Vriend geeft feedback op figuur..

23-03-2010 15:36 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

iets waar ik mee zit:

Mijn vriend heeft een keer aangegeven dat hij het mooier zou vinden als ik wat zou afvallen (lees: van maat 38 naar maat 36), omdat hij nou eenmaal houdt van slanke meiden. Hier ben ik toendertijd best onzeker over geweest. Ook al heeft hij intussen 100x gezegd dat hij mij mooi vind.

Inmiddels fiets ik elke dag naar mijn werk en ben ik inderdaad afgevallen. Maar.. met mijn dunner figuur zijn automatisch ook mijn borsten kleiner geworden. Hier was ik zelf niet eens mee bezig! Maar je begrijpt, vriendlief heeft intussen aangegeven dat hij mijn 'oude borsten' mooier vond, en het dus mooier zou vinden als ze weer wat groter zijn..

Zucht.. wat moet ik hier nou mee?!? Ik heb al aangegeven dat ik erg onzeker wordt van dit soort opmerkingen. Vooral omdat ik in eerste instantie gewoon blij was met mijn borsten! Hij vind dat ik niet onzeker moet zijn en dat hij mij een prachtvrouw vind.

Waarom dan toch steeds die opmerkingen als: "Ik zou het mooier vinden als..."??!? Hebben jullie ervaringen hiermee of tips over hoe ik minder onzeker kan worden?!?

Alvast bedankt..
quote:Billie36 schreef op 23 maart 2010 @ 18:51:

Heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien is het al gevraagd. Heb je zelf aangegeven dat je van een lichaamsdeel baalde?

Dat deed ik namelijk wel eens. Ik pakte een buikrol vast zuchtte diep en zei daarbij dat ik veel te dik was geworden. Hij antwoordde dan dat er idd wel een buikje was ontstaan en ik wel wat dikker was geworden ja. Dit nestelde zich later in mijn hoofd alsof ik het niet eerst had gevraagd. Ik wilde natuurlijk eigenlijk horen dat ik hoe dan ook perfect was. In feite herhaalde hij alleen mijn woorden en dan begon ik met "oh dus je vind me dik?".Herkenbaar
quote:nak schreef op 23 maart 2010 @ 18:42:

Maar ze vráágt op zo'n moment toch niet om z'n mening???

Sinds wanneer mag je in een relatie je mening niet meer geven? Wat is dit voor vaag gedoe? Hij zegt niet dat hij haar een verschrikkelijk mens vindt. Hij zegt nota bene 100x meer dat hij haar mooi vindt!

Dit is echt een aangepraat taboe dat mannen noooooit iets negatiefs over het lichaam van hun vriendin mogen zeggen. Misplaatste gevoeligheid.
Ben het met qthee eens.

Maak het niet groter dan het is. Wat heeft ie nou eigenlijk gezegd? Dat ie maat 36 mooier vindt dan maat 38 en dat hij grotere borsten mooier vindt dan kleinere. En hij zegt heel vaak dat hij jou heel erg leuk/mooi vindt.

Mijn man vindt maat 36 met grote borsten ook mooier, en gezien de blote mevrouwen in de blootboekjes zijn er nog meer die er zo over denken. Dat zegt toch niets over je vriend zijn liefde voor jou?
Ik vind dat er wel erg snel geroepen wordt dat iemand haar partner moet verlaten, in het algemeen, op deze pijler.

Wat weten we nu helemaal van de relatie? En van de conversatie waarin dit genoemd is?

Ik flap er ook wel eens dingen uit die niet zo aardig zijn (kom uit een deel van Nederland waar men nogal direct is). Blij dat niet iedereen daarom wegrent bij mij.
05-11-2007 | 00:00: Wat veel mannen met hun piemel hebben hebben veel vrouwen met hun borsten. Te klein, te slap, te groot of te plat. Veel vrouwen bekijken hun borsten met een mengeling van onzekerheid en twijfel. Je hoeft geen psycholoog te zijn om tot een dergelijke conclusie te komen. Men hoeft slechts naar de verkoopsuccessen van push-up, voorgevormde en of beugel BH's te kijken om te zien dat het veel vrouwen er aan gelegen is om de illusie van de 'perfecte' borsten in stand te houden. Maar ook de verkoop smeerseltjes en andere cosmetica die borsten steviger zouden maken doen het goed. Een stap verder is natuurlijk plastische chirurgie. En omdat veel vrouwen de illusie van de 'perfecte' borsten hoog houden raken andere vrouwen nog meer vertwijfeld over hun eigen tieten. Indoctrineert door mode, media en commercie krijgen we steeds meer een verwrongen beeld opgedrongen over hoe de 'perfecte' borsten eruit moeten zien. Maar waarom mogen borsten niet gewoon zijn wat ze zijn?

Het heeft allemaal te maken met ideaal van jong zijn. Een paar mooie stevige 'appels' in de blouse versterkt het beeld van jeugdigheid en spiegelt aan de modellen die ons in videoclips, magazines en films toelachen. Maar jong, rond en strak heeft niets met vrouwelijkheid te maken maar alles met meisjes zijn. De overgang van adolescentie naar vrouw gaat gepaard met rondere vormen en een weelderige zachtheid. Verdikking rond de heupen, een klein buikje en borsten die losser gaan zitten en de strijd tegen de zwaartekracht dreigen te verliezen. Het is een natuurlijk proces die bij de een sneller begint dan bij de ander.

Veel vrouwen denken dat mannen aangetrokken worden door strakke ronde borsten en ongetwijfels zijn er ook mannen voor wie dat inderdaad geldt. Het merendeel echter wil gewoon 'lekkere' tieten, waarbij die definitie heel persoonlijk is. Van dat merendeel is er weer een deel mannen die helemaal gaan voor hangende borsten. Liefhebbers van hangborsten vinden elkaar op onder andere het Internet.

( Zo sag heeft u het nog nooit gegeten )

De website saggysaggy is bijvoorbeeld zo'n plek. Nu eens niet de uitgekauwde standaardmodellen maar gewone vrouwen in al hun verscheidenheid. Leden krijgen toegang tot de database als zij persoonlijke foto's insturen. Maar ook in nieuwsgroepen zoals bijvoorbeeld alt.binaries.pictures.erotica.breasts.saggy komen liefhebbers van de soepel bewegende en loshangende borsten ruimschoots aan hun trekken.

In de schimmige wereld van de persoonlijke homepages op Nederlandstalige 'Het Net' treffen liefhebbers van 'saggy breasts' elkaar. Natuurlijk zijn er ook de nodige betaalde sekssites die 'hangtieten' in hun etalage hebben. (Google zelf maar.) Gezien het ruime aanbod moet er dus ook een grote hoeveelheid liefhebbers zijn van hangende borsten.

Zijn liefhebbers van hangborsten pervers? Neen, aangezien het merendeel van de vrouwen niet de 'perfecte' borsten hebben in de zin wat de commercie ons voorschrijft is het dus eigenlijk heel normaal voor heteromannen om aangetrokken te worden door borsten in al hun verscheidenheid.

Is het dan pervers om aangetrokken te worden door het model tiet dat plastische chirurgen als esthetisch beschouwen? Nee, eigenlijk ook niet, het zit in onze genen om jong en stevig als aantrekkelijk te ervaren. De enige perversie die we in dit verhaal kunnen ontdekken is het streven van sommige vrouwen om koste wat het kost vast te houden aan een misplaatst ideaalbeeld. Vergeet toch die borstvergroting, borstversteviging, borstcorrectie of borstverkleining als daar geen medische noodzaak toe is en ga met het geld dat u uitspaart op push-ups, smeerseltjes of chirurgen lekker op pad met diegene die u lief heeft.

De dichter Vondel schreef een paar honderd jaar geleden al;"wie een wijf trouwt voor het lijf, verliest het lijf en behoudt het wijf". De wijze les is dus wees wie je bent en kies een partner die van je houdt ongeacht je nou grote, dikke, dunne, platte of slappe tieten hebt. En vergeet niet dat zelfverzekerdheid en trots de basisingrediënten van aantrekkelijkheid zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik stem op BGB's oplossing: besnijden en daarna bekennen dat schattige 'frummeltje' dat er eerst zat, toch wel erg te missen.
quote:Rooos83 schreef op 23 maart 2010 @ 18:05:

[...]

Omdat de auto is verkocht en ik nu met de fiets naar het werk ga ;)ja sure, en daarom val je een kledingmaat af.....
quote:meds schreef op 23 maart 2010 @ 22:51:

[...]ja sure, en daarom val je een kledingmaat af.....

O ja sure, van beweging val je natuurlijk niet af....

Lijkt me echt wel een goede verklaring hoor, en dat had ze ook al een paar keer eerder getypt.

Roos, ik zou hem echt nog even goed duidelijk maken dat hij z'n eigen glazen ingooit met die opmerkingen. Als jij onzeker wordt heeft dat geen positieve invloed op jullie relatie, dus kappen ermee!

Wees lief voor elkaar.
"wie een wijf trouwt voor het lijf, verliest het lijf en behoudt het wijf": ge-ni-aal!!

Ik denk trouwens dat meds gelijk heeft: dit vind ik inderdaad typisch opmerkingen om jou er een beetje onder te houden. Dat jij het gevoel krijgt dat je aan meneers maatstaven moet voldoen en maar reuze blij mag zijn dat hij bij je blijft. Misschien een beetje gechargeerd gesteld, zo, maar toch... wat zit er achter deze opmerkingen? Toch niet echt dat hij het jammer vindt dat je geen grotere borsten hebt? Vind ik moeilijk te geloven...

Ik had ook eens zo'n vriendje. Altijd aan t zeiken over 'vet op de heupjes' (ik had maat 36), en hij had er ook een handje van om me het gevoel te geven dat ik dommig was (de 'muts'-en, 'doos'-en, en 'domme kipjes' vlogen me om de oren). Achteraf denk ik: wat een triest figuur! Waarom liet ik dat in godsnaam over me heen komen? Nu ik het objectief bekijk, was hij gewoon heel onzeker over zichzelf, en deed dit denk ik om mij het gevoel te geven dat ik wel ontzettend bofte met hem, en misschien daardoor niet zag wat voor n loser/klaploper hij eigenlijk was...

Ik zeg niet dat jouw vriend niet deugt, ik vraag me alleen af wat hier de onderliggende (onbewuste) reden voor is.
Eens met Meds, deze meneer zegt dit soort dingen om jou er onder te houden. Ik heb ook eens zo'n vriend gehad die mijn b cup te klein vond. Zo´n man daar word je niet gelukkig mee, niet voor niks is dat inmiddels mijn ex.
quote:brunetta schreef op 24 maart 2010 @ 23:09:

Eens met Meds, deze meneer zegt dit soort dingen om jou er onder te houden. Ik heb ook eens zo'n vriend gehad die mijn b cup te klein vond. Zo´n man daar word je niet gelukkig mee, niet voor niks is dat inmiddels mijn ex.Wat een onzin, niet iedereen is zoals jouw ex. Sommige mannen zijn gewoon onhandig. Welke van de twee types die wij schetsen het is weten wel helemaal niet.
quote:Vl43inder schreef op 25 maart 2010 @ 00:02:

[...]

Wat een onzin, niet iedereen is zoals jouw ex. Sommige mannen zijn gewoon onhandig. Welke van de twee types die wij schetsen het is weten wel helemaal niet.Hoe onhandig moet je zijn? Ja, je kan ook heel weinig 'last' hebben van zelfreflectie en inlevingsvermogen...
Echt zo'n typisch ventje....
Hoe moet dat dan als je straks wat koters hebt gebaard of rimpels krijgt? Ik zou behoorlijk onzeker worden van zo'n man, brrrr.

Gelukkig kan plastische chirurgie over 10 jaar wellicht gewoon bij de huisarts en ik verwacht ook dat binnen onafzienbare tijd de botox bij de apotheek te halen is.....

Hiervoor ik hou ook mannen zoals de jouwe verantwoordelijk.
als ik dan toch kan kiezen ga ik iig niet voor onhandig of hoe je het ook wil noemen.

Daarmee zeg ik toch niet tegen TO dat ze het uit moet maken?

Ik vind het opvallend hoeveel relatie issues ik tegen kom die ik herken van vroegah, ben blij dat ik nu een relatie heb waar ik helemaal gelukkig mee ben, en gun dat anderen ook, das alles.

andj verantwoordelijk ben en blijf je altijd nog zelf lijkt mij.

Waar het allemaal vandaan komt, dat doet er toch helemaal niet toe. TO plaatst n topic omdat ze ermee zit, en idd je kent de hele relatie niet maar dat neemt toch niet weg dat mensen er zo hun visie op kunnen hebben, waar die visie dan ook op gebaseerd is, ervaring, voorkeur, het gaat te ver om de partij die niet aan het woord is (in dit geval/op deze pijler de partner van TO) psychologisch correct te duiden. Mening geven is nog niet zeggen 'en zo is het', nee daarmee zeg je 'en zo zie ik het'.
Wat een lul met vingers.

En wat ben jij een muts dat je dit soort crap van hem accepteert.
quote:qthee schreef op 23 maart 2010 @ 19:42:

[...]

Sinds wanneer mag je in een relatie je mening niet meer geven? Wat is dit voor vaag gedoe? Hij zegt niet dat hij haar een verschrikkelijk mens vindt. Hij zegt nota bene 100x meer dat hij haar mooi vindt!

Dit is echt een aangepraat taboe dat mannen noooooit iets negatiefs over het lichaam van hun vriendin mogen zeggen. Misplaatste gevoeligheid.

Ik heb anders liever op of aanmerkingen over mijn gedrag dan over mijn lijf. Je gedrag kan je veranderen/aanpassen je lijf niet (hooguit het gewicht, niet de vormen), daar heb je het maar mee te doen.

Kritiek op gedrag , daar kan je wat mee.
wat wel of niet op prijs wordt gesteld qua kritiek uiten is aan de personen binnen de relatie zelf lijkt mij.
Ook maar inlassen dat hij niet meer aan je borsten mag zitten dan; alleen toegankelijk indien geadoreerd!
quote:qthee schreef op 23 maart 2010 @ 19:42:

[...]

Dit is echt een aangepraat taboe dat mannen noooooit iets negatiefs over het lichaam van hun vriendin mogen zeggen. Misplaatste gevoeligheid.Ehhh "misplaatste gevoeligheid"? Wat is dat?? Is dat iets waar jij niet gevoelig voor bent, dus een ander het daarom ook maar niet moet zijn?
er is een verschil tussen je mening geven en ongevraagd- en ongezouten eruit spuien wat jij vindt.
Hoort liefde niet blind te maken? Is liefde niet elkaar nemen zoals je bent? Maat 38 is een mooie maat hoor, zou echt van m'n vriend verwachten dat hij me neemt zoals ik ben.. En zo niet, tja.. dan niet..
Ik zou zeggen: klaag terug over het haar op zijn rug!

(Dat rijmt én is een subtiele verwijzing naar een ander topic :P )
Sjonge wat een rare zeurpiet is je vriend. Het gaat er om wat jij zelf prettig vindt en HIJ moet zn mond houden en tevreden zijn met wat hij heeft.

Sorry hoor maar mijn vriend heeft nog nooit een opmerking gemaakt over iets wat hij anders zou willen aan mij, en zo hoort het ook.

(ok, ik moet wel toegeven dat ik hem wel aanmoedig om iets aan sport te gaan doen ivm uitgroeiende bierbuik)
Ik kan hier echt woest van worden. Vind jij je vriend nog wel aantrekkelijk, met z'n simpele ziel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven