Gezondheid alle pijlers

Poepen

29-03-2010 13:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok dit gaat waarschijnlijk het meest vreemde topic zijn wat ik geopend heb, maar ik moet het even kwijt haha.

Overigens had ik geen idee op welke pijler ik het moest plaatsen!

Zojuist een discussie met een vriendin over poepen (geen idee hoe we erop gekomen zijn). Ik zei dus soms heb ik een pot vol, vriendin: kijk jij dan in de pot als je je boodschap gedaan heb iewww.

Maar wat ik mij dus afvraag, is dit nou zo vreemd of doen meer mensen dat? En met kijken bedoel ik gewoon snel sneakpeak bij het vegen hahaha.

Ow en ook dit soms als je gaat poepen is het lekker, een gevoel van vrijheid (opluchting) waardoor je een lekker gevoel krijgt, wederom een rare blik toegeworpen haha ben ik nou echt zo raar?

Groeten KISS86 (vanaf de pot hihi)
Je bent niet raar, maar het is vooral voor vrouwen nogal een taboe-onderwerp.
Ik kijk ook altijd.

Lijkt me niet verstandig om nooit te kijken. Dan zie je het ook niet als er iets mis is, bijv bloed bij ontlasting of wormpjes.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
[quote]Moonlight82 schreef op 29 maart 2010 @ 13:18:

Ik kijk ook altijd.

Lijkt me niet verstandig om nooit te kijken. Dan zie je het ook niet als er iets mis is, bijv bloed bij ontlasting of wormpjes.[/quote]

Precies, dat is ook de reden dat ik kijk!
Eens met moonlight.
Jahoor ik kijk ook wel eens hahaha Eigenlijk wel erg maf als je er zo over nadenkt... Maar inderdaad de reden is wel 'om te kijken of alles goed is'
Lijkt me volkomen normaal, ik doe het zelf ook. Wat Moonlight zegt, als er iets mis is zie je niks als je snelsnel angstvallig met het schaamrood op je kaken je grote bah wegspoelt.

Daarom hou ik ook niet van "plons-wc's" ook al schijnen ze hygiënischer te zijn. Al vraag ik me af of dat wel zo is met dat opspattende water tegen je kont, da's ook niet steriel.
Ik kijk ook altijd haha!
Ik kijk altijd en dan niet snel sneakpeak. Bespreek ook het resultaat weleens met mijn man en andersom. Waarom niet?
Ja, ik kijk zo vaak, soms poer ik er ook even in, dan zie ik soms hele pijnboompitjes zitten.
Allerliefste Kiss86, speciaal voor u!!

http://www.youtube.com/watch?v=9Ed50mZ6464
Een goeie drol is het hoogtepunt van de dag...

**Sprak de pds-patiënte**

pds= prikkelbaar darm syndroom

P.S. Omkijken en je drol goed bekijken is sowieso heel verstandig.

I.v.m. afwijkingen constateren enz.
Dan moet je beter kauwen troeta....

Maar ik kijk ook, en ik raad je vriendin aan dit toch ook te gaan doen, veranderingen in je ontlasting en urine kunnen aanwijzingen zijn voor een verandering in je gezondheid.

Nog even vies dan, mijn zus moest als kind vroeger ooit eens kotsen, toen wees mijn vader haar erop dat ze beter moest kauwen omdat er allemaal hele erwtjes voorbijkwamen!
Oh ja hoor, ik kijk ook, idd om er zeker van te zijn dat alles goed is. Maar ik bespreek het resultaat niet... Ziziman wel, maar ja, die roept ook na elke scheet "ruik je hem?! ruik je hem?!!!"

En afgelopen weekend vol trots staan juichen toen mijn 3-jarige stiefzoontje na twee weken constipatie bij ons een geweldig grote drol had gedraaid, en voor de allereerste keer op de w.c.!We hebben hem gezellig met zijn drietjes uitgezwaaid!
Tjee zeg wie is er nou bang van zijn eigen drol? Ik ben nog nooit door eentje gebeten.

Wat moet die vriendin van jou dan als de dokter een ontlastingsonderzoekje wil doen? Moet haar vriend het dan in een potje scheppen?

Heel normaal hoor wat jij doet, en leerzaam soms, haha.

Ik heb eens een darmreiniging laten doen. Wat daar dan allemaal langskomt is echt de moeite waard hoor.
ik kijk altijd en ben soms met recht trots.
Ik kijk ook altijd, had laatst de c van ''Chullo''
quote:nogeensdan schreef op 29 maart 2010 @ 13:38:

Dan moet je beter kauwen troeta....

!maar pasta kan je er zo lekker in slurpen!
NL heeft hele goeie WC potten, met een plateautje waar de drol dan op display ligt totdat-ie wordt doorgetrokken.

Moderne wc's hebben dat niet meer, daar valt-ie zo in het water.Soms met een plons,afhankelijk vanne.. GENOEG!!!
quote:Troeta schreef op 29 maart 2010 @ 13:53:

[...]

maar pasta kan je er zo lekker in slurpen!

Da's waar, maar wel keigoor als er onder je zo'n sliert hangt!

In mijn studententijd trouwens een keertje wormen gehad, het idee is al vies, maar toen ik ze zag krioelen kreeg ik het helemaal.
Ik check ook, ben regelmatig ziek en mijn ontlasting zegt heel veel over de staat van mijn darmen zeg maar....

Moest wel even lachen net toen ik dit las, vriend en ik gingen eergisteren uit eten en gisteren ging hij me uitgebreid vertellen hoe het eruit zag in de wc. Ik lag bijna op de grond van het lachen :D

Mannen...
Hier ook een kijker!

Maar doe dat ook mede omdat ik de volgende bezoeker niet met mijn remsporen wil opzadelen. Vind dat zoo goor als je tegen een bruine streep van iemand anders zit te kijken en vervolgens de resten er vanaf piest en je eigen boodschap erover heen legt. IEEUW
Vriendin van TO zal wel een uitstekend gezonde stoelgang hebben die haar nog nooit problemen heeft opgeleverd. De remsporen check kan overigens ook nadat je hebt doorgetrokken Janneman84 .
quote:[message=5596866,noline]

Ow en ook dit soms als je gaat poepen is het lekker, een gevoel van vrijheid (opluchting) waardoor je een lekker gevoel krijgt, wederom een rare blik toegeworpen haha ben ik nou echt zo raar?

Ik heb een keer een top 100 gelezen van dingen waar mensen heel erg gelukkig van worden. En vrij hoog in de top 100 stond: "jezelf helemaal leegschijten"

Was helemaal mee eens. Sindsdien denk ik er elke keer aan als ik weer zo'n geluksmoment heb
Doe ik ALTIJD nadat ik mijn boodschap heb gedaan.. Vooraf heeft niet zoveel zin he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven