EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Vriend wilde mexicaans,dus het worden taco's en nacho's.
Roerbakgroente met kipshoarma gewokt in zoetzure saus, daarbij zilvervliesrijst en salade
quote:juniper8 schreef op 27 maart 2010 @ 13:27:

Suuz, volgens mij wel ja. Had 'm van een of andere receptensite geplukt. Misschien is dat beter inderdaad, zonder die siroop vooral. Bahbah, niet lekker..

Ik hou ook niet van slagroomtaarten enzo, het moet altijd fruitig zijn bij mij. Heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik een zelfgemaakte taart niet lekker vond :(

Scheelde wel weer in de calorieën haha..Vooral zonde ook van het werk want het is een redelijk bewerkelijk gerecht... je kunt eigenlijk net zo makkelijk een citroencake met maanzaad bakken
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mag het zeggen. Vanochtend kon ik niet op Viva, iig niet scrollen maar nu zag ik de blog van angel 5;

zie hier

En daar verklapt ze; ik ben met een paasdiner bezig voor alle forummers. Van alles heb ik iets gemaakt, nee niet uit een kookboek maar iets van mijzelf, waardoor ik hoop dat het voor vele leuk en lekker is.

Er zitten ook wel hele simpele dingen bij hoor, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat iedereen uren in de keuken wilt staan. Pasen is leuke dingen doen en daar mag een lekker hapje bij. Dus ik hoop dat er tussen alles iets lekkers zit.

31 maart komt de blog!!!
Heeeee, dat is leuk, MV! Ik ben heel benieuwd naar wat je voor ons gaat verzinnen.

Mijn vriend is jarig op Tweede Paasdag en ik wil graag een lekker dinertje voor hem maken, dus kom maar op met die recepten!
Oooh MV wat gááf! Ik kijk ernaar vooruit!!!

Super leuk MV! Ben benieuwd wat voor kunstwerkjes je nu weer maakt
Wat leuk MV!

Vandaag een drukke dag. Man bood aan patat te bakken, dus dat moet hem maar worden. Dochter (11) vond dat wat saai, dus die staat eiwit te kloppen om merengues van te bakken voor bij een grand dessert.
Wat leuk, MV! Ben heel benieuwd!
He wat leuk MV!!

Wij hebben net genoten van de nacho's,even pauze en zo verder met de taco's
MV, ben heel benieuwd naar je Paasmenu.

Ik heb net een groen gepureerd soepje gemaakt van een sjalot, knof, broccoli een restje andijvie, lenteui en een aardappeltje voor de binding.

Ik eet er een stuk borek met spinazie en feta bij (gescoord op de markt)
quote:Cherise1981 schreef op 27 maart 2010 @ 10:37:

Dank je wel Mv! Ik ga die met geitenkaas maken heb ik besloten! Bedankt voor de recepten!Graag gedaan, hoop dat je het ook een succes vindt. Ik heb in de jaren veel geprobeerd maar deze 3 zijn voor mij persoonlijk echt een van de lekkerste. Succes alvast.
Wat leuk, MV, dat je een paasmenu gaat maken! Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien!

Net gehakt-garnalenballetjes met gestoofde kool gegeten. Best lekker, had wel iets zouter gemogen achteraf gezien.

Morgen pannenkoeken!
Leuk Myleen! You go girl!!

Moussaka was lekker, maar wel aan de flauwe kant.

Had er ook wat aardappel doorheen gedaan
Hey dat klinkt leuk MV? Zelf werk ik beide paasdagen 's avonds, maar voor een andere keer ben ik heel benieuwd.

Vanavond heb ik lekker makkelijk gedaan en viscuisine in de oven gegooid met puree en worteltjes erbij. Als nagerecht de tiramisu die over was van gisteren, en die smaakte vandaag eigenlijk nog beter.
Morgen krijg ik een vriend te eten.

Ik heb op de markt zalmfilet gekocht en wil die gaan pocheren in visbouillon met witte wijn en ga daar dan een klassieke witte wijn saus bij maken (met room en boter en een lente uitje). Erbij verse spinazie (roerbakken) en aardappelpuree (met dun laagje kaas uit de oven).

Als toet (en wellicht al voor de koffie visite die eerder komt) maak ik een mango-claffoutis.

Eventueel kan ik te voren nog een koppie van mijn groene soep van vandaag serveren.
ik kom net terug van de bios en val om van vermoeidheid, maar kom nog even melden wat ik vandaag gegeten heb: borek en tomatensoep.
Vandaag vis met zeekraal,(pakketjes uit de oven), met gestoofde venkel en tomaten in witte wijn en bulgur. Erbij nog een komkommer veldsla salade (met zelfgemaakte honing mosterd dressing)
Vandaag weer ei hihihi. Ik wil voor het paasmenu nog een amuse maken, wat borrelhapjes en een toetje.

Ik denk dat als ik klaar ben met het paasmenu ik een jaar geen eieren meer kan zien . Ik denk dat er nu al 4 dozen met eieren erdoor gegaan zijn.
4 dozen? das flink wat! Ik ben dol op eieren dus hier worden ze ook veel gegeten, bedenk me eigenlijk nu dat sinds ik zwanger ben ik nóg meer eieren eet. Jammer dat ik ze op een aantal manieren niet meer kan eten nu maar dat komt wel weer! Ik ben dus heel benieuwd naar je menu MV.

Vanavond doen wij aan restverwerking dus oud hollands menu: aardappeltjes met spinazie, soldaatjes én.....een gekookt ei!
restje vissoep als lunch en vanavond tijdens het werken een meergranen broodje met groene sla en filet american en uitjes.
ben heel erg benieuwd MV!! ik eet vanavond wortelsoep en nog iets.
@MV: wat leuk, zo'n viva-paasmenu! Ik ga er zeker naar kijken, ben benieuwd.

Gisteravond in een strandtentje gegeten, met Turkse gerechten. En ik heb even in de keuken gespiekt, ook Turkse koks. Vooraf verschillende vegetarische mezze (op de kaart werd het gespeld als meze maar ik dacht dat het mezze was?) en als hoofdgerecht had ik een stoofpotje met garnalen en paprika en champignons. Toe een stukje chocolade-notentaart. Erg lekker!

Vanavond eet ik bij mijn ouders, nog geen idee wat het gaat worden.
volgens mij is het eigenlijk meze ja.
Afhaalchinees

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven