Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met...

26-02-2010 21:35 5827 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fika!*

Het 11e topic alweer, daar drinken we een kopje op!

En afvallen... dat doen we hier ook nog!

Link naar het 10e topic: Afvallen met... 10x NIEUW!

*Fika = 'koffieleuten' in 't Zweeds. En koffieleuten, dat is wat wij hier doen!
Bovendien kun je dan eens serieus oefenen. Gewoon een soort generale repetitie zeg maar.

Jij gaat naar de wee toe yoga ademen en meer van dat soort dingen terwijl Xan zorgt voor gekookt water en gescheurd linnen.

Stopwatch aan als je begint, weet je meteen hoe lang het duurt voordat je daadwerkelijk klaar bent om om te gaan met die krampjes
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 27 maart 2010 @ 12:56:

Opkomende weeën

Die ga ik uitproberen Je kunt kortjakje al puffen toch? Komt hélemaal geloofwaardig over straks!

Drift, je bent weer heerlijk scherp op de luie zaterdagochtend

Of nou ja, jij bent al naar de markt geweest: wauw!

Nou ben ik voor mijn doen ook best actief. Heb de tv nog niet aangehad en ik moet zo naar de wasserette om was op te halen. Heb ook al eiersalade gemaakt en brood uit de vriezer gehaald.

Poeh poeh!

Oh ja, het zijn trouwens 2 wassen, best actief toch?

Ben wel benieuwd hoe Erwt die visite nu de deur uit krijgt
Dat vind ik ook best heel actief hoor Age!

Ik wilde een beetje op tijd richting de markt want dan is het nog niet zo superdruk. Door die drukte ga ik me altijd een beetje irriteren

Heb twee verschillende soorten kaas gehaald, groenten en wat spullen bij de Turk

En ben even naar de boekhandel geweest om dat kookboek te halen wat ik jou gegeven had. Wilde het zelf toch ook graag hebben!
Drukte alom hier weer. Ik moet echt even wat gaan doen, was, puinruimen, boodschappen, zonnebankje e.d. Dus tot later allen!
Jaaaa! Goed plan om dat boek te kopen! Nu wil ik die hele serie trouwens

Afgelopen week zag ik bij de Bruna het kookboek wat ik van Vinyl had gekregen, en dan ook 'Rome' en 'Parijs'. Heb wel even op het punt gestaan om ze ook te kopen maar uiteindelijk niet gedaan. Maar misschien dat ik die van Rome a.s. week nog ga kopen, want het is toch wel een heel tof boek. Oh, maar dan wil ik die van Parijs ook hebben, want daar stond wat in over wijn

Maar ja, ik kom nu al tijd tekort om iedere dag te koken. Dat zou ik toch wel het liefste doen.

Afgelopen week nog met LC (kennen jullie 'm nog ) gehad over het hebben van een eigen restaurant. Hij wil dat namelijk in de toekomst, en het lijkt mij heel erg leuk om een eigen lunchzaakje te hebben. Maar goed, toekomstdromen...
Pfft... ik krijg hier trek van

Ik heb niks in huis, dus moet zo naar de AH, maar nu ben ik nog an het opdrogen (haar in handdoek en net onder douche vandaan, denk dat de mensen van de AH het me niet in dank afnemen als ik zó langskom)
Ik ben er zo vandaar. Tot ergens vanavond!
Ach, gun die mensen ook een pleziertje Fniel

Ik zit even te googlen of ik me moet laten vaccineren voor China (iemand zei me dat afgelopen week)... Nou, daar word je niet vrolijk van

Vaccineren tegen buiktyfus! Daarnaast nog tegen Malaria en Hepatitus A.

Zo, ik ben er weer

Buiktyfus klinkt eng!
Peas on earth!
Ik ben er ook weer. Boodschappen gedaan en nu moussaka aan het maken. Gehakt/tomaatmengsel staat lekker te pruttelen.

Ik heb het boekje van m'n camera eens goed doorgelezen en alle menuutjes zitten proberen.

Of nou ja, op de camera dan.

Beetje jammer dat het weer niet zo goed is, maar mijn fotografie-tijd komt nog wel

En... ik moet een nieuwe cameratas

Mijn oude is niet echt berekent op een zonnekap, en op opladers en extra batterijen enzo Mijn cameratas is ouwerwetsch!
Ohhh ik ga een plaatje van mij Hele Gave Cameratas voor je googlen!
Peas on earth!
Crumpler

Ik kan mijn camera met zonnekap, extra batterij, en nog wat frutsels in kwijt. Hij draagt heel lekker en ik vind het fijn dat hij er niet zo fototasserig uitziet.
Peas on earth!
Jaaaa! Ik had ook al naar Crumpler zitten kijken vorig weekend. Maar ja, ik heb mezelf teruggefloten want ik had nog een cameratas.

Maar ja, die blijkt toch te klein te zijn

Ik heb ook een laptoptas gehad van Crumpler. Voor mijn vorige (grote!) laptop. Toen ik deze laptop kocht heb ik de Crumpler ook verkocht omdat 'ie te groot was.

Maar nu wil ik toch weer een Crumpler, ook als laptoptas... Vooral als ik volgend jaar voor m'n werk ga reizen, want dan moet laptop ook mee in handbagage.
Ik ben er echt erg blij mee! Hij zit lekker, is hip. Volgens mij heb ik de Muffin Top 3000, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Peas on earth!
Wat een foute naam voor een laptoptas!

Zo ik ben ook weer terug, berg boodschappen gedaan en Kees is lasagne aan het maken.

Erwt hoe maak jij je preitaart? Ik heb daar spullen voor gekocht, maar ik heb vaak dat het middelste deel niet stolt van ovenschotels met ei. (of de bovenkant verbrand)

Ik ben mijn hippe groene schoenen aan het inlopen. Ze zijn goedgekeurd. (door mij want door redelijk brede hak goed te belopen, door Kees want hoge hak= mooie billen )
Mooi dat groene schoenen goedgekeurd zijn

Ik maak meestal preitaart zo:

- gehakt rullen, gesneden prei erbij mikken

- gehakte walnoten erdoor mikken

- taartvorm invetten en bekleden (ik gebruik altijd croissantdeeg)

- mengsel erin mikken

- 2 of 3 eieren erdoor

- geraspte kaas erover

- in de oven op 200 graden, ongeveer 25 minuten.
Peas on earth!
hmmm, ik doe ook meestal een half uur 200 graden, maar dan is het middelste deel dus niet gaar. :(
Oh, wat gek. Misschien gewoon ietsjes langer? Sommige hartigetaartrecepten zijn namelijk ook wel 45 minuten. Of wordt het dan zwart? Even afdekken met alufolie aan't einde dan?
Peas on earth!
Afdekken is nog wel een idee. Ik heb ook maar een kleine combi-magnetron oven, zou er wel eens iets mee te maken kunnen hebben.
Oh, dat is het vast. Daar was van de week ook een topic over en toen ik zelf bakte in een combi-magnetron had ik hetzelfde probleem. Dan bakte ik alles iets langer en bedekte ik het het laatste gedeelte met alufolie.
Peas on earth!
Ik heb ook een combi magnetron/heteluchtoven maar heb nergens last van.

Gebruik je een hoge springvorm of zo'n lage quichevorm?

En wat voor deeg gebruik je? Ik gebruik altijd hartige taartdeeg. Is wat droger dan bladerdeeg, ik vind het zelf lekkerder.
Mijn moussaka was lekker. Wel een beetje aan de flauwe kant, en de volgende keer gaat de aubergine weer in stukjes door de saus.

Maar ik heb weer lekker gegeten!

Lijstje:

O: yoghurt/muesli

L: 3 zuurdesem bh met zelfgemaakte eiersalade

TD: 2 blokjes verse biologische 30+ kaas

A: groot bord moussaka (tomaat, gehakt, aubergine, bechamel en feta)

3 glazen roosvicee (tot nu toe)
Ik heb zoeentje als op Age's foto en daarin lukken mijn hartige taarten beter dan in een springvorm inderdaad. Sinds ik dat ontdekt heb, bak ik eigenlijk nooit meer taarten in een springvorm (ook omdat die stenen vorm makkelijker afwast ).

Ik heb laatste ook dat hartigetaartdeeg geprobeerd. Vond het inderdaad lekkerder dan het gewone bladerdeeg (maar ik zweer bij croissantdeeg ).

Ik ben geboortekaartjes aan't googlen. Heb net een heel goed kaartjes passend bij het Uilen-thema gevonden

Peas on earth!
Oh ja, ik keek net naar 'Kassa' op Ned1. Ging over dat "ik kies bewust"-logo, en of dat niet beter afgeschaft moest worden.

Ze gebruikten allemaal het woord 'zondigen': bijv een ijsje in de zomer

Behalve 1 man, die noemde het 'pret producten'

Die houden we erin!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven