veel beharing

26-03-2010 09:36 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik zit eigenlijk met het volgende:

Mijn man heeft nl erg veel beharing op zn rug, en ik vind dat echt onsmakelijk! Heb het er al een paar keer over gehad met hem dat ik dat dus niet mooi vind en graag zou willen dat hij dat weg liet halen (heb het niet zo bot gezegd maar hier komt het uiteindelijk wel op neer). Maar hij wil dat niet, hij zegt ik heb er geen last van en het hoort bij mij. Maar ik merk steeds meer afkeer naar hem toe (hebben al een hele tijd niet meer gevreeen enzo) En elke keer als ik er over begin wordt hij kwaad. Heb hem ook gezegd dat hij er niets aan kan doen en dat hij evt met de dokter zou moeten overleggen dat hij er psychisch iets aan over gehouden heeft zodat hij dat vergoed krijgt van de verzekering. Maar daar wil hij niet aan, en hoe vaker ik het zie hoe meer ik er van ga walgen. We zijn nu 4 jaar bij elkaar en in het begin had ik er wat minder moeite mee, maar heb ook het id dat het steeds meer begint te worden. Vind dit zo erg (emotioneel gezien) voor mij, en ook voor hem, want het is een schat van een man! En hou evengoed zielsveel van hem. Maar dat stukje lichamelijk contact zeg maar dat is wat mij afstoot.

Is dit stom? Wat vinden jullie, moet ik het er nog eens met hem over hebben of hij het niet wil laten laseren? na een behandeling of 6 is het meeste definitief weg.. kosten zijn wel 250 euries per behandeling, maar als je dan er voor goed vanaf bent... Maar het is zijn lijf en hij moet beslissen of hij dat doet. Maar ik vind hem nu gewoon niet meer aantrekkelijk (schaam, schaam).

Wil even jullie mening en sorry voor mijn geklaag!

Liefs,

jelke
TO, je zegt het zelf al: " Maar het is zijn lijf en hij moet beslissen of hij dat doet".

Het lijkt erop dat je man er geen problemen mee heeft dus je kunt hem nog een keer aanbieden zijn rug wel te willen scheren maar als hij dat niet ziet zitten..houdt het op.

Rest jou dus niets anders dan het te accepteren of de relatie te verbreken...maar zeg nu zelf, is het een relatiebreuk waard??
quote:meds schreef op 26 maart 2010 @ 12:57:

definitief ontharen kan niet. Bovendien doet het veel pijn. Wat zou je ervan zeggen als je vriend zegt dat hij jouw borsten wat onsmakelijk vindt, met het verzoek of je ze wilt verkleinen? Of als je van hem geen ander kapsel mag?

Kortom de haren op de rug van Bokito jouw vriend, is zijn zaak. Dat jij ervan walgt zegt alles over jouZoals eerder geschreven vind ik een cosmetische operatie nog wat anders dan relatief eenvoudig wat haar verwijderen. En hoeveel mannen en vrouwen hebben wel niet bepaalde voorkeuren wat betreft kapsels (bv. veel mannen die vrouwen/hun vrouw liever niet met een kort kapsel zien). Het heeft ook gewoon met smaak te maken, wat je mooi vindt en wat niet (en dat is veelal ook nog eens cultureel bepaald), en met elkaar zo nu en dan eens tegemoet komen in elkaars smaak/voorkeur vind ik helemaal niets mis.
quote:benedicte_1975 schreef op 26 maart 2010 @ 15:25:

[...]

Zoals eerder geschreven vind ik een cosmetische operatie nog wat anders dan relatief eenvoudig wat haar verwijderen. En hoeveel mannen en vrouwen hebben wel niet bepaalde voorkeuren wat betreft kapsels (bv. veel mannen die vrouwen/hun vrouw liever niet met een kort kapsel zien). Het heeft ook gewoon met smaak te maken, wat je mooi vindt en wat niet (en dat is veelal ook nog eens cultureel bepaald), en met elkaar zo nu en dan eens tegemoet komen in elkaars smaak/voorkeur vind ik helemaal niets mis.JUIST!!
quote:benedicte_1975 schreef op 26 maart 2010 @ 15:25:

Zoals eerder geschreven vind ik een cosmetische operatie nog wat anders dan relatief eenvoudig wat haar verwijderen.

Dikke kans dat haar vriend zich al elke dag scheert. En dat is inderdaad relatief eenvoudig. Zijn rug kan hij zelf niet bij en (tenzij vriendinlief elke dag scheert) dat haar verwijderen is dus niet zo eenvoudig. Als we het over harsen en/of laseren hebben is het niet alleen niet zo "relatief eenvoudig" (iemand anders moet het tenslotte voor hem doen), het is ook nog eens pijnlijk.

Wat de meeste mensen dwars zit is het feit dat TO zegt dat hij al rughaar had toen ze hem leerde kennen en het toen al niet mooi vond. Als ze er een probleem mee had, had ze dat tóen te kennen moeten geven en niet nu ineens "walgelijk" verklaren en tot probleem verklaren. En hoe je het ook wend of keert, het is en blijft zijn lichaam en zijn keus. Ze heeft het hem gevraagd, hij heeft nee gezegd, einde verhaal. Lijkt me niet dat je iemand kunt (of zou moeten willen) dwingen om zijn of haar lichaam aan te passen. Voor de dames die dat wél vinden, kijk nog eens paar topics lager naar het verhaal van de dame wiens vriend commentaar op haar uiterlijk heeft. Iedereen is het daar over eens dat de heer in kwestie een "lul" is...
quote:Lynn87 schreef op 26 maart 2010 @ 13:57:

[...]

Vind ik niet gek....er word erg vervelend gereageert op haar probleem.

Probleem?!? Wat is het probleem dan? Ze vind de man waar ze al 4 jaar mee gaat nu in ene walgelijk omdat hij haar op zn rug heeft. Hij wil dr niks aan doen. Ze komt ook niet terug om uit te leggen hoeveel veel is. Zitten er 6 haren of ziet hij er uit als King Kong?

En wat voor raad hadden we moeten geven dan? Ach meis, je hebt helemaal gelijk hoor, ik zou ook zo'n bosaap niet meer willen hebben ook al ging ik er 80 jaar mee? Hij wil iets niet doen voor haar. Omdat hij het niet wil. Punt uit. Mijn vriend wil graag dat ik mn haar laat groeien. Een keer gedaan. Ziet er niet uit, dat dunne bossie touw wat er dan op mn hoofd zit. Ik heb het geprobeerd en daarna rigoreus de schaar er in gezet. Hij heeft nu een vriendin met héél kort haar en dat staat me veel beter.

TO zeurt, en er is meer aan de hand in die relatie. En aangezien ze hier niet meer terugkomt omdat de reacties haar niet aanstaan zegt ook al genoeg over haar.
Ze gaf indd aan dat hij dit haar al had toen ze iets met hem begon,

Maar je kunt echt in de loop der jaren ergens echt een afkeer tegen krijgen waar je eerder minder moeite mee had.

Als het je steeds meer gaat storen krijg je gewoon een afkeer.

Bijvoorbeeld mijn vriend heeft een hele grote tattoo over zijn arm (hou zelf niet van tattoes) op het begin deed me dit nie zoveel.

Maar ik kijk er nu tog al een hele lange tijd tegenaan en ik ga hem steeds lelijker vinden.

Niet dat ik hem daardoor walgelijk vind hoor!!! ;)

Maar een afkeer kan zich ontwikkelen in de loop der jaren.
Wat een walgelijk idee om het dan maar op "psychisch" te gooien zodat de maatschappij betaalt voor jouw idee van schoonheid. Ik snap best dat niet iedereen van rughaar houdt en niet iedereen van blond, niet iedereen van snorren en niet iedereen van dunne billen. Tjee, acceptatie, who is perfect? En respecteer vooral zijn gevoelens over zijn eigen lichaam.

Mijn ex had het ook maar vond het zelf wel heel jammer, maar dat was meer om reacties van types als jij als hij niet met een longsleeve aan bij 35 graden rondliep. Hij ging daarom iedere zomer een keer naar een schoonheidssalon voor een rugwax voor 30 euro, en was zes weken haarvrij. Wellicht vindt je vriend deze oplossing wel haalbaar om je tegemoet te komen deze zomer als jij belooft dit gebaar ook te waarderen?
Fraude vind ik echt erger dan rughaar! TO wil op onz ekosten haar mans rug laten laseren. Schandalig! Er zijn meer oplossingen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zeg harsen.

Ik vind dat je dat wel voor elkaar mag over hebben. Het gaat niet om 1 persoon in een relatie. Van hem verwachten dat hij zich laat laseren is wat jij wilt, hij wilt niets, compromis in mijn ogen is harsen. (of scheren maar daar zou ik niet aan beginnen)

Als ik graag mijn hoofd kaal wil scheren doe ik dat ook niet zonder overleg aangezien dit best veel invloed heeft op aantrekkelijkheid. Zo zie ik de rug(beharing) ook.
quote:schuim schreef op 26 maart 2010 @ 17:02:

Ik vind dat je dat wel voor elkaar mag over hebben. Het gaat niet om 1 persoon in een relatie. Van hem verwachten dat hij zich laat laseren is wat jij wilt, hij wilt niets, compromis in mijn ogen is harsen. (of scheren maar daar zou ik niet aan beginnen)

Als ik graag mijn hoofd kaal wil scheren doe ik dat ook niet zonder overleg aangezien dit best veel invloed heeft op aantrekkelijkheid. Zo zie ik de rug(beharing) ook.Die rugbeharing hoort bij hem, daar heeft ze de afgelopen vier jaar zonder problemen mee kunnen leven. En nu opeens stoort ze zich er blijkbaar aan. Moet hij zich daarom maar aanpassen aan haar veranderende smaak? Wie weet waar ze volgend jaar van walgt en wat ze dan weer van hem eist, dan kan hij wel aan de gang blijven! Als ze het echt zo walgelijk vindt dat het haar afstoot had ze daar beter over na moeten denken voor ze een relatie met hem aanging. En niet van hem eisen dat hij een pijnlijke, dure behandeling ondergaat voor iets waar hij zelf geen enkel probleem mee heeft.
hoe vaak kijk je nou naar je man zn rug...
Ja sorry hoor, het is een schat van een man, met haar op zijn rug.

Mens ga in je handjes knijpen dat je een lieve leuke vent hebt en lig niet te mekkeren over haar op zijn rug.

Echt waar, tel je zegeningen.

Hoe oppervlakkig kun je zijn.

Onsmakelijk? Nou ik weet wel heel wat onsmakelijker dingen te bedenken dan een lieve goeie vent met haar op zijn rug....

Schoon haar is toch schoon? Wat is daar nou onsmakelijk aan.

Het zo zo fijn zijn als we allemaal de hoofdzaken van de bijzaken zouden kunnen onderscheiden.
Dus voor de dames die vinden dat hij maar moet harsen:

als hij vindt dat knalroze lipstick en blauwe oogschaduw je-van-het is dan doen jullie dat ook? Het is immers een kleine moeite hem tegemoet te komen?

(en voor de goede orde: dit is een serieuze vraag)
quote:Capibara schreef op 26 maart 2010 @ 17:15:

[...]

Die rugbeharing hoort bij hem,

Net zoals oksel been en schaamhaar bij ons vrouwen hoort?

daar heeft ze de afgelopen vier jaar zonder problemen mee kunnen leven. En nu opeens stoort ze zich er blijkbaar aan.

Ze heeft aan het begin van dit topic al gezegd dat ze hier wel al problemen mee had, en nu het erger is geworden er nog meer problemen mee heeft.

Moet hij zich daarom maar aanpassen aan haar veranderende smaak?

Al was het wel zo, hij kan haar best tegemoet komen.

Wie weet waar ze volgend jaar van walgt en wat ze dan weer van hem eist, dan kan hij wel aan de gang blijven!

Dat is hier niet aan de orde en als dat blijkt dan is dat een ander probleem.

Als ze het echt zo walgelijk vindt dat het haar afstoot had ze daar beter over na moeten denken voor ze een relatie met hem aanging.

Ze heeft hem vanaf het begin laten weten hier een 'issue' mee te hebben. Als hij hier niets aan wilt doen is het aan haar of zij dat een groot genoeg probleem vind om eventueel uit elkaar te gaan.

En niet van hem eisen dat hij een pijnlijke, dure behandeling ondergaat voor iets waar hij zelf geen enkel probleem mee heeft.

Dat vind ik ook belachelijk daarom het alternatief scheren of harsen. Dat vind ik namelijk niet teveel gevraagd. Je wilt neem ik aan aantrekkelijk blijven voor elkaar en dat is vaak niet zoals we van nature behaard zijn.

Hieronder een stuk waarin ik 'jou' bedoel als in het algemeen.

Als jou man neushaar heeft (dat wist je vanaf het begin) en plots begint dat verder te groeien en het komt zijn neus uitzetten en dit wordt alleen maar erger zou het waarschijnlijk wenselijk zijn als hij dit bijknipt. Als hij zich hier zelf niet aan stoort en jij wel, zou hij dit toch voor jou kunnen doen, als hij dat niet zou willen zou ik dat behoorlijk egoistisch vinden.
quote:Snormel schreef op 26 maart 2010 @ 17:34:

Dus voor de dames die vinden dat hij maar moet harsen:

als hij vindt dat knalroze lipstick en blauwe oogschaduw je-van-het is dan doen jullie dat ook? Het is immers een kleine moeite hem tegemoet te komen?

(en voor de goede orde: dit is een serieuze vraag)Je moet je er zelf ook fijn bij voelen. Als hij er echt problemen mee zou hebben zijn rughaar te harsen en met goede argumenten aankomt dan vind ik het weer wat anders. Onder goede argumenten versta ik wat anders dan: het doet pijn, het is teveel gedoe.
quote:NewWoman schreef op 26 maart 2010 @ 17:32:

Ja sorry hoor, het is een schat van een man, met haar op zijn rug.

Mens ga in je handjes knijpen dat je een lieve leuke vent hebt en lig niet te mekkeren over haar op zijn rug.

Echt waar, tel je zegeningen.

Hoe oppervlakkig kun je zijn.

Onsmakelijk? Nou ik weet wel heel wat onsmakelijker dingen te bedenken dan een lieve goeie vent met haar op zijn rug....

Schoon haar is toch schoon? Wat is daar nou onsmakelijk aan.

Het zo zo fijn zijn als we allemaal de hoofdzaken van de bijzaken zouden kunnen onderscheiden.Ik vind rughaar ook niet fijn en vind mezelf niet oppervlakkig. Natuurlijk gaan belangrijkere zaken voor maar dat heeft niets met smaak en aantrekkelijkheid te maken. Als zijn gezondheid op het spel staat als zijn haar eraf wordt gehaald laat het dan zitten! Maar in dit geval hoef je niets op te offeren. Er staat niet in de OP: mijn man heeft een harige rug en dat vind ik niet mooi, een andere man is in beeld gekomen die wel een kale rug heeft, zal ik mijn relatie opgeven? Ik twijfel nog want mijn man is wel een schat.
quote:schuim schreef op 26 maart 2010 @ 17:38:

[...]

Onder goede argumenten versta ik wat anders dan: het doet pijn, het is teveel gedoe.verzin eens wat jij wel een goed argument zou vinden,dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ BGB die kan ik niet verzinnen hoor, haha. Ik zette het erbij omdat sommige mensen het blijkbaar raar vinden om je rug te scheren voor je partner. Er komen altijd mensen met onmogelijke voorbeelden in onmogelijke situaties aanzetten, waarvan ik vind dat het niets met mijn argument te maken heeft. Een soort voorzorgsmaatregel.
100% met schuim eens!

En van dat neushaar is echt een prima voorbeeld!
quote:Liendaa schreef op 26 maart 2010 @ 17:55:

100% met schuim eens!

En van dat neushaar is echt een prima voorbeeld!

bedankt

Zou niemand meer reageren omdat ze er niets tegen in kunnen brengen? Met andere woorden, hebben de haar-eraf voorstanders gewonnen?
anoniem_76938 wijzigde dit bericht op 26-03-2010 18:12
Reden: om, omdat
% gewijzigd
quote:schuim schreef op 26 maart 2010 @ 18:11:

Zou niemand meer reageren omdat ze er niets tegen in kunnen brengen? Met andere woorden, hebben de haar-eraf voorstanders gewonnen?

Yup! Jullie mogen nu met zijn allen hem gedwongen kaalscheren!

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, je kunt hoog en laag springen, het blijft zijn lijf en hij wil niet. Einde verhaal. Kan TO kiezen wat ze daarmee wil
haha

denk t wel. jeeej
Ruk het scheermes uit!!!! :D
.
Als je verliefd word op een persoon zonder z'n rug te hebben gezien, is het niet van: ow ik wil toch niks met je want je rug is te harig :S

je kan het evegoed walgelijk en onsmakelijk vinden of het nu over je vriend gaat of over bijvoorbeeld je baas of een collega.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven