Vragen aan je partner....
zondag 28 maart 2010 om 15:44
Hallo allemaal,
Laatst zaten vriend en ik in de auto na een lekker middagje in de zon....Het leek ons leuk om elkaar een aantal vragen te stellen, over ons zelf, vroeger en hoe je dingen zag, wat je er van vond e.d.
Maar we hadden niet echt veel inspiratie...
Wat zijn nou dingen die je 'moet' weten van je partner of die leuk zijn om te weten...
Het gaat om vragen die niet zo zeer over de relatie gaan, maar meer over dingen in het algemeen, over hem/haar...
Ik hoor het wel...Dan gaan we ze ook stellen aan elkaar Lijkt me wel leuk, misschien ontdekken we dingen van elkaar die we na ruim 1,5 jaar nog niet wisten, hihi.
Bedankt,
MMR
Laatst zaten vriend en ik in de auto na een lekker middagje in de zon....Het leek ons leuk om elkaar een aantal vragen te stellen, over ons zelf, vroeger en hoe je dingen zag, wat je er van vond e.d.
Maar we hadden niet echt veel inspiratie...
Wat zijn nou dingen die je 'moet' weten van je partner of die leuk zijn om te weten...
Het gaat om vragen die niet zo zeer over de relatie gaan, maar meer over dingen in het algemeen, over hem/haar...
Ik hoor het wel...Dan gaan we ze ook stellen aan elkaar Lijkt me wel leuk, misschien ontdekken we dingen van elkaar die we na ruim 1,5 jaar nog niet wisten, hihi.
Bedankt,
MMR
zondag 28 maart 2010 om 16:00
Het kan leuk zijn maar ook 'alles wat je nu zegt kan later tegen je gebruikt worden'. Onschuldige opmerkingen, openhartige ontboezemingen, voor je het weet krijg je die om je oren wanneer je een keer ruzie hebt. Je moet niet alles van elkaar willen weten, je kunt nl ook dingen te horen krijgen die je niet leuk zult vinden. Ik vind het nogal puberaal, dit is wat 14 jarige hartsvriendinnetjes doen.
zondag 28 maart 2010 om 16:05
quote:Notebook schreef op 28 maart 2010 @ 16:00:
Het kan leuk zijn maar ook 'alles wat je nu zegt kan later tegen je gebruikt worden'. Onschuldige opmerkingen, openhartige ontboezemingen, voor je het weet krijg je die om je oren wanneer je een keer ruzie hebt. Je moet niet alles van elkaar willen weten, je kunt nl ook dingen te horen krijgen die je niet leuk zult vinden. Ik vind het nogal puberaal, dit is wat 14 jarige hartsvriendinnetjes doen.Ik vind het zelf nogal puberaal om dingen die je openhartig met elkaar deelt tijdens een ruzie tegen je worden gebruikt. Je hebt dan m.i. geen respect voor de ander...In een 'normaal' gesprek kan je ook je ding vertellen, verlangens of behoeftens, wat je op dat moment wilt of voelt, what ever...Maar dat kan 2 weken later al weer anders zijn....Oneerlijk om dan antwoorden dan tegen de ander te gebruiken
Het kan leuk zijn maar ook 'alles wat je nu zegt kan later tegen je gebruikt worden'. Onschuldige opmerkingen, openhartige ontboezemingen, voor je het weet krijg je die om je oren wanneer je een keer ruzie hebt. Je moet niet alles van elkaar willen weten, je kunt nl ook dingen te horen krijgen die je niet leuk zult vinden. Ik vind het nogal puberaal, dit is wat 14 jarige hartsvriendinnetjes doen.Ik vind het zelf nogal puberaal om dingen die je openhartig met elkaar deelt tijdens een ruzie tegen je worden gebruikt. Je hebt dan m.i. geen respect voor de ander...In een 'normaal' gesprek kan je ook je ding vertellen, verlangens of behoeftens, wat je op dat moment wilt of voelt, what ever...Maar dat kan 2 weken later al weer anders zijn....Oneerlijk om dan antwoorden dan tegen de ander te gebruiken
zondag 28 maart 2010 om 16:07
zondag 28 maart 2010 om 16:08
quote:Notebook schreef op 28 maart 2010 @ 16:00:
Het kan leuk zijn maar ook 'alles wat je nu zegt kan later tegen je gebruikt worden'. Onschuldige opmerkingen, openhartige ontboezemingen, voor je het weet krijg je die om je oren wanneer je een keer ruzie hebt. Je moet niet alles van elkaar willen weten, je kunt nl ook dingen te horen krijgen die je niet leuk zult vinden. Ik vind het nogal puberaal, dit is wat 14 jarige hartsvriendinnetjes doen.Sommige mensen stellen vragen waar ze het antwoord niet op willen weten of liever een ander antwoord heben. Dus het kan tricky zijn om dit te doen.
Het kan leuk zijn maar ook 'alles wat je nu zegt kan later tegen je gebruikt worden'. Onschuldige opmerkingen, openhartige ontboezemingen, voor je het weet krijg je die om je oren wanneer je een keer ruzie hebt. Je moet niet alles van elkaar willen weten, je kunt nl ook dingen te horen krijgen die je niet leuk zult vinden. Ik vind het nogal puberaal, dit is wat 14 jarige hartsvriendinnetjes doen.Sommige mensen stellen vragen waar ze het antwoord niet op willen weten of liever een ander antwoord heben. Dus het kan tricky zijn om dit te doen.
zondag 28 maart 2010 om 16:08
Moet er wel een beetje om lachen eigenlijk; jullie willen elkaar graag vragen stellen maar weten niet welke? Je hebt toch wel dingen die je van anderen wilt weten (in dit geval je partner)? gewoon omdat dat grappig is en leuk?
Mgoed, heb je de 'gespreksstarter' al eens geprobeerd? www.gespreksstarter.com, heb je in 3 varianten, ook eentje speciaal voor stellen. Erg leuk en grappig, komen verrassende vragen in voor en zeer verrassende antwoorden!
Mocht je dit niks vinden, hier wat vragen van mijn kant;
-Wie was je eerste grote liefde
- Wat was je eerste/leukste./beste/stomste versiertruc van vroeger?
- Wat wil je mij vertellen maar heb je tot nu toe nooit gedurfd?
- Wat is je grootste droom
- Wat wil je over 5/10/20 jaar hebben bereikt?
- Hoe zou je je kinderen noemen (indien van toepassing)
- Wie was je favorietje maatje vroeger
- Waar speelde je vroeger mee
- Wat is je leukste jeugdherinnering
- Wat zou je doen als je 1 dag van het andere geslacht zou zijn
- Wat snap je absoluut neit van vrouwen
- Als politie je huis zou doorzoeken, welk object hoop je dat ze dan niet zullen vinden?
- Wat is je grootste blunder ooit geweest?
- Ben je ooit stilletjes verliefd geweest maar nooit durven uitspreken?
- Wat is je grootste fantasie/welke zou je nog een x willen latne uitkomen?
- Wat is het stomste wat je ooit hebt gedaan om indruk op iemand te maken?
-Waarvan denk je dat bejaarde mensen het meest spijt hebben als ze terugblikken op hun leven?
- Als je gedachten van het andere geslacht kon lezen, wat dnek je dat je het meeste daarin zou verbazen?
- Als je mocht kiezen; mooier of intelligenter, wat zou je kiezen en waarom?
- Als je een stuk fruit kon zijn, welke zou je dan willen zijn
- Welk nummer wil je horen op je eigen begrafenis?
- Noem 1 ding wat mensen waarschijnlijk niet van je weten
- Noem 1 gebeurtenis waar je naar terug blijft blikken en waarvan je denkt; ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?
- Kijk je stiekem in de badkamerkastjes bij anderen?
- Heb je er ooit plezier in gehad om iemand aan het huilen te krijgen
- Zou je ooit een tattoo nemen en wat zou dit dan zijn
- Als je een dag zou kunne doen wat je zelf wilt, wat zou je dan doen
- Met welke acteur/zanger/cabaretier vergelijk je jezelf het meest
- Heb je ooit een date gehad met iemand van het internet?
- Heb je ooit over je beroep/studie/achtergrond/gezinssituatie gelogen om interessanter over te komen?
- Wat is je grappigste herinnering uit een dronken moment?
Wat is het mooiste compliment wat je ooit hebt gekregen?
- Wat was je eerste gedachte toen je mij voor het eerst zag?
- Wat is het leukste waar je ooit 50e aan hebt uitgegeven
- Wat is je meest erge vakantie ervaring ooit
- Als jij ons huis volledig naar eigen inzicht mocht inrichten zonder commentaar te krijgen, hoe zou het er dan uitzien
- Wanneer het mogelijk zou zijn om het geslacht van je kind te bepalen, wat zou het dan zijn?
- Wat vind je het meest erge aan ouder worden?
- Je moet kiezen; doof of blind
Succes!
Mgoed, heb je de 'gespreksstarter' al eens geprobeerd? www.gespreksstarter.com, heb je in 3 varianten, ook eentje speciaal voor stellen. Erg leuk en grappig, komen verrassende vragen in voor en zeer verrassende antwoorden!
Mocht je dit niks vinden, hier wat vragen van mijn kant;
-Wie was je eerste grote liefde
- Wat was je eerste/leukste./beste/stomste versiertruc van vroeger?
- Wat wil je mij vertellen maar heb je tot nu toe nooit gedurfd?
- Wat is je grootste droom
- Wat wil je over 5/10/20 jaar hebben bereikt?
- Hoe zou je je kinderen noemen (indien van toepassing)
- Wie was je favorietje maatje vroeger
- Waar speelde je vroeger mee
- Wat is je leukste jeugdherinnering
- Wat zou je doen als je 1 dag van het andere geslacht zou zijn
- Wat snap je absoluut neit van vrouwen
- Als politie je huis zou doorzoeken, welk object hoop je dat ze dan niet zullen vinden?
- Wat is je grootste blunder ooit geweest?
- Ben je ooit stilletjes verliefd geweest maar nooit durven uitspreken?
- Wat is je grootste fantasie/welke zou je nog een x willen latne uitkomen?
- Wat is het stomste wat je ooit hebt gedaan om indruk op iemand te maken?
-Waarvan denk je dat bejaarde mensen het meest spijt hebben als ze terugblikken op hun leven?
- Als je gedachten van het andere geslacht kon lezen, wat dnek je dat je het meeste daarin zou verbazen?
- Als je mocht kiezen; mooier of intelligenter, wat zou je kiezen en waarom?
- Als je een stuk fruit kon zijn, welke zou je dan willen zijn
- Welk nummer wil je horen op je eigen begrafenis?
- Noem 1 ding wat mensen waarschijnlijk niet van je weten
- Noem 1 gebeurtenis waar je naar terug blijft blikken en waarvan je denkt; ik kan niet geloven dat ik dat gedaan heb?
- Kijk je stiekem in de badkamerkastjes bij anderen?
- Heb je er ooit plezier in gehad om iemand aan het huilen te krijgen
- Zou je ooit een tattoo nemen en wat zou dit dan zijn
- Als je een dag zou kunne doen wat je zelf wilt, wat zou je dan doen
- Met welke acteur/zanger/cabaretier vergelijk je jezelf het meest
- Heb je ooit een date gehad met iemand van het internet?
- Heb je ooit over je beroep/studie/achtergrond/gezinssituatie gelogen om interessanter over te komen?
- Wat is je grappigste herinnering uit een dronken moment?
Wat is het mooiste compliment wat je ooit hebt gekregen?
- Wat was je eerste gedachte toen je mij voor het eerst zag?
- Wat is het leukste waar je ooit 50e aan hebt uitgegeven
- Wat is je meest erge vakantie ervaring ooit
- Als jij ons huis volledig naar eigen inzicht mocht inrichten zonder commentaar te krijgen, hoe zou het er dan uitzien
- Wanneer het mogelijk zou zijn om het geslacht van je kind te bepalen, wat zou het dan zijn?
- Wat vind je het meest erge aan ouder worden?
- Je moet kiezen; doof of blind
Succes!
zondag 28 maart 2010 om 16:15
quote:MMR schreef op 28 maart 2010 @ 16:14:
Goow: Ik kan hem niet openen. Hij blokeert, kan je misschien de volledige site er neer zetten? http://www.gespreksstarter.com/
Goow: Ik kan hem niet openen. Hij blokeert, kan je misschien de volledige site er neer zetten? http://www.gespreksstarter.com/
zondag 28 maart 2010 om 16:17
Ik heb een keer met mijn vriend een avond gevuld door elkaar twee opties voor te leggen waar je er een van moet kiezen. Dus: eet je liever nooit meer vlees of nooit meer vis? Of wat heb je liever, nooit meer TV of nooit meer internet? Of nooit meer bier of nooit meer wijn? Of mooie billen of mooie borsten? Op een gegeven moment werden we steeds meliger en werden de tegenstellingen steeds extremer (wat ook wel weer leidde tot een discussie af en toe). Was leuk én leerzaam. Ik heb namelijk een aantal dingen over mijn vriend geleerd die ik nooit heb geweten en andersom.