Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.

zondag 11 april 2010 om 10:07
quote:Marriss schreef op 10 april 2010 @ 21:52:
Ik heb ook onlangs een boek gekocht geschreven vanuit een autist: het wonderlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon.
Nog geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar het schijnt heel bijzonder te zijn.Dat heb ik gelezen. Is een erg leuk boek.
Ik heb ook onlangs een boek gekocht geschreven vanuit een autist: het wonderlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon.
Nog geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar het schijnt heel bijzonder te zijn.Dat heb ik gelezen. Is een erg leuk boek.

donderdag 15 april 2010 om 10:37
quote:Pilous schreef op 11 april 2010 @ 10:27:
Zo een E-reader, kan dat dan ook mee naar het strand? Meestal zijn schermpjes onleesbaar door de zon...
Pilous, er is een topic over e-readers op Digi. Het schijnt anders te werken dan bij een computer, geen licht van achteren. Er zijn ook tests geweest. Heb een filmpje gezien van Radar. Als je googled vind je het wel.
Heb net De Scheepsjongen van John Boyne uit. Leuk avonturen verhaal. Las lekker snel weg. 't Was wel een beetje oppervlakkig, maar toch wel leuk.
Ga nu beginnen in Het Zwijgen van Maria Zachea.
Zo een E-reader, kan dat dan ook mee naar het strand? Meestal zijn schermpjes onleesbaar door de zon...
Pilous, er is een topic over e-readers op Digi. Het schijnt anders te werken dan bij een computer, geen licht van achteren. Er zijn ook tests geweest. Heb een filmpje gezien van Radar. Als je googled vind je het wel.
Heb net De Scheepsjongen van John Boyne uit. Leuk avonturen verhaal. Las lekker snel weg. 't Was wel een beetje oppervlakkig, maar toch wel leuk.
Ga nu beginnen in Het Zwijgen van Maria Zachea.
donderdag 15 april 2010 om 14:16
quote:Marriss schreef op 10 april 2010 @ 21:52:
Nog geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar het schijnt heel bijzonder te zijn.
Dat is echt een aanrader! Maar je hebt 'm nu vast al uit Ook zijn andere boek: Een akkefietje, was erg fijn om te lezen.
@ GB: Leest prettig weg he de boeken van John Boyne, ik ben erg benieuwd naar het Winterpaleis.
Zelf ben ik nu bezig met een boek van Renate Dorrestein, Zolang er leven is, ik vind haar schrijfstijl altijd erg prettig. Het aparte is alleen dat ik vorige week haar nieuwste boek heb gelezen (Er is hoop) en dat dat boek met dit boek te maken heeft. Begrijpen jullie het nog?
Vanavond naar de bieb om wat nieuwe boeken te halen.
Nog geen idee wat ik ervan moet verwachten, maar het schijnt heel bijzonder te zijn.
Dat is echt een aanrader! Maar je hebt 'm nu vast al uit Ook zijn andere boek: Een akkefietje, was erg fijn om te lezen.
@ GB: Leest prettig weg he de boeken van John Boyne, ik ben erg benieuwd naar het Winterpaleis.
Zelf ben ik nu bezig met een boek van Renate Dorrestein, Zolang er leven is, ik vind haar schrijfstijl altijd erg prettig. Het aparte is alleen dat ik vorige week haar nieuwste boek heb gelezen (Er is hoop) en dat dat boek met dit boek te maken heeft. Begrijpen jullie het nog?
Vanavond naar de bieb om wat nieuwe boeken te halen.

donderdag 15 april 2010 om 15:09
quote:Fiorah schreef op 15 april 2010 @ 15:04:
Ja, dat is toch het 'vervolg', Zolang er leven is, is er hoop?
Ik lees nu twee dingen... 1 thriller waarvan ik de titel kwijt ben en nog een keer 'Taal is zeg maar echt mijn ding'.
Ja dat is het suffe van mij.. ik had beide boeken in huis van de bieb en heb totaal niet de link gelegd dat de boeken met elkaar te maken konden hebben...
'taal is zeg maar echt mijn ding', staat ook nog op mijn lijstje.
@ GB: dan kan je er weer even tegen Heb jij nog tips voor mij?
Ja, dat is toch het 'vervolg', Zolang er leven is, is er hoop?
Ik lees nu twee dingen... 1 thriller waarvan ik de titel kwijt ben en nog een keer 'Taal is zeg maar echt mijn ding'.
Ja dat is het suffe van mij.. ik had beide boeken in huis van de bieb en heb totaal niet de link gelegd dat de boeken met elkaar te maken konden hebben...
'taal is zeg maar echt mijn ding', staat ook nog op mijn lijstje.
@ GB: dan kan je er weer even tegen Heb jij nog tips voor mij?

donderdag 15 april 2010 om 15:16
donderdag 15 april 2010 om 19:21
Taal is zeg maar echt mijn ding is echt tof! Ik had hem al een keer gelezen en nu heb ik hem al weer uit, gaat zo snel. De reden dat ik dat wel wist, van die twee boeken die bij elkaar horen, is ook omdat iemand anders daarmee kwam hoor. Ik betwijfel of ik uit mezelf de link zou hebben gelegd (geen idee, heb ze ook niet gelezen).
Ik lees trouwens Zwijgplicht van Linda Castillo op het moment. En ergens lees ik ook nog Schoolpijn (was op zich mooi, ben ik nu zat van) en de God van Kleine Dingen. Heb even een leesdip gehad maar zit er nu weer middenin, geloof ik!
Ik lees trouwens Zwijgplicht van Linda Castillo op het moment. En ergens lees ik ook nog Schoolpijn (was op zich mooi, ben ik nu zat van) en de God van Kleine Dingen. Heb even een leesdip gehad maar zit er nu weer middenin, geloof ik!
vrijdag 16 april 2010 om 12:21
Jeetje Fiorah wat kun jij veel boeken tegelijk lezen raak je daar niet van in de war? Van de drie boeken die je leest, heb ik De god van kleine dingen, ook gelezen. Was jaren terug, maar in mijn herinnering was het een mooi verhaal.
Ik heb het Pauperparadijs op mijn lijstje toegevoegd, gisteren wilde ik 'm halen bij de bieb, maar de bieb bleek niet meer aan koopavond te doen, dus stond ik daar voor niks Ik bleek nog wel een ander biebboek thuis te hebben Contrapunt van Anna Enquist, daar het weekend maar eens aan beginnen.
Ik heb het Pauperparadijs op mijn lijstje toegevoegd, gisteren wilde ik 'm halen bij de bieb, maar de bieb bleek niet meer aan koopavond te doen, dus stond ik daar voor niks Ik bleek nog wel een ander biebboek thuis te hebben Contrapunt van Anna Enquist, daar het weekend maar eens aan beginnen.
vrijdag 16 april 2010 om 13:49
@Keeprunning - Goede vraag! Nou, als ik een boek erg mooi vind, lees ik alleen dat eerst uit en dan ga ik verder met iets anders. Vaak is het zo dat ik ergens middenin ben, en dat er vervolgens iets anders langskomt wat ik leuker vind, dan lees ik dat eerst.
In dit geval heb ik nogal last van mijn hoofd sinds ik van mijn paard ben gevallen en kan ik me slecht concentreren, daarom lees ik nu een 'simpel' boek (Zwijgplicht). Maar normaal lees ik nooit thrillers, 's avonds, want dan sta ik stijf van de adrenaline, en dan lees ik dus 's avonds iets anders dan overdag.
En dan heb ik ook nog de boeken die ik eigenlijk halverwege al zat ben, weg leg, en na een hele tijd weer oppak omdat ik vind dat ik ze toch echt moet uitlezen.
In de war raak ik bijna nooit, ik kan ook heel snel in een nieuw boek beginnen als ik een ander uit heb, heb weinig moeite met omschakelen. Op z'n hoogst verander ik dan van genre.
Contrapunt is wel mooi trouwens!
In dit geval heb ik nogal last van mijn hoofd sinds ik van mijn paard ben gevallen en kan ik me slecht concentreren, daarom lees ik nu een 'simpel' boek (Zwijgplicht). Maar normaal lees ik nooit thrillers, 's avonds, want dan sta ik stijf van de adrenaline, en dan lees ik dus 's avonds iets anders dan overdag.
En dan heb ik ook nog de boeken die ik eigenlijk halverwege al zat ben, weg leg, en na een hele tijd weer oppak omdat ik vind dat ik ze toch echt moet uitlezen.
In de war raak ik bijna nooit, ik kan ook heel snel in een nieuw boek beginnen als ik een ander uit heb, heb weinig moeite met omschakelen. Op z'n hoogst verander ik dan van genre.
Contrapunt is wel mooi trouwens!

zaterdag 17 april 2010 om 16:18
Het Zwijgen van Maria Zachea uitgelezen. Erg mooi! Zit helemaal in de familie geschiedenissen. Dus als iemand nog een goede tip heeft in die richting...
Net weer bij de bieb geweest. 2 boeken gehaald. Een Akkefietje van Mark Haddon (ze hadden 'm keeprunning, ben benieuwd), en De zusjes Boleyn. Ik denk dat ik in die laatste ga beginnen. Morgen hopelijk in de hangstoel op 't balkon.
Net weer bij de bieb geweest. 2 boeken gehaald. Een Akkefietje van Mark Haddon (ze hadden 'm keeprunning, ben benieuwd), en De zusjes Boleyn. Ik denk dat ik in die laatste ga beginnen. Morgen hopelijk in de hangstoel op 't balkon.

zondag 18 april 2010 om 08:25
Zit momenteel niet in een leesflow ofzo... hebben jullie dat ook soms? Ik wil er weer verandering in gaan brengen. Van de week heb ik eindelijk Een echte man slaat soms zijn vrouw uitgelezen, erg interessant. Ik wil Het zijn net mensen ook wel lezen.
Nu ben ik net begonnen in Ik ben niet bang van Niccolo Ammaniti, ik kan er nog niet veel over zeggen, maar zijn schrijfstil is wederom erg prettig.
Nu ben ik net begonnen in Ik ben niet bang van Niccolo Ammaniti, ik kan er nog niet veel over zeggen, maar zijn schrijfstil is wederom erg prettig.
zondag 18 april 2010 om 09:44
quote:GeorgieBrown schreef op 15 april 2010 @ 10:37:
[...]
thnx, gevonden.
Ben bang dat het weer geld gaat kosten
[...]
thnx, gevonden.
Ben bang dat het weer geld gaat kosten

zondag 18 april 2010 om 13:01
Ik heb eergisteren 'de eenzaamheid van de priemgetallen' uitgelezen. Ik vind het moeilijk om er een duidelijke mening over te geven... Het pakte me wel, maar er hing een hele bijzondere sfeer in het boek. Beetje vreemd, ook.
Grappig, had ik ook. Wel heel bijzonder boek. In de media wordt het de tegenhanger van De Grens van Riika Pulkinen genoemd, ook mooi boek. Nu bezig met Stieg 3 en het nieuwste boek van Brandon Bays (samen met nog iemand).
Grappig, had ik ook. Wel heel bijzonder boek. In de media wordt het de tegenhanger van De Grens van Riika Pulkinen genoemd, ook mooi boek. Nu bezig met Stieg 3 en het nieuwste boek van Brandon Bays (samen met nog iemand).
zondag 18 april 2010 om 13:12
Ja, dat is idd Joris Luyendijk. Ik zag al dat er nav Het zijn net mensen ook een boek is verschenen als tegengewicht, lijkt me ook al interessant. Maar goed, eerst Joris, ik heb hem al besteld.
Ben nu halverwege Ik ben niet bang, tot nu toe ben ik enthousiast. Film zou ik daarna ook wel willen zien. Is die in het IT verfilmd?
Ben nu halverwege Ik ben niet bang, tot nu toe ben ik enthousiast. Film zou ik daarna ook wel willen zien. Is die in het IT verfilmd?
zondag 18 april 2010 om 14:58
Ik ben nu bezig in het oneindige verhaal van Michael Ende. Ik heb als kind the neverending story heel vaak gezien en lees het boek nu voor mijn PABO-studie. Het is echt ontzettend goed geschreven,ik lees het met heel veel plezier. Ik had het veel "kinderlijker" verwacht. Dus voor wie fan is van de Harry Potter-reeks en ff niet weet wat ie moet lezen kan ik dit boek zeker aanraden!