Maart06

20-03-2010 12:56 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo kunnen we hier weer verder schrijven over onze kleuters.

Indian, leuk feestje gehad vandaag? En goed dat Yuma het leuk vond op school.

Arme Milena, das ook wel erg veel andere dingen dan anders. Al die indrukken! Succes ermee Frans. Jij bent iig om de hoek toch op de dagen dat je ook werkt.

Q, leuke cadeautjes gezellige dag morgen.

Merel, wat sneu dat madeliefje ziek is. Sneu hoor als ze zo hard huilen en je weet niet wat er is.

Heet idd Monkeytown. Leuk om jullie allemaal te zien. Hoop ook echt dat Xop en Pips komen. Zou wel heel gezellig zijn!

Jasper heeft heerlijke week op school gehad, al 2x met kindje uit de klas mee om te spelen. Vrijdagmiddag was hij wel beetje moe. lekker filmpje gekeken en daarna weer heerlijk buiten gespeeld.

Vanmiddag naar bios geweest. Naar de disneyfilm Princess en de kikker. Superleuke film. Jasper snapte denk ik nog niet hele verhaal maar hij zat wel te genieten. Was voor het eerst dat hij er was. Laura ook pas de 3e keer. Voor het eerst met z'n 4-en geweest.

Fijne zondag

.
Q, vier jij Emdins verjaardag ook dit weekend....of gewoon maandag op zijn dag zelf??
Bijgelezen. Hoop morgen te kunnen reageren.

Ik baal als een stekker maar ik durf het zaterdag niet aan.

Pipsie is steeds op het randje of er over (overprikkeld) en deze week is er op school paasviering en hebben we een verjaardag. Allemaal extra prikkels dus, als we dan zaterdag ook nog weg gaan heb ik niets aan Pasen en dat is het mij niet waard. Omdat ik nu las dat veel twijfelen, is een week uitstel mogelijk?

Men, ik baal zo! Enfin, verder gaat het redelijk. Alle zeilen bij maar het gaat. Hopelijk morgen meer tijd, nu even een taart opspuiten voor een verjaardag en dan snel op bed.
Oh ja, Xop, dagje ruilen (duh... weekje?). Ik jouw gemakkelijke meid, jij die van mij ?
Ruilen met 10 april maakt mij niet zoveel uit, dus als de meerderheid dan wel kan ipv aankomende zaterdag...

Frans, wil jij me ophalen dan? Of eventueel thuisbrengen als het de 10e wordt? De 10e wil ik nl eerst op pad voor de skelter en dan kan man ons daar afzetten.

Zal je nog een routebeschrijving geven.

Q, thanks voor je lieve aanbod. Frans komt echt vlak langs ons huis. Jij iets verder, al komt je ook wel vrij dicht in de buurt.

Hoop dat Madelief en D snel opknappen.

Pips, hoop dat pipsie de prikkels een beetje goed handelt deze week.

Indian, fijn dat het feestje geslaagd was.

Ik ben een beetje gaar. Beetje hoofdpijn en daardoor een bleeehhh gevoel. Vandaag hoop ik wel weer flink wat banen behang te plakken.
koffie, zwart graag...
10 april is hier geen goed idee, 11 april is oma jarig en zijn we daar en 12 april is Lynn zelf jarig. Bovendien13 april eerste echte schooldag, dat wordt echt te veel van het goede voor haar.

Ze zit nu ook boos op de gang te huilen, en we zijn nog wel 'gezellig' een weekend weg met z'n viertjes. Ik geloof dat man vanmiddag wil gaan inpakken en naar huis gaan, ipv morgen, door dit gezeur.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
We zijn weer thuis
He Juul, wat balen zeg! Was t zo erg vandaag?

Is ze inmiddels al in een beter humeur?
koffie, zwart graag...
Als we maar doen wat Lynn leuk vindt, dan gaat alles goed. Willen we iets doen dat wij leuk vinden, dan wordt ze boos. We wilden gaan wandelen (cachen, is ook voor kinderen erg leuk en hebben we gisteren ook gedaan) en we zouden vanmiddag gaan zwemmen. Lynn besloot dat ze niet wilde cachen, maar direct wilde zwemmen. Daarna nog boos dat ze wel wilde cachen (want dat kon ook zwemmen betekeen) en later nog dat ze niet naar huis wilde. Wij waren beiden moe van het proberen te voorkomen dat Lynn boos zou worden (je wilt het zo'n weekend toch gezellig houden) en hadden echt geen zin meer om nog te blijven. De hele dag vond ze wel aanleidingen om boos te worden; werden wij weer wat gezelliger, dan dacht Lynn dat dat het moment was om het opnieuw te proberen. Ook net thuis al weer een paar kleine aanvaringen gehad, als we even samen aan het praten waren of aandacht aan Sam besteedden. Nu eten en dan zo naar bed.

Morgen maar geen dingen plannen, heb geen zin in weer een hele dag strijd.
Sylvester, ik las "ik hoop bananen te plakken". Ik dacht huh? Wat is dat nu? Apenthema misschien? LOL!

Juultje, sterkte met Lynn! Pipsie reageerde min of meer hetzelfde na de geboorte van haar zusje (alleen dan met kermen: huuhuu-en, de hele dag door, ik hoor het nu nog soms als ik in een winkel sta en er zonder kinderen ben).

Oh dames, nog maar een paar weken en dan ga ik alleen op vakantie. Ik heb er zo;n zin in! Grijnz, het kan alleen nog maar tegenvallen
Ook na 5 maanden nog, Pips? Ik vind dat het nou wel eens over mag zijn. Maar ook voorsta Sam er was kon Lynn al van die buien hebben.

Heerlijk, Pips, even er alleen uit! Heb je het Pipsie en Popsie al verteld?
Pffff..... PITTIG, Juul! Ik heb geen troostende of helpende woorden. Kan alleen maar je meeleven. Kan me ook goed voorstellen dat je geen zin meer had nog langer op eieren te lpen opdat Queen Lynn maar niet boos wordt. Bah! Niet leuk, hoor! Ik hoop van harte voor jou, je man en Sam dat ze snel hieroverheen is. En haar lieve meegaande kant voor 100% laat zien!

Hebben jullie onderling dan ook extra vaak woorden, als Lynn zo'n bui heeft? Of kun je het aardig relativeren met zijn tweeen. Ik merk nl. hier thuis dat als Sophie zo ongelooflijk drakerig doet, wij ook kortaf worden tegenover elkaar. De hele gezelligheid is dan echt foetsie! (By the way; Lieke kan er ook nog wat van, hoor )

Indian; leuk dat feestje van Yuma geslaagd was. Wel jammer dat D. nog steeds spuugt en niet fit is.... Hoegaat het nu?

En Madelief? Alweer wat beter?

Oh jaaaa.... naar de film! Dat kan ik een dezer Paasdagen wel eens even met de kids doen. Met de bus ernaartoe, filpje kijken incl. popcorn en met de trein weer terug ofzo. Heb ik ooit met Lieke gedaan, en die vond dat echt geweldig, en het was reuzegezellig. Eens kijken of dat met Sophie erbij herhaald kan worden .

Een week later is hier ook echt geen optie. Ik ben dan de hele dag vrijwilliger bij grootse reunie vanwege het 150 jarig bestaan van de basisschool, alhier. Klinkt suf, maar is echt ongelooflijk veel werk. Kids zijn bij mijn zus, en ik ben de hele dag in touw.
Het is ook doodvermoeiend om te voorkomen dat Lynn boos wordt. Naast dat het natuurlijk van de zotte is dan een kleuter het hele huis naar haar pijpen zou laten dansen, daar pas ik voor. Wij worden ook kortaf tegen elkaar, het is gewoon helemaal niet meer gezellig, terwijl we het gisteren zo naar ons zin hadden. Ik kon eerlijk waar wel janken, ik had zo naar dit weekendje uitgekeken.

Naar de film klinkt leuk zeg! Draait er iets leuks? (niet dat ik daar nu aan begin...)

Week later kan ik ook niet, workshop cupcakes decoreren geven op kinderfeestje.

Laura wilde eigenlijk ook met de bus naar de bios. Deden we vorige keer ook. Nu met de fiets. Wij zijn naar prinses en de kikker geweest. Hele leuke disneyfilm. En Q was laatst naar film Ieep (?) geweest. Ken hem niet maar zag in bios wel een poster ervan hangen.

Wat vervelend met Lynn. Tja herkenbaar.. Lynn is wel een vasthoudertje.. Laura is nu ze 6,5 is veel beter te genieten dan toen ze 4 was.

Lynn vindt wennen op school leuk maar alle indrukken die ze opdoet moet ze toch verwerken, dat zal eerder in drakerig gedrag gebeuren. Ze kan nu best wel weer wat humeuriger zijn. Als ik midden in dat vervelende gedrag van de kids zit kan ik er erg van balen. Maar als ik er later over nadenk valt het allemaal best wel mee en kan ik er soms ook om lachen. Dat helpt wel om uit de negatieve sfeer te komen. Betrek het niet op je zelf! Ze doet het niet om jullie te pesten.

Verder weinig nieuws van ons. Jasper heeft weer helemaal zin om morgen naar school te gaan en om naar zwemles te gaan. Vanmiddag zijn we bij ouders van vriendje van Laura wezen borrelen en eten. Kids hebben zich super vermaakt. Wij heel gezellig met de ouders gekletst.

Juultje, het heeft bijna een jaar geduurd. Na 14 maanden was het helemaal over. Ik weet het nog precies omdat ik tegen die tijd voor het eerst om me heen ben gaan vragen of het wel normaal was.

Pipsie weet wel dat ik weg ga, maar ze snapt het nog niet echt. Het was meer een zijdelingse opmerking van haar papa er over. Ik wil het zelf zo'n 14 dagen van te voren vertellen.

Iemand nog tips om zindelijk te worden? Pipsie is nu al weer ruim een half jaar niet zindelijk. Ik wordt stapelkrankjorum van alle was en het extra werk etc.
Juul bij ons ook regelmatig vlagen draak gedrag hoor! Weekenden zijn soms niet gezellig, echt afreageren Enzo

hou je haaks!
Q,
Q., van harte gefeliciteerd met Emdin! Een hele fijne dag gewenst!

Tuurlijk, alle kindjes vertonen weleens kuren enzo, en zijn bij periodes "moeilijk".En Pipsie's moeilijke gedoe na de geboorte van Popsie kan ik me ook nog wel herinneren! Pfff.... dat was ook geen gemakkelijke tijd, denk ik, Pips!

De mate van (wan!)gedrag van onze kids vind ik echter erg moeilijk metelkaar te vergelijken, want wat de een draakgedrag vindt, vindt de ander misschien nog best acceptabel? Maar uit de postings van Juul spreekt vaak best wel een redelijk extreem beroerd gedrag van Lynn, vind ik. Dus ik wil dat niet teveel bagataliseren, en hierbij Juul een hart onder de riem steken. Hou vol, meid, ooit wordt het beter!

(En idd; dat idee dat je kleuter het huis aan het tiraniseren is.... dat WIL je gewoon niet.).

Ach jeetje, D. nog af en toe aan het spugen! Dat duurt al best lang, zeg.

Ah, ik moet weer even aan het werk!
Oh ja, Pips; ik zag dat er op het topic "4 jaar en dagelijks ongelukjes op school" een behoorlijk aantal moeders reageren om ervaringen en tips uit te wisselen. Misschien heb jij er iets aan? Er zijn dus best veel kindjes die een terugslag w.b. zindelijk zijn hebben..... Vooral na geboortes van broertjes en zusjes enzo!
Nou
Hiep Hiep Hoeraaaaaa

Emdin is jarig!!!!

Van harte gefeliciteerd Q!

(bij gebrek aan kaarten, want enorm dement dus iedereen alleen hier gefeliciteerd). Zal zo in de ak wel mn toppunt even neerzetten

Op zich niet helemaal herkenbaar zulk gedrag. Jasper kan wel eens narren, maar zodra wij boos worden komt hij snel knuffelen en het goedmaken. Sjachie is hij echt nooit, heel zeldzaam een keer en dan mag ie ook lekker sjacherijnen van mij hoor.

Heb veel last van mn buik gisteren en vandaag. Eigenlijk begon het tijdens het behangen alsof ik een melding kreeg: kappen nou met klussen! Hele avond enorme harde trappen en ruwe draaiingen gevoeld. Vandaag weer. Nu bedacht ik me ook dat Jasper ook rond deze week begon met indalen dus wellicht nu weer?

Pips, bananen op mn muur Nee, t is iets anders geworden. Foto's volgen zeker een keer in de ak, maar voorlopig nog niet grijns.

t wordt dus as zaterdag om half 11 allemaal??
koffie, zwart graag...
Juul het lijkt mij ook enorm zwaar. Als ik het lees wat ze doet denk ik ook echt: pffff wat pittig zeg.

Hoop dat ze snel aan de situatie went en een lief vrolijk meisje wordt met heeeeeeeel soms een klein beetje pit.

Jasper heeft ook regelmatig een terugval. Zeker als er iets aan de hand is. In december toen hij met mijn moeder aan het wandelen was en zij de tia kreeg, ging het nog goed. Maar toen in Januari het kdv even tijdelijk plek had voor opvang omdat mn moeder nog te ziek was (daarvoor nam ik vrij nl)

toen sloeg hij even om en poepte weer continue in zijn broek.

Ik houd mn hart nu voor school dus ook echt vast.

Heb niet echt tips, enigste die ik nog niet geprobeerd had en hoorde van het CB:

niet boos worden, haar haar eigen natte kleding laten uittrekken, zelf een schone onderbroek laten pakken en weer laten aankleden. En de verantwoording bij haar leggen: jij bent nu een grote meid, als jij naar de wc moet, ga je dan zelf?

Op zich heeft dit bij ons zojuist vrij snel gewerkt.
koffie, zwart graag...
doeiii
HA gebeld, ik krijg een oproep telefonisch of per post om deze week bij de KA te komen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven