Esta te laat aangevraagd!!
zaterdag 27 maart 2010 om 23:40
Aaargh!!! Ga ik net nog even Googlen op wat ik wel en niet in mijn handbagage mag meenemen naar New York maandag, zie ik ineens dat ik een ESTA aan had moeten vragen!? Ik heb ergens nagekeken of ik een visum oid nodig had voor de VS, gelezen dat het niet zo was met verder geen bijzonderheden daarbij, maar blijkbaar was dat gedateerde informatie. Ik had dat formulier dus 72 uur voor vertrek in moeten vullen, dat haal ik niet meer... Iemand enig idee of ik überhaupt het vliegtuig in kom maandag? Verdorie, ik zit ervan te shaken.. Hoe kan ik dit nou over het hoofd hebben gezien!?
zaterdag 27 maart 2010 om 23:47
Kijk even op www.allesamerika.com en dan zoeken op esta. Hier kun je het formulier online invullen, ik las dat je vaak binnen enkele uren bericht krijgt.
zaterdag 27 maart 2010 om 23:47
@Milo Reizigers uit het buitenland die voornemens zijn om onder het Visa Waiver Programma naar de Verenigde Staten te reizen, zijn nu onderworpen aan aangescherpte veiligheidsverplichtingen. Alle in aanmerking komende reizigers die onder het Visa Waiver Programma wensen te reizen moeten toestemming aanvragen.
zaterdag 27 maart 2010 om 23:51
zaterdag 27 maart 2010 om 23:53
Okeeeee, breathe in breathe out.... Ik kreeg meteen na het invullen toestemming, inderdaad. Ik dacht dat het echt iets was wat door mensen nagekeken moest worden ofzo, vandaar de minstens 72 uur vantevoren. Godskolere, wat een stress
Dank voor de geruststellende antwoorden ook allemaal! Kwarktaart, dat las ik inderdaad, dat je hetzelfde formulier moest invullen in het vliegtuig, op termijn is de ESTA wel bedoeld als vervanging daarvan, geloof ik.
Dank voor de geruststellende antwoorden ook allemaal! Kwarktaart, dat las ik inderdaad, dat je hetzelfde formulier moest invullen in het vliegtuig, op termijn is de ESTA wel bedoeld als vervanging daarvan, geloof ik.
zondag 28 maart 2010 om 00:00
quote:Moosey schreef op 27 maart 2010 @ 23:53:
Ja, dat weet ik niet. Wij hadden gewoon braaf dat al via internet ingevuld en uitgeprint (haha al die enge verhalen over douane daar, ik dacht ik moet maar heel goed voorbereid zijn). En toen moesten we in het vliegtuig weer dat formulier invullen...dus ik dacht...heb ik me druk gemaakt om niks. Nou ja, jij hebt het voor elkaar in ieder geval.
Veel plezier daar! Is echt een te gekke stad!
Ja, dat weet ik niet. Wij hadden gewoon braaf dat al via internet ingevuld en uitgeprint (haha al die enge verhalen over douane daar, ik dacht ik moet maar heel goed voorbereid zijn). En toen moesten we in het vliegtuig weer dat formulier invullen...dus ik dacht...heb ik me druk gemaakt om niks. Nou ja, jij hebt het voor elkaar in ieder geval.
Veel plezier daar! Is echt een te gekke stad!
zondag 28 maart 2010 om 09:45
Ze willen idd dat je het ruim vantevoren invult, zal wel weer met allerlei controles te maken hebben, maar hoorde laatst dat ze nu zelfs speciale balies bij de gate hebben voor mensen die hun ESTA zijn vergeten in te vullen en die kunnen het dan ter plekke nog doen.
Tot zó laat kan het dus in ieder geval nog!
Veel plezier!!
Tot zó laat kan het dus in ieder geval nog!
Veel plezier!!