EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik maak vanavond een variatie op Teigera's pittige kokosgehaktballetjes met in de saus gegaarde groenten: ik maak het nl. met kip in plaats van gehakt. Ook superlekker! Heb de kipblokjes net alvast in de nasikruiden, geraspte kokos en een drupje sesamolie gezet...
quote:nazife schreef op 28 maart 2010 @ 11:56:

volgens mij is het eigenlijk meze ja.

Heb ik weer wat geleerd . Mezze is dan zeker Grieks?

@Lampje: kan me voorstellen dat het met kip ook erg lekker is. Eet smakelijk!
Wat leuk MV, ben benieuwd!

Wij hebben gisteren lasagne gegeten met salade en vanavond maak ik kipsate met frietjes. Heb de kip zojuist in de marinade gezet.
@teigera: google leert me dat het in het grieks mezes is. maar, volgens mij hebben ze het gewoon voor de uitspraak "mezze" gemaakt, nederlanders zeggen anders meeze.
Wat ontzettend leuk MV!

Met Pasen ben ik dit jaar "de klos", dus wat inspiratie kan zeker geen kwaad.

Vanavond staat hier zeevruchtencocktail met gestoofde paksoi op het programma. Heerlijk!
het wordt uiteindelijk: wortel-gember-chili soep met bladerdeeg pakketjes (vulling: peynir en spinazie) en rucola salade.
Gisteren heerlijk (uit)gegeten. Vooraf vissalade met gerookte zalm, forel, scampi's en een lekkere dressing. Hoofdgerecht was canneloni met kaas en spinazie uit de oven met een lekkere roomsaus en verse groenten erbij geserveerd. Superlekker. Als toetje een dame blanche.

Vandaag wordt het Turkse Durum (met kip, rode uit, paprika, groene appel en een yoghurt dressing) met een salade erbij. Gemakkelijk en erg lekker.
ohnee, veel te veel chilli in de soep gedaan
@nazife: oke, wij schrijven het in Nederland dus standaard verkeerd, zowel in t Turks als Grieks! Mooi is dat . Over je te hete soep, je zou een schepje suiker kunnen proberen misschien. Dat haalt de scherpte er een beetje vanaf.

tis maar goed dat nazman alles eet, hoe pittig het ook is. Ik hou al heel erg van pittig eten..maar hem kun je gewoon rode pepers geven en hij eet ze zo op!
Ik heb pizza's bij de ah gehaald.
Gisteren een heerlijk goede gelukte lasagne gegeten (smaakte echt naar Italië!) met wat groene salade.

Vanavond ga ik uit eten!
Everytime you make a typo, the errorists win.
quote:animani schreef op 28 maart 2010 @ 14:10:

Wat ontzettend leuk MV!

Met Pasen ben ik dit jaar "de klos", dus wat inspiratie kan zeker geen kwaad.

Vanavond staat hier zeevruchtencocktail met gestoofde paksoi op het programma. Heerlijk!

Ja en ik ga ook "mijn" recepten begeleiden. Als er vragen zijn, of wat ik ook wil doen is de recepten aanpassen als iemand iets specifieks wilt. Als het kan dan tenminste. Ik vind het leuk als ik iemand kan helpen en het leukste zou zijn als iemand ook er iets van maakt. Maar het zijn vrij gemakkelijke gerechten, doordat ik en er veel heb, en dat mensen vaak snel iets willen maken, heb ik hiervoor gekozen. Ik hoop dat ik goed gekozen heb. Ja anders pech. Klinkt niet aardig maar ik heb wel zoveel meer ideeen maar ik hoorde het ook pas "laat" van Viva. Maar het blijft lekker hoor, ik heb het allemaal gemaakt en geproeft.

Net amuse vis klaar, ga nu naar amuse vlees, dan nog een amuse vlees en nog een met gevogelte. En ondertussen nog de hapjes. Ik ga weer verder, dit was mijn pauze om mijn foto's te uploaden.
Ik ga vanavond kaasfondue maken, met de salade die hier tegenwoordig favoriet is, met o.a. gegrilde paprika's, rucola en pestodressing.

De twee kinderen die geen kaasfondue eten, krijgen pindakaasfondue (zelfgemaakte satésaus).
Leuk zeg MV.

Ik eet vanavond mie met quorn en ananas.
Liever elitair dan een pauper!
Kipfilet, tomaat, courgette, ui en turkse kaas ( @nazife) gewokt, met zilvervliesrijst en een chilipepertje voor de pit. Erbij tomatensalade en toe tiramisu.
quote:Paloma5 schreef op 28 maart 2010 @ 16:33:

Kipfilet, tomaat, courgette, ui en turkse kaas ( @nazife) gewokt, met zilvervliesrijst en een chilipepertje voor de pit. Erbij tomatensalade en toe tiramisu.goedzo
Maakt inderdaad veel verschil! Turkse kaas veel en veel lekkerder!quote:nazife schreef op 28 maart 2010 @ 16:40:

[...]

goedzo
quote:Paloma5 schreef op 28 maart 2010 @ 16:52:

Maakt inderdaad veel verschil! Turkse kaas veel en veel lekkerder!

[...]

daarom juist
Mv, Ik had gister een beetje van jou en een beetje van mezelf genomen; heb het steeltje uit de portobello gehaald en er gorgonzola opgedaan, daaroverheen nog wat peper en fijngeknepen walnoten gestrooid en dat 10 minuten op 200 graden in de oven. Helaas waren ze nét niet warm genoeg, maar verder overheerlijk!

Vandaag word het quiche met geitenkaas, walnoten, zongedroogde tomaatjes en prei. Heerlijk! Heb er nu al zin in, maar vriendin die hier eet komt zo!
anoniem_32184 wijzigde dit bericht op 28-03-2010 18:00
Reden: Wadisda? Een wuiche?
% gewijzigd
quote:yette schreef op 28 maart 2010 @ 15:38:

Ik ga vanavond kaasfondue maken, met de salade die hier tegenwoordig favoriet is, met o.a. gegrilde paprika's, rucola en pestodressing.

De twee kinderen die geen kaasfondue eten, krijgen pindakaasfondue (zelfgemaakte satésaus).

Heb je daar een receptje van? Ben benieuwd!

Wij eten vanavond als voorafje dadels gevuld met monchou en omwikkeld met spek.

Als hoofdgerecht tagliatelle met creme fraiche, spekjes, champingons, walnoten, basilicum en erover verse parmenzaanse kaas.

Als toetje ben en jerry's cookie dough ijs.
Ja Cherise, zo doe ik het ook altijd, ik pak mijn lekkerste recepten erbij en meestal maak ik er 1 lekker gerecht van. Maar afgezien dat het moeilijk uit te leggen is, bij het ene gerecht past een bepaalde smaak gewoon beter.

Fijn dat het zo goed gelukt is.
Zoomix, wat ik me afvraag; is zo'n Durum gerecht lekker? Heb er al eens mee in mijn handen gestaan in de winkel. Maar is het de moeite waard?

Net gegeten, simpel maar lekker;

tomaten-groetensoep met een waldkornbroodje met plakjes gekookt ei. Erbij een groene salade met komkommer, tomaat, uitje.
Cherise, maak je die quiche zelf? Klinkt goed! mmm
quote:Jerry555 schreef op 28 maart 2010 @ 19:05:

Zoomix, wat ik me afvraag; is zo'n Durum gerecht lekker? Heb er al eens mee in mijn handen gestaan in de winkel. Maar is het de moeite waard?

Net gegeten, simpel maar lekker;

tomaten-groetensoep met een waldkornbroodje met plakjes gekookt ei. Erbij een groene salade met komkommer, tomaat, uitje.ik vond hem iig niet te vreten, kun je beter op Utrecht centraal gaan eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven