toch al een ander onderkomen gevonden??
Andy Tauer

Super aardige parfumeur, ook leuk om zijn blog te lezen
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Tijger: Wat, verkoop je AmouRage's tegen de inkoopprijs? Laat maar komen dan!
nu lukt het dus wel, via mijn mobiel kom ik er bij Viva niet op en via pc wel, heel weird .
Celestine, Engelse huiden, Mr Fairbanks, Extra Groot Parijs Hier, Soundmixshow Voornaam in DM, Marterachtig in DB, the Beehive, LT met de AG te R, poeh dit vraagt wel veel van mn creativiteit!

ladyphoxy ik heb 2 proefjes Nymphea die smachten naar nuttig zijn, als ik je adres nog ergens heb stuur ik ze naar je op! Toch nog wat te ruilen voor de Myrrhe Ardente waar ik nog steeds veel plezier van heb, en niet te vergeten de Ballade Verte!

amouages tegen inkoopprijs bestaan niet, dat was even om de aandacht te trekken haha! Succes gegarandeerd

Please schrijf nou geen dingen die kans maken op n waarschuwing/ban, straks moet ik mensen missen en dan word ik heel verdrietig *huilsmiley*

Gisteravond teveel zaken doormekaar geroken, ging met knetterende hoofdpijn naar bed.

Have a happy fragrant day!

Oh ja dr was tijdens die lezing bij PV te W in B een geur die was zo vrolijk en blij, was dat nou de Angelique Lila of n andere? Ik heb behoefte aan die geur!
Oe Tijgermeisje, dat weet ik zo ff niet meer maar ik weet wel waar je het over hebt. Mss Smelly of Marnie, ik heb zelf niet al die strookjes meegenomen, 1-tje maar.

Ik krijg ook behoefte aan iets zomers
PV te W in B....... dat gaat echt niet hoor.

Gewoon de Place Vendome, zo heten ze toch echt haha.

Dat was idd die vrolijke geur ja, was t een Guerlain? Ik weet t echt niet meer.
geurigheden ik zie het niet meer zitten met de forumregels, tis Viva's goed recht en ik ga dr ook niet tegenin, maar ik ga wel op zoek naar een ander forum. Misschien iets met schoonheid en dagboek en dan in het Engels.
Lieve Tijger, ik snap je en ik hoop dat je blijft al is het erg krom allemaal want iemand heeft een melding gemaakt aan Angel over dit Topic en dan worden dat soort dingen verwijderd dus....ik maakte straks een melding over de tekst vaniemand vanochtend op het andere topic en dat ik die tekst weg wilde hebben omdat het nogal aanmatigend was en nu zijn mijn teksten ook opeens weg die totaal niet beledigend waren. Heel naar allemaal en ik krijg nu ook de neiging om weg te gaan door dit soort flauwekul . Gaat nergens over. Ik ben volwassen en kom voor mijn ontspanning hier en bij de buren maar dit soort geklooi van mensen die overal melding van gaan maken ....
Tijger, wel ook lekker hierblijven hoor! Volgens mij was het trouwens idd Angelique Lilas, die AA geur..

Wel fijn trouwens dat de links wel mogen blijven staan...het is zo'n gedoe als je elkaar de hele tijd moet mailen om uit te leggen welke zaak je bedoelt.

Wat geniet ik vandaag toch van de Papyrus de Ciane, echt een hele fijne voorjaarsgeur! Lekker groen, maar niet te bitter...fijn! Die Pierre, die weet wel wat ie doet...
Smelly: ook hier blijven! Blijf! Af! Zit! Ruik! Kwijl!

Ik zag vanochtend m'n moeder, en zei: He Ma! Heb je nog gekeken bij onze Bijenkorf? Zat er een lekker honing geur in, voor op mijn Skins? Hadden Claudio en Celeste nog wat leuks te vertellen vandaag op geurengebied, of wist Lianne meer? Anders ga ik nog even naar Henny hoor. Heb je gehoord van de Landskroonjuwelen? Zaten vol met heerlijke wafels joh. En weet je wat ook lekker is? Geconfijte rozenblaadjes bij Steven en David uit Wevelgem!

Ik heb nog wel wat geld, een LuckysCent, die ga ik uitgeven, en dat allemaal Aus Liebe Zum Duft!
Ik word er een beetje melig van....
haha marnie wat fijn dat je er de humor van in ziet!

Ik krijg er koppijn van, all commercials and off-topics are equal but some commercials and off-topics are more equal than others. Geef mijn portie maar aan Fikkie!

Zo en nu lekker geurige jasmijnrijst met groene smurrie eh curry eten.

En nog eens rondkijken of ik ergens een Frisse Nieuwe Forumstart kan maken zonder soap opera intriges e.d. want ow wat snak ik daarnaar!
Oja Tijger, zo'n geur wil ik nog....die ruikt als heerlijke pandanrijst, met wat zoetigs....iemand tips? Kenzo Amour heb ik al, maar die is net niet wat ik bedoel...Dolce Riso heb ik getest, maar die is het ook niet...

soap opera intriges? Waar, hier? Dan pak ik even een kop koffie en een luie stoel...

Ik ga zometeen na het douchen lekker Oriens testen, maar dan moet ik eerst even mijn handen wassen, die ruiken naar een mix van gemorste proefjes...

Zo, ik ga ook nog even Katie Puckrick kijken, ook een parfumista met de o zo nodige humor! De blog van PerfumePosse vind ik trouwens ook hilarisch bij tijd en wijle
Marnie, wat een geweldig verhaal wat je je moeder vertelde!!

O, Katie Puckrick wil ik ook straks ff kijken,leuk.

Hmm, een pandanrijstgeur met iets zoetigs, die wil ik ook! Lijkt me echt zo lekker,bestaat zo'n geur eigenlijk wel?

Vanavond vroeg bedje in voor de verandering, man is morgen jarig
He Beauties, alvast proficiat dan! Je hebt toch wel wat leuks voor hem he, een man die voor je naar Wevelgem rijdt is wel wat waard!
Oke Marnie, ik blijf omdat ik van je hou . Ik vind je een topper en daarom blijf ik.Alleen je humor al en je stoere rijstijl is al geweldig. Soms lijkt het verdorie wel een geurig mijnenveld waar ik me elke dag in begeef.Hier valt het reuze mee maar ik maak me wel boos als mensen klagen bij Angel over de reclame hier .terwijl alle overige topics bol staan van reclame. Dit topic is hartstikke fijn om te zijn.

Tijger ga nou niet weg. Ik lig op mijn knien. Ik zou je vreselijk missen want je bent zo n leuke verschijning hier en zo n bijzonder persoon. Ik lees zo graag alles van jou joh, toe nou. Ligtophaarknienenkijktsmekend!
Marnie, is er weer een deel 3 van Katie s collectie??? Lachen he, die zwoele blikken van haar alleen al haha. Heeft ze weer een nieuwe geur die ze bespreekt?
Stoere rijstijl? Ik dacht, ik doe rustig aan want er zitten zoveel dames in de auto!
Thanks Marnie, ja hoor, ik verwen hem wel extra goed

Smelly, jij blijft hier en Tijger die gaat hier ook niet compleet weg
Ik zie het al, moet eigenlijk ontslag nemen en mijn sociale leven op een lager pitje zetten, er gebeurt veel te veel in een paar uur.

Laat iedereen vooral hier blijven!

Net gedoucht, ga even 2 proefjes uit mijn proefjes mand vissen om te testen!
Ja LadyP., je dacht toch niet dat je er als parfumista ook nog een normaal leven op na kon houden! Ga je parfumeren, gauw!
Ben benieuwd welke 2 het worden LadyPhoxy en wat je van ze vindt.
Ik heb een proefje Aqua Allegoria Mandarine Basilic van Guerlain (ja, ja, hele mond vol ) op mijn rechter pols.

Nou ik ruik echt, echt heel veel mandarijn.

Zoveel zelfs dat als ik aan mijn linkerpols, waar Mimosa pour moi zit van L'Artisan, ik nog steeds mandarijn ruik. De mandarijn wordt hopelijk wat zachter, want vindt het nu nog echt too much, en dan ruik ik de Mimosa hopelijk wat beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven