Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
O wacht, heb een vraag en vind het zo stupid dat ik het in de parfumerie ben vergeten te vragen.

In een glas stonden 3 buisjes met gekleurde korreltjes erin en een kwastje eraan, dus van alle3 de Ondes. Ik heb geen flauw idee wat daarin zit, weet iemand van jullie dat? Als ik het google kom ik op niets uit.
moet 40 minuten op bus wachten dus mezelf maar even getrakteerd op een hot fudge brownie met ijs van de burgerkoning.

KenzoKi rice steam bla bla niet zien staan bij de parfumerieen D en IPXL

Jurk wilde maar niet lukken, toen maar zooitje lingerie ingeslagen, en toen zag ik De Jurk in een etalage staan. Waarempel mijn maat en goedkoop! Helemaal blij.
Beauties gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding en Tijger wat leuk dat je DE jurk hebt, foto mailen? Zal vast mooi staan bij je. Istie rood?

Skiffy hahaha ik lig slap om de Honingraat...hoe verzin je het.

Maar ben melig na wat glazen wijn. ( ik drink zelden, etiket is al genoeg om mij dronken te krijgen normaliter).

Trusten en sorry dat ik mensen vergeet.

Ik ga met boek in bed als ik mijn bed al slalommend kan vinden hik. En ik merk dat mijn vloer inmiddels ook beweegt, echt verraderlijk zo n vloer met valkuilen erin. Nooit meer wijn voor mij dus.
goedemorgen!

Tijger, wat gaaf dat je toch nog een jurk hebt gevonden!

Smelly: de alcohol in onze geuren is voor ons genoeg! Ik ga ook voor pampus als ik meer dan 2 glazen wijn drink...en als ik een flesje openmaak komt ie nooit leeg en kan ik de helft weggooien omdat het azijn is geworden...

Skiffy: nog niets gehoord van parfumsale bij de Honingraat, maar er is wel een of andere actie volgende week, iets met marathon, dus zou best kunnen kloppen

Vandaag wordt het trouwens PG l'Ombre Fauve, hmmm, amber, patchouli....
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Hey Tijger, wat goed dat je je jurk hebt gevonden!

Ik was nog vergeten te vertellen dat het mij gisteren een paar keer opviel dat het zoete van Miyabi heel erg lijkt op het zoete van Paris Moscou, erg grappig.

Smelly, heppie een kater of valt het wel mee

En dus vandaag Onde Extase
Morgen allen.

Beauties nee ik heb geen huisdieren haha alleen af en toe en nachtpaard.

Laatste proefje kunnen ( zat nog in jaszak) van Epic, ben zwaar verliefd op Epic en ik ga nu echt bestellen. Het is tijd geworden dat ik mijn leven met hem ga delen. Is een grote concurrent voor alle geuren die ik al heb.

Marnie jij ruikt ook lekker zeg en Beauties ik ga jouw geur van de dag maar weer eens proberen al weet ik dat geen enkele onde bij mij iets teweegbracht maar wie weet....second chance dus.

Gelukkig heb ik geen last meer van bewegende vloeren met valkuilen meer en mijn bed toch kunnen vinden gisteren.
Zo, nu ga ik mijn pijlen richten op het dagje Düsseldorf....ik begin maar vast te sparen..april/mei heb ik nog, moet lukken.

Schnitzels en currywurst!
Oh ja, sparen. Ja, hoe doe je dat ookalweer?

Gelukkig is daar zoiets als 'vakantiegeld'.

Ik ga ook eens op zoek naar geurenparadijzen in Avignon, Uzés en Nimes, want in die buurt ga ik van de zomer op vakantie.

Marnie er zit in Dusseldorf toch ook een zaak die de exclusifs van Guerlain verkoopt?
goeiedag allemaal!

DS ow ja sparen das idd wel een goed idee, kijkshoppen is leuk maar lang niet zo leuk als iets mee naar huis kunnen nemen!

Beauties korreltjes in buisjes? Was dat om aan te ruiken? Geen idee wat dat zou kunnen zijn.

Smelly lekkere zuipschuit haha! Ben je mooi klaar mee met je crush op Epic, hopelijk is die site betrouwbaar want het is duidelijk dat je die 100 ml gewoon Nodig hebt.

Staat ook zo'n mooi stukje over op de site van de heren uit W., dat luxe ook n levensbehoefte is

Marnie die schnitzels snap ik maar de curryworst niet, ik wil graag n klinker kopen haha!

Skiffy ik weet dat ik geen wonderen mag verwachten na 1 week israelische olijfzeep maar die kin van mij is driving me nuts! Maar ja als het hormonaal is dan helpt wat je dr op smeert (of juist niet) ook maar ten dele.

Lang leve de concealer en foundation, nu nog eentje vinden die echt top of the bill is, had n proefje van Klieniek maar dat was kleur nr 3, smeerde wel fijn uit zeg! De best verkochte schijnt vita frans licht van tante Sjaan-El te zijn, ik heb me jaren terug bij de honingraat laten opmaken en toen was het ook tante Sjaan-El de lichtste kleur, of ik ga gewoon weer aan de zelfbruiner dan kan ik de lichtste v ultragoedkope minerale van engelse essentie van buskruitvat weer gebruiken. Helaas heb ik het vermoeden dat ik van zelfbruinspul/sunblock achtige cremes weer van die kleine kinpukkeltjes krijg :/

vandaag ik Dzing! met dank aan Dalida. I Love die geur en ik heb daar tzt ook zeker n fles van Nodig
ik had graag off topic plaatjes van mn nieuwe jurk en rok aanwinsten geplakt maar mn account bij mijn album punt nl is opgeheven omdat ik er sinds het fototopic nix meer mee had gedaan en ach ik heb vast 1 van beide aan in A'dam en Dusseldorf dus komt dat zien haha!
Tijger, Schnitzels verwijzen wel naar geurenparadijs, currywurst niet, soms is worst gewoon worst! (met pommes natuurlijk)

currywurst mit Pommes

Dutchsuus: inderdaad, een van die schnitzels heeft exclusieve Guerlains
whaha soms is worst gewoon worst, dat kon natuurlijk ook nog, dat kwam niet in mn (war)hoofd op

in dusseldorf wil ik kaesekuchen eten, ow dat vind ik zo yum, en hier niet echt aan te komen.

in een grijs vegetarisch verleden bestelde ik in Dld eens omelet mit pommes, nou nix friet, dat waren gewoon brokken gekookte aardappel door mn omelet, hoe teleurstellend en ook nog eens geen lekkere combi.
Tijger, Pommes zijn idd gewoon aardappels, om zeker te weten dat je frietjes krijgt zeg je Pommes Frites (bitte!)

Käsekuchen is toch een soortement kwark taart?

Bij Schnitzel wil ik ook Armani Privé geuren ruiken...
jaja de gebakken variant, lekker zware kost

Amani Prive... Ow ik wil er het liefst NU heen!!
Hi Tijgermeisje,even off topic ivm uw kin! Probeer er eens 2 weken geen makeup op te smeren,reinigen met de blauwe lijn van shiseido en daar ook als dag en nachtcreme de fluide van gebruiken.In die twee weken ook geen chocolade of patat oid eten.Dan moet je echt verschil zien!Vraag van Shiseido gewoon proefjes.Dus de blauwe lijn,Pureness.Hebben er evt ook makeup van.Succes!
Marnie viezerikje! Ik bedoel die worst hoor met al die curry gatverdarrie. Voor een kookgek als ik niet om aan te zien.

Over koken gesproken. Ik zou uit eten gaan maar die persoon belde af dus toen maar naar de Kierslager gestoven voor Shoarmapakket, nog nooit gemaakt dus twerd tijd en nu heb ik de boel gemaakt voor mezelf met lekkere salade erbij maarrrrr ik heb per ongeluk Tzadziki meegenomen i.p.v knoflooksaus. Dat smaakt dus echt raar en sorry kierslager maar ik maak zelf hele lekkere Tzadziki al zeg ik het zelf( ben Grieks dus dan kan het niet anders ook). Gatver wat is dat smerig dan zeg maar goed. Ik heb het goedgemaakt met koffie en een berg Cantuccini Sapori, als je het zakje openmaakt stijgt die heerlijke amandelgeur al naar je hoofd. ( nee ik heb niet gedronken).

Ik wil eigenlijk het liefst in het zakje kruipen maar hoe positief ik ook denk zal dat niet gaan, koekjes in neus stoppen kan weer wel ! Hmmm ik waan mezelf in Italie !

O,ja, back to earth eerst naar Dusseldorf binnenkort. Zal wat worden daar met al die zaken. Wie houdt mij daar in bedwang?
ja hoor ik wil je best in bedwang houden Smelly! (maarre, dat valt of staat met of jij je in bedwang LAAT houden ;) )

whaha lekker plastisch omschreven, ik zie het meteen voor me, de poging om je in een koekjesverpakking te wurmen

kiekie ow jee 2 weken helemaal nix op mn gezicht smeren? De dagen in een jaar dat ik zonder sunblock naar buiten ga zijn op 1 hand te tellen! Het valt op zich ook wel mee, het zou al een hoop schelen als ik er vanaf kon blijven.

Heb wel het idee dat de combinatie peelen/olijfzeep/bio-oil toch al voor een wat egaler ogend geheel zorgt.

De mevrouw achter de Shiseidostand bij de honingraat in de residentie deed me gauw doorlopen toen ik informeerde naar n bep. produkt. Met een strak gezicht zei ze 'jij kunt beter dit en dat nemen want je hebt grote porien'

Tis wel waar maar niet echt diplomatiek, ik had iig meteen geen zin meer om nog te overwegen om er iets te kopen.
Smelly: we kopen voor jou een tuigje, zodat je niet zomaar overal naar toe kan rennen!

Tijger: ik ben er bij mijn huid achter gekomen dat "less" "more" is. Veel van de dure huidproducten irriteren mijn huid al vrij snel, krijg ik rode vlekken van. Ik ben super tevreden met de huidverzorging van de organische dokter van de Tuintjes. Oftewel: Dr (Organisch in het Engels) . 7,00 Euro ofzo, en ik ben nu aan de 3e pot. Persoonlijk record!

Vanavond nog even een proefje leeggemaakt: Alahine van Teo Cabanel. Hoewel ik 'm rokerig / amberig vind zit er volgens de beschrijving geen amber in, dan zal ik de cistus wel ruiken...
Tijger,gewoon bij de Ici of Douglas vragen,daar verkopen ze het ook.En wat Marnie zegt is waar,less is more.Zie het ook vaak bij meiden die net in een parfumerie gaan werken,gaan dan van alles door elkaar gebruiken en 4 keer per week een masker en veel scrubben en dan in no time van een makkelijke huid naar problemen.

Vanavond proefje uit de Sisley serie,nr 3,kruidig,best lekker!
Tijger en Marnie ik zal braaf zijn die dag. Beloofd al denk ik dat tuigje een goed idee is anders raak ik lost. Carpoolplaats als voorbeeld.
Tijger: ah - soms die arrogante verkoopsters - doen alsof je van alles weet en vervolgens onzin vertellen. Vooral bij die Bijennest komt het vaker voor - klantvriendelijkheid - 0, arrogantie en pretentie - 10. Natuurlijk overdrijf ik een beetje en er zijn best aardige en ook nog eens deskundige medewerkers, maar toch opvallend, dat bv op de vraag wanneer een bepaald geur in de er komt moet ik vaak zelf een uitleg geven over deze geur.
Komt even naar binnen sluipen om geheel offtopic te melden dat dochterlief een zeer onzuivere huid had en door een zeepje van L (hier bekent van een ander topic) op dit moment een prachtige gave huid heeft. En ik heb heel wat geld aan dure producten van de parfumerie er tegen aan gegooid. Mss een tip tijgermeisje

En nu weer ontopic; heb de Epic maar weer even bijgespoten; i love it!!!!

Smelly in een tuigje????/ Tjee, ik moet echt bij gaan lezen hier
AromaX ben jij wel eens bij de tante Sjaan-El boetiek in de PC Hooft geweest, om de Exclusivs te ruiken? En zo ja hoe heb jij de dames daar ervaren?
Ow Elenah dat klinkt luscious ;)

ik zal niet naar de naam vragen maar welke letters staan er op het etiket (dank Angel voor streng modereren op reclame, tis meligheid troef haha)

dat less is more valt me zwaar, ben gek op maskertjes en peelings en serums en de hele mikmak.
Even eerst iets anders - hebben jullie al de nieuwe flacons van Andy Tauer gezien? WOW! http://www.tauerperfumes. ... s-from-milano-new-flacon/

En ja, Tijger - ik heb zeker bij de Exclusieves gesnuffeld. Vind altijd leuk als de deur voor mij open wordt gedaan Nou - de Amsterdaamse valt nog mee - had een paar keer een aardig gesprek en een paar keer alleen gelaten om te snuffelen. In hetzelfde boetiek in Zurich had ik helemaal een aardig gesprek met een Russisch meisje. En in Dusseldorf - daar heb ik zo'n vals ... meegemaakt. (Bedenk maar zelf iets ipv de punten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven