Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Wat vond je van Is er hoop Chrisy? Ik vond het weer een echt Renate D. boek. Erg goed. Over een paar dagen ga ik naar een lezing van haar, ben erg benieuwd.

Ik heb al een paar maanden niet lekker gelezen. Ga in dit topic zoeken naar wat lekkers om te lezen.
@chatterly: veel plezier met Lelieblank, Scharlakenrood. Ik vind het een supermooi boek!

Ik heb me de afgelopen tijd bezig gehouden met "Huid" van Mo Hayder, wat een gruwelijk boek. Echt weer een topper. Nu begonnen in deel 3 van Stieg Larsson.
quote:Morrie schreef op 15 maart 2010 @ 21:14:

Wat vond je van Is er hoop Chrisy? Ik vond het weer een echt Renate D. boek. Erg goed. Over een paar dagen ga ik naar een lezing van haar, ben erg benieuwd.

Het is echt een goed boek, ik heb het bijna uit en ben benieuwd hoe het nu precies afloopt. Ik heb wel zo mijn vermoedens dus eens kijken of dat uitkomt. Ik moet zeggen dat ik de schrijfstijl van Renate D. wel kan waarderen.
Margaret Atwood - The handmaid's tale.

Erg, erg, erg, goed boek! Geen boek om vrolijk van te worden, integendeel, maar indrukwekkend. Amerika is een religieuze dictatuur geworden waar Iran niks bij is en dan vertelt door de ogen van een vrouw die een van meest miserabele posities in deze maatschappij heeft die je maar kunt bedenken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
De Casanova- Danielle Steel

Elke dag is er 1 - Danielle Steel
Ik heb net uitgelezen :rendez vous van Esther Verhoef.

Heerlijk boek, ben nog steeds aan het nagenieten-dromen..

Je voelt gewoon de verliefdheid die ze heeft en het verdriet wat ze heeft. Mooi!

Ik heb klaarliggen om onder handen genomen te worden: Alleen maar nette mensen van Rober Vuijsje.

Heel ander boek geloof ik dus dat zal wel wennen zijn.. ik denk dat ik Rendez vous nog even laat uitwerken voor ik aan een ander boek begin
Ik heb vandaag zo ongeveer 'Dead until Dark' in een ruk uitgelezen.

Bijna jammer dat ik een stapeltje boeken gekocht heb anders was ik meteen verder gegaan in het tweede boek

Ik heb verder gekocht:

The other hand Chris Cleave

Twilight Stephenie Meyer

De gelukkige huisvrouw Heleen van Royen

The colour of magic Terry Pratchett

Notes on a scandal

Ik vind The colour of Magic trouwens niet heel erg aansprekend maar wilde het toch een keer proberen. Is het de moeite waard?
quote:chrisy1 schreef op 15 maart 2010 @ 22:13:

[...]

Het is echt een goed boek, ik heb het bijna uit en ben benieuwd hoe het nu precies afloopt. Ik heb wel zo mijn vermoedens dus eens kijken of dat uitkomt. Ik moet zeggen dat ik de schrijfstijl van Renate D. wel kan waarderen.Het is ook echt een leuk mens. Ben vorige week naar een lezing van haar geweest. Jaar of 10 geleden ook al eens. Ja, ondanks dat ik een van de jongste was in de zaal , vond ik haar toch leuk!
Ik was bezig in De laatste nacht in twisted river van John Irving maar ik kom er niet doorheen en het kan me niet boeien dus ik breng hem terug naar de bieb.

Heb van het weekend een flinke stapel boeken uit de boekenkast van vriendin getrokken dus kan vooruit.
Twee tips:

Ik was Alice

Boek over de vrouw op wie 'Alice in Wonderland' is gebaseerd. Die vrouw heeft namelijk echt bestaan en haar verhaal wordt (feiten en fictie gemengd) verteld in deze roman (en dan 3 periodes in haar leven).

Een lang weekend

Een 13-jarige jongetje leeft met zijn wat wonderlijke moeder in een slaperig stadje in Amerika. Op een dag vraagt een gewonde man hem om hulp. In het boek worden die dag en de daaropvolgende dagen beschreven.

Allebei echt PRACHTIG.
Oh, alles wat met Alice in wonderland te maken heeft vind ik leuk dus ben benieuwd naar dat boek Fiorah!

Aangezien ik nu vooral met mijn hoofd in de studieboeken zit heb ik er ff wat luchtigere kost naast om te lezen: Triptiek van Karen Slaughter.
quote:tonkje schreef op 19 maart 2010 @ 20:49:

Margaret Atwood - The handmaid's tale.

Erg, erg, erg, goed boek! Geen boek om vrolijk van te worden, integendeel, maar indrukwekkend. Amerika is een religieuze dictatuur geworden waar Iran niks bij is en dan vertelt door de ogen van een vrouw die een van meest miserabele posities in deze maatschappij heeft die je maar kunt bedenken.

En na zo'n goed boek kan Het diner van Herman Koch alleen maar een beetje tegenvallen. Goed boek, daar niet van, maar hemel, wat vond ik the handmaid's tale 100x beter.

Ik lees nu Calamiteitenleer voor gevorderden van Marisha Pessl.

In dwarsliggerformaat. Best handig zo'n dwarsligger, want pas zo'n beetje in je binnenzak. Alleen de bladzijden zijn wel erg dun en dat slaat wat lastig om.
quote:saszzje schreef op 25 maart 2010 @ 17:31:

Oh, alles wat met Alice in wonderland te maken heeft vind ik leuk dus ben benieuwd naar dat boek Fiorah!

Het is prachtig... maar wat misschien nog wel iets is om bij stil te staan... het maakt het allemaal wel erg echt. Als je echt van het sprookjesachtige van Alice in Wonderland houdt, kan dit wel je beeld veranderen.

Iemand ervaring met 'De God van Kleine Dingen' van Arundhati Roy?
quote:Fiorah schreef op 25 maart 2010 @ 21:15: Iemand ervaring met 'De God van Kleine Dingen' van Arundhati Roy?Daar ben ik destijds niet doorheen gekomen. Wel al jaren geleden, dus ik weet eigenlijk niet meer waarom.
Haha dat heb je soms met boeken. Ik had dat met uhm... dat boek van uhm... jeetje, dit gaat lekker. Even nadenken. Hoe heet die populaire schrijver ook weer, één van zijn titels is 'Ik ben niet bang'... Naahhhh... Wacht, even naar bol.com 'Ik haal je op, ik neem je mee' van Niccolo Ammaniti. De eerste helft vond ik mwoah, toen was ik er zat van... heb het weggelegd... vervolgens liep ik het ergens tegen het lijf en heb ik het toch maar weer opgepakt, en toen vond ik het supergoed en heb ik de laatste helft in no time uitgelezen.
Ben aan het shoppen op bol.com... 2e deel van Stieg Larsson zit al in de winkelmand, daarnaast twijfel ik nog tussen twee boeken:

'ik haal je op en ik neem je mee' of 'ik ben niet bang', beide van Niccollo Ammaniti....

Wie helpt me een keuze te maken? (heb overigens nog niet eerder iets van deze schrijver gelezen)
Ik ben net in deel 1 van Stieg Larsson begonnen en weet dat ik deel 2 ook ga kopen...

Rendez Vouz van E. Verhoef vond ik wel leuk maar op een begeven moment had ik dat "en hij deed haar string opzij" wel gehad. ;) Wel een mooi einde. Het had zeker iets... Had daarvoor ook al wat boeken van Saskia Noort gelezen.
quote:Fiorah schreef op 25 maart 2010 @ 21:15:

Iemand ervaring met 'De God van Kleine Dingen' van Arundhati Roy?Vond ik erg mooi.
Ik heb van de week Weerloos van Kim Moelands gelezen en ik vond hem tegenvallen. Haar schrijfstijl leest op zich lekker weg, maar ik vond het verhaal erg dun en voorspelbaar. Ik zat te wachten op de twist, maar dat wat het moest zijn was voor mij geen twist... Jammer, met Ademloos heeft ze me echt gepakt, maar in het thrillergenre overtuigt ze absoluut niet.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ben nu 'Geluksblind' van Marian Mudder aan het lezen.

(Geen idee of het al een keer genoemd is hier.... dan sorry...

Heerlijk 'feel good' boek, leest lekker makkelijk. Leuk! Aanrader!
Ik ben nu op ongeveer driekwart in 'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan' en ik vind het nog minder mooi dan ik van anderen altijd gehoord heb... maar misschien verandert dat nog!
Ik heb de hele Wallander serie uit, ook de nieuwste en laatste.

Heb ze allemaal achter elkaar gelezen, en ben nu echt een beetje confuus, van hoe nu verder? Ik zou niet weten wat ik moet pakken om verder te gaan, ben nu in een andere Zweedse thriller bezig, maar verwacht elk moment dat Kurt aan bod komt, nog geen succes dus. Heb verder nog de Tweeling liggen, maar kom er maar niet door op de 1 of andere manier.

Ben momenteel nog even zoekend maar ook mét boekenstop. Kan namelijk ook geen boekwinkel ingaan of kom er met 3 uit.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik ben nu bezig in "Door het vuur" van Ellen den Hollander. Volgens mij een nieuwe thriller schrijfster.

Het boek is heerlijk ontspannend en leest lekker weg. Nog niet heel spannend maar misschien komt dat nog.
Ik ontdekte gisteren in de satd dat er kraampjes met tweedehands boeken stonden, ik helemaal happy. Niet zoveel geld bij me, maar toch 4 boeken kunnen kopen. 2 van Clive Barker, Imagica en De grote geheime Show. het boek van memoires of a geisha (film vond ik indrukwekkend dus erg benieuwd naar het boek) en een boek, auto biografie over een mevrouw die door een fout gestelde diagnose in een psychiatrische inrichting komt, en daarna als ze eruit is serieus word genomen als schrijver. Weet zo de titel niet meer.

Ik kan in elk geval weer even vooruit.....
quote:Marriss schreef op 26 maart 2010 @ 14:49:

Ben aan het shoppen op bol.com... 2e deel van Stieg Larsson zit al in de winkelmand, daarnaast twijfel ik nog tussen twee boeken:

'ik haal je op en ik neem je mee' of 'ik ben niet bang', beide van Niccollo Ammaniti....

Wie helpt me een keuze te maken? (heb overigens nog niet eerder iets van deze schrijver gelezen)

Het is de 2e geworden, ben benieuwd!

Zojuist was ik even bij de Bruna, zag daar een boek van Camilla Lackberg liggen, Steenhouwer. Was slechts 5,95, nu maar hopen dat prijs - kwaliteit niet overeenkomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven