veel beharing

26-03-2010 09:36 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik zit eigenlijk met het volgende:

Mijn man heeft nl erg veel beharing op zn rug, en ik vind dat echt onsmakelijk! Heb het er al een paar keer over gehad met hem dat ik dat dus niet mooi vind en graag zou willen dat hij dat weg liet halen (heb het niet zo bot gezegd maar hier komt het uiteindelijk wel op neer). Maar hij wil dat niet, hij zegt ik heb er geen last van en het hoort bij mij. Maar ik merk steeds meer afkeer naar hem toe (hebben al een hele tijd niet meer gevreeen enzo) En elke keer als ik er over begin wordt hij kwaad. Heb hem ook gezegd dat hij er niets aan kan doen en dat hij evt met de dokter zou moeten overleggen dat hij er psychisch iets aan over gehouden heeft zodat hij dat vergoed krijgt van de verzekering. Maar daar wil hij niet aan, en hoe vaker ik het zie hoe meer ik er van ga walgen. We zijn nu 4 jaar bij elkaar en in het begin had ik er wat minder moeite mee, maar heb ook het id dat het steeds meer begint te worden. Vind dit zo erg (emotioneel gezien) voor mij, en ook voor hem, want het is een schat van een man! En hou evengoed zielsveel van hem. Maar dat stukje lichamelijk contact zeg maar dat is wat mij afstoot.

Is dit stom? Wat vinden jullie, moet ik het er nog eens met hem over hebben of hij het niet wil laten laseren? na een behandeling of 6 is het meeste definitief weg.. kosten zijn wel 250 euries per behandeling, maar als je dan er voor goed vanaf bent... Maar het is zijn lijf en hij moet beslissen of hij dat doet. Maar ik vind hem nu gewoon niet meer aantrekkelijk (schaam, schaam).

Wil even jullie mening en sorry voor mijn geklaag!

Liefs,

jelke
quote:moeilijkhooreennickname schreef op 26 maart 2010 @ 19:23:

[...]Verschil is wel dat het scheren van je rughaar algemeen geaccepteerd is en zulke combinatie van make-up niet. .

Nou nee, voor mij is het verschil niet wat de goegemeente ervan denkt.

De reden dat ik met dat voorbeeld van die make-up aankwam, is dat IK me doodongelukkig zou voelen met blauwe oogschaduw en fuchsia lipstick.

Niet de buurt, niet de modepolitie, maar MIJN gevoel is belangrijk. Zoiets past niet bij mij. Ik vind dat je niet iets moet doen waar je jezelf ongelukkig bij voelt.

En daar zou het met dat rughaar ook om moeten gaan. Het gaat niet om moeite, het gaat niet om wat de buitenwereld vindt. Als die vriend zich vervelend voelt om dat haar weg te halen, net zoals ik die lipstick vervelend vind (nee, het gaat dus niet om moeite!), dan moet hij dat niet doen.
quote:Snormel schreef op 26 maart 2010 @ 21:20:

[...]

De reden dat ik met dat voorbeeld van die make-up aankwam, is dat IK me doodongelukkig zou voelen met blauwe oogschaduw en fuchsia lipstick. Niet de buurt, niet de modepolitie, maar MIJN gevoel is belangrijk. Zoiets past niet bij mij. Ik vind dat je niet iets moet doen waar je jezelf ongelukkig bij voelt.

En daar zou het met dat rughaar ook om moeten gaan. Het gaat niet om moeite, het gaat niet om wat de buitenwereld vindt. Als die vriend zich vervelend voelt om dat haar weg te halen, net zoals ik die lipstick vervelend vind (nee, het gaat dus niet om moeite!), dan moet hij dat niet doen.

waarom zou man van TO zich zonder rughaar doodongelukkig voelen?

miss issi bang dat hij kou vat zonder zijjn vachtje

Kom op het is 2010 mannen horen nu ook lekker smooth te zijn :D
jammer dat TO niet meer terugkomt
quote:schuim schreef op 26 maart 2010 @ 19:53:

@ meds Dat heeft ook nergens wat mee te maken. Mijn man slaat me elke dag maar hij heeft geen verslaving, haakneus, afwijkende balzak, erectiestoornis etc. Bij nader inzien doet het er niet meer toe dat ik geslagen wordt, er zijn tenslotte nog vele ergere dingen die hij niet heeft, ik mag wel van geluk spreken!

maar hij heeft geen matje op zijn rug. Tel je zegeningen.

Die van mij heeft veel haar maar ook veel geld, dat kan je tegen elkaar wegstrepen
@ BGB het woord verwachten is naderhand gezien verkeerd van mij, wat voor mij het probleem zou zijn hier is dat de man van TO het idee niet serieus of in overweging neemt. Dat zou ik wel van een relatie verwachten.

@ marymariemaria ik vind er een verschil inzetten of je iemand neus liever kleiner hebt of haren eraf / netjes geknipt. En met neus bedoel ik elk soort 'levend' lichaamsdeel en met haar bedoel ik elk soort haar op je lichaam.

@ meds haha haar tegen geld afstrepen die van mij heeft veel haar en geen geld heb ik even pech

Maar eerlijk is eerlijk als mijn vriend mij zou aanspreken zoals TO dat hierboven heeft beschreven tegen haar vriend zou ik uit principe niets meer in overweging nemen, ik zou denken: Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn leven en lijf doe. Als het daarentegen mij wat tactischer en minder gepushed meedegedeeld was (of in ieder geval niet met een oplossing aan zou komen waardoor mijn waarde tegenover anderen drastisch zou dalen) zou ik er zeker weten over nadenken en tot een compromis komen. Alles wat ik tot nu toe heb verdedigd gaat ook over de vraag: Kan je dat vragen van je partner. En niet over de manier waarop dat hier is gegaan.
Vroeger, toen ik nog jong was (tien jaar geleden). Had ik ook moeite met mijn lichaamshaar. Ik kreeg toen op grond van psychische problemen een gedeeltelijke vergoeding voor het laseren en de rest heb ik voor gespaard. Het heeft geen RUK geholpen. Het is net zo hard weer teruggekomen.

Laseren hoeft geen garantie te zijn dat het wegblijft.

Verder vind ik het storend hoe jij je man omschrijft. Of hij nu haar heeft of niet, ik zou er nog maar eens over nadenken of je wel echt zo veel van hem houdt als je zegt te doen. Het komt niet in mij op mijn man zo te omschrijven namelijk. En ik hou heel veel van hem.

En als laatste, jammer dat je je zo laat kennen en niet meer terug komt. Ben je zo ook in je huwelijk? Hakken in het zand als het niet gaat zoals jij het wil? Maak je het probleem niet alleen maar groter juist omdat hij niet wil? Ik ken geen man met beharing op zijn rug, dus weet eigenlijk niet wat mijn mening hierover is. Wat ik wel denk is dat je sommige dingen nu eenmaal moet accepteren, of niet. Maar niet door moet blijven zeuren, en ik heb het gevoel dat jij wel door zeurt omdat hij niet doet wat jij wil. En dan wordt het probleem voor jouw gevoel alleen maar groter. Nu is het haar en dan man. Maar als je het loslaat is het weer je man met een minpuntje maar waar goed mee te leven valt. Maar goed, ik heb gisteren mijn vierde les psychologie gehad, dus ik ben een amateurtje...

Probeer het los te laten...
quote:Snormel schreef op 26 maart 2010 @ 21:20:

[...]

De reden dat ik met dat voorbeeld van die make-up aankwam, is dat IK me doodongelukkig zou voelen met blauwe oogschaduw en fuchsia lipstick. Niet de buurt, niet de modepolitie, maar MIJN gevoel is belangrijk. Zoiets past niet bij mij.

Waarom zou je je doodongelukkig voelen met dat soort make-up, cq. waarom past 'zoiets' volgens jou niet bij jou?
"Waarom zou je je doodongelukkig voelen met dat soort make-up, cq. waarom past 'zoiets' volgens jou niet bij jou?"

Gewoon, omdat het niet bij me past. Een plooirok en parelketting past ook niet bij me. Net zoals jij je misschien ongelukkig zou voelen met een vacht op je benen en een zwarte snor op je bovenlip.

Ik haat blauwe oogschaduw en fuchsia lipstick, ik vind het lelijk en het staat me lelijk, en ik zou me er ongelukkig bij voelen om dat op te doen.

Maar waarom zou ik dat moeten verdedigen of uitleggen?

Dat TO's vriend z'n rug zou moeten scheren is gigantisch cultuur- en modebepaald. Er is geen enkele objectieve reden voor, behalve dan dat het anno nu door een aantal mensen lelijk gevonden wordt. Dus dan moet hij dat alleen doen als hij zich daar niet vervelend bij voelt. Als hij dat wel vervelend vindt, bijvoorbeeld omdat HIJ vindt dat dat haar bij hem hoort, dan moet TO daar maar mee leren leven. Als ze zo van hem walgt mét haar, dan zegt dat ook iets over hun relatie. Dan is dat haar niet haar enige probleem met hem.
quote:Liendaa schreef op 26 maart 2010 @ 21:56:

[...]

Kom op het is 2010 mannen horen nu ook lekker smooth te zijn :DBrrr. Ik wens je veel plezier in jouw relatie. In de mijne staan liefde en jezelf kunnen zijn centraal.
Ik snap gewoon niet: WAAROM zou iemand zich 'vervelend' voelen bij het verwijderen van je rughaar voor je partner.?

je kunt elkaar best tegemoet komen hierin, en dit heeft niks te maken met jezelf zijn of wat dan ook binnen een relatie.

Ik denk ook sowisow dat dit ook een beetje met leeftijd te maken heeft.

Ik denk dat de meeste 'jongeren' onder ons er meer problemen mee hebben dat de 'oudere' onder ons.

Omdat je opgoeid met een bepaald modebeeld.

Er word gewoon steeds meer weg gehaald.

Ik zie mijn vader zijn rughaar ook niet weghalen....
Toen ik laatst in het zwambad was stond er van te kijken hoeveel mannen al hun benen doen scheren,

Dit was een paar jaar geleden nog totaal niet aan de orde.

Het mode beeld en de smaak veranderd gewoon.

en daarbij, het ziet er gewoon VEEL en VEEL verzorgder uit!
als mijn man zijn benen zou scheren, zou ik ernstig twijfelen aan zijn geaardheid. Gladde benen zijn zoo gay, tenzij je wielrenner bent
quote:Liendaa schreef op 27 maart 2010 @ 13:59:

Toen ik laatst in het zwambad was stond er van te kijken hoeveel mannen al hun benen doen scheren,

en daarbij, het ziet er gewoon VEEL en VEEL verzorgder uit!Aha, vandaar dat gezwam hier... (flauw.. ik weet het)
quote:Liendaa schreef op 27 maart 2010 @ 13:59:

en daarbij, het ziet er gewoon VEEL en VEEL verzorgder uit!

Als je het zo belangrijk vindt om er verzorgd uit te zien, zou ik als ik jou was iets meer aandacht aan je tekst besteden en de tik-, spel- en spatiefouten corrigeren.

Ik vind mannen die zich scheren niet aantrekkelijk, alleen al om die vervelende stoppels overal. Nee, doe mij maar lichaamshaar.
,
pfff daar gaat het allemaal om ja

heb ik ook zwambad geschreven ipv van zwembad.

Sorry ik zal echt beter mijn best doen om jullie zo min mogelijk te irriteren met een typfoutje.

SORRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:delphicat schreef op 27 maart 2010 @ 14:50:

[...]

Als je het zo belangrijk vindt om er verzorgd uit te zien, zou ik als ik jou was iets meer aandacht aan je tekst besteden en de tik-, spel- en spatiefouten corrigeren.

Ik vind mannen die zich scheren niet aantrekkelijk, alleen al om die vervelende stoppels overal. Nee, doe mij maar lichaamshaar.

En als ik jou was zou ik iets meer aandacht besteden aan het zoeken van een brilletje....

Geen spatie typ/spellingsfout te bekennen(op die a van zwambad)

triest dat mensen over zoiets kunnen vallen
Ik denk trouwens dat benen scheren voor mannen steeds normaler word.

Je ziet het wel seeds vaker ja.

misschien weten we over 10 jaar niet beter meer ;)
quote:Lynn87 schreef op 27 maart 2010 @ 16:14:

[...]

En als ik jou was zou ik iets meer aandacht besteden aan het zoeken van een brilletje....

Geen spatie typ/spellingsfout te bekennen(op die a van zwambad)

triest dat mensen over zoiets kunnen vallenIk zou dat brilletje lekker zelf houden als ik jou was, want naast de tikfout van zwambad staan er nog een dt-fout, een spatiefout en een stijlfout in de post. Triest dat mensen dat niet eens zien als ze erop gewezen worden.
I am Spaaartaaacus.
Ok, nu even ontopic. Ik denk dat de man op wie ik verliefd ben heleboel rughaar heeft als ik zo kijk naar zijn haar op zijn hoofd en zijn gezicht.

En ik ben zo verliefd.

Kan het mij wat boeien!

Ik scheer zelf mijn oksels, benen en schaamstreek wel bij. Maar ik word daarin inderdaad wat laks naarmate ik ouder word.
I am Spaaartaaacus.
Oooow ik houd ook absoluut niet van behaarde mannen. Die van mij moet er altijd aan geloven. Om de zoveel tijd kom ik weer aan met een pincet of grover geschut om alle haren op borstkas e.d. te verwijderen.
Carpe diem
als ik jou was zou ik even alle topics afgaan en iedereen op zijn spelfouten wijzen.
quote:Sam1973 schreef op 27 maart 2010 @ 16:40:

Ok, nu even ontopic. Ik denk dat de man op wie ik verliefd ben heleboel rughaar heeft als ik zo kijk naar zijn haar op zijn hoofd en zijn gezicht.

Haha, heeft hij veel haar op zijn hoofd dan? Dan heeft hij waarschijnlijk helemaal niet zoveel op zijn rug. Het zijn vaak juist de kaalhoofdigen die juist elders nogal harig zijn....

Maar ja, dat kan jou niet schelen, je bent verliefd!

Gefeliciteerd!
Een man zonder beenhaar mag misschien dan wel 'verzorgder' zijn, ik vind het er echt niet uitzien.

En als je panisch ben voor haar op een mannen lichaam, wordt er dan maar niet mee oud, want met de tijd komt er alleen maar meer bij, uit neus, uit oren, behalve óp het hoofd.

Mooi en aantrekkelijk vinden, is 1 ding, maar van een deel van je partners lichaam walgen, dat vind ik niet gezond.

Overigens ben ik zelf redelijk makkelijk met rughaar bij mannen. Sommigen hebben dat nou eenmaal een beetje. Kan er niet mee zitten.

Eerlijk gezegd vind ik het weer typisch zo'n door de media aangepraat verschijnsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven