Esta te laat aangevraagd!!

27-03-2010 23:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaargh!!! Ga ik net nog even Googlen op wat ik wel en niet in mijn handbagage mag meenemen naar New York maandag, zie ik ineens dat ik een ESTA aan had moeten vragen!? Ik heb ergens nagekeken of ik een visum oid nodig had voor de VS, gelezen dat het niet zo was met verder geen bijzonderheden daarbij, maar blijkbaar was dat gedateerde informatie. Ik had dat formulier dus 72 uur voor vertrek in moeten vullen, dat haal ik niet meer... Iemand enig idee of ik überhaupt het vliegtuig in kom maandag? Verdorie, ik zit ervan te shaken.. Hoe kan ik dit nou over het hoofd hebben gezien!?
Bij ons vroegen ze er niet naar...in het vliegtuig konden (moesten!) we precies hetzelfde formulier invullen als het aanvraagformulier wat je op internet vindt.
Dat is inderdaad minder Mossey maar ik denk dat het allemaal wel goed komt. Als je niks op je kerftstok hebt dan krijg je binnen een uur bericht heb ik mij laten vertellen.

Dus niet te veel stressen en gewoon lekker genieten.
.
Esta link van de Goverment dus betaal niet voor het formulier.
Kijk even op www.allesamerika.com en dan zoeken op esta. Hier kun je het formulier online invullen, ik las dat je vaak binnen enkele uren bericht krijgt.
@Milo Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen, zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen.
Misschien deze vraag stellen op het AllesAmerika-forum? Daar zitten kenners, ze hebben vast wel antwoord.

Ik moet dat zelf ook nog invullen (hopelijk is het een beetje simpel, mijn ex deed dat altijd voor me).

Alvast veel plezier in New York!!!

Ik verwacht wel een verslagje als je terug bent
Okeeeee, breathe in breathe out.... Ik kreeg meteen na het invullen toestemming, inderdaad. Ik dacht dat het echt iets was wat door mensen nagekeken moest worden ofzo, vandaar de minstens 72 uur vantevoren. Godskolere, wat een stress

Dank voor de geruststellende antwoorden ook allemaal! Kwarktaart, dat las ik inderdaad, dat je hetzelfde formulier moest invullen in het vliegtuig, op termijn is de ESTA wel bedoeld als vervanging daarvan, geloof ik.
Gelukkig Moosey!

Veel plezier !
tIs supersimpel Sam, gewoon overal nee op antwoorden Zijn alleen wat vragen als 'heb je afschuwelijke en besmettelijke ziekten' 'ben je een terrorist of wil je er één worden', dat soort dingen.

En het verslag komt er zeker!
Oh fijn dat het toch gelukt is. Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk schrok.
quote:Moosey schreef op 27 maart 2010 @ 23:53:

Dank voor de geruststellende antwoorden ook allemaal! Kwarktaart, dat las ik inderdaad, dat je hetzelfde formulier moest invullen in het vliegtuig, op termijn is de ESTA wel bedoeld als vervanging daarvan, geloof ik.

Ja, dat weet ik niet. Wij hadden gewoon braaf dat al via internet ingevuld en uitgeprint (haha al die enge verhalen over douane daar, ik dacht ik moet maar heel goed voorbereid zijn). En toen moesten we in het vliegtuig weer dat formulier invullen...dus ik dacht...heb ik me druk gemaakt om niks. Nou ja, jij hebt het voor elkaar in ieder geval.

Veel plezier daar! Is echt een te gekke stad!
Ja, zag even het hele plan in duigen vallen voor m'n ogen! Niet best voor m'n hart
En het voordeel is dat het nu 2 jaar geldig is. Dus even het nummer bewaren zodat je het de volgende keer weer kunt gebruiken
Thx Kwarktaart! Ik geloof wel dat ik me ga vermaken ja
Oh, en goeie, SFO, ik sla het meteen even op..
TMO
Ze willen idd dat je het ruim vantevoren invult, zal wel weer met allerlei controles te maken hebben, maar hoorde laatst dat ze nu zelfs speciale balies bij de gate hebben voor mensen die hun ESTA zijn vergeten in te vullen en die kunnen het dan ter plekke nog doen.

Tot zó laat kan het dus in ieder geval nog!

Veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven