veel beharing

26-03-2010 09:36 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik zit eigenlijk met het volgende:

Mijn man heeft nl erg veel beharing op zn rug, en ik vind dat echt onsmakelijk! Heb het er al een paar keer over gehad met hem dat ik dat dus niet mooi vind en graag zou willen dat hij dat weg liet halen (heb het niet zo bot gezegd maar hier komt het uiteindelijk wel op neer). Maar hij wil dat niet, hij zegt ik heb er geen last van en het hoort bij mij. Maar ik merk steeds meer afkeer naar hem toe (hebben al een hele tijd niet meer gevreeen enzo) En elke keer als ik er over begin wordt hij kwaad. Heb hem ook gezegd dat hij er niets aan kan doen en dat hij evt met de dokter zou moeten overleggen dat hij er psychisch iets aan over gehouden heeft zodat hij dat vergoed krijgt van de verzekering. Maar daar wil hij niet aan, en hoe vaker ik het zie hoe meer ik er van ga walgen. We zijn nu 4 jaar bij elkaar en in het begin had ik er wat minder moeite mee, maar heb ook het id dat het steeds meer begint te worden. Vind dit zo erg (emotioneel gezien) voor mij, en ook voor hem, want het is een schat van een man! En hou evengoed zielsveel van hem. Maar dat stukje lichamelijk contact zeg maar dat is wat mij afstoot.

Is dit stom? Wat vinden jullie, moet ik het er nog eens met hem over hebben of hij het niet wil laten laseren? na een behandeling of 6 is het meeste definitief weg.. kosten zijn wel 250 euries per behandeling, maar als je dan er voor goed vanaf bent... Maar het is zijn lijf en hij moet beslissen of hij dat doet. Maar ik vind hem nu gewoon niet meer aantrekkelijk (schaam, schaam).

Wil even jullie mening en sorry voor mijn geklaag!

Liefs,

jelke
Termen als onsmakelijk, walgelijk en afkeer vind ik heel zwaar als het alleen maar over beharing van de rug zou gaan.

Als ik zou als man van TO haar opening zou lezen zou ik mij zeer beledigd voelen. Je houd van iemand om het gehele plaatje, met alle plussen en minnen.
Ik vind het een beetje raar dat er zo gereageerd wordt. Een behaarde rug is voor een man net zo 'not done' als een pak chag onder de oksel van een vrouw of een kokosmat tussen haar benen. En als een vrouw een rokje aan heeft en ze heeft een laag haar op haar benen, wordt er ook raar gekeken. Waarom mag TO hier niet over klagen? Ik zou het ook niet echt lekker vinden. En tuurlijk, als de man van TO niets wil doen houdt het op, maar ik vind dat als een vrouw haar best doet om er goed uit te zien voor haar man (gevraagd of ongevraagd) dan moet dat andersom toch ook kunnen?
quote:Rome0 schreef op 26 maart 2010 @ 18:21:

[...]

Yup! Jullie mogen nu met zijn allen hem gedwongen kaalscheren!

Waarmee ik eigenlijk wil zeggen, je kunt hoog en laag springen, het blijft zijn lijf en hij wil niet. Einde verhaal. Kan TO kiezen wat ze daarmee wil Maar ik heb wel wat ik wil, meer reacties Ik ben het overigens wel met je eens.quote:marymariemaria schreef op 26 maart 2010 @ 18:24:

"Onsmakelijk", "walgen" en "afkeer" gebruiken om je vriend te beschrijven? Dan lijkt er wel heel wat aan de hand te zijn. Gaat het om rughaar....pffffZe heeft het niet over hem, ze heeft het over zijn rughaar. Wat Liendaa zegt, het had over iedereen's rughaar kunnen gaan.
quote:hatseklats schreef op 26 maart 2010 @ 18:40:

Ik vind het een beetje raar dat er zo gereageerd wordt. Een behaarde rug is voor een man net zo 'not done' als een pak chag onder de oksel van een vrouw of een kokosmat tussen haar benen. En als een vrouw een rokje aan heeft en ze heeft een laag haar op haar benen, wordt er ook raar gekeken. Waarom mag TO hier niet over klagen? Ik zou het ook niet echt lekker vinden. En tuurlijk, als de man van TO niets wil doen houdt het op, maar ik vind dat als een vrouw haar best doet om er goed uit te zien voor haar man (gevraagd of ongevraagd) dan moet dat andersom toch ook kunnen?

Arion, als ik als TO zijnde een man heb die het niets kan schelen hoe ik me over zijn uiterlijk voel zou ik mij ook diep beledigd voelen.
quote:schuim schreef op 26 maart 2010 @ 18:11:

[...]

bedankt

Zou niemand meer reageren omdat ze er niets tegen in kunnen brengen? Met andere woorden, hebben de haar-eraf voorstanders gewonnen?

Yeah right, jullie hebben gewonnen hoor.

Gefeliciteerd.

Hoofd en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden is nog altijd erg prettig....
quote:NewWoman schreef op 26 maart 2010 @ 18:46:

[...]

Yeah right, jullie hebben gewonnen hoor.

Gefeliciteerd.

Hoofd en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden is nog altijd erg prettig.... Zoals je hierboven misschien ondertussen hebt gelezen heb ik dat gepost zodat er wat meer reacties kwamen, het duurde zo lang en ik ben ongeduldig vandaag
quote:Snormel schreef op 26 maart 2010 @ 17:34:

Dus voor de dames die vinden dat hij maar moet harsen:

als hij vindt dat knalroze lipstick en blauwe oogschaduw je-van-het is dan doen jullie dat ook? Het is immers een kleine moeite hem tegemoet te komen?

(en voor de goede orde: dit is een serieuze vraag)

Natuurlijk wil ik de kleine moeite doen om bepaalde make-up te dragen die mijn vriend mooi vindt, evenals ik de kleine moeite wil doen om bijvoorbeeld een bepaalde broek of jurk aan te trekken of bepaalde oorbellen te dragen, omdat hij die mooi vindt staan. Alleen al het idee dat ik hem daar een plezier mee doe, maakt dat ik het leuk vind om daar gewoon uit mezelf al rekening mee te houden. Zo vindt mijn vriend bijvoorbeeld ook een geheel onbehaard kruis zowel bij hemzelf als bij mij mooi(er)/lekker(der), ik vind het zowel bij mezelf als bij hem vrij lelijk, maar zonder daar ook maar over te hoeven overleggen, laat mijn vriend zijn schaamhaar wat vaker gewoon groeien en vind ik het leuk om mijn vriend regelmatig met een brazilian-wax-kruis te verrassen.

Ik vind het maw eigenlijk een vanzelfsprekendheid dat je dit soort kleine dingen voor elkaar doet.
quote:hatseklats schreef op 26 maart 2010 @ 18:40:

Waarom mag TO hier niet over klagen? Ik zou het ook niet echt lekker vinden.

Omdat ze die man vier jaar geleden heeft geaccepteerd zoals hij is, inclusief haar op zijn rug. Een beetje kinderachtig om dan nu opeens te roepen dat het walgelijk is, terwijl het blijkbaar nooit een issue was. Ja, ze vond het niet mooi, maar blijkbaar niet zo walgelijk dat ze daarom geen relatie met hem zou willen. En ook niet zo erg dat ze hem toen al gevraagd heeft het er af te halen. Ze schrijft dat het erger lijkt te worden; waarschijnlijk komt dat alleen maar omdat zij zich er steeds meer aan ergert. En hoe meer iets je stoort, des groter lijkt het te worden.

De vergelijking met dames met plukken shag onder hun oksels, kokosmatten op hun kruis of haren op hun benen gaat hier niet op; ik neem aan dat die dames die beharing er af halen omdat ze dat zelf willen, niet alleen omdat hun partner daar opeens onoverkomelijke problemen mee heeft gekregen.
quote:Arion schreef op 26 maart 2010 @ 18:38:

Termen als onsmakelijk, walgelijk en afkeer vind ik heel zwaar als het alleen maar over beharing van de rug zou gaan.

Als ik zou als man van TO haar opening zou lezen zou ik mij zeer beledigd voelen. Je houd van iemand om he

t gehele plaatje, met alle plussen en minnen.ze houd toch ook van hem ondanks zijn rughaar ;)
Als het hem niks intresseert dat ze hem minder aantrekkelijk vind door zijn rughaar zegt dat iets over haar man.

Als ik TO was liet ik eens een flinke bos tussen de benen groeien, eens kijken wat manlief daar van vind.
@ Capibara Dus omdat TO niet eerder aan haar man heeft gevraagd om zijn rughaar eraf te halen mag ze dat nu niet meer van hem verlangen? En ik ken meiden die hun haar alleen scheren omdat hun vriend dat niet mooi vinden maar zelf zouden ze het even lief laten staan. (ik kan daar zelf niet bij met mijn hoofd)

Maar belangrijker, jij zegt dat TO hierover niet eens mag klagen omdat ze hem 4 jaar geleden heeft geaccepteert zoals hij er toen ook al uitzag? Wil jij soms zeggen dat je nooit over niemand (en in het bijzonder jou man/vriend) klaagt? Want je hebt ze toen ook geaccepteerd zoals ze waren? Nog een klein detail, naarmate mannen ouder worden neemt hun haargroei ook toe dat kan zomaar van de een op andere dag beginnen, is niet leeftijdgebonden.

En even aan jullie allemaal, voor zover ik terug kan lezen heeft TO alleen de woorden Onsmakelijk en Afkeer in de mond genomen en op deze manier:

ik vind dat echt onsmakelijk! Heb het er al een paar keer over gehad met hem dat ik dat dus niet mooi vind en graag zou willen dat hij dat weg liet halen (heb het niet zo bot gezegd maar hier komt het uiteindelijk wel op neer). Maar hij wil dat niet, hij zegt ik heb er geen last van en het hoort bij mij. Maar ik merk steeds meer afkeer naar hem toe.

Ik ken nergens het woord Walgelijk vinden waar jullie allemaal over struikelen. En hoe de andere 2 woorden zijn gebruikt vind ik ook niet van 'geen respect' getuigen.
anoniem_76938 wijzigde dit bericht op 26-03-2010 19:11
Reden: aantal essentiele zaken vergeten te vermelden
% gewijzigd
quote:Liendaa schreef op 26 maart 2010 @ 18:57:

Als het hem niks intresseert dat ze hem minder aantrekkelijk vind door zijn rughaar zegt dat iets over haar man.

Als ik TO was liet ik eens een flinke bos tussen de benen groeien, eens kijken wat manlief daar van vind.Zou ik ook doen
@ Capibara,

En daarom zei ik dus ook gevraagd en ongevraagd. Tuurlijk hoeft de man van TO hier niet om te vragen, voor vrouwen is het inmiddels meer normaal dat ze zich bij het eerste de beste stoppeltje gaat scheren als dat ze het laten! Begrijp mij niet verkeerd, ik vind mijn benen/bikinilijn/oksels onthaard ook mooier, maar dat geldt dus ook voor zijn rug.
quote:Rome0 schreef op 26 maart 2010 @ 16:10:

[...]

Dikke kans dat haar vriend zich al elke dag scheert. En dat is inderdaad relatief eenvoudig

Ja so, dikke kans dat to en haar benen, en haar oksels, en haar kruis regelmatig scheert.

Zijn rug kan hij zelf niet bij en (tenzij vriendinlief elke dag scheert) dat haar verwijderen is dus niet zo eenvoudig. Als we het over harsen en/of laseren hebben is het niet alleen niet zo "relatief eenvoudig" (iemand anders moet het tenslotte voor hem doen), het is ook nog eens pijnlijk.

Pijnlijk? Hoe laag ligt jouw pijngrens dan? Kom op zeg, gewoon in en uitademen en klaar is kees!

Wat de meeste mensen dwars zit is het feit dat TO zegt dat hij al rughaar had toen ze hem leerde kennen en het toen al niet mooi vond. Als ze er een probleem mee had, had ze dat tóen te kennen moeten geven en niet nu ineens "walgelijk" verklaren en tot probleem verklaren.

Mijn vriend snurkt en ik haat snurken. Toch werd ik verliefd op hem, had ik in het begin minder last van zijn snurken en hebben we er inmiddels oplossingen voor gevonden. Als mijn vriend had gezegd/laten blijken 'tja, nou, je wist vanaf het begin al dat ik snurkte, en ik heb er geen probleem mee dat ik snurk, dus is het jouw probleem en wil ik er ook niets aan doen', had ik hem de deur gewezen! Niet zozeer vanwege zijn snurken, maar vanwege zijn mi ik-heb-er-geen-probleem-mee-dus-is-het-jouw-probleem-manier van samenwerken

En hoe je het ook wend of keert, het is en blijft zijn lichaam en zijn keus. Ze heeft het hem gevraagd, hij heeft nee gezegd, einde verhaal. Lijkt me niet dat je iemand kunt (of zou moeten willen) dwingen om zijn of haar lichaam aan te passen. Voor de dames die dat wél vinden, kijk nog eens paar topics lager naar het verhaal van de dame wiens vriend commentaar op haar uiterlijk heeft. Iedereen is het daar over eens dat de heer in kwestie een "lul" is..

Volgens mij is er nogal een verschil tussen het makkelijk te verwijderen van wat haar en (zoals in het andere topic) het onmogelijke van je partner verwachten (in geval van andere topic een barbie-look-a-like-lichaam).
quote:Snormel schreef op 26 maart 2010 @ 17:34:

Dus voor de dames die vinden dat hij maar moet harsen:

als hij vindt dat knalroze lipstick en blauwe oogschaduw je-van-het is dan doen jullie dat ook? Het is immers een kleine moeite hem tegemoet te komen?

(en voor de goede orde: dit is een serieuze vraag)

Dat zou ik thuis wel voor em doen, in t openbaar niet.

Verschil is wel dat het scheren van je rughaar algemeen geaccepteerd is en zulke combinatie van make-up niet.

Dus de vraag om je rug te scheren is daarmee misschien nog wel een 'minder zware' vraag dan die make-up.

Maar TO, ik zou t een tijdje laten rusten en daarna nog es over beginnen. En dan niet het laseren voorstellen maar zo'n behandeling als iemand hierboven al beschreef dat t 6 weken wegblijft.
quote:Heyjij schreef op 26 maart 2010 @ 17:31:

hoe vaak kijk je nou naar je man zn rug.......als je onder de douche staat, als je lepeltje-lepeltje in slaap valt, als je gewoon bloot door het huis loopt, als je in verschillende standjes vrijt, als je hem een lekkere rugmassage wilt geven......etc etc etc
quote:benedicte_1975 schreef op 26 maart 2010 @ 19:25:

[...]

....als je onder de douche staat, als je lepeltje-lepeltje in slaap valt, als je gewoon bloot door het huis loopt, als je in verschillende standjes vrijt, als je hem een lekkere rugmassage wilt geven......etc etc etc...als je naar het strand gaat
je voelt het toch ook
quote:schuim schreef op 26 maart 2010 @ 19:03:

Ik ken nergens het woord Walgelijk vinden waar jullie allemaal over struikelen. Ik lees toch echt "en hoe vaker ik het zie hoe meer ik er van ga walgen" in de OP. En "wat mij afstoot", ook al zo positief.
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 26-03-2010 19:45
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ja als ze dat echt zo ervaart mag ze zich toch ook zo uiten?
quote:Capibara schreef op 26 maart 2010 @ 19:42:

[...]

Ik lees toch echt "en hoe vaker ik het zie hoe meer ik er van ga walgen" in de OP. En "wat mij afstoot", ook al zo positief.

Er is iets mis met mij. Ik heb net de OP 5 keer over gelezen en pas de 5e keer zag ik het staan

Dat walgen staat niet zo vriendelijk op zijn zachtst gezegd, maar wat mij afstoot vind ik niet zo erg of onvriendelijk. Het stoot toch ook af?
Oke, hij heeft rughaar. Je kan beter kijken naar wat hij allemaal niet heeft.

Hij heeft geen plak smegma in zijn onderbroek

geen minnares

geen verslaving aan drank, drugs of gokken

geen haakneus met een druppel eraan

geen afwijkende balzak

geen erectiestoornis

hij is geen psychopaat (heel belangrijk)
schuim het heeft nooit zo afgestoten dat het TO weerhield een relatie met deze neanderthaler te nemen. Nu ineens is het een probleem? Ik ruik stront en als ik stront ruik dan is er meestal ook stront aan de knikker
quote:Liendaa schreef op 26 maart 2010 @ 19:48:

Ja als ze dat echt zo ervaart mag ze zich toch ook zo uiten?

Ja hoor, gooi maar lekker alles eruit wat je wilt, ook al is het nog zo naar/beledigend voor de ander. Vast heel goed voor je relatie.

Ben in elk geval blij dat man en ik niet met die woorden over elkaar spreken. Simpelweg omdat een paar uiterlijkheden niet zo'n groot gewicht hebben in onze relatie. Ik snap werkelijk niet dat je je daarover druk maakt. Als je dan woorden als walgelijk gebruikt, kan ik me niet anders voorstellen dan dat er meer aan de hand is. Erg onsportief van TO dat ze zo snel beledigd is en niet serieus op de reacties wil ingaan. Dat lijkt genoeg te zeggen over haar diepgang.
@ meds Dat heeft ook nergens wat mee te maken. Mijn man slaat me elke dag maar hij heeft geen verslaving, haakneus, afwijkende balzak, erectiestoornis etc. Bij nader inzien doet het er niet meer toe dat ik geslagen wordt, er zijn tenslotte nog vele ergere dingen die hij niet heeft, ik mag wel van geluk spreken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven