Mode & Beauty alle pijlers

rode (droge?) oogleden... hellup

29-03-2010 11:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie herkent dit?

Ik heb sinds enkele maanden zo nu en dan (maar steeds vaker) een rode zone (streep) net onder/op/boven mijn arcadeboog.

Het lijkt net of het een droge plek is (van oogschaduw ofzo? wat ik nu dus ook maar niet gebruik), maar ik krijg het niet weg.

Het voelt echt pijnlijk, maar t ziet er natuurlijk niet uit. Wie heeft dit ook / of heeft last van droge oogleden door bv. oogschaduw en hoe los jij dit probleem op?

Ik heb al oogcreme gekocht (dure!) van eh clinique. Helpt geen zak.

Ook nivea erop smeren in de avond helpt niks.

Iemand een idee?

thanks
Ik heb het ook, maar dat is omdat allergisch en hypergevoelig ben voor alles. Als ik niet braaf m'n blauwe pilletjes neem heb ik wat jij nu omschrijft. Misschien ben je allergisch voor dingen, heb je hooikoorts?
even naar je huisarts, klinkt als een eczeempje
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Veranderen van shampoo/haarprodukten. Klinkt alsof je daar allergisch op reageert. Vergeet ook je make-up remover niet, die 2 fasen removers plus een verkeerde shampoo zorgt bij mij ook voor die rode droge plekken.

En de oogcrème van clinique was bij mij helemaal een ramp.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
hmmm ik gebruik sinds kort wel een andere remover omdat ik mascara heb die er niet meer met alleen nivea afging.

Ik vond het prima spul,. maar ik ga het eens eventjes een tijd NIET gebruiken. Wie weet ben ik daar wel allergisch voor? Ip ben ik nergens allergisch voor , ook geen hooikoorts.
Aanrader van the bodyshop (hij verwijdert ook waterproof make-up)

maar het lijkt dus echt uitgedroogd stukje huid ?! Echt geen idee wat ik erop moet smeren.
Ja klopt, bij mij was het rood, schilferig, voelde hard aan.

Even niets smeren en die remover laten staan.
Of eventueel zoals Singalala aangaf naar je huisarts gaan voor een crème.
Ik heb dat ook en mijn huisarts zei dat het exceem was. Heb nu een spulletje om erop te smeren en geen oogschadum tot het over is.
Hoi zonnetje,

Heb het ook gehad (aantal jaar zelfs gelukkig niet constant) en ben er eigenlijk nooit achter gekomen wat nu de oorzaak was. Bij mij jeukte het ook en als ik het niet meer uithield en ging krabben dan zag ik er helemaal niet meer uit. Ik smeerde er Cardiflor (van VSM) op of ik kookte een handje gedroogde kamille en doopte daar wattenschijfjes in (als het afgekoeld was) en deed die op mijn ogen. Misschien heb je er wat aan.

Succes!
Heel erg bedankt voor jullie reacties !

Ik heb gisteren eens even niks gesmeerd en het ziet er nu al ietsje beter uit...

en ik maar denken dat ik het goed moest insmeren ...
Als het eczeem is dan moet je juist de huid rond je ogen goed verzorgen en 'vet' houden omdat deze zo dun en kwetsbaar is.

Maar eerst het eczeem bestrijden ! Ik had hetzelfde en ben op advies van de verkoopster bij de ICI naar de huisarts gegaan. Het bleek dus idd eczeem te zijn, veroorzaakt door een onschuldig schimmeltje op mijn hoofdhuid (en ik maar denken dat ik zoveel roos had). De schilfertjes kwamen via mijn haren bij mijn ogen (en oren) terecht en veroorzaakte daar lichte exceem.

Kreeg een haarlotion voor mijn hoofdhuid en een cremetje voor mijn ogen. Daarna toen alles was genezen, een simpele basisoogcreme gekocht zonder teveel 'toeters en bellen' en dat werkt prima.

Wel merk ik dat mijn oogleden gevoelig blijven, ik moet echt consequent goed mijn oogmake-up verwijderen en oogschaduw kan ik alleen verdragen met een primer er onder.
Juist geen zalfjes erop doen, kun je het juist verergeren.

Make-up laten staan, je oogjes rust gunnen.

Later kun je speciale oogdoekjes proberen.
he meiden

bedankt, maar het kwaaltje is over door .... niets te doen....

xx
Hey mooi dat het over is en dat je het even komt melden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven