(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
donderdag 25 maart 2010 om 21:16
Beauties ik lees net dat je morgen je man gaat verwennen . Gedraag je nou toch eens.
Ladyp ja je hebt veel gemist inmiddels. Natas verslikte zich in haar koffie, toetsenborden zijn ondergekwijld, beslagen beeldschermen, melig gedoe en geurig gedoe. Welke ga je opdoen???
Marnie je deed het rustig aan op de weg? Oké dan . Je rijdt wel trefzeker en lekker stoer.
Ladyp ja je hebt veel gemist inmiddels. Natas verslikte zich in haar koffie, toetsenborden zijn ondergekwijld, beslagen beeldschermen, melig gedoe en geurig gedoe. Welke ga je opdoen???
Marnie je deed het rustig aan op de weg? Oké dan . Je rijdt wel trefzeker en lekker stoer.
donderdag 25 maart 2010 om 22:57
Ach nee ik kan het geleuter over parfums helemaal niet missen en jullie ook niet, wie hou ik nou voor de gek...
ladyphoxy zou je mij je adres kunnen mailen/ sms-en (doe maar niet hyves want die heeft kuren) want ik heb nog 2 Flora Nympheas die jouw naam roepen
de geur van pandanrijst, ja, dr moet er 1 zijn, maar welke was dat ook alweer... costume national 21? En idd die Kenzo, maar dan is het n noot in n geheel. Een pure pandanrijstgeur, of nee, basmati zou mijn keus zijn, je zou denken dat er met die ontelbare geuren die er zijn deze er wel tussen zou moeten zitten.
Ben ff gestopt met de waxtarts, volgens mij kreeg ik er koppijn van, of ik had al koppijn en daarom geen zin in n geparfumeerd huis. Heb vandaag ook niet bijgesprenkeld met Ninfeo Mio.
angelique lila, ja dat dacht ik al dat die het was, kost da, zo'n flessie van dat spul?
Zal wel veel te veel zijn, kga wel op decantjes jacht.
deze maand L Autre, volgende maand jarig dus Ballade Verte, en dan moet ik maar ns hard gaan nadenken wat ik nog meer wil, want ik kan niet kiezen. de L Eau Trois, toch wel errug mooi voor de zomer, ben benieuwd naar Aqua Motu van Montale, en Let me play the lion, MKK; Dzing en Moulin Rouge trekken ook al maanden aan me. en niet te vergeten Al Oudh hoewel ik door Nomaoud aan het twijfelen ben gebracht. Dan de Aziyade en Treizieme uit Wevelgem, maar die exclusieve Cartiers zijn echt te belachelijk duur. Iets van 3 eu de ml ofzo, nou dan maar Tea for Two met Lonestar Memories layeren ofzo haha! Maar eerst En Passant en (vul hier tig geurnamen in) ruiken, en op zoek naar n hooi-geur maar niet Bois Blond of toch wel argh!
'zoveel te doen, ik heb nog zoveel te doen' (insert dikke vette knipoog!)
ik heb dit topic/jullie gewoon nodig! Waar kan ik anders heen met mijn dilemma's en keuzestress en obsessies en blablabla!
Sorry dat ik zo gauw roep dat ik kap met schrijven, ik ben nogal impulsief maar de soep wordt lang niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend! Dus op de knieen zou ik bewaren voor als het Echt Heel Erg is
mag ik afsluiten met nog n stichtelijk woord:
Let there be peace
At least between you and me
en dan zou ik bijna deze -> neerzetten! Nou dan is het Echt my cue to shut myself up!
ladyphoxy zou je mij je adres kunnen mailen/ sms-en (doe maar niet hyves want die heeft kuren) want ik heb nog 2 Flora Nympheas die jouw naam roepen
de geur van pandanrijst, ja, dr moet er 1 zijn, maar welke was dat ook alweer... costume national 21? En idd die Kenzo, maar dan is het n noot in n geheel. Een pure pandanrijstgeur, of nee, basmati zou mijn keus zijn, je zou denken dat er met die ontelbare geuren die er zijn deze er wel tussen zou moeten zitten.
Ben ff gestopt met de waxtarts, volgens mij kreeg ik er koppijn van, of ik had al koppijn en daarom geen zin in n geparfumeerd huis. Heb vandaag ook niet bijgesprenkeld met Ninfeo Mio.
angelique lila, ja dat dacht ik al dat die het was, kost da, zo'n flessie van dat spul?
Zal wel veel te veel zijn, kga wel op decantjes jacht.
deze maand L Autre, volgende maand jarig dus Ballade Verte, en dan moet ik maar ns hard gaan nadenken wat ik nog meer wil, want ik kan niet kiezen. de L Eau Trois, toch wel errug mooi voor de zomer, ben benieuwd naar Aqua Motu van Montale, en Let me play the lion, MKK; Dzing en Moulin Rouge trekken ook al maanden aan me. en niet te vergeten Al Oudh hoewel ik door Nomaoud aan het twijfelen ben gebracht. Dan de Aziyade en Treizieme uit Wevelgem, maar die exclusieve Cartiers zijn echt te belachelijk duur. Iets van 3 eu de ml ofzo, nou dan maar Tea for Two met Lonestar Memories layeren ofzo haha! Maar eerst En Passant en (vul hier tig geurnamen in) ruiken, en op zoek naar n hooi-geur maar niet Bois Blond of toch wel argh!
'zoveel te doen, ik heb nog zoveel te doen' (insert dikke vette knipoog!)
ik heb dit topic/jullie gewoon nodig! Waar kan ik anders heen met mijn dilemma's en keuzestress en obsessies en blablabla!
Sorry dat ik zo gauw roep dat ik kap met schrijven, ik ben nogal impulsief maar de soep wordt lang niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend! Dus op de knieen zou ik bewaren voor als het Echt Heel Erg is
mag ik afsluiten met nog n stichtelijk woord:
Let there be peace
At least between you and me
en dan zou ik bijna deze -> neerzetten! Nou dan is het Echt my cue to shut myself up!
donderdag 25 maart 2010 om 23:09
mandarijnen, jarige mannen, trieste gebeurtenissen met geliefd huisdier, spannende marktplaatsbestellingen, argh ik voel mij danig tekort schieten!
Ik denk aan iedereen, hoe ist met Inkie, Lydo met dr mooie verhalen denk ik nog vaak aan, heeft AromaX het nu al wel weer gezien hierzo, hoe moet ik het Amsterdam idee aanpakken, ik moet geloof ik maar ns vroeg naar bed ofzo. Morgen kledingshopdate met vriendin, ik hoop op minimaal 1 toffe zomerjurk.
Welterusten en fragrant dreams!
Ik denk aan iedereen, hoe ist met Inkie, Lydo met dr mooie verhalen denk ik nog vaak aan, heeft AromaX het nu al wel weer gezien hierzo, hoe moet ik het Amsterdam idee aanpakken, ik moet geloof ik maar ns vroeg naar bed ofzo. Morgen kledingshopdate met vriendin, ik hoop op minimaal 1 toffe zomerjurk.
Welterusten en fragrant dreams!
vrijdag 26 maart 2010 om 08:34
Nou, dames - foto's van andere mannen, dan worden weer andere mannen verwend. Zal ik hierover gaan klagen, omdat ik mij geïntimideerd voel (lees - aandacht tekort en te veel concurrentie) ?
Interessant - ik ken geen geuren met een noot van rijst. Wat Tijgertje noemt heb ik niet geroken - welke Kenzo is het trouwens? Ik heb wel een perfume base (zo'n mengsel, die je verder kan ontwikkelen tot een parfum of in een parfum kan gebruiken) en die ruikt naar een chinees restaurant - je ruikt rijst en iets gebakken (vlees met groente) en zelfs een fruit toetje op de achtergrond. Ik wist nooit zo goed of er een parfum van kon worden gemaakt. Toch wel, dus - er is wel behoefte in die soort geuren . Trouwens, als jullie zo'n geur van rijst hebben - wat zou de beste omgeving hiervoor zijn (ik bedoel - bloemig, houtig, fris etc)?
Interessant - ik ken geen geuren met een noot van rijst. Wat Tijgertje noemt heb ik niet geroken - welke Kenzo is het trouwens? Ik heb wel een perfume base (zo'n mengsel, die je verder kan ontwikkelen tot een parfum of in een parfum kan gebruiken) en die ruikt naar een chinees restaurant - je ruikt rijst en iets gebakken (vlees met groente) en zelfs een fruit toetje op de achtergrond. Ik wist nooit zo goed of er een parfum van kon worden gemaakt. Toch wel, dus - er is wel behoefte in die soort geuren . Trouwens, als jullie zo'n geur van rijst hebben - wat zou de beste omgeving hiervoor zijn (ik bedoel - bloemig, houtig, fris etc)?
vrijdag 26 maart 2010 om 08:34
Tijger: veel plezier vandaag, en kom nu eens terug met een rode omslagjurk! En wij kunnen jouw geleuter over parfums ook niet missen.....we moeten toch ook aan iemand kunnen toetsen of een geur écht smerig is of niet...
Beauties: lekker vieren vandaag!
Ik ruik naar:
PG18 - Cadjméré - (2007)
Oriental Woody & Creamy
Cadjméré,
A delicate and refined meeting of precious Rosewood, floral and spicy, with soft and warm Sandalwood… A creamy harmony, a perfume tender and caressing like a Kashmir shawl.
Myrtle twigs, aromatic sap, Kenyan cypress resin, Sandalwood bark, Ambrette and Vanilla
Beauties: lekker vieren vandaag!
Ik ruik naar:
PG18 - Cadjméré - (2007)
Oriental Woody & Creamy
Cadjméré,
A delicate and refined meeting of precious Rosewood, floral and spicy, with soft and warm Sandalwood… A creamy harmony, a perfume tender and caressing like a Kashmir shawl.
Myrtle twigs, aromatic sap, Kenyan cypress resin, Sandalwood bark, Ambrette and Vanilla
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
vrijdag 26 maart 2010 om 08:40
quote:marnie schreef op 26 maart 2010 @ 08:34:
Ik ruik naar:
PG18 - Cadjméré - (2007)
Ah, die is heerlijk. Ik heb het maar één keer geroken - mooie sandal, die ook lekker romig en zoet is.
Marnie, heb je het met Tam Dao van Diptyque of Santal Blanc van SL vergeleken? In mijn beleving was Cadjméré het meest zoet en romig van die drie, maar misschien weet ik het niet meer. Ik heb hier in Amsterdam nog nooit één winkel gevonden waar alle geuren van PG waren - er zijn wel handvol winkeltjes met een paar van de collectie... lastig
Ik ruik naar:
PG18 - Cadjméré - (2007)
Ah, die is heerlijk. Ik heb het maar één keer geroken - mooie sandal, die ook lekker romig en zoet is.
Marnie, heb je het met Tam Dao van Diptyque of Santal Blanc van SL vergeleken? In mijn beleving was Cadjméré het meest zoet en romig van die drie, maar misschien weet ik het niet meer. Ik heb hier in Amsterdam nog nooit één winkel gevonden waar alle geuren van PG waren - er zijn wel handvol winkeltjes met een paar van de collectie... lastig
vrijdag 26 maart 2010 om 08:41
AromaX: een geur van heerlijke stomende pandanrijst, in een ietwat zoetige omgeving...die zoek ik, dus geen gebakken vlees met groente...wel het toetje!
Ik geloof dat Christopher Brosius (CB I Hate Perfume), voormalig neus van Demeter, wel een "steamed rice accord" of "boiled rice accord" heeft. Ook een leuke website om op te snuffelen, met veel info. Dus gewoon dat wat ik daarboven tussen haakjes heb geschreven, aan elkaar, met .com erachter
Ik geloof dat Christopher Brosius (CB I Hate Perfume), voormalig neus van Demeter, wel een "steamed rice accord" of "boiled rice accord" heeft. Ook een leuke website om op te snuffelen, met veel info. Dus gewoon dat wat ik daarboven tussen haakjes heb geschreven, aan elkaar, met .com erachter
vrijdag 26 maart 2010 om 08:44
AromaX: Jazeker heb ik ze vergeleken, Santal Blanc vind ik een mooie kruidige / warme sandelhoutgeur, Tam Dao een wat drogere, meditatief bijna.
Het valt mij ook op dat haast geen een verkooppunt alle PG's heeft, maar onze vrienden en vriendinnen Claudio en Celeste doen wel hun best...
Het valt mij ook op dat haast geen een verkooppunt alle PG's heeft, maar onze vrienden en vriendinnen Claudio en Celeste doen wel hun best...
vrijdag 26 maart 2010 om 08:47
Goedemorgen ladies en heer,
Dank voor de verjaardagswensen voor manlief, hij komt net bedje uit, vrije dag genomen, ik werk alleen deze morgen, rest ook vrij hoor
Mooi geschreven Tijger, wij kunnen jou ook niet missen hoor!
AromaX, geurige rijst (zoals al geschreven vind ik pandan erg lekker) met wat heerlijk zoets erin en cederhout voor de dry down, hmmm.
Ik ga vandaag denk ik in Quand Vient La Pluie, na het werken douchen dus ik heb nog tijd om te denken
Marnie, ik ga heel snel ook weer Cadjmere opdoen, heerlijk!
Dank voor de verjaardagswensen voor manlief, hij komt net bedje uit, vrije dag genomen, ik werk alleen deze morgen, rest ook vrij hoor
Mooi geschreven Tijger, wij kunnen jou ook niet missen hoor!
AromaX, geurige rijst (zoals al geschreven vind ik pandan erg lekker) met wat heerlijk zoets erin en cederhout voor de dry down, hmmm.
Ik ga vandaag denk ik in Quand Vient La Pluie, na het werken douchen dus ik heb nog tijd om te denken
Marnie, ik ga heel snel ook weer Cadjmere opdoen, heerlijk!
vrijdag 26 maart 2010 om 08:49
Morgen allemaal!
Hey AromaX. Ik was al bang dat je niet meer kwam . Net zo leuk dat je er bent en inspirerend. Uhm.... Ik heb geen foto van jou anders konden wij je hier ook aanbidden gnuif gnuif . Lijkt wel kalender v Playgirl als zoiets al bestaat ... Elke dag een foto van een leuke meneer om de dag mee te starten . Maar ook niet best voor de gezondheid. We zijn hier ook niet van steen hoor.
Geuren met rijst. Ik ga eens op zoek. Popcorn weer wel. Santal de Mysore vind ik geuren naar Indiase Curry
Hey AromaX. Ik was al bang dat je niet meer kwam . Net zo leuk dat je er bent en inspirerend. Uhm.... Ik heb geen foto van jou anders konden wij je hier ook aanbidden gnuif gnuif . Lijkt wel kalender v Playgirl als zoiets al bestaat ... Elke dag een foto van een leuke meneer om de dag mee te starten . Maar ook niet best voor de gezondheid. We zijn hier ook niet van steen hoor.
Geuren met rijst. Ik ga eens op zoek. Popcorn weer wel. Santal de Mysore vind ik geuren naar Indiase Curry
vrijdag 26 maart 2010 om 08:59
Handig zo n mobiel maar niet alles gaat zoals ik wil.AromaX nu ben ik wel benieuwd wat je voor moois ophebt.
Trouwens ik heb in jouw woonplaats ook een geurenvriend die ik dit weekend ga besnuffelen haha. Maar ik heb nog een paar vrienden met die passie. Als we elkaar zien gaat het ook alleen over geuren en smaken. Lekker eten dus.
Ben vandaag braafjes in White Musk v Montale.
Beauties hieperdepiep met je hubby.
Tiger goed dat je blijft!
Trouwens ik heb in jouw woonplaats ook een geurenvriend die ik dit weekend ga besnuffelen haha. Maar ik heb nog een paar vrienden met die passie. Als we elkaar zien gaat het ook alleen over geuren en smaken. Lekker eten dus.
Ben vandaag braafjes in White Musk v Montale.
Beauties hieperdepiep met je hubby.
Tiger goed dat je blijft!
vrijdag 26 maart 2010 om 09:49
kep even gegoogeld:
Kenzo Amour: gemaalt door Daphne Bugey en Olivier Cresp.
cherryblossom, rice steam, white tea, frangipani, heliotrope, thanaka wood, incense, vanilla, musk.
Vergelijkingen met Plaisir v Laura Tonatto en Annam v Tan Guidicelli.
En toen kwam ik bij iets anders, staat niet bij parfum want is n skincare product:
KenzoKi (Sensual) Rice Steam Water! Groep: Aromatic.
De combinatie met zachte japanse thee, groene thee, lijkt me het fijnst icm gestoomde rijst.
Zeker niet te zoet gourmand, maar iets fluffy luchtig, niet te 'dense'.
Eerder zacht licht hout en iets groenigs dan bloemig of fris.
AromaX heel lang geleden tipte je mij Le Labo Rose 31 en Vierges et Toreros v ELdO, beide nog steeds niet geroken, hopelijk komt het er in Amsterdam dan eindelijk van!
Ik ga me vandaag onderdompelen in L Air de Rien.
En nu op jurkenjacht! Vanavond breng ik verslag uit!
Have a pleasant peaceful harmonious fragrant day!
Kenzo Amour: gemaalt door Daphne Bugey en Olivier Cresp.
cherryblossom, rice steam, white tea, frangipani, heliotrope, thanaka wood, incense, vanilla, musk.
Vergelijkingen met Plaisir v Laura Tonatto en Annam v Tan Guidicelli.
En toen kwam ik bij iets anders, staat niet bij parfum want is n skincare product:
KenzoKi (Sensual) Rice Steam Water! Groep: Aromatic.
De combinatie met zachte japanse thee, groene thee, lijkt me het fijnst icm gestoomde rijst.
Zeker niet te zoet gourmand, maar iets fluffy luchtig, niet te 'dense'.
Eerder zacht licht hout en iets groenigs dan bloemig of fris.
AromaX heel lang geleden tipte je mij Le Labo Rose 31 en Vierges et Toreros v ELdO, beide nog steeds niet geroken, hopelijk komt het er in Amsterdam dan eindelijk van!
Ik ga me vandaag onderdompelen in L Air de Rien.
En nu op jurkenjacht! Vanavond breng ik verslag uit!
Have a pleasant peaceful harmonious fragrant day!
vrijdag 26 maart 2010 om 13:43
Smelly, wat ik op heb is al gedeeld in een ander topic en over Jasmin Full zal ik ook wat meer zetten op de blog - vond het een mooie geur. En white musk van Montale is een heerlijke geur - wat subtieler en minder zoet, dan de meeste witte musken. Lekker met viooltje en Ylang.
Voor de rijst is het duidelijk - geen groente en vlees, wel gebakken rijst en zeker het toetje - liefst fruitig en romig. En dat alles op een houten bordje
Demeter geuren ken ik niet goed. Ze hebben wel een mooie website, maar zijn ze ook in NL te vinden? Hun $ prijzen spreken me wel aan, maar ja - met de verzendkosten en de douane belastingen - grrrr,,, Ik heb allen Mojito en Groene thee via eBay gekocht.
Ah, Tijgermeisje - ja ik weet nog wel over die tuberoos van Vierges et Toreros van ELDO. Volgens mij hebben ze nog steeds bij Skins, hoewel ze er vanaf wilden. Of het nog ergens anders is weet ik niet (als een verwende Amsterdammer ga ik niet iets zoeken wat in Amsterdam is te vinden ). Je kan trowens ook op de website van ELDO hun proefjespakket bestellen met alle geuren - komt samen met de verzendkosten voor ong. 35 euro. Wat is ook interessant, dat ik een andere tuberoos gevonden, die wel op die van Vierges et Toreros lijkt - in Avondroos wierook van De Moeder's Geuren. Zo kan je ook een beetje indruk krijgen. Alleen leer en Stieren is er niet, dus even naar de stal in de boerderij, wierookje aan en dan weet je het een beetje
Voor de rijst is het duidelijk - geen groente en vlees, wel gebakken rijst en zeker het toetje - liefst fruitig en romig. En dat alles op een houten bordje
Demeter geuren ken ik niet goed. Ze hebben wel een mooie website, maar zijn ze ook in NL te vinden? Hun $ prijzen spreken me wel aan, maar ja - met de verzendkosten en de douane belastingen - grrrr,,, Ik heb allen Mojito en Groene thee via eBay gekocht.
Ah, Tijgermeisje - ja ik weet nog wel over die tuberoos van Vierges et Toreros van ELDO. Volgens mij hebben ze nog steeds bij Skins, hoewel ze er vanaf wilden. Of het nog ergens anders is weet ik niet (als een verwende Amsterdammer ga ik niet iets zoeken wat in Amsterdam is te vinden ). Je kan trowens ook op de website van ELDO hun proefjespakket bestellen met alle geuren - komt samen met de verzendkosten voor ong. 35 euro. Wat is ook interessant, dat ik een andere tuberoos gevonden, die wel op die van Vierges et Toreros lijkt - in Avondroos wierook van De Moeder's Geuren. Zo kan je ook een beetje indruk krijgen. Alleen leer en Stieren is er niet, dus even naar de stal in de boerderij, wierookje aan en dan weet je het een beetje
vrijdag 26 maart 2010 om 14:10
vrijdag 26 maart 2010 om 15:05
Ik koop zelf erg vaak parfums via internet..
Zo schelen sommige parfums echt veel in prijs als je het online koopt..
Ik las een berichtje van biol (aandacht wel getrokken door de grote foto van dat Cavalli-parfum), via: http://parfumcenter.nl/in ... =201_284&products_id=1531 kun je hem ook bestellen! Sneller bezorgd dan vanuit Amerika en qua prijs kan ik het niet beoordelen want ik ken het parfum zelf niet..
Misschien lees je dit nog
Zo schelen sommige parfums echt veel in prijs als je het online koopt..
Ik las een berichtje van biol (aandacht wel getrokken door de grote foto van dat Cavalli-parfum), via: http://parfumcenter.nl/in ... =201_284&products_id=1531 kun je hem ook bestellen! Sneller bezorgd dan vanuit Amerika en qua prijs kan ik het niet beoordelen want ik ken het parfum zelf niet..
Misschien lees je dit nog
vrijdag 26 maart 2010 om 19:24
Ben nog niet zo lang terug uit de stad, man is verwend, zoontje ook en toen vond ik dat ik ook wel wat mocht haha. Eerst Miyabi van Annayake laten opspuiten en op andere pols Oriens. Helaas werd Miyabi na een tijdje niet lekker, weer die rare penetrante noot erbij dus die werd het niet, Oriens is idd zoet en zacht maar ik vind er verder niets aan dus dat werd hem ook niet. Toen op ene hand Armani Onde Vertige en andere Armani Onde Extase, de Onde Vertige vond ik ook niet speciaal en die kreeg ook die vieze penetrante noot erdoor dus een no no. Onde Extase, goh wat doet die het goed op mijn huid zeg,in het begin heel even de bergamot,hij veranderd steeds,echt geweldig, dan weer zoet,crèmig,beetje jasmijn en nog meer en daarna is het ineens oakmoss,wat leerachtig,cederhout en toch wat zoetigs steeds erbij. Dus die heb ik gekocht, weet nu al wat ik morgen op ga doen
vrijdag 26 maart 2010 om 19:46
Hey Beauties, leuke dag gehad! Ik vind de Miyabi wel heel lekker, fijn zacht. De Oriens vind ik ook lekker, maar ik vind 'm ook wel op So Elixer van Yves Rocher lijken...ben er nog niet helemaal uit.
Van de Armani Ondes heb ik de Mystère, vind ik echt fijn, beetje wierook, beetje roos, ietwat amber / benzoin / kruiden...een oriental, maar heel transparant op een of andere manier.
Van de Armani Ondes heb ik de Mystère, vind ik echt fijn, beetje wierook, beetje roos, ietwat amber / benzoin / kruiden...een oriental, maar heel transparant op een of andere manier.
vrijdag 26 maart 2010 om 20:23
Marnie en Beauties, dat klinkt lekker die omschrijvingen van die Armani's. ik ben er achter dat ik wel heel erg van oriental houd ( en ook van zoet) en ook van Montale en ook van Kilian en Lutens en van wafels!! Als ik in de stad ben ga ik zeker even kijken.
Collega vertelde me dat bij de honingraat volgende week de parfum's flink in de aanbieding gaan. Klopt dat? Heeft iemand een krantje gelezen van dat warenhuis?
ben inmiddels over de schrik heen over ongewild reclame maken . Tijgermeisje over dat olijfoliezeep produkt, in het begin gebruikte ik het 's ochtends en 's avonds, dan toner ('s avonds eerst milk en dan toner) en dan nog vochtinbrengende creme van dat warenhuis wat beroemd is geworden met worst!
Collega vertelde me dat bij de honingraat volgende week de parfum's flink in de aanbieding gaan. Klopt dat? Heeft iemand een krantje gelezen van dat warenhuis?
ben inmiddels over de schrik heen over ongewild reclame maken . Tijgermeisje over dat olijfoliezeep produkt, in het begin gebruikte ik het 's ochtends en 's avonds, dan toner ('s avonds eerst milk en dan toner) en dan nog vochtinbrengende creme van dat warenhuis wat beroemd is geworden met worst!
vrijdag 26 maart 2010 om 20:39
Marnie, ik vind Miyabi ook heel lekker hoor maar dat rottige penetrante gevalletje wat dan weer de boel verpest,kan daar zo van balen.
Mystère had ik geroken op een strookje en vond ik volgens mij ook niet fout
Ik heb van de Ondes volgens mij alle3 een proefje en had ze een tijd geleden geprobeerd, toen vond ik er niets aan maar mijn neus vind Extase erg lekker nu
Ga ze maar eens besnuffelen Skiffy als je de kans hebt, mss zit er wel wat lekkers voor je bij
Mystère had ik geroken op een strookje en vond ik volgens mij ook niet fout
Ik heb van de Ondes volgens mij alle3 een proefje en had ze een tijd geleden geprobeerd, toen vond ik er niets aan maar mijn neus vind Extase erg lekker nu
Ga ze maar eens besnuffelen Skiffy als je de kans hebt, mss zit er wel wat lekkers voor je bij